Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Overige forums > Algemeen

Prijs fotoshoot band

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21 oktober 2005, 19:29
McSerial's schermafbeelding
McSerial McSerial is offline
Member

Standaard Prijs fotoshoot band

Nadat ik foto's genomen heb van het optreden van de band Ladbroke (zie Ladbroke op de Paulusfeesten) zouden ze graag hebben dat ik een fotoshoot doe voor de band.

Ze zouden die foto's willen gebruiken als promotiemateriaal (commercieel dus). Ik ken enkelen van die band redelijk goed en ik weet niet juist hoeveel ik mag vragen voor een fotoshoot. Aangezien het commercieel is, wil ik er wel geld voor vragen (en zij zijn dat ook bereid om te betalen). De richtprijzen die ik heb zijn een uurprijs van €133, en vrij gebruik van de foto's voor 1 jaar (geen advertenties, billboards en tv) is €2156. Deze prijzen zijn natuurlijk enorm hoog en ik wil die niet vragen (en dat kan een beginnende band ook niet betalen).

Welke prijs kan ik vragen?

edit: ik lees dit nu nog eens en om vergissingen te voorkomen: de prijzen die ik vermeld zijn niet MIJN richtprijzen, maar de richtprijzen die ik gevonden heb. Mochten dat mijn prijzen zijn ...

Laatst gewijzigd door McSerial; 21 oktober 2005 om 22:11
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21 oktober 2005, 20:34
parakiet's schermafbeelding
parakiet parakiet is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar parakiet
Standaard Re: Prijs fotoshoot band

of vriendendienst of naturas, lijkt me het eerlijkste
Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
Now that was an attack !
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21 oktober 2005, 20:35
T-design's schermafbeelding
T-design T-design is offline
Member

als ge nu es 125 euro vraagt per concert dat je fotografeert en 250 euro voor een cd'ke met die fotos op die ze een jaar mogen gebruiken dan zou ik al content zijn
met bijhorende voorwaarden dat ze zelf de fotos niet mogen veranderen zonder jouw medeweten en dat je graag op de hoogte gehouden word wanneer en voor wat ze die fotos gaan gebruiken... en natuurlijk niet te vergeten verplichte naamvermelding bij alles, zelf de kleinste en lelijkste foto...

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21 oktober 2005, 20:36
T-design's schermafbeelding
T-design T-design is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
of vriendendienst of naturas, lijkt me het eerlijkste
materiaal kost een hoop geld, als die groep een pro laat aanrukken (die daarom geen garantie geeft op goeie fotos) dan gaat dat die groep pakken geld kosten! ik vind, vrienden ofniet dat als het commercieel is dat er wel iets mag betaald worden, die camera en lenzen zijn tenslotte ook nie in natura betaald he (alle, da denk ik toch nie )

Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21 oktober 2005, 22:14
McSerial's schermafbeelding
McSerial McSerial is offline
Member

@T-design: dat lijken me goede prijzen. Ik weet niet precies waarvoor ze het willen gebruiken, maar ik vermoed allerlei promotiemateriaal en langer dan een jaar (zoals foto's voor een concertorganisator enz. ...). Ik denk dat het ook zeer belangrijk wordt om duidelijke afspraken te maken, zoals je zelf al zegt.

@Parakiet: aangezien het commercieel is, doe ik het niet gratis. Zij verdienen er immers ook mee. Voor niet-commerciële doeleinden ben ik wel bereid om gratis te werken.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten