Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 34

Discussie: Isopropanol

Standaard Isopropanol

Ik zocht laatst dringend vloeistof om mijn sensor te reinigen en had er geen meer. Mister Digipics hier op 't forum raadde mij aan gewoon Isopropanol te gaan halen in de apotheek. Ik heb dat gedaan, en zoals hij zei is dit nog veel beter dan het dure spul. Werkt ook uitstekend om je lenzen te onderhouden trouwens.

Wou ik effe vermelden zodat iedereen een slok op de borrel kan besparen. Met dank aan Digipics.

Standaard Re: Isopropanol

zeer brandbaar hoor dus....VOORZICHTIG.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Toch niet echt meer brandbaar dan b.v. (ontsmettings)alcohol of ether, hoor.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.13.1) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.1)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Toch niet echt meer brandbaar dan b.v. (ontsmettings)alcohol of ether, hoor.
    ja vreemd dat ze het dan gebruiken als koeling bij hogesnelheidsfrezen
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Graag gedaan, blij dat je der tevreden van bent !

Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Ik zocht laatst dringend vloeistof om mijn sensor te reinigen en had er geen meer. Mister Digipics hier op 't forum raadde mij aan gewoon Isopropanol te gaan halen in de apotheek. Ik heb dat gedaan, en zoals hij zei is dit nog veel beter dan het dure spul. Werkt ook uitstekend om je lenzen te onderhouden trouwens.

Wou ik effe vermelden zodat iedereen een slok op de borrel kan besparen. Met dank aan Digipics.
    Goedemorgen,

Hoe heb je dit product gebruikt op de sensor.Ik bedoel een "swab" gebruikt of wat?

Grtjs
    Josr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
    Goedemorgen,

Hoe heb je dit product gebruikt op de sensor.Ik bedoel een "swab" gebruikt of wat?

Grtjs
    Josr

Domme vraag hé, dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ? Natuurlijk gebruik je een oplosmiddel met een nieuwe zuivere sensorswab ! En de swab gebruik je ook maar éénmaal !

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Domme vraag hé, dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ? Natuurlijk gebruik je een oplosmiddel met een nieuwe zuivere sensorswab ! En de swab gebruik je ook maar éénmaal !

MVG, Jeff C.
    dus je mag toch nog veel te veel uitgeven aan stofvrije doekjes.
    The Knight That Says Ni...kon

dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ?
    Hoe ??????????????????? Is er dan nog een andere manier??????
    Geert - eerst een sjatteke koffie - Van Dam
    "jaja", zei de pastoor, en hij nam de plank weg...

MVG, Jeff C.
    Bedankt voor uw slim antwoordt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
    Bedankt voor uw slim antwoordt

*antwoord
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Hier nog een fan van isopropanol.

Ik zou zelfs durven zeggen dat dat spul beter is dan al die dure middeltjes. Ik had het in feite moeten weten want geluidstechnici gebruiken het ook om hun dure audiomateriaal mee te kuisen. Opnamekoppen bvb.

Thuisgekomen van de zoveelste safari, en de evenveelste maal frustratie omwille van het feit dat ik met enkele spots zit die ik maar niet proper kreeg. Dan vastgesteld dat dat dure flesje dat ik heb niet goed sluit en er niks meer in zit(typisch blijkbaar, want het was al mijn tweede produkt van dien aard). Stoute schoenen aangetrokken en bij de apotheek en fles isopropanol gaan halen. Flink gekuist. Eindersultaat; pico bello sensor!

J.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
    Hoe ??????????????????? Is er dan nog een andere manier??????
    Spoelen onder de waterkraan
    I love my D500

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
    Spoelen onder de waterkraan
    En als dat niet helpt: in de wasmachine.

En de droogmachine niet vergeten !
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    En de droogmachine niet vergeten !
    ik gebruik gewoon de haardroger.
    The Knight That Says Ni...kon

Niet beter dan "MULEVET"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    ja vreemd dat ze het dan gebruiken als koeling bij hogesnelheidsfrezen
    grt,bouk.
    Hoe vluchtiger de vloeistof hoe beter de koeling (een beetje zoals je ether koud aanvoelt) daar meer warmte wordt opgenomen.
    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Niet beter dan "MULEVET"
    Hier een tevreden gebruiker van de hogedrukreiniger
    Canon 5dmkiii |17-40L | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 28 1.8 TE KOOP !! | 70-200 2.8 IS II L| 24-70 2.8 II L | 35 F2 IS | 70-300 L IS
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Hier een tevreden gebruiker van de hogedrukreiniger
    Gisteren regende het hier pijpenstelen. Gewoon even de body buiten gelegd met sensor naar boven en spiegel opgeklapt en nadien water uitgegoten. Ligt nu te drogen op de radiator

Opletten met HD reinigers : gebruik de freesstraal enkel op de sensor, en niet ernaast, daar zit allerhande troep die niet tegen een beetje water kan.
    Optie twee : de nieuwe miniatuurversie van de T-Racer (terrasreiniger van Karcher), de E-Raser. Bestaat voor FF en DX sensoren.

Voor echt hardnekkig vuil kun je ook de nieuwe Sensor VIII van Gillette gebruiken, gewoon wat scheerschuim en dan de Sensor op de sensor.

Een gouden raad van Tante Kaat
    (Wat is dat mens blij dat ze niet Keet heet....)
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

Van mij mag da nog !

ISOPROPANOL rules

een tip die ik nog kan meegeven: oppassen voor je ogen !!!
    reinig bv het oculair van je camera er NIET MEE !!!
    ook brilglazen kan je er best niet mee opkuisen, je ogen gaan tranen van de achtergebleven wasem, en ik kan je verzekeren dat het geen fijne ervaring is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Ge kunt eens proberen met oorstokjes van den Aldi. 1,99€ voor 200 stuks.

Cool Re: Isopropanol

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
    Gisteren regende het hier pijpenstelen. Gewoon even de body buiten gelegd met sensor naar boven en spiegel opgeklapt en nadien water uitgegoten. Ligt nu te drogen op de radiator
    mijne 1000D werkt niet meer. Ik denk dat ik hem te lang op de chauffage heb laten liggen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten