Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit nu de BD mentaliteit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Wat mij vooral dreef om dit topic te openen is het ethische aspect achter deze misbruiken. Dat een vereniging als BD, die ik nog steeds in het hart draag, zich moet laten gebruiken door enkelingen die dit forum enkel zien om persoonlijk en dan nog financieel voordeel te halen vind ik gewoonweg niet kunnen. We hebben het hier wel over een VZW waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er iets niet zou kloppen met de organisatie, absoluut niet, verstaan jullie mij niet verkeerd, maar dat leden, de vereniging misbruiken om er zelf winst uit te halen stoot mij danig tegen de borst. Nogmaals, ik ben hier bijna 13 jaar op zeer regelmatige basis aanwezig en heb hier de eerste stappen naar de digitale fotografie gezet, heb hier enorm veel geleerd, vandaar dat ik nog steeds met respect naar deze vereniging opkijk. En mij verrijken op een organisatie die enkel kan blijven werken door de inzet van vrijwilligers, nee daar doe ik niet aan mee, maar ik moet wel vaststellen dat niet iedereen daar zo over denkt.
    Profiteurs en mensen die misbruik maken van een goed systeem zijn er altijd, en zullen er altijd zijn...
    Het Belgisch sociaal-systeem is er een prachtig voorbeeld van... (deze regel mag hier wellicht niet staan )

    De regels strenger maken lijkt mij alleen negatief voor mensen die hier wel met de juiste redenen gebruik maken van "Aangeboden/gezocht"...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #32
      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

      Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
      De regels strenger maken lijkt mij alleen negatief voor mensen die hier wel met de juiste redenen gebruik maken van "Aangeboden/gezocht"...
      Daar komt het inderdaad op neer....in het algemeen werkt het systeem van de koopjeshoek vrij goed....

      F
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

        Als je op andere 2e hands sites gaat kijken weet je al helemaal niet meer wat echt is en niet.
        De wereld is verziekt.

        Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #34
          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          ........ Vergeet niet dat de koopjeshoek het druk bezetste forumonderdeel is.....we hebben honderden, waarschijnlijk zelfs meer postenden leden in de koopjeshoek.......
          wat weer veel mensen naar de BD site trekt, wat weer goed is voor adverteerders, wat weer goed is voor BD, wat weer goed is voor ons leden...enz...enz...
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            En bij de DPZ van onze noorderburen, moet je al 50 posts gedaan hebben vooraleer je op hun marktplaats geraakt.
            op 25 minuten klaar. afhankelijk van de snelheid van je verbingding.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #36
              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

              Ik denk ook niet dat je de huidige politiek moet herzien.
              Wel stoort het mij (dus een persoonlijke visie) wanneer er geen prijs vermeld wordt, omdat BD geen ebay is, en biedingen dus niet bekend zijn. Maar ik sla die posts gewoon over.
              En inderdaad, als je de prijs te belachelijk hoog vindt (of het bod ridicuul laag, maar dan had je maar een vaste prijs moeten vragen), passez votre chemin. Ik zal wel afbieden als ik meerdere zaken wil aankopen, eigenlijk bied ik dan niet af, ik vraag hoeveel de verkoper voor de spullen wil. Als hij bv 5 filters aanbiedt aan 30 euro/stuk, en de 5 voor 125 kwijt wil, dan kan dat al dan niet tot een akkoord leiden.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #37
                Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                Er zijn fora waar je minstens 20-30 gewone posts moet hebben vòòr je iets kunt verkopen... ( sommige fiets fora ) , ik ken er nog ene waar je zelfs 15 posts moet doen vòòr je een foto kan linken...
                Er zijn blijkbaar ook mensen die je 20-30 berichten moet sturen vooraleer ze antwoorden???
                Ik had dit graag in het Te Koop-topic gemeld maar dat mag blijkbaar niet.
                Last edited by j(@)n; 6 mei 2013, 23:14.

                Comment


                • #38
                  Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door j(@)n Bekijk bericht
                  Er zijn blijkbaar ook mensen die je 20-30 berichten moet sturen vooraleer ze antwoorden???
                  Ik had dit graag in het Te Koop-topic gemeld maar dat mag blijkbaar niet.
                  Dat heb ik niet enkel op BD hoor,
                  zelfs telefoontje blijven onbeantwoord,
                  dan vraag ik mij af of ze wel willen verkopen...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                    Snap het probleem niet zo. Je bied iets aan en plaatst je vraagprijs erbij. Iemand reageert en jij beslist of je al dan niet antwoord. Hoe moeilijk kan dit nu zijn ?
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Snap het probleem niet zo. Je bied iets aan en plaatst je vraagprijs erbij. Iemand reageert en jij beslist of je al dan niet antwoord. Hoe moeilijk kan dit nu zijn ?
                      Dus niet antwoorden vind jij normaal?
                      Ik vind het vrij onbeleefd... en zeer ongemakkelijk....

                      vorig jaar ergens had ik een bod+vraag gedaan voor een lens...
                      1 maand lang geen antwoord...
                      Ondertussen andere lens gekocht...
                      krijg ik na die maand plots een mail dat ik er die avond mocht omkomen...
                      als ik dan vertel dat ik na 4 weken wachten wel een andere lens gekocht had, kreeg ik "verwijten" naar mijn hoofd...

                      Een simpel antwoord plaatsen lijkt mij elementaire beleefdheid...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door j(@)n Bekijk bericht
                        Er zijn blijkbaar ook mensen die je 20-30 berichten moet sturen vooraleer ze antwoorden???
                        Is allemaal wat te relativeren....
                        Ik heb soms de mogelijkheid niet om 24u/24 voor mijn pc te zitten. En als ik dan eens een druk weekend heb en er niet in geslaagd ben om voor de pc te kruipen, zie ik soms al 5 mails van dezelfde persoon om te vragen waarom ik niet antwoord op een mail.
                        Bel mij dan als het dringend is, of kom aan mijn deur langs.

                        Langs de andere kant zijn mensen inderdaad veel te laks en dat wordt onbeleefd: Jeroen Meus zei onlangs nog dat 1/3e van de reservaties in zijn restaurant gewoon leeg bleven: mensen komen niet opdagen en bellen niet af.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                          ik antwoord soms ook niet hoor... Soms zet je iets te koop met een redelijke vraagprijs, dan krijg je altijd van die onnozelaars die mailen met steeds dezelfde lijn 'voor xx kom ik hem meteen halen'..
                          Dan is xx meestal lager dan de helft van je vraagprijs. Ik heb soms goesting om te antwoorden 'awel tis goed manneke, kom maar halen. Mijn adres is *vul vals adres in*.
                          Tis toch godgeklaagd hoe sommige mensen geen gevoel van eer meer hebben en gewoon bij iedereen proberen. Als ze ene keer beet hebben op de 50x zullen ze wel content zijn, maar het verziekt idd de boel. Ik word er ook niet goed van. Ik denk ook niet dat ze zelf bijhouden op welke ads ze al gereageerd hebben dus als je niet antwoord gaan ze niet moeilijk doen.

                          Heb ook al tonnen materiaal gekocht en verkocht hier en uiteindelijk geraakt het wel verkocht aan een goeie prijs.
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                          Comment


                          • #43
                            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                            ik antwoord soms ook niet hoor..

                            Heb ook al tonnen materiaal gekocht en verkocht hier en uiteindelijk geraakt het wel verkocht aan een goeie prijs.
                            meen je dat nou...?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                              op een forum (goed) tweedehandsmateriaal verkopen is heel moeilijk. Ik persoonlijk gebruik kapaza, je krijgt er een hoop minder gezever mee. En inderdaad als ik een bod krijg van 50 Euro op iets dat er eigenlijk 700 waard is, dan antwoord ik gewoonweg niet.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                                Wat mij vooral dreef om dit topic te openen is het ethische aspect achter deze misbruiken.
                                Het gaat hier nog altijd om een bericht, of meerdere berichten op een forum. Iedereen is in mijn opinie en binnen de regels van het forum, vrij te posten wat hij of zij wil. Wat je daar verder uit wilt distilleren is vrij subjectief. [Maar ik begrijp wel je punt en je hebt misschien gelijk - ik kan begrijpen dat als er een gevoel van onrecht mee gepaard gaat ten aanzien van jezelf of 'de vereniging' het wel eens moet worden gelucht ] Ik denk dat je dit forum niet als een weergave van die zogenaamde vereniging mag bekijken. Althans, hoewel ik zelf geen lid ben van de vereniging, mijn gedacht. Al stel ik mij soms vragen bij de manier van omgang met het medium - en de opname van nieuwe leden in die vereniging. Het lijkt er meer en meer zelfs op dat velen hier denken bepaalde rechten te hebben verworven om oordelen te vellen, en die dan ook rustig aanwenden voor commerciële doeleinden sinds het verschijnen van het magazine. Maar bon, dat gezegd zijnde, kan je of alle aanbiedingen filteren - voorbehouden voor leden - of gewoon weigeren ten nadele van iedereen maar ten voordele van jouw vereniging. Discussies als deze zullen dan niet meer aan de orde zijn. Ik kreeg zelf ook een paar vreemde prijsvoorstellen, het is maar hoe je er mee omgaat denk ik!

                                Comment

                                Working...
                                X