Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Off-topic topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Off-topic topic

    Vanavond las ik op BD het bericht dat Prins Claus is overleden. Ik wist het al, had het op TV gehoord. Ik heb ook de replies gelezen van de mensen die zich aan deze topic ergeren. Voor hen heb ik maar 1 advies: LEES DEZE TOPIC DAN NIET !!!
    5 minuten later had de topic opeens een andere naam gekregen en was hij gelocked. Ik word hier heel erg triest van moet ik zeggen. Natuurlijk is dit bericht off-topic en natuurlijk hoort hij strikt genomen niet op BD thuis.
    Maar wat is het verschil met de aankondigingen van vakanties, reisjes enz..
    Juist door deze off-topic-berichten toe te staan, is BD wat het is/was.
    Ik heb dan ook een voorstel aan BD:
    Schaf alle fora af en houd alleen het forum Terzake over: gelukkig wordt er dan niet meer gelachen, gehuild, grapjes gemaakt, MENSELIJK met elkaar omgegaan. Dan verwordt BD gelukkig tot een site c.q. forum waar alleen de “echte” fotofanatiekelingen nog op zitten, die ALLEEN over fotografie willen praten en gelukkig niet meer geinteresseerd zijn in elkaar. Gelukkig ook geen BD-dagen en Shootingdays meer, want wie zit daar dan nog op te wachten.
    Neen het doel moet dan zijn: zoveel mogelijk “kennis” uitwisselen op een zo onpersoonlijk mogelijke manier.


    N.B. Hopelijk nog genoeg slotjes in huis en de deleteknop vastgegroeid aan een van de vingers ?
    Hannie

  • #2
    Hannie,

    Het is echt niet nodig om sarcastisch te worden, noch om "betweterig" te doen.
    Zeker niet als je het gehele verhaal niet kent - maar wat gaat "raden" en insinueren.

    De naamsverandereing van de topic is NIET door iemand van de BD-crew gebeurd, maar waarschijnlijk door degene die hem oorspronkelijk gepost heeft.

    Ik heb/had geen enkel benul van de oorspronkelijke inhoud van de eerste posting, maar gezien de reacties vond ik het wel gepast om deze topic te locken.
    Je kan immers niet reageren op iets dat er niet (meer) staat.

    En dat locken had helemaal niets te maken met de inhoud - want ik kende die niet en op dat moment was er ook geen inhoud meer.
    Een bericht als de dood van Prins Claus kan naar mijn mening in het forum.
    Als anderen daar moeite mee hebben, dan is dat hun zaak en zijn ze vrij erop te reageren.

    Maar ik wordt wel ook héél triest van jouw totaal uit de lucht gegrepen insinuaties en de andere forumleden het imago "niet menselijk" aanmeten is ook niet echt dat.
    Gelukkig hebben we gisteren op de BD-dag kunnen ervaren hoeveel "menselijkheid" er nog is bij de BD-forumleden en gelukkig zijn er genoeg topics waaruit die "menselijkheid" ook mag blijken ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Hoi..

      Het betreffende bericht was een post van mij..
      Ik weet ook wel dat een dergelijk bericht niet over fotografie gaat, maar aangezien er op dit belgische forum ook veel nederlanders zitten dacht ik dat dit bericht van het overlijden van het meest geliefde lid van ons koningklijk huis wel geplaatst mocht worden.

      Er staat tenslotte bij de uitlegt over het forum 'algemeen' dat off topic postings ook kunnen... er stond op 11 september een jaar terug toch ook een bericht over de aanslagen van het wtc of niet soms ???

      Maar tot mijn verbazing lees ik binnen enkele minuten enkele negatieve reacties van mensen die het blijkbaar niet konden hebben dat dit bericht gepost was..

      Ps. En neem dit nu niet op als persoonlijke aanval aub..

      Daarom heb ik het bericht een andere naam gegeven en de inhoud gewist met de hoop dat de operator het bericht definitief zou verwijderen... Dus Hannie, ik weet wat je bedoeld, maar ik heb zelf de inhoud van het bericht verwijderd, omdat ik anderen niet tot last wilde zijn met een droevig maar voor ons nederlanders zeer belangrijk bericht..

      Verder ben ik blij van JaJa te horen dat dit soort berichten best gepost mogen worden.... bedankt daarvoor...

      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

      Comment


      • #4
        Hallo mauske,

        Zo is het inderdaad gegaan ...
        Ik ben laat thuisgekomen (na een shooting) en heb de topic (toen al zonder inhoud) gelockt omdat reacties niet meer relevant waren.
        We denken eraan om in de nabije toekomst een "Off topic" forum aan te maken waarin dit soort postings zonder problemen terecht kunnen.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Jaja,

          Als er bij het locken was vermeld dat de topic was gelocked OMDAT er geen tekst meer stond, dan had ik het tenminste begrepen.
          Bij mij kwam het als volgt over: Ik zag de topic staan "Z.K.H. Prins Claus overleden". Zoals ik al schreef wist ik dat al wel, maar heb toch de topic gelezen over de inderdaad populaire prins-gemaal. Ik ergerde mij aan de reacties van de mensen die deze topic niet op prijs stellen (maar hem TOCH lezen). 5 Minuten later was de topic gelocked ZONDER toelichting op het locken.
          Dat komt dan bij mij bijzonder negatief over mede door het feit dat er vorige week een voor mij nogal ernstige kwestie liep, die niet is opgelost, waarna de topic die ik daarover lanceerde in zijn totaliteit is gewist, reden voor mij om niet naar de BD-dag te komen, waarop ik mij toch ontzettend had verheugd.
          Dat is mijn kant van het verhaal; er speelt dus meer dan het alleen locken van een topic. Een betere communicatie wederzijds zou zulk een misverstand in de toekomst kunnen voorkomen.
          Hannie

          Comment


          • #6
            Hi Hannie,

            Ik heb het topic niet gelezen, maar don't blame the moderator.
            eerder de ongevoelige reply's.
            ik kan ook begrijpen dat het voor Jaja of andere moderators onbegonnen werk is
            nog eens een reden te geven waarom een topic gesloten werd.
            Met deze ook mijn oprechte medeleven met het verlies van Prins Claus.

            Groeten

            Comment


            • #7
              zie het ook meermaals, dat mensen hun verspilde tijd aan off-topic berichten per se nog willen verlengen door er een nog off-topic'er negatief bericht aan toe te voegen.

              zuchten, enkele seconden rustig in- en uitademen en 'back' klikken en de rest van het forum lezen.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Geef elkaar allemaal de hand dames en heren en wees een beetje aardig voor elkaar Knuffel erop, en ik wil een ieder weer zien op de volgende BD shooting. Degeen die dan nog lopen te mokken neem ik wel onder m'n hoede
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment


                • #9
                  Hey Triker, wat ga je met die mensen doen dan ???
                  Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mauske
                    Hey Triker, wat ga je met die mensen doen dan ???
                    Hoi Mauske,

                    Het is mijn werk om problemen op te lossen, dus gaat goed komen. Het hoe en wat is nog een verassing, afhankelijk van de persoon

                    Keep ing.
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb op de BD dag geen "mokkende mensen" gezien... Allemaal stralende en lachende gezichten...ondanks de regen.
                      Waarom kan dit niet verdergezet worden op 't forum?

                      Comment

                      Working...
                      X