Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je blog-site.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Je blog-site.

    Met een eigen website of blog kan je er iets persoonlijks van maken en kan je er je eigen ideeën en creativiteit in kwijt. Je plaatst iets unieks op het web. Het vraagt uiteraard wel wat tijd en ook de moed om het te onderhouden.

    Je kunt je foto's natuurlijk ook op Flickr en zo kwijt maar een eigen stek is toch nog iets anders vind ik. Je kunt uiteraard ook combineren.

    Wordpress is denk ik het meest gebruikte.
    Persoonlijk ben ik minder geneigd naar wordpress te gaan en maak ik alles zoveel mogelijk zelf. Ik kan het dan ook 100% naar mijn zin doen en weet waar welke code staat.
    Ook geen gedoe met updates.

    Uiteraard als je niks afweet van websites dan is wordpress wellicht het makkelijkst.

    Ik heb op 1 januari 2011 mijn persoonlijke fotografie site online gezet. Ik heb er ook een blog module aan gehangen zeg maar. http://www.iphotography.be
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #17
      Re: Je blog-site.

      Voor mij is het nu een blog omdat het makkelijk is maar eens mijn fotografie echt goed genoeg is dan zal ik wel voor een eigen website gaan.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment


      • #18
        Re: Je blog-site.

        ik heb er ook ééntje www.strobistfotografie.be, gebruik het voor een nederlandstalig publiek om er wat tips en tricks op te zetten, dingetjes die anders op BD in het forum verdwijnen tussen de oudere draadjes...
        maak gebruik van www.blogger.com

        en ik heb er nog een tweede : unboringplaces.blogspot.com met een reisverslag van ijsland...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Je blog-site.

          Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
          Ik ben toevallig net gestart met een blog. De bedoeling is om in de loop van 2011 deze regelmatig te onderhouden met mijn fotografie escapades...

          Zie link in signature.
          Ik zit met hetzelfde idee, ik ben momenteel bezig met mn eigen website op te zetten en ik ga er een blog-deeltje bij zetten voor zulke zaken.

          Alleen heb ik momenteel geen idee hoe het aan te vangen

          EDIT: blijkbaar heeft One.com zelf een blog mogelijkheid... laten we daar eens mee gaan prutsen
          Last edited by Nick-; 4 januari 2011, 16:03.
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #20
            Re: Je blog-site.

            Op beide websites uit mijn signature is er een blog gedeelte. Op de foto-website staat wel nog niets, omdat de site nog maar on-line is, maar op de andere staan behoorlijk veel blogs, zowel technische blogs (ik ben programmeur) als persoonlijke events etc.

            De technische blogs zet ik daarop omdat ik dan van waar dan ook op 1 plaats mijn naslagwerk vindt ;-) De persoonlijke blogs zijn oorspronkelijk gestart omdat ik mijn stage in Finland deed en zo de mensen thuis een update kon geven. Ik had het gedeelte toch voorzien op mijn site.

            Beide sites zijn volledig zelf gemaakt en dus op een hostingpakket gezet, maar voor bloggen alleen zijn er genoeg gratis alternatieven te vinden. Sommige kan je volledig zelf stylen, andere niet. Op www.blogger.com kan je gewoon gratis je eigen blog beginnen, zonder technische kennis. Dat is een dienst van Google, het vroegere Blogspot.

            Comment


            • #21
              Re: Je blog-site.

              Toch wel wat pareltjes van blog hier tegengekomen! Hoe hebben jullie die opgemaakt? Veel geprobeerd en gevloekt?

              Of zijn er hier goeie tutorials voor?
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #22
                Re: Je blog-site.

                Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                Toch wel wat pareltjes van blog hier tegengekomen! Hoe hebben jullie die opgemaakt? Veel geprobeerd en gevloekt?

                Of zijn er hier goeie tutorials voor?
                wordpress en effe googlen! handig om doen!
                moet wel naar mijn idee nog veel uitvissen!
                gebruik nog te weinig mogelijkheden
                nikon stuff

                Comment


                • #23
                  Re: Je blog-site.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                  Toch wel wat pareltjes van blog hier tegengekomen! Hoe hebben jullie die opgemaakt? Veel geprobeerd en gevloekt?

                  Of zijn er hier goeie tutorials voor?
                  Inderdaad : Wordpress. Maar het belangrijkste is het juiste thema kiezen. dat gaat erg makkelijk vanuit het programma zelf. Hoe dichter het thema al standaard bij het eindresultaat is wat jij voor ogen hebt, hoe makkelijker jij het voor jezelf maakt

                  Daarnaast kan je op www.wordpress.org ook een schat aan informatie vinden, bezoek ook het forum. Indien je wat minder technisch bent kan je anders ook altijd nog HIER KLIKKEN

                  Voor de rest : gewoon gaan beginnen, je rolt er vanzelf in zeg maar.
                  | Mijn nieuwe website met foto's |

                  Comment


                  • #24
                    Re: Je blog-site.

                    Van mij dus eigen code en styling. Niets Wordpress of templates. De zegen en vloek van programmeur te zijn Dan wil je alles hebben precies zoals je het in gedachten hebt en dan eindig je meestal op veel tijd er in steken en het dus zelf maken

                    Comment


                    • #25
                      Re: Je blog-site.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                      Van mij dus eigen code en styling. Niets Wordpress of templates. De zegen en vloek van programmeur te zijn Dan wil je alles hebben precies zoals je het in gedachten hebt en dan eindig je meestal op veel tijd er in steken en het dus zelf maken
                      Ik durfde het eigenlijk niet zelf te zeggen maar ben dezelfde mening toegedaan.
                      Aan de ene kant heb je heel snel een site, aan de andere kant als je iets aangepast wilt zien steek je er gigantisch veel tijd in. Ik heb het dan wel over aanpassingen die je wordpress site volledig 100% naar eigen inzicht zetten.

                      Al die plugins die je aan je site moet koppelen om iets gedaan te krijgen, dan die updates, de compatibiliteit. Ik heb er toch vrees voor, om dan nog maar te zwijgen over vertalingen.

                      Dan doe ik ook liever mijn eigen code en styling.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • #26
                        Re: Je blog-site.

                        Tja als je de kennis EN tijd hebt dan is zelf bouwen/coderen/programmeren inderdaad vaak het beste om 100% te krijgen wat je voor ogen hebt. Heb je niet de kennis en minder tijd (er voor over) dan zijn pakketten zoals Wordpress, Joomla etc gewoon een uitstekend alternatief!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                        Al die plugins die je aan je site moet koppelen om iets gedaan te krijgen, dan die updates, de compatibiliteit. Ik heb er toch vrees voor, om dan nog maar te zwijgen over vertalingen.
                        .
                        Basis is gewoon een goede template zoeken die alles of al veel aansluit bij je wensen. Wil je iets extra's dan kan je extra plugin's (gratis) downloaden met een druk op de knop! En net zo makkelijk geinstalleerd. Kwestie van minuten of soms nog minder Of het nou integreren van google analytics is, of knoppen om alles te kunnen delen via facebook, twitter etc etc. En dan kan je nog kiezen ook uit verschillende smaken en oplossingen. daarnaast bevalt iets niet dan ga je naar je plugin pagina, klikt op de-activeren en voila... het is weg. Easy!
                        | Mijn nieuwe website met foto's |

                        Comment


                        • #27
                          Re: Je blog-site.

                          Zelf vind ik het wel jammer dat de WP-blog die door WP zelf gehosted word (die je zelf dus niet aan de hand van codes kan aanpassen), niet geheel naar mijn zin te vormen zijn.

                          Ik zou bvb. graag een StumbleUpon-Button willen toevoegen maar dat gaat dus niet.
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Je blog-site.

                            Kan je niet gewoon een "share" plugin plaatsen? Heb zelf een eigen domein naam en ruimte maar neem toch aan dat je die plugin's gewoon in je blog moet kunnen plaatsten.

                            Coole pics trouwens
                            | Mijn nieuwe website met foto's |

                            Comment


                            • #29
                              Re: Je blog-site.

                              Share gaat wel, en facebook maar de stumbleupon niet. Het is dan ook een domein naam via WP.
                              EMBLEMATA.BE
                              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Je blog-site.

                                Hmmm heb er net even naar gekeken ... en je hebt gelijk. Maar een eigen domein naam kost tegenwoordig inclusief het hosten niet erg veel meer. En je bent vrij om te doen en laten wat je wilt!

                                Zelf betaal ik 24 euro voor 3Gb aan webruimte inclusief mijn eigen domein naam.... best eens het overwegen waard
                                | Mijn nieuwe website met foto's |

                                Comment

                                Working...
                                X