Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstarten fotografieclub Izegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opstarten fotografieclub Izegem

    Na het volgen van de cursus "digitale fotografie basis" aan de stedelijke leergangen te Izegem ( Nu PCVO West Vlaanderen genoemd) zitten enkele "oudleerlingen" met het probleem dat zij in de streek geen verdere mogelijkheden hebben om hun kennis in fotografie te verbreden.

    Nu hadden wij gedacht om een fotografieclub op te richten en o.a. die mensen die de cursus reeds volgden aan te schrijven maar we verkrijgen hun mailadres niet via het secretariaat van de avondschool wegens privacy-redenen (die we ook wel verstaan).

    De bedoeling was sowieso om dit open te trekken naar alle geïnteresseerden en bij deze wil ik hier een oproep plaatsen aan die mensen die ook op zoek zijn om maandelijks of veertiendaags op een bepaalde avond samen te komen en "iets" rond fotografie bij te leren via het delen van ervaringen, beoordelen van elkanders foto's, uitnodigen van gastsprekers of georganiseerde uitstappen.

    Wie interesse heeft kan mij best een persoonlijk bericht sturen of hieronder reageren. Bij voldoende reactie plannen we een soort "opstartvergadering" alwaar we concretere invulling kunnen geven aan onze werking.

    In het kort: Wie is geinteresseert om in Izegem mee te werken om een fotografie-club op te richten of wil misschien wel lid worden?

  • #2
    Re: Opstarten fotografieclub Izegem

    misschien interesse als lid, afhankelijk van prijs, thema's en tijdstip
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

    Comment


    • #3
      Re: Opstarten fotografieclub Izegem

      Ik heb misschien ook wel zin om dit te doen. Het enig is ik heb nergens geen opleiding of zo gevolgd wegens de uren en zo die niet uitkwamen met het werk.
      nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

      Comment


      • #4
        Re: Opstarten fotografieclub Izegem

        Het hebben van een "Opleiding" is zeker geen vereiste, in tegendeel zelfs.
        De bedoeling is om op éénvoudige manier samen iets "bij te leren".
        en dit via wat we eigenlijk voor een groot deel hier doen in de beginnershoek: samen foto's bekijken, becommentariëren en samen naar oplossingen zoeken.
        Indien gevorderden aanwezig: mogelijks een eigen hoekje of hulp aan beginners, ik zeg maar wat.

        Ik laat deze topic nog wat lopen voor ik jullie wat concretere info zal verschaffen.

        Manu

        Comment


        • #5
          Re: Opstarten fotografieclub Izegem

          Hilarisch, na het zien van je site valt er toch te concluderen dat de Izegemse fotografeerbare kwesties uitermate beperkt zijn. Langs de Izegemse Posterijen ben je blijkbaar ook al langsgeweest Desalniettemin vind 'k je landschappen indrukwekkend...



          PM als je iets wilt opzetten...

          Cheers.
          F.

          Comment


          • #6
            Re: Opstarten fotografieclub Izegem

            eventueel ook interesse vanuit roeselare
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: Opstarten fotografieclub Izegem

              Nog nieuws ivm de club? Heb misschien ook wel intresse, afhankelijk van tijdstip.
              Ben zelf van Izegem
              Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

              Comment


              • #8
                Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                Het hebben van een "Opleiding" is zeker geen vereiste, in tegendeel zelfs.
                De bedoeling is om op éénvoudige manier samen iets "bij te leren".
                en dit via wat we eigenlijk voor een groot deel hier doen in de beginnershoek: samen foto's bekijken, becommentariëren en samen naar oplossingen zoeken.
                Indien gevorderden aanwezig: mogelijks een eigen hoekje of hulp aan beginners, ik zeg maar wat.
                Manu
                ik denk dat het essentieel is om toch steun van gevorderde mensen te hebben, al is het maar dat ze op vrijwillige basis langs komen om jullie foto's te bespreken.
                feedback is heel belangrijk.
                maar beginners onder elkaar, schieten dikwijls niet ver op.
                dat zie je ook hier in de beginnershoek van BD.
                Daar worden, met de beste bedoelingen, soms volledig verkeerde adviezen of ongegronde meningen gegeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                  This website is for sale! wvfd.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, wvfd.be has it all. We hope you find what you are searching for!


                  blijkbaar al een club in izegem (of zie ik dat verkeerd?)
                  misschien deze club die is opgestart!! ;-)
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                    http://www.wvfd.be/Erkende%20clubs%2...aar%202010.pdf

                    blijkbaar al een club in izegem (of zie ik dat verkeerd?)
                    misschien deze club die is opgestart!! ;-)
                    Dat zie je verkeerd, ik heb tot nu toe enkele reacties op mijn oproep en zal weldra alles eens herbekijken, overleggen en actie ondernemen.
                    De club waarnaar jij verwijst is een ,bij mijn weten, nog steeds actieve club doch willen wij het anders aanpakken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                      aha, misschien de moeite om toch bij deze club te gaan, er een jaartje te "proeven" van hun manier van werken, hun ervaring enz... Maar vanaf het begin duidelijk maken waar jij naartoe wil (een ander club idee) en ofwel veranderd de club door jou ofwel krijg je een deel medestanders die mee zullen veranderen van club als jij een nieuwe start.
                      Zo zijn er in het leuvense meerdere fotoclubs actief die op die manier gestart zijn. een deel mensen van een grote club wil iets anders en voila, nieuwe fotoclub met een nieuw idee.

                      Tom
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                        zeker es gaan zien bij een bestaande fotoclub, eventueel es babbelen met de voorzitter.
                        hulp zal er wel komen.
                        cvb is ook een goed aanspreekpunt.

                        en goede huisregels opstellen
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                          Is hier al iets van terecht gekomen? Ben eigenlijk wel geïnteresseerd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                            Idem hier!
                            Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opstarten fotografieclub Izegem

                              Ik ben ook van Izegem en zou zo'n club wel zien zitten. Volgens mij is er best wel veel interesse voor zo'n club in deze regio. Is er al iets beslist?
                              Kijk ook eens op mijn fotoblog: www.thdk.be

                              [Nikon]

                              Comment

                              Working...
                              X