Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

    Na een "castingshoot" in Hasselt kreeg mijn dochter (18 jaar en hopende fotomodel te worden) de hierna weergegeven mail. Is dit een normale manier van werken of een slim trukje om 150 euro los te weken ? Is dit een betrouwbaar modellenbureau ?

    Bedankt,
    Stefan.

    ************************************* ontvangen mail ******************************
    Date: Tue, 13 Dec 2011 10:30:02 +0100
    Subject: fotoshoot
    From: intermodel.be@gmail.com
    To: xxx

    Beste xxx,
    Naar aanleiding van de foto’s die wij hebben gemaakt tijdens de casting, hebben wij het genoegen om u mede te delen dat u bent geselecteerd voor ons modellenbureau.

    Graag nodigen wij u uit voor een professionele fotoshoot waarmee wij u kunnen promoten op onze website naar onze opdrachtgevers toe.
    De afspraak voor de fotosessie is met u gemaakt, zaterdag 7 januari a.s. om 12:00 uur in de door ons gereserveerde studio/zaal van het Hassotel te Hasselt, St.Josefsstraat 2 te Hasselt.

    Indien u gebruik wilt maken van bovenstaande fotosessie dient u de afspraak voor woensdag 28 december a.s. te bevestigen per mail. Zonder bevestiging kunt u niet worden gefotografeerd!!

    ENKELE VOORWAARDEN EN AANWIJZINGEN VOOR EEN VLOT VERLOOP VAN DE FOTOSHOOTING:

    Als u bij ons komt voor de fotosessie heeft u indien mogelijk uw eerste set (vrijetijds) kleding aan, waarmee u op de foto wilt en neemt u naar eigen keuze een tweede set (nette) kleding mee. Indien er meerdere familieleden worden gefotografeerd is een kledingstuk voldoende!

    Gelieve te komen met weinig of geen sieraden, licht opgemaakt en haar gestyld. Neem evt. uw make-up/haarspullen mee. Wij fotograferen met een witte achtergrond, dus zorg voor kleurrijke kleding.

    Neem voor de kinderen eventueel speelgoed mee, denk bijvoorbeeld ook aan een knuffel een leuke beer doet het altijd goed op de foto!!
    Zorg dat u er netjes en verzorgd uitziet.
    Wij vragen u vanwege mogelijke afleiding, maximaal 2 begeleiders mee te nemen maar wensen hierbij niet gestoord te worden tijdens de activiteiten.
    Tijdens het maken van de foto's worden evt. nadere instructies gegeven.
    Vanwege het strakke schema verzoeken wij u om op het afgesproken tijdstip aanwezig te zijn!!
    Van de gemaakte foto's selecteren wij 40 foto's die u ontvangt per post op CD ROM binnen drie weken na de fotoshoot, met daarbij uw gebruikersnaam en password voor toegang tot het modellenbestand. Wij geven u daarbij toestemming de foto's te gebruiken voor verdere doeleinden en eventuele inschrijving bij een ander bureau. De copyrights worden vrijgegeven!!

    Hierbij geeft u Inter Model toestemming om uw foto's te kunnen gebruiken voor promotie naar onze opdrachtgevers toe.
    Bij deze wordt u in ons bestand gratis ingeschreven gedurende 1 jaar, maar dit geeft geen werkgarantie.
    De eigen bijdrage reservering voor de fotoshoot bedraagt € 150 incl. B.T.W. Het bedrag blijft € 150 bij meerdere familieleden per gezin, de foto’s worden dan verdeeld. Tevens wordt u opgenomen op onze website voor de duur van een jaar. Bij opdracht(en) volgt gratis verlenging, incl. gratis fotoshoot voor het volgend boekjaar. Indien u binnen een jaar geen opdrachten ontvangt wordt u uit ons bestand verwijderd.

    U dient dit bedrag bij aankomst te betalen, u ontvangt hiervoor een kwitantie.
    U kunt betalen met bankcontact, of cash.
    Wij wensen u veel succes met de fotoshoot.
    Met vriendelijke groet,
    Michelle de Boer
    Commercieel vertegenwoordiger
    Inter Model Modelmanagement

    info@intermodel.be
    ****************************** tot hier *************************

  • #2
    Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets te maken heeft met het tijdschrift Shoot.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

    Comment


    • #3
      Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

      Ik heb niet de bedoeling het hier aangehaalde modellenbureau te betwijfelen.
      Maar bedenk dit:
      Dikwijls wordt gezegd dat betrouwbare modellenbureau's géén geld op voorhand vragen van het model.
      Ze halen hun winst wanneer het in hun bestand opgenomen model effectief een opdracht krijgt.

      150 euro voor een fotosessie op zich, is geen abnormale prijs. Maar je moet dit zien in het licht van wat zich daarrond afspeelt.
      Er zijn zogenaamde modellenbureau's die enkel maar dienen om de fotograaf aan het werk te houden en op die manier hun inkomsten te verwerven.
      Ze maken een fotoshoot, ze nemen je op in hun bestand en verder doen ze weinig of niets om jou te promoten als model.
      Eigenlijk heb je dan gewoon netjes betaald voor een fotoshoot en meer niet.
      Op hun website lees ik dat ze voor de shoots "een strak schema" hanteren.
      Dat doet mij vermoeden dat ze zoveel mogelijk modellen voor de camera willen en dat dat eigenlijk hun inkomst maakt.

      Toen ik zelf nog een studio had en portfoliofoto's maakte voor modellen, deed ik dat gratis. Dat ik met hun foto's mijn eigen portfolio mocht aanvullen, was de deal.

      Normaal houden modellenbureau's zich niet met fotografie bezig.
      Je gaat naar een goede fotograaf of meerdere, om verschillende stijlen te bekomen, die maken de portfoliofoto's en daarmee ga je naar het modellenbureau,
      hun taak is enkel om jou aan opdrachten te helpen.

      Comment


      • #4
        Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

        helemaal eens met Control-Z.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

          +1 voor wat control-z zegt..
          ken dit buro niet maar lijkt me ook meer dat je hier vnl. betaalt voor een fotoshoot bij een fotograaf..

          als uw dochter ervaring als model wil opdoen kan dit ook op andere manieren
          bv op shooting days van deze site als model meegaan en zo fotograferen (en andere modellen) leren kennen, portfolio opbouwen en dan zelf naar modellenburos toestappen
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

            Ik zou der nooit op ingaan, als ze graag poseert kan ze door verschillende goede amateur fotografen te bezoeken gratis aan een meer verscheiden portfolio geraken.
            Als ze echt de kwaliteiten heeft van een model kan ze nog met die portfolio naar een bureau stappen, maar betalen voor je zelf opdrachten krijgt is niet de juiste werkwijze, dat het bureau daarna een commissie vraagt op je opdracht is wel normaal !

            Ze kan zich ook gratis inschrijven op modellennet.be om de contacten tussen de fotofrafen en de modellen wat te vergemakkelijken.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

              Even gekeken bij hun aanbod van kids omdat ik de sector goed ken en ik kan niet onmiddellijk kinderen terugvinden met "gekende" gezichtjes. Ik ken de kindermodewereld erg goed en weet dat er in België maar een 3-tal bureaus zijn die daadwerkelijk professionele opdrachten voor catalogussen / magazines aanbieden.

              Een inschrijving bij een bureau mag geen geld kosten. Als jouw dochter een meerwaarde is voor het bureau dan gaan ze eerder investeren in haar dan geld te vragen. Een modellenbureau zal op regelmatige basis nieuwe foto's vragen maar uit mijn ervaring met de grotere bureaus weet ik dat ze zelf geen shoots aanbieden, dit moet het model zelf regelen.

              Of dit bureau betrouwbaar is ... ik ga me er niet over uitspreken maar als je het Belgisch landschap bekijkt dan zal je merken dat er een 50-tal zo'n bureaus bestaan.


              Toch nog even meegeven:
              De dag van vandaag is iedereen model ... er zijn er slechts een paar die daadwerkelijk opdrachten krijgen en daar bedoel ik géén hotsessenwerk mee maar publicaties.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Indien er meerdere familieleden worden gefotografeerd is een kledingstuk voldoende!
                meerdere familieleden? 't worden dus familie foto's?

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Gelieve te komen met weinig of geen sieraden, licht opgemaakt en haar gestyld. Neem evt. uw make-up/haarspullen mee. Wij fotograferen met een witte achtergrond, dus zorg voor kleurrijke kleding.
                een modellen bureau zal op z'n minst een visagiste wensen voor de shoots... immers... de modellen moeten er zo goed mogelijk uit zien om ze te kunnen "verkopen"
                Dus dat zijn ze hier precies niet van plan...

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Neem voor de kinderen eventueel speelgoed mee, denk bijvoorbeeld ook aan een knuffel een leuke beer doet het altijd goed op de foto!!
                Zorg dat u er netjes en verzorgd uitziet.
                kinderen?

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Van de gemaakte foto's selecteren wij 40 foto's die u ontvangt per post op CD ROM binnen drie weken na de fotoshoot, met daarbij uw gebruikersnaam en password voor toegang tot het modellenbestand.
                ik wil de eerste fotograaf nog zien die 40 foto's maakt die relevant zijn om in de portfolio te staan op 1 sessie... Ik streef normaal naar 4 WOW foto's per sessie... die in de portfolio kunnen... en de rest is archief voor model en fotograaf...

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                De eigen bijdrage reservering voor de fotoshoot bedraagt € 150 incl. B.T.W. Het bedrag blijft € 150 bij meerdere familieleden per gezin, de foto’s worden dan verdeeld. Tevens wordt u opgenomen op onze website voor de duur van een jaar. Bij opdracht(en) volgt gratis verlenging, incl. gratis fotoshoot voor het volgend boekjaar. Indien u binnen een jaar geen opdrachten ontvangt wordt u uit ons bestand verwijderd.
                dit lijkt me duidelijk een manier om foto sessies te verkopen... ze hebben niet de intentie om de modellen aan een opdracht te helpen, anders zouden ze het helemaal anders aanpakken... bijvoorbeeld: adressen geven van een 5 tal goede fotografen en model introduceren, om een gevarieerde portfolio op te bouwen... etc...

                je kan het volgende doen: laat deze organisatie weten dat je intussen een aantal afspraken gemaakt hebt met goede fotografen. Dat je de resultaten van deze shoots zal bezorgen aan het bureau, dat ze er gebruik van mogen maken om je dochter te promoten, maar dat je in eerste instantie geen beroep wenst te doen op hun fotograaf...
                Als ze een echt modellen bureau zijn, dan is dat allemaal ok voor hen...
                en die goede modellen fotografen, die vind je hier...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                  1 een modellenbureau zal nooit geen gmail adres gebruiken (onprofessioneel).
                  2 onderstaande zin zegt genoeg
                  ze zeggen van zichzelf dat ze gewoon een tussenpersoon zijn tussen opdrachtgevers, modellenbureau's en modellen
                  bij mijn weten handelen opdrachtgevers direct met een modellenbureau of een modellenburau direct met een model.

                  Inter Model is een buro dat fungeert als intermediair tussen opdrachtgevers, modellenburo's en modellen......

                  Ik ken ook een model dat gecontacteerd is voor zo een bureau (wel een ander) alle foto's die ze bezat waren niet geschikt voor haar portfolio.
                  Ondertussen betaald mama zich blauw aan fotografen voor nieuwe foto's maar als je een beetje verder zoekt blijken alle fotografen ofwel in de organisatie te zitten of vrienden.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                    Ok, bedankt iedereen. Ik volg jullie advies en ga er niet op in (voorlopig toch, ondanks het "aandringen" van mjin dochter).

                    Ik ga haar proberen te overtuigen om zelf een portfolio samen te stellen en heb me ingeschreven op modellennet.be.

                    Indien het me lukt haar te overtuigen (ik heb goede hoop), dan kom ik hier wel terug om te vragen of iemand zin heeft om haar te fotograferen voor een portfolio.

                    Bedankt,
                    Stefan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                      Beetje laat, maar toch nog mijn mening: als je twijfelt over zoiets, doe het dan gewoon niet. Of het nu een modellenbureau is of een fotograaf: als het niet goed voelt, zoek dan gewoon verder naar een bureau of fotograaf waar je je wel beter bij voelt. Een beetje zichzelf (en zijn klant) respecterend fotograaf zal liever een opdracht niet doen dan een opdracht wel doen ondanks een "ongemakkelijk" gevoel om eender welke reden. Het is een cliché maar: als het niet klikt...

                      Veel succes met de zoektocht!

                      Roeland
                      www.135mm.be
                      @135mm_leuven
                      info@135mm.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                        Oh, maar de fotograaf op die casting-shoot was heel vriendelijk, zeker van zichzelf en kon mijn dochter met een klein grapje vlug op haar gemak stellen; de foto's heb ik zelf niet gezien, maar hij heeft ze wel aan mijn dochter getoond op de camera.
                        Het is vooral het mailtje dat me deed twijfelen; ik verwachtte me eigenlijk al aan zoiets. Het kan natuurlijk nog dat het een bona-fide modellenbureau is, maar ik twijfel toch ook.

                        De tip van d_oracle lijkt me de moeite waard om uit te proberen.

                        Stefan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                          Ik nodig je graag uit voor een gratis portfolioshoot voor je dochter in mijn studio in Kontich bij Antwerpen.



                          MVG, Jeff Ceuppens
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                            Oops, Digipics.
                            "U probeert een pagina op te vragen die alleen voor leden toegankelijk is. Log in met uw username en paswoord en probeer opnieuw."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is dit ok of is dit twijfelachtig ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Oops, Digipics.
                              "U probeert een pagina op te vragen die alleen voor leden toegankelijk is. Log in met uw username en paswoord en probeer opnieuw."
                              Ja dat kan, maar je kan ook deze nog is proberen : http://Digipics357.modellennet.be

                              MVG, Jeff c.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X