Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie onbelangrijk voor modelshoots ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie onbelangrijk voor modelshoots ?

    Ik heb ooit eens een modelshoot gedaan bij een modern stadhuis op een zondag en het was super.
    Daarmee dacht ik aan andere combinatie's met moderne architectuur, vandaag heb ik gans de middag rondgereden en 10 locaties bekeken die ik via Google vond en teleurgesteld

    Ofwel was het een deel van een bedrijf met een hoge poort, ofwel gerechtshof met camera's, ofwel toch uiteindelijk niet zo speciaal
    Moet ik mij niet voorbereiden qua locatie en ergens simpelweg "in het wilde weg" ergens met modelshoots beginnen ?

  • #2
    Re: Locatie onbelangrijk voor modelshoots ?

    nee.. feitelijk is locatie kennis toch wel een pre

    10 locaties op een halve dag is wel veel... 1 stek verkennen kost mij al meer dan een dag, maar ja ik zet geen "poppetjes" op de plek daar waar ik ze zou willen hebben.

    Ik vraag mij af of je de gevonden locaties nog verder hebt onderzocht alvorens ook fysiek naar die locatie te gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Locatie onbelangrijk voor modelshoots ?

      Wel op foto zagen ze er allesinds goed uit, oa deze bekeken :

      Productiehuis Les Ballets Gent
      Stadsmuseum Gent
      Technologiecampus Gent
      JOC Jongeren Ontmoetingscenter Gent
      Gerechtsgebouw Rabot Gent
      Europacolllege Brugge
      Cultuurcentrum Jonkhove Aartrijke
      Meubar Aartrijke
      Fuifzaal Torhout
      Infrax Torhout


      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      nee.. feitelijk is locatie kennis toch wel een pre

      10 locaties op een halve dag is wel veel... 1 stek verkennen kost mij al meer dan een dag, maar ja ik zet geen "poppetjes" op de plek daar waar ik ze zou willen hebben.

      Ik vraag mij af of je de gevonden locaties nog verder hebt onderzocht alvorens ook fysiek naar die locatie te gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Locatie onbelangrijk voor modelshoots ?

        Het gaat volgens mij niet alleen om plaatjes kijken!! Het lijkt mij dat je werkt vanuit een bepaald idee / thema / verhaal en dat je je ook verdiept in de geschiedenis, architectuur, omgeving. Dan kan je al veel gerichter voorwerk doen.

        Jij draait het om, gaat opzoek naar locaties en bedenkt daarna pas je idee / thema / verhaal, wat in mijn ogen een kostbare tijdsbesteding is. Het ook enige onrust zal veroorzaken in het hoofd, waardoor het er dan ook nooit van zal komen ook maar iets te doen met de gevonden locaties. Het kan natuurlijk wel werken, maar dan zal je bij elk gevonden locatie ook een idee / thema / verhaal moeten plaatsen, opdat je dan later van een idee / thema / verhaal die locatie uit het register kan trekken. Je zult wel altijd de locaties opnieuw moeten beoordelen / bezoeken als je eenmaal zover bent, verzamelde data hoeft in de loop der tijd niet meer up to date te zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Locatie onbelangrijk voor modelshoots ?

          Moderator Note: Verplaatst van Fotohoek/Oordeel-Mensen naar Algemeen. Dit is een vraag, of een discussie, terwijl de Fotohoek dient om je foto's te tonen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X