Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera’s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe camera’s

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Euh, die mannen de steeds het laatste nieuwe tweede hands kopen zijn in hetzelfde bedje ziek, maar met wat vertraging.

    Mijn materiaal wordt gebruikt tot het te kostelijk wordt om te herstellen. En dan zie ik wel.
    En hoe zit het dan met het spreekwoord "geld moet rollen"? Economie?

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe camera’s

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Kleine body’s zoals de X-T20 en X-E3 zijn maar een derde in omvang en wegen minder dan de helft van een D500 terwijl de beeldkwaliteit even goed is.
      Wat heeft het formaat van het doosje in vredesnaam met de beeldkwaliteit te maken. Gewicht en formaat hebben ook voordelen. Op mijn D800 start ik filmen zonder een beweging en op een G3 lukt dat niet.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe camera’s

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Kleine body’s zoals de X-T20 en X-E3 zijn maar een derde in omvang en wegen minder dan de helft van een D500 terwijl de beeldkwaliteit even goed is.
        Ok maar wanneer er een gelijkwaardige lens opstaat is dat verschil al miniem, zeker als je dan ook nog eens een batterijgrip erop moet zetten om even lang te kunnen werken als met een normale dslr
        Trouwens om te wandelen zien ik wel een voordeel in een lichte body, maar wanneer deze op statief moet staan en het waait redelijk ben ik toch tevreden dat de body een stukje zwaarder is en stabieler staat

        Ne ja je kunt beide euvels overbruggen door meer batterijen mee te dragen en bvb een rugzak aan het statief vst te maken tegen de wind, maar waar zit dan uiteindelijk het verschil nog ?
        Dus voorlopig heeft een mirrorless voor mij en voor mijn genre van fotografie geen voordeel, er zal mss ooit wel een dag komen dat dat wel zo zal zijn

        Tevens heb ik het gevoel dat de mirrorless camera's steeds maar groter worden ...

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe camera’s

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

          Tevens heb ik het gevoel dat de mirrorless camera's steeds maar groter worden ...

          grts
          Sieg
          Ik moet daar bij denken aan een auto die zijn voordeel heeft in zijn compactheid : vb een Mini. 2 Jaar nadien maken ze een Mini stationwagon

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe camera’s

            Ik heb vrij goed materiaal, een D700, die nog altijd mijn trouwe metgezel is, een Df die nog altijd mijn beste vriend is, een D500 die ik persé wou hebben omwille van de cropfactor en de filmfunctie, een halve kast met glas erbij en wat andere spullen.....ik ben daar nog altijd heel blij mee. Maar toch kan ik nog zitten kwijlen als een klein kind in een speelgoedwinkel, als er nieuwe dingen op de markt komen, dan ga ik in de specs zitten snuisteren, dan begin ik mezelf te overtuigen dat ik eigenlijk niet zonder dat nieuwe spul kan, maar dan ben ik aan het eind gelukkig al oud en wijs genoeg om die portemonnee nog wat dicht te laten....in afwachting dat er toch nog iets beters, iets nieuwer, iets fantastischer op de markt komt, dat ik dan weer niet zal kunnen missen....maar toch niet zal kopen....of misschien toch.....
            Is dat niet een deel van onze hobby ? En er tegen mekaar over praten en discussiëren en afwegen.....Laat ze maar nieuwe dingen maken !!!!

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe camera’s

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Ik heb vrij goed materiaal, een D700, die nog altijd mijn trouwe metgezel is, een Df die nog altijd mijn beste vriend is, een D500 die ik persé wou hebben omwille van de cropfactor en de filmfunctie, een halve kast met glas erbij en wat andere spullen.....ik ben daar nog altijd heel blij mee. Maar toch kan ik nog zitten kwijlen als een klein kind in een speelgoedwinkel, als er nieuwe dingen op de markt komen, dan ga ik in de specs zitten snuisteren, dan begin ik mezelf te overtuigen dat ik eigenlijk niet zonder dat nieuwe spul kan, maar dan ben ik aan het eind gelukkig al oud en wijs genoeg om die portemonnee nog wat dicht te laten....in afwachting dat er toch nog iets beters, iets nieuwer, iets fantastischer op de markt komt, dat ik dan weer niet zal kunnen missen....maar toch niet zal kopen....of misschien toch.....
              Is dat niet een deel van onze hobby ? En er tegen mekaar over praten en discussiëren en afwegen.....Laat ze maar nieuwe dingen maken !!!!
              Ja, ik vind het wel. Ik volg ook graag de technische evolutie, maar heb niet de drang om altijd het nieuwste te hebben.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe camera’s

                In het begin van de digitale fotografie waren de verbeteringen van de nieuwe camera's soms wel vrij spectaculair, de laatste jaren worden de verbeteringen door de marketing vooral veel groter voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn om toch maar goede verkoopcijfers te kunnen halen.
                Zoals anderen het al geschreven hebben, je bent ook helemaal niet verplicht om telkens weer geld uit te geven, maar het is natuurlijk wel goed dat de camera's steeds weer beter worden, als ik er dan toch eens een nieuwe wil kopen, dan weet ik dat die op een paar puntjes beter zal presteren dan de huidige.
                De enige keer dat ik tot nu toe ooit een camera van een bepaalde generatie heb vervangen door de opvolger was bij de 5D MKII, vooral het AF-systeem van die camera was voor mij een groot minpunt, en daarom heb ik ook niet lang gewacht met de aankoop van de 5D MKIII. Bij alle andere aankopen zat er tot nu toe minstens een generatie tussen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe camera’s

                  Blijkt ook te maken hebben met de koeling,
                  Al dat rekenwerk van de processor in een klein doosje = too hot
                  L
                  Groetjes

                  Lukathi

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe camera’s

                    [QUOTE=hjanssen;4626432]
                    Wat heeft het formaat van het doosje in vredesnaam met de beeldkwaliteit te maken.
                    Niets, en das een bewering die jij in mijn mond legt.
                    Wat wel zo is dat je niet persé een grote camera nodig hebt voor dezelfde beeldkwaliteit, idem AF enz..
                    Dat de X-H1 groter is dan de X-T2 heeft zijn redenen die ik vermeld heb.. dat was ook niet zo negatief bedoeld.
                    Ik zou niet direct een X-H1 naast een D500 zetten maar eerder de X-T2 als het gaat om fotograferen.

                    Nogmaals de X-H1 is meer naar video gericht en is geen opvolger van de X-T2
                    Ondanks de nieuwkomer toch al enkele gekende voordelen voor fotografie en als je ze niet weet kan je ze wel even opzoeken.. al beschrijvingen genoeg te vinden



                    Gewicht en formaat hebben ook voordelen
                    Ja natuurlijk... zowel lichtgewicht als zwaargewicht.. beiden hebben voordelen naargelang de situatie.
                    Voor mij als het kan... liefst zo licht mogelijk.. maar ik pas me aan
                    Voor licht op stap te gaan een X-T20 .. (kan iets anders zijn voor iemand anders)
                    Voor andere momenten de X-T2 met Grip.. naargelang de lens en accu autonomie die ik nodig acht.



                    Op mijn D800 start ik filmen zonder een beweging en op een G3 lukt dat niet
                    Een beetje wartaal niet ?
                    BTW als je graag filmt.. misschien is die X-H1 iets voor u ?
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe camera’s

                      [QUOTE=Sieg;4626453]
                      Ok maar wanneer er een gelijkwaardige lens opstaat is dat verschil al miniem, zeker als je dan ook nog eens een batterijgrip erop moet zetten om even lang te kunnen werken als met een normale dslr
                      Trouwens om te wandelen zien ik wel een voordeel in een lichte body, maar wanneer deze op statief moet staan en het waait redelijk ben ik toch tevreden dat de body een stukje zwaarder is en stabieler staat
                      Overschot van gelijk.. maar...
                      Het voordeel van b.v een systeemcamera is dat je met dezelfde body licht op stap kunt met een kleinere lens.
                      Zet een Canon 7D MKII naast een X-T2 en een klein objectief en bekijk het verschil.. (ik heb vroeger jaren Canon gehad dus ex-DSLR gebruiker)

                      Twee voorbeelden hieronder bron Camerasize.com



                      Ik denk toch duidelijk een verschil van omvang en gewicht niet ?
                      Bovendien is de beeldkwaliteit van X-T2 beter dan de Canon (DR/ISO/color depth) Ik spreek uit ervaring als voormalig Canon gebruiker.

                      Met grotere lenzen is het verschil minder omdat de lenzen dan het grootste impact geven.
                      De 16-55 2.8 die ik heb is ook wel relatief groot net zoals de 40-150 2.8 en de 100-400.
                      Maar ik heb wel de keuze als het even kan om licht op stap te gaan (meestal altijd als ik met primes op stap ga)
                      De 7D II heb je altijd het gewicht van de body mee, ook met kleine prime niet bepaald compact en licht te noemen (relatief natuurlijk)
                      Als Canon gebruiker kun je dan wel beroep doen op een kleinere Rebel body maar dan zeg ik dat ik beroep kan doen op een nog kleinere body zoals de X-E3/X-T20

                      Hieronder Foto van mijn X-T2 met 100-400 met daarnaast de X-T20 en 27 2.8





                      Ne ja je kunt beide euvels overbruggen door meer batterijen mee te dragen en bvb een rugzak aan het statief vst te maken tegen de wind, maar waar zit dan uiteindelijk het verschil nog ?
                      Dus voorlopig heeft een mirrorless voor mij en voor mijn genre van fotografie geen voordeel, er zal mss ooit wel een dag komen dat dat wel zo zal zijn
                      Nu weet ik dat je vogelfotografie doet en de keuze bij Canon vind ik dan zeker nog vanzelfsprekend.
                      Batt verbruik, observatie en de (geschikte) lenzen keuze maken van Canon en Nikon nog altijd een beste keuze voor wildlife en sport.
                      Dus Mirrorless is niet voor iedereen..




                      Tevens heb ik het gevoel dat de mirrorless camera's steeds maar groter worden ...
                      Das een verkeerde instelling... camera's zoals een Olympus OMD EM10III/EM5/Pen... Sony A6XXX, Panasonic GX85/GX9, Fuji X-T20/X-E3 zijn allemaal zeer kleine toestellen.

                      Alleen de X-T2/Pro2/GH5/G9/EM1 en nu ook de X-H1 behoren tot de grotere apparaten.
                      Een 7DII is ook groter dan een Rebel en een D500 groter dan een D7500
                      Heeft meer te maken in welk segment het toestel zit.

                      b.v.
                      Pro enthousiast Nikon D500 = Olympus EM1II = Fuji X-T2 = Sony A6500 = Panasonic G9
                      Het betere Instap model Canon 800D = Nikon 5600 = Olympus OMD EM5 = Panasonic GX9
                      Hybride Video/Foto Panasonic GH5/S = Fuji X-H1
                      Last edited by Funcky; 16 februari 2018, 23:04.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe camera’s

                        Systeemcamera's worden de afgelopen jaren wel weer groter. Belangrijk punt is hier toch wel de ergonomie. Waar veel fabrikanten mee geworsteld hebben. Zo hoorde veel het argument om voor systeemcamera te gaan het formaat en gewicht, maar dit hoor je nu al stuk minder.

                        En wat de beste keuze is voor bepaald soort type fotografie. DSLR vs Systeemcamera. De uitkomst zal voor ieder verschillend zijn. Zo aantal maanden de Sony a9 mogen testen en wij waren verkocht. Hoezo systeemcamera niet geschikt voor sport. De Canon 1Dx II was elke keer tweede keus. Enige wat ons bewoog naar de Canon was het glas. bijvoorbeeld de 400 f/2.8. Sony heeft hier nog enorm gat te dichten. Maar verwacht niet dat het lang meer gaat duren.

                        Zo heb ik aantal jaar geleden mij twee Canon 5D3 aan de wilgen gehangen om de overstap te maken naar de systeemcamera. Nu de a7r3 en a7r2 in de tas. De bodies zijn wel stuk kleiner en lichter, maar glas is nog steeds fors van de zooms. Kijkende naar mijn 16-35GM, 24-70GM en 70-200GM. Merk dat ik wel veel de primes gebruik. Loxia 35, 50 Batis 85. Deze zijn nog vrij compact en licht. De 90 Macro is ook niet meer de kleinste. Bij mij gaat argument van formaat en gewicht besparen niet echt meer op ;-)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe camera’s

                          De nieuwe a73 zou uitkomen eind februari.6

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe camera’s

                            Die 6 is een missing .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe camera’s

                              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                              Die 6 is een missing .
                              Je kan je bericht achteraf corrigeren hoor?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe camera’s

                                Oorspronkelijk geplaatst door instaphoto Bekijk bericht
                                Systeemcamera's worden de afgelopen jaren wel weer groter. Belangrijk punt is hier toch wel de ergonomie. Waar veel fabrikanten mee geworsteld hebben. Zo hoorde veel het argument om voor systeemcamera te gaan het formaat en gewicht, maar dit hoor je nu al stuk minder.

                                En wat de beste keuze is voor bepaald soort type fotografie. DSLR vs Systeemcamera. De uitkomst zal voor ieder verschillend zijn. Zo aantal maanden de Sony a9 mogen testen en wij waren verkocht. Hoezo systeemcamera niet geschikt voor sport. De Canon 1Dx II was elke keer tweede keus. Enige wat ons bewoog naar de Canon was het glas. bijvoorbeeld de 400 f/2.8. Sony heeft hier nog enorm gat te dichten. Maar verwacht niet dat het lang meer gaat duren.

                                Zo heb ik aantal jaar geleden mij twee Canon 5D3 aan de wilgen gehangen om de overstap te maken naar de systeemcamera. Nu de a7r3 en a7r2 in de tas. De bodies zijn wel stuk kleiner en lichter, maar glas is nog steeds fors van de zooms. Kijkende naar mijn 16-35GM, 24-70GM en 70-200GM. Merk dat ik wel veel de primes gebruik. Loxia 35, 50 Batis 85. Deze zijn nog vrij compact en licht. De 90 Macro is ook niet meer de kleinste. Bij mij gaat argument van formaat en gewicht besparen niet echt meer op ;-)

                                Systeemcamera’s worden niet altijd groter.
                                Ik heb mijn punt al gemaakt in post 25.
                                Laatste generaties zoals de Fuji X-E3, X-T20, Olympus OMD EM10III, Panasonic GX9, Sony A6500 en nog andere...zijn nog altijd kleine Body’s

                                Ik zie dat je een A7R MKIII hebt ... ik ben benieuwd naar jouw ervaring met dit toestel want ik heb hem nog maar heel even aan de tand gevoeld. (Met 28 2.8 en 35 1.4)
                                De eerste indruk met de 35 1.4 was heel positief te noemen.
                                Met de 28 2.8 heb je een compacte combo ..
                                Last edited by Funcky; 17 februari 2018, 22:14. Reden: A7 mkIII moest zijn A7R mkIII
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X