Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit nu de BD mentaliteit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Bouk, om iemand als handelaar te bestempelen hebben we harde bewijzen nodig, geen verdachtmakingen, lever die bewijzen, bvb BTW nummer van de verkoper en we ondernemen actie....niet meer, niet minder....met vermoedens komen we geen stap verder, integendeel, waar eindigt het dan????
    Kunnen zwarte handelaren, waar er ook voldoende van zijn, dan niet verbannen worden?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ik ken voldoende mensen die hier heel veel lezen en bijleren zonder dat ze zelf posten, omdat hun kennis vergroot kopen ze ook beter materiaal en verkopen ze de ander zaken, ze posten dus enkel in de koopjes hoek..... als we doen wat jij vraagt wordt het een willekeur. Op den duur gaat niemand meer zaken aanbieden en kopen uit schrik om gebanned te worden omdat ze misschien als lucratieve kopers en verkopers beschouwd worden. Trouwens, niemand dwingt je om te kopen of te verkopen als je niet akkoord bent met de prijs.....
      Dat is erover he, dat is een flauw excuus om er niks aan te doen. IMHO heeft Bouk gelijk in deze zaak: als uit je profiel blijkt dat je hier alleen maar koopt/verkoopt, en verder niet deelneemt aan discussies, of totaal geen fotos post, dan ben je voornamelijk bezig met een handeltje. Ik vind dat je als forumbeheerder best kan zeggen dat zoiets niet kan, en dat die "handelaars" (al dan niet tijdelijk) gebanned mogen worden.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Kunnen zwarte handelaren, waar er ook voldoende van zijn, dan niet verbannen worden?
        Heb je bewijzen of enkel vermoedens?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

          ik treed Bouk toch ook bij in deze......
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Dat is erover he, dat is een flauw excuus om er niks aan te doen. IMHO heeft Bouk gelijk in deze zaak: als uit je profiel blijkt dat je hier alleen maar koopt/verkoopt, en verder niet deelneemt aan discussies, of totaal geen fotos post, dan ben je voornamelijk bezig met een handeltje. Ik vind dat je als forumbeheerder best kan zeggen dat zoiets niet kan, en dat die "handelaars" (al dan niet tijdelijk) gebanned mogen worden.
            Helaas moet ik je tegenspreken, als ik zo moest redeneren dan had ik de laatste 2 dagen 2 leden moeten bannen, ze zijn bij mij thuis geweest om dingen aan te kopen die ik verkocht op BD, ik heb toen ook gevraagd of ze regelmatig posten op BD, wel, geen van beiden deed dat, ze volgen BD zeker wekelijks, dat kon ik duidelijk horen toen ik wat vragen stelde over het forum en ik kan je garanderen dat het geen verdoken handelaars waren....dus waar trek je de lijn??? Als het echt zo simpel was.....

            art.6
            Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
            Er staat duidelijk "riskeren", er staat niet dat het altijd zal gebeuren....ikzelf heb wel al pm's gestuurd naar mensen die achtereenvolgens verschillende dingen verkopen, als je dan een pm terug krijgt met een uitleg die aanvaardbaar klinkt, heb je geen poot meer op op te staan en kan ik niet zomaar ineens zeggen dat de toegang tot het forum voor hen afgesloten wordt.
            En nog iets, als je enkel de mensen gaat toelaten die regelmatig posten op BD, zal de koopjeshoek zeer snel aan populariteit verliezen, en of je het nu wil accepteren of niet, IEDEREEN heeft al koopjes gedaan die er niet zouden geweest zijn als we bij het minste vermoeden moesten bannen.
            Elk voordeel heeft ook zijn nadeel...
            Last edited by Franciskine; 5 mei 2013, 17:56.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Helaas moet ik je tegenspreken, als ik zo moest redeneren dan had ik de laatste 2 dagen 2 leden moeten bannen, ze zijn bij mij thuis geweest om dingen aan te kopen die ik verkocht op BD, ik heb toen ook gevraagd of ze regelmatig posten op BD, wel, geen van beiden deed dat, ze volgen BD zeker wekelijks, dat kon ik duidelijk horen toen ik wat vragen stelde over het forum en ik kan je garanderen dat het geen verdoken handelaars waren....dus waar trek je de lijn??? Als het echt zo simpel was.....
              Ik zeg niet dat het simpel is om de lijn te trekken, maar er mag weg wel degelijk ergens een lijn getrokken worden. Het kan toch niet zijn dat een paar enkelingen de sfeer in de koopjeshoek (mogen blijven) verzieken voor de meerderheid ?
              En ik mag aannemen dat je nog altijd de nuance kan leggen tussen niet-postende leden die eens een aankoop doen, en niet-postende leden die bij quasi elke maand 5 lenzen en cameras te koop hebben.
              Last edited by dleemans; 5 mei 2013, 17:53.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                En ik mag aannemen dat je nog altijd de nuance kan leggen tussen niet-postende leden die eens een aankoop doen, en niet-postende leden die bij quasi elke maand 5 lenzen en cameras te koop hebben.
                Best mogelijk, bied je jezelf aan als moderator van de koopjeshoek zodat die 24 op 24 kan gemonitord worden? Vergeet niet dat de koopjeshoek het druk bezetste forumonderdeel is.....we hebben honderden, waarschijnlijk zelfs meer postenden leden in de koopjeshoek...ik daag je uit dagelijks de namen op te zoeken van wie eventueel toch probeert iets met teveel winst te verkopen en met zekerheid te zeggen dat die ene persoon enkel op winstbejag uit is.....owee als je dan iemand bant waar dit niet het geval was....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Best mogelijk, bied je jezelf aan als moderator van de koopjeshoek zodat die 24 op 24 kan gemonitord worden? Vergeet niet dat de koopjeshoek het druk bezetste forumonderdeel is.....we hebben honderden, waarschijnlijk zelfs meer postenden leden in de koopjeshoek...ik daag je uit dagelijks de namen op te zoeken van wie eventueel toch probeert iets met teveel winst te verkopen en met zekerheid te zeggen dat die ene persoon enkel op winstbejag uit is.....owee als je dan iemand bant waar dit niet het geval was....
                  In die slangenkuil wil ik niet vallen. Maar ik vind wel dat je als forumleiding zijnde, in het geval van wat Enero (de TS) overkomen is, kan ingrijpen.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    In die slangenkuil wil ik niet vallen. Maar ik vind wel dat je als forumleiding zijnde, in het geval van wat Enero (de TS) overkomen is, kan ingrijpen.
                    Gewoon op onzinnige biedingen niet reageren, dat is de beste oplossing en je er niet druk in maken, als die sjacheraars hier ondervinden dat ze hun doel niet bereiken, blijven ze wel uit zichzelf weg....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Gewoon op onzinnige biedingen niet reageren, dat is de beste oplossing en je er niet druk in maken, als die sjacheraars hier ondervinden dat ze hun doel niet bereiken, blijven ze wel uit zichzelf weg....
                      En dan zijn ze ook nog onbeleefd zeg maar grof als ze hun zin niet krijgen een mens zou voor minder

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                        Onzinnige aanbiedingen is een ding maar als sommigen denken dat tweedehands foto apparatuur het beter moet doen dan de aandelen markt dan is het bij tijden ook fel overdreven wat er zoal gevraagd wordt.
                        Maar dat is wel overal zo. Al je een nieuwe auto koopt weet iedereen dat er na één of twee jaar een flinke afschrijving is. Maar op de fotografie forums zijn alle aangeboden stukken amper 3 keer gebruikt en hebben profi en semi toestellen 3000 clicks na 2 jaar gebruik.
                        Mocht de aanbieders durven dan was het aangeboden enkel gebruikt bij zonnig weer en een maximale vochtigheid van 35%. Waarmee ik enkel wil zeggen als je een D7000 na 6 maand probeert te verkopen tweedehands dat je het beter zal moeten doen dan met een korting van 150€. en een lens op één jaar tijd 3 maal gebruiken waarom heb je ze dan gekocht. En dat argument van die UV filter begrijp ik nog steeds niet. Je hebt je in de luren laten leggen door een verkoper die je een UV filter kon aansmeren en dat moet de overnemer ook zeer content zijn dat er een filtertje meekomt ( filter is een stukje glas in een metalen ring wat veels te duur verkocht wordt)
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                          Er zijn fora waar je minstens 20-30 gewone posts moet hebben vòòr je iets kunt verkopen... ( sommige fiets fora ) , ik ken er nog ene waar je zelfs 15 posts moet doen vòòr je een foto kan linken...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                            En bij de DPZ van onze noorderburen, moet je al 50 posts gedaan hebben vooraleer je op hun marktplaats geraakt.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                              Wat mij vooral dreef om dit topic te openen is het ethische aspect achter deze misbruiken. Dat een vereniging als BD, die ik nog steeds in het hart draag, zich moet laten gebruiken door enkelingen die dit forum enkel zien om persoonlijk en dan nog financieel voordeel te halen vind ik gewoonweg niet kunnen. We hebben het hier wel over een VZW waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er iets niet zou kloppen met de organisatie, absoluut niet, verstaan jullie mij niet verkeerd, maar dat leden, de vereniging misbruiken om er zelf winst uit te halen stoot mij danig tegen de borst. Nogmaals, ik ben hier bijna 13 jaar op zeer regelmatige basis aanwezig en heb hier de eerste stappen naar de digitale fotografie gezet, heb hier enorm veel geleerd, vandaar dat ik nog steeds met respect naar deze vereniging opkijk. En mij verrijken op een organisatie die enkel kan blijven werken door de inzet van vrijwilligers, nee daar doe ik niet aan mee, maar ik moet wel vaststellen dat niet iedereen daar zo over denkt.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                                ( filter is een stukje glas in een metalen ring wat veels te duur verkocht wordt)
                                Inderdaad; zo denk ik er soms ook zo over, ik heb voor men 2 (2dehands) lenzen 2 uv filters gekocht in China, en heb samen nog geen 10 Dollar ervoor betaald. Waarom? Omdat ik vind da je da enkel gebruikt als beschermng voor je lens. Waarom zou je dan 20 € of meer ervoor geven. Ik zeg wel uv filters. Ik praat niet over andere die waarschijnlijk wel meer nut hebben.

                                Comment

                                Working...
                                X