Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moderatoren m/v

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by SpikeCK
    je kunt SpikeCK ook op je lijstje zetten van kandidaat moderators!!
    Misschien een mailtje sturen zoals in de posting vermeld?

    thx,
    peter

    Comment


    • #17
      Ik heb geen klachten over het forum.
      Laat ons niet sakkeren over "het kan rapper" of "vorm kan anders" of "...modernere technologie..." dat laatste zal steeds net om de hoek te vinden zijn.

      1) Bereikt het forum z'n doel?
      2) Wordt het gebruikt?
      3) Wat met de informatiewaarde?

      Mijn antwoorden :
      1) JA
      2) JA, heel veel zelfs.
      3) Groot.

      Da's toch veel belangrijker dan technologie, vormgeving...

      Jammer genoeg heb ik hetzelfde probleem als Mic. Ik durf mij niet opgeven omdat mijn leven al wreed drukbezet is. Ben zelf webmaster van een site van "onze" badmintonclub.

      Ik zou er echter voor willen pleiten selectief te zijn bij de keuze voor moderatoren. Veel chatboxen, fora lijden onder goedbedoelende maar onervaren of immature moderatoren. En immatuur heeft niks met leeftijd te maken hoor. Ik vind moderator een grote verantwoordelijkheid.
      Ik hoop dus dat de BD crew veel goede kandidaturen binnenkrijgt.
      Succes, Guys!
      http://pieterbie.skynetblogs.be

      Comment


      • #18
        Peter,

        sorry maar ik zat op mijn werk toen ik het las... en daar stuur ik geen mails meer voor prive doeleinden...
        De mail is gestuurd!

        Gegroet en succes met de zoektocht!
        Time is a precious little thing....

        Comment


        • #19
          Originally posted by Raptor
          Eerlijk gezegd vind ik het forum enorm ouderwets en traag. De zoekfunctie werkt helemaal niet naar behoren. Waarom geen PHP forum ?
          Normaal gezien reageer ik niet op 'flames' maar enfin:
          1) ouderwets, ok, daar kan ik nog inkomen, maar over smaken en ... valt er niet te twisten, wat de één mooi vindt, ...

          2) de zoekfunctie werkt niet 100%, correct, dit komt gewoon door de gigantische hoeveelheid data in de database, mits een beetje fijner te zoeken, is dit probleem opgelost

          3)PHP vs. ASP is zoiets als Unix/Posix vs. Windows, het is iets anders, maar daarvoor beter of slechter, trager of sneller, ..., neen dus (en geloof me vrij, ik ben al een kleine 10 jaar professioneel bezig met zowel Solaris, Linux als Windows, heb al Sun E-10K's als Unisys W2K Datacenter Servers zien draaien) ... meestal is de discussie stemmingmakerij en niet gebaseerd op argumenten

          4) Stel nu nog dat PHP beter zou geschikt zijn om dit forum op te draaien, ga jij beginnen aan conversiescripts voor de data? Ik in ieder geval niet

          5) Forum traag, misschien af en toe als er ergens probleempjes zijn, maar het zou mij verwonderen mocht dit aan de infrastructuur liggen: webserver en databaseserver zijn W2K Servers met dual CPU's en 2GB RAM, allemaal aan het internet verbonden tegen 100 mbps (maximumsnelheid NIC).

          6) Je zou misschien denken dat ik niet tegen kritiek kan, maar niets is minder waar (zoals de meesten misschien wel weten), maar kom dan aub met argumenten af, geen loze beweringen en stemmingmakerij ... zoals het dikwijls het geval is ... de beste stuurlui ...

          Groetjes,
          Sven
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #20
            Ook ik heb mij opgegeven, vooral omdat ik een redelijke newbie ben, en dus onbekend ben met relaties hier.

            Ik geniet gewoon van alle postings zonder veel comentaar te geven, en ook zonder daarmee iemand tekort te doen.
            BD is een bijzonder fijne, maar ook gesloten community, gezien aan de reacties op sommige inzendingen. Daarom denk ik zelf dat het goed is om een redelijke buitenstaander (newbie) een stukje te laten modereren.. Zeker niet om regelneef te zijn, maar gewoon om de nuchterheid.

            Maar eigenlijk denk ik dat hier helemaal niet zoveel te modereren valt Deze groep lijkt zichzelf prima te kunnen reguleren.

            Nou, en dat is precies waarom ik me hier thuis voel!

            Comment


            • #21
              Originally posted by Raptor
              Waarom geen PHP forum ? Gratis te downloaden op http://www.phpbb.com/

              maar is helaas niet geschikt voor resoluties van 800x600 pixels (1/3 van de internetgebruikers).
              Hallo,

              Raptor, je mag al blij zijn dat dit asp forum werkt . php en windows werken wel samen (onder apache) maar IIS ik denk dat dit niet zo goed werkt ik heb zelf een test server hier staan die php draait op IIS en ik zeg je dat ding ben je constant aan aan het prullen voor het te doen werken. Als het nu gehost was op een unix server dan kan ik begrijpen dat je een php forum pakt, maar op windows

              Over die scherm resolutie van 800x600. ik denk dat er weinig mensen die geinterseert zijn in digitale fotografie die een 800*600 resolutie gebruiken. ik gebruik 2 17" schermen in dualhead op 1024*768 en ik vind dat ik afentoe al te weinig plaats heb. en daarbij 800*600 is een gewone svga resolutie dat was bwvs 5jaar geleden de standaart en je mag eens na gaan hoeveel computers van 5jaar oud zijn er nu nog aktief in gebruik en laat staan voor fotografie.

              Greetz Wouter aka Psycho Duck

              Comment


              • #22
                Ik kan bevestigen dat ik dit forum helemaal niet traag vind. Alles kan beter, maar voor mij is dit helemaal niet nodig !

                Dit forum kwijt zich méér dan goed genoeg van zijn taak. Ik heb al vele vele forums bezocht en dit is het enige waar ik graag op blijf komen.

                Proficiat voor de inzet van de BD-crew ! En laat je niet op je paard zetten Sven !

                P.S. ben wel benieuwd naar de aangekondigede vernieuwing...
                Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                Comment


                • #23
                  Hallo,

                  Nogmaals dank voor jullie grote interesse voor het "modereren".
                  We hebben een hele hoop "kandidaturen" binnen en dat getuigt van jullie betrokkenheid.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Jammer genoeg heb ik er geen tijd voor, hoe weinig dat ook zal zijn maar toch pleit ik voor een (al is het maar 1 ) vrouwelijke moderator.
                    Succes met jullie zoektocht, en jullie kennende; ik ben ervan overtuigd dat de keuze beslist goed zal zijn!
                    Dag dag
                    Vonne
                    The only real failure is to give up trying!

                    http://www.yvonnew.com
                    http://www.vonne.web-log.nl
                    and HFC forever!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Sven
                      Originally posted by Raptor
                      Eerlijk gezegd vind ik het forum enorm ouderwets en traag. De zoekfunctie werkt helemaal niet naar behoren. Waarom geen PHP forum ?
                      Normaal gezien reageer ik niet op 'flames' maar enfin:
                      1) ouderwets, ok, daar kan ik nog inkomen, maar over smaken en ... valt er niet te twisten, wat de één mooi vindt, ...

                      2) de zoekfunctie werkt niet 100%, correct, dit komt gewoon door de gigantische hoeveelheid data in de database, mits een beetje fijner te zoeken, is dit probleem opgelost

                      3)PHP vs. ASP is zoiets als Unix/Posix vs. Windows, het is iets anders, maar daarvoor beter of slechter, trager of sneller, ..., neen dus (en geloof me vrij, ik ben al een kleine 10 jaar professioneel bezig met zowel Solaris, Linux als Windows, heb al Sun E-10K's als Unisys W2K Datacenter Servers zien draaien) ... meestal is de discussie stemmingmakerij en niet gebaseerd op argumenten

                      4) Stel nu nog dat PHP beter zou geschikt zijn om dit forum op te draaien, ga jij beginnen aan conversiescripts voor de data? Ik in ieder geval niet

                      5) Forum traag, misschien af en toe als er ergens probleempjes zijn, maar het zou mij verwonderen mocht dit aan de infrastructuur liggen: webserver en databaseserver zijn W2K Servers met dual CPU's en 2GB RAM, allemaal aan het internet verbonden tegen 100 mbps (maximumsnelheid NIC).

                      6) Je zou misschien denken dat ik niet tegen kritiek kan, maar niets is minder waar (zoals de meesten misschien wel weten), maar kom dan aub met argumenten af, geen loze beweringen en stemmingmakerij ... zoals het dikwijls het geval is ... de beste stuurlui ...

                      Groetjes,
                      Sven
                      Je hebt gelijk Sven; de beste stuurlui staan weldegelijk aan wal. Ook ik - met 10 jaar admin ervaring in UNIX/Oracle/SAP - kan het weten!

                      En het is idd. waar dat het forum soms ineens traag is (ik heb het zelf aangetoond). Maar ook dat is niet erg, want het duurt hoogstens 5 minuten, en dan is het ineens weer verdwenen. Maw. je hebt hoogstens 2 à 3 paginas die eens "blijven plakken", en daarna is alles weer normaal. Wie daar niet mee kan leven...

                      Persoonlijk vind ik dat het BD forum een van de beste is, en niet alleen op snelheid en overzichtelijkheid, maar ook op functionaliteit. We zijn natuurlijk verwend, en dat merk je pas als je ergens anders gaat posten. Zo kwam ik onlangs te weten dat je je eigen posts niet kan editeren op het grote dpreview forum...
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #26
                        Het 'grote' dpreview-forum is zowat het zwakste, minst gebruiksvriendelijke forum dat ik al ben tegengekomen.

                        De snitz-fora zijn handiger, phpBB e.d. ook hoor
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #27
                          Ik vind het forum ook zeer goed, tuurlijk het is geen tweakers.net maar dat is ook imho het beste forum (qua gebruik).
                          Wel vind ik dat er iets gedaan moet worden aan de search want die werkt niet zo denderend, ook zou ik de search meer promoten, want er komen wel vrij vaak kloontopics voor. (vb. Hoe werk ik rode ogen weg? )
                          Voor de rest vind ik het wel een goed idee dat er nu apparte modjes komen.
                          Godspeed You, Black Emperor!

                          Comment


                          • #28
                            Gelukkig is dit forum niet te vergelijken met tweakers.net.
                            Hier geeft men aandacht en als mogelijk een oplossing voor problemen, of goede commentaren.

                            Dat is toch wel even een verademing in vergelijking tot tweakers net´s forum waarbij men zijn aantal postings opschroeft met UTFS of verwijzingen naar google.

                            Daarbij is men hier nog vriendelijk ook.

                            Comment


                            • #29
                              Hallo Plofkop,

                              Altijd leuk om dat eens te horen ...
                              We blijven ons best doen en het forum wordt weldra aangepast om nog beter afgestemd te zijn op de behoeften.
                              Maar, nog héél even geduld.

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • #30
                                Ik ben (nog) geen kandidaat-moderator wegens tijdsgebrek.
                                Maar wel een blije gebruiker/bezoeker van de BD-site!

                                Met alle respect voor de crew die een prachtig werk levert,
                                Francis
                                Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

                                Comment

                                Working...
                                X