Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe monitor

    Kijk eens op de site van Redcoon, denk dat ze de goedkoopste zijn.
    Mijn scherm is gekalibreerd met de i1 Display Pro van X-Rite en ben er heel tevreden over.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Kijk eens op de site van Redcoon, denk dat ze de goedkoopste zijn.
      Mijn scherm is gekalibreerd met de i1 Display Pro van X-Rite en ben er heel tevreden over.
      Is dat scherm dan zo'n dell u27h25?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe monitor

        Nee, het mijne is een Dell Ultra Sharp U 22711, een ouder model dus, die meer stroom verbruik als de U2725H.
        Volgens mij is dat hetzelfde panel hoor, enkel zullen de prestaties verbeterd zijn.
        Asus heeft ook heel goede schermen maar rekent dan maar een budget boven de € 800,00.
        Wat goed is aan die i1Display Pro is dat het toestel rekening houdt met het omgevingslicht.
        Je zou in principe in gelijk welk licht kunnen en mogen werken, toch verbeter ik mijn foto's het liefst in het half duister tot zelfs helemaal in het donker.
        Dat zal een kwestie van aanvoelen zijn zeker?
        Maar uw keuze, budgettair - prestaties gezien vind ik persoonlijk een heel goede keuze want het zou ook de mijne zijn.
        Natuurlijk droomt zowat iedereen van een Eizo ColorEdge CG277 maar de tijd, tussen duim en wijsvinger' ontbreekt meestal.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht

          Je eigen ogen kunnen véél meer kleurschakering effektief ZIEN ... zou het dan beter zijn om ogen te hebben die enkel het sRGB spectrum zouden kunnen zien omdat je dat toch het meeste ziet op internet ?

          Ik denk het niet, nu kunnen we sRGB zien op internet, maar ook aRGB op een aRGB monitor en aRGB profiel monitor, drukwerk in CYMK, en in het echte leven alles in een zee van kleuren en kleurschakeringen.
          Onze ogen kunnen eigenlijk sommige kleuren van AdobeRGB niet zien zoals bepaalde tinten blauw. De kleurschakeringen slaan trouwens op de bitdiepte en niet op de kleurruimte waarin je werkt. Hiervoor zou je dus een 10-bit monitor moeten hebben met een 10-bit grafische kaart.
          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Nee, het mijne is een Dell Ultra Sharp U 22711, een ouder model dus, die meer stroom verbruik als de U2725H.
          Volgens mij is dat hetzelfde panel hoor, enkel zullen de prestaties verbeterd zijn.
          De nieuwe U2715H heeft ook een veel minder agressieve anti-reflectie coating. Die van de 2711 was echt zeer grof. Het paneel is een LG als ik me niet vergis en identiek aan die van de 27" iMac. De U2715H is een nieuwer paneel, met meer uniforme belichting /minder backlight glow.
          Last edited by LoP; 2 augustus 2016, 09:55.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Nee, het mijne is een Dell Ultra Sharp U 22711, een ouder model dus, die meer stroom verbruik als de U2725H.
            Volgens mij is dat hetzelfde panel hoor, enkel zullen de prestaties verbeterd zijn.
            Asus heeft ook heel goede schermen maar rekent dan maar een budget boven de € 800,00.
            Wat goed is aan die i1Display Pro is dat het toestel rekening houdt met het omgevingslicht.
            Je zou in principe in gelijk welk licht kunnen en mogen werken, toch verbeter ik mijn foto's het liefst in het half duister tot zelfs helemaal in het donker.
            Dat zal een kwestie van aanvoelen zijn zeker?
            Maar uw keuze, budgettair - prestaties gezien vind ik persoonlijk een heel goede keuze want het zou ook de mijne zijn.
            Natuurlijk droomt zowat iedereen van een Eizo ColorEdge CG277 maar de tijd, tussen duim en wijsvinger' ontbreekt meestal.
            Bedankt voor de uitleg,
            Ikzelf werk in de living aan mijn foto's en heb 5 ramen in elke windrichting, dus het licht is behoorlijk veranderlijk, ook al doe ik de rolluiken zakken voor mijn ogen
            Vraag is ofdat een callibratie die rekening houd met omgevingslicht nuttig zal zijn/een vereiste is
            Voor de moment callibreer ik met mijn ogen op de manier dat ik 14 jaar drukker geweest ben, de kleuren zullen behoorlijk in orde zijn (tov afdrukcentrale) de helderheud en contrasten zijn op de tast
            Het zou de bedoeling zijn nog een callibratie toestel aan te schaffen, maar graag 2de hands

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe monitor

              Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
              De nieuwe U2715H heeft ook een veel minder agressieve anti-reflectie coating. Die van de 2711 was echt zeer grof. Het paneel is een LG als ik me niet vergis en identiek aan die van de 27" iMac. De U2715H is een nieuwer paneel, met meer uniforme belichting /minder backlight glow.
              Ik ben toch zeer tevreden met de 2711 en als ik de belichting meet met mijn i1 Display is die behoorlijk egaal met een lichte verduistering in de vier hoeken.
              Het enige nadeel dat ik ondervonden heb aan dit scherm is dat het niet zuinig omgaat met de energie.
              Maar zoals eerder vermeld heb ik al een beter scherm van Asus gezien maar dit kost wel iets van rond de € 800,00, teveel naar de eisen van TS.

              @ bulke41, ik heb mijn i1 Display destijds € 199,00 betaald, nieuw uiteraard want die vind je niet zoveel tweede hands. Om hun software te kunnen gebruiken heb je ook een licentie nodig. Verleden week nog een update van gekregen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe monitor

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Ik ben toch zeer tevreden met de 2711 en als ik de belichting meet met mijn i1 Display is die behoorlijk egaal met een lichte verduistering in de vier hoeken.
                Het enige nadeel dat ik ondervonden heb aan dit scherm is dat het niet zuinig omgaat met de energie.
                Maar zoals eerder vermeld heb ik al een beter scherm van Asus gezien maar dit kost wel iets van rond de € 800,00, teveel naar de eisen van TS.

                @ bulke41, ik heb mijn i1 Display destijds € 199,00 betaald, nieuw uiteraard want die vind je niet zoveel tweede hands. Om hun software te kunnen gebruiken heb je ook een licentie nodig. Verleden week nog een update van gekregen.
                Het is een zeer goede monitor, dat heb ik zelf reeds mogen ervaren. Ik had het over de matte coating die op je scherm ligt die grof is (dus zelfs in fel zonlicht perfect zichtbaar is), maar je ziet deze ook goed liggen (iets minder scherpte dus).
                Energieverbruik is zeer relatief. Het duurt vaak 10-tallen jaren nogvoor je een aankoop terugverdient hebt aan energieverbruik. Zelfs de diepvriezer die ik onlangs aankocht heb ik een model gekocht dat iets groter was en 300 euro goedkoper dan hetgeen ik eerst op het oog had. Deze verbruikt wel 30% meer. Na dit even uitgerekend te hebben verlies ik die 300 euro pas over een periode van 19 jaar. Bij een monitor is dit hetzelfde verhaal. Zelfs al verbruikt je monitor 100 watt, dan nog zal het tientallen jaren duren nogvoor je een monitor van 300 euro dat 50 watt verbruikt zal terugverdienen.
                Het verbruik heeft ook veel te maken met de helderheid van je monitor, je kan deze zeker op het zicht aanpassen naar je omgevingslicht. 90% van de mensen zet hun monitor veel te fel, voor fotobewerking zet je deze best relatief laag.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe monitor

                  ben in mijn zoektocht (ging bijna bestellen eigenlijk) nog een addertje
                  tegengekomen, t'is te zeggen weet niet of het een probleem is

                  blijkbaar draagt hdmi de wqhd resolutie (2560x1440 pixels) van het dell u2715h scherm niet...
                  hiervoor zou ik een displayport aansluiting moeten hebben en die heb ik niet op mijn pc, ook dit nog eens aanpassen ga ik niet doen,
                  dus mijn grote vraag: zoek ik nu naar een ful hd tegenhanger van dit scherm of is het geen probleem de dell u2715h
                  te gebruiken met en hdmi kabel, en meer nog: hoe gaat hij dan welke resolutie afbeelden?
                  op internet vind ik hier verschillende info van terug, meestal van gebruikers die zeggen dat hun hdmi kable de volle resolutie kan overdragen en afbeelden op scherm....

                  indien hier geen probleem zit wordt het scherm besteld, had nog even zitten twijfelen over de 25 inch versie maar ga door het geringe prijsverschil toch voor de 27inch gaan (indien geen kabel issue's)
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe monitor

                    Niet de kabel maar de output connector op je computer/videokaart zou een probleem kunnen zijn als dat lager dan HDMI 1.4 zou zijn (wat mij tegenwoordig onwaarschijnlijk lijkt). Tenzij je nog zo'n oude low speed hdmi kabel hebt, die kan die hogere resolutie ook niet aan, maar dat is nog minder waarschijnlijk.

                    Je leest teveel op het net, dat is alles.

                    Als je zoveel twijfelt, koop dan in een echte winkel met service en capabel personeel of waar ze een zéér soepel inruil of teruggave beleid hanteren en niet online of in een supermarkt genre MediaMarkt e.d..

                    Coolblue is ok.

                    Oh, en nog iets : werk je met photoshop denk dan aan die kleine lettertjes en icoontjes op een 27 inch scherm of wees bereid om zelf je OS wat te tweaken ...
                    Last edited by Empe; 15 augustus 2016, 16:52.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe monitor

                      Ok ik bekijk de hdmi wel even, pc is 2 jaar oud
                      Kleine lettertjes nu nog niet makkelijk aan te passen in windows 10? Ik werk in photoshop en lightroom met nog wat plug in programma's

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe monitor

                        Ik heb een U2515H met Windows 10 en geen last van kleine lettertjes, dus met een 27" zit dit helemaal snor.
                        Jammer genoeg geen HDMI poort op mijn Windows toestellen anders had ik dit voor jou eens getest!
                        Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe monitor

                          Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                          Ik heb een U2515H met Windows 10 en geen last van kleine lettertjes, dus met een 27" zit dit helemaal snor.
                          Jammer genoeg geen HDMI poort op mijn Windows toestellen anders had ik dit voor jou eens getest!
                          Bedankt voor de info allemaal!

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                            Ik heb een U2515H met Windows 10 en geen last van kleine lettertjes, dus met een 27" zit dit helemaal snor.
                            Persoonlijk vind ik de U2515H helemaal niet te klein qua lettertjes op 100%. Maar ongeveer de helft van de mensen bij ons die deze monitors gebruiken zetten ze op 125%, sommige oude Adobe toepassingen en oudere programma's kunnen hier niet mee overweg en dan krijg je wazige tekst. 27" is al bijna 10 jaar de standaard op 1440p en dat is zeker en vast ok om op 100% weergave te gebruiken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                            Niet de kabel maar de output connector op je computer/videokaart zou een probleem kunnen zijn als dat lager dan HDMI 1.4 zou zijn (wat mij tegenwoordig onwaarschijnlijk lijkt). Tenzij je nog zo'n oude low speed hdmi kabel hebt, die kan die hogere resolutie ook niet aan, maar dat is nog minder waarschijnlijk.

                            Oh, en nog iets : werk je met photoshop denk dan aan die kleine lettertjes en icoontjes op een 27 inch scherm of wees bereid om zelf je OS wat te tweaken ...
                            OS tweaken? Het is niet Windows die de tekstgrootte bepaald in Adobe toepassingen, dus als je gewoon alles op 100% weergave zet heb je geen problemen. In Photoshop zijn de icoontjes bijna even groot op een 24" 1200p scherm of een 27" 1440p scherm.

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            Ok ik bekijk de hdmi wel even, pc is 2 jaar oud
                            Kleine lettertjes nu nog niet makkelijk aan te passen in windows 10? Ik werk in photoshop en lightroom met nog wat plug in programma's
                            Met alle nieuwere programma's werkt het voor mij perfect (heb een laptop met een 4K scherm dat ik op 150% gebruik). In Win7 had ik problemen, in Win8 ook soms en in 8.1 was bijna alles werkend. Nu in Win10 heb ik enkel problemen met programma's van meer dan 8 jaar oud. Dan is het soms zeer moeilijk leesbaar op een 15" 4K scherm .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe monitor

                              Misschien is het wel tijd om een nieuwe graka in te steken.
                              Deze, waavan de eigenschappen hieronder staan kost € 95,00 dat kan er wel vanaf als je zo'n Dell zou kopen/

                              Aansluiting: PCIe x16
                              PCIe-versie: 3.0
                              Bezette sloten: 1
                              Voeding:
                              Max. Verbruik: 50 Watt
                              Grafische chip: AMD Radeon R7 240
                              Klokfrequentie chip: 770 MHz
                              Stream processoren: 320
                              Shader model: 5.0
                              DirectX Version: 11.2
                              OpenGL Version: 4.3
                              Kenmerken:
                              AMD UVD 3, AMD PowerPlay, AMD PowerTune, AMD ZeroCore, AMD Eyefinity, AMD HD3D
                              Geheugen: 4096 MB
                              Type: GDDR3
                              Klokfrequentie:1800 MHz
                              Geheugen verbinding:128 bit
                              Actief gekoeld

                              Aansluitingen op de kaart:
                              HDMI: 1
                              DVI-D: 1
                              VGA: 1
                              Afmetingen (HxBxD): 20 x 111 x 159 mm
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe monitor

                                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                                blijkbaar draagt hdmi de wqhd resolutie (2560x1440 pixels) van het dell u2715h scherm niet...
                                hiervoor zou ik een displayport aansluiting moeten hebben en die heb ik niet op mijn pc, ook dit nog eens aanpassen ga ik niet doen,
                                dus mijn grote vraag: zoek ik nu naar een ful hd tegenhanger van dit scherm of is het geen probleem de dell u2715h
                                te gebruiken met en hdmi kabel, en meer nog: hoe gaat hij dan welke resolutie afbeelden?
                                Ik heb zelf geen praktische ervaring met grote schermen wegens geen budget, maar ik heb vorige week voor een klant een Philips 27"-scherm besteld, voornamelijk om films te bekijken.
                                Omdat de pc pas volgende week geleverd moet worden heb ik de tijd om grondig te testen wat zo'n groot scherm in mijn geval geeft.
                                Dit scherm heeft een full-HD resolutie en voor films is dit een geweldig scherm. Voor fotobewerking ook een hele verbetering vergeleken met mijn oude 22". Maar voor mij is de full hd niet werkbaar met niet-grafische toepassingen (Office, internet,...) Door deze resolutie op zo'n groot scherm zijn de letters te groot om op een normale afstand comfortabel te werken. Je kan de lettergrootte wel vergroten, maar niet kleiner instellen dan 100%, ook niet met Windows 10.

                                Ik heb vanmorgen dit laten zien aan de klant en we hebben onmiddellijk besloten dit terug te sturen en te vervangen door een scherm met 2560x1440 QHD (WQHD).
                                Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                                Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                                Mijn website: www.computerhersteller.be

                                Comment

                                Working...
                                X