Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

    En terroristen met schildertalent dan
    De penseelkes afpakken

    Comment


    • #17
      Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

      Kleine correctie : het mag wel, mits je toestemming hebt.

      Voor de NMBS en al zijn stations kan je dat via hun site aanvragen, het kost je wel 50 € (ongeacht of het een wachtkamertje ten velde is of het centraal station in Antwerpen).
      Je moet bij die aanvraag wel wat een aantal vragen beantwoorden : doel, aard van de shoot....blablabla.
      En je hebt geen garantie dat het ook echt mag...
      Maar als je niet probeert...

      Greetz
      Dirk
      Groeten Dirk
      Website : http://www.gakrid.be

      Comment


      • #18
        Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

        Jaren geleden voor mijn werk foto's gemaakt op de luchthaven van Schiphol.
        Vooraf gelukkig er wel aan gedacht om toestemming te vragen via de persdienst (en gekregen). Wel een serieus formulier moeten invullen en faxen naar hun. Kreeg fax terug dat toelating in orde was voor twee dagen later.

        Twee dagen later staan we met twee personen aan een zeer kleine achteringang van Schiphol om enkele foto's van de deur te maken. Was echt een kleine ingang grenzende aan een klein pad dat buiten via de struiken liep. Je zou denken, hier komt nooit controle.
        Het heeft welgeteld twee minuten geduurd en toen waren de mannen met de kepies daar... "Wat u doet is verboden, wilt u met ons meekomen of hebben de heren soms toestemming ?"

        Gelukkig hadden de heren een schriftelijke toestemming...

        Comment


        • #19
          Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

          Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
          Was echt een kleine ingang grenzende aan een klein pad dat buiten via de struiken liep. Je zou denken, hier komt nooit controle.
          das wel er naïef hè, daar wordt juist gecontroleerd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            En op de luchthaven mag het dan weer wel.
            daar plegen ze geen aanslagen maar gaan ze alleen lopen met de vliegtuigen
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #21
              Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Zaterdag was er die geweldige SD in Brussel, rond de Zenne, en toen we 's avonds, moe en voldaan (toch nog wetende dat we ook nog het atomium wilden fotograferen, spijts dat we die foto's niet mogen publiceren), via de metro terugkeerden naar de Heizel, werd ik er in het metrostation, door een man in een rode jas, die met "STIB" genoteerd stond, op geattendeerd, dat foto's maken in de metro niet mocht.
              Oeps... Mag dat niet .

              Vandaag een kennis bevraagd, die tewerkgesteld is bij de metropolitie, en die meldde me dat het verboden is foto's te nemen in de metrostations en eveneens in de treinstations. Dan moest ik weten waar dat stond, en blijkbaar is dat opgenomen in de wet tegen het terrorisme en de reglementen van de NMBS en MIVB. Nja... wat riskeert men dan, was mijn volgende vraag ?
              Inbeslagname van de beelddragers. Grondige controle, waarna je dus opgenomen wordt in de politiecomputer met foto en vingerafdrukken 'als vermeend terrorist...'

              Bij deze... u weze gewaarschuwd.
              Hebben die een tijdje terug zelf geen fotowedstrijd uitgeschreven, de Go Pass fotowedstrijd?

              Comment


              • #22
                Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

                Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
                Voor de NMBS en al zijn stations kan je dat via hun site aanvragen, het kost je wel 50 € (ongeacht of het een wachtkamertje ten velde is of het centraal station in Antwerpen).
                Je moet bij die aanvraag wel wat een aantal vragen beantwoorden : doel, aard van de shoot....blablabla.
                En je hebt geen garantie dat het ook echt mag...

                Wa ene zever (EN afzetterij!)
                Vandaag ook locaties opgezocht: blijkt dat je in de mijn van Winterslag zelfs 75 euro kan neertellen om effe iemand de deur te laten openen en sluiten. Ik wil ook snel rijk worden eigelijk.
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #23
                  Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  daar plegen ze geen aanslagen maar gaan ze alleen lopen met de vliegtuigen
                  Lijkt mij een bijzonder moeilijke discipline.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #24
                    Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

                    Vandaag ook locaties opgezocht: blijkt dat je in de mijn van Winterslag zelfs 75 euro kan neertellen om effe iemand de deur te laten openen en sluiten. Ik wil ook snel rijk worden eigelijk.
                    Bij mij thuis mag ook gefotografeerd worden, 65 euro. Goedkoper dan in Winterslag dus!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

                      In het Jusititiepaleis geldt het volgende:
                      Je mag buiten zoveel fotograferen als je wil (mits je voldoende elektirek, geheugenkaartjes, ... mee hebt.
                      Binnen mag je fotograferen in de grote hal ...
                      Maar, je mag daar niet overal fotograferen... vooral niet als ze het zien , anders mocht het wel
                      Als ze het zien wordt je gevraagd of je goedkeuring hebt of niet. In het laatste geval vlieg je met klikken en klakken buiten ... (Spreek uit ervaring tijdesn een SD-voorbereiding met Patricske). De ene dag fotografeerden we erop los, een tweetal dagen nadien vlogen we er op los.
                      Je kan wel een goedkeuring krijgen (schriftelijk aan te vragen) om toch binnenshuis te fotograferen ...
                      Dat hebben we gedaan en lopen we natuurlijk weer diezelfde pipo tegen het lijf (ook een fotoamateur) die ons de vorige keer leerde vliegen... We hebbebn hem de goedkeuring getoond (hij dacht vermoedlijk dat we te dom waren daar een kopie van te nemen en mee te brengen) en hij moest ons met lede ogen laten voorgaan en fotokes trekken. Heeft er wel voor gezorgd dt een kast zo'n dikke 30 minuten in onze weg stond.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #26
                        Re: Oeps... dat mag niet ! Foto's in de metro- en treinstations

                        Nog even nagekeken.

                        Voor Nederland kun je hier nalezen hoe het echt zit.
                        Niet echt Internetrecht, alhoewel ze wel Internet hebben op stations: hoe zit het met fotograferen op stations. Journalist Brenno de Winter zag een Segway op station Utrecht en wilde hier met een foto verslag van doen, maar dat werd hem verboden door de Spoorwegpolitie. Kan die dat zomaar? Nee, en wel hierom. Op zich mag …
                        Fotoapparatuur
                        Portfolio

                        Comment

                        Working...
                        X