|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hoi iedereen,
ik ben opzoek naar een paar interessante boeken i.v.m. fotografie. De studio en mensenfotografie is iets wat me heel erg boeit maar andere takken spreken me ook wel aan dus maakt niet uit welke boeken. Liefst niets rond photoshop of fotobewerking zoals "hoe werk ik met lightroom of photoshop", liever niet. Zeg het maar, welke boeken raden jullie aan? Grts, Kjeld Ps: het mogen zeker technische boeken zijn dus boeken die je int school krijgt maar ook zo kan verkrijgen zijn welkom maar ook boeken voor de amateur mogen. |
|
|||
|
Citaat:
en of deze vraag al vaak is gesteld wist ik niet want vind er nergens een topic over. Maar goed als jij het beu bent, waarom antwoord je er dan op? |
|
||||
|
Heb zelf pas het volgende boek gekocht en waar ik zeer tevreden over ben:
Flitsen met een reportageflitser van Sonja Van Driel. http://www.sonjavandriel.nl/instruct...fotografie.php Na elk hoofdstuk staan er oefeningen in zodat je de theorie onmiddellijk kan omzetten in de praktijk. Voor mij een interessant boekje om te leren werken met een reportageflitser. Voor anderen zal dit dan weer iets te gemakkelijk zijn, afhankelijk van wat uw kennis reeds is. Best zelf zoeken en afhankelijk van uw kennis en interesse een keuze maken. Googlen tot je door het bos de bomen niet meer ziet
|
Citaat:
Citaat:
Bedankt alle twee voor de tips |
|
|||||
|
Ik ben sterk beïnvloed door Araki. IK kan dit boek aanbevelen.
http://www.amazon.com/Nobuyoshi-Arak.../dp/4766111931 YMMV Nerdi
|
Citaat:
bedankt |
|
|||
|
ik heb op dit forum ooit de boeken van TIme Life verkocht. Dat is allemaal 30 jaar oud, maar er is eigenlijk geen haar veranderd. Korrel heet nu ruis en met details in witte trouwkleden moet je nog beter opletten.
|
Hallo,
Ik heb pas enkele weken geleden voor mijn verjaardag het grote boek, 'Het digitale fotografieboek' van Scott Kelby gekregen. (Wel op eigen vraag ) Ik ben hier heel content van, hij legt per pagina een onderwerp helemaal uit, en legt ook bepaalde instellingen uit voor zowel specifiek Canon en Nikon, maar ook voor andere merken in het algemeen. En het niveau gaat van beginnend naar gevorderd, zoals de plaatsing van flitsers en effecten in de studio. Het is een bundeling van 3 boeken. Elke boek apart kost €19,95, en de grote €44,95 bij Standaard Boekhandel. Hopelijk heb ik je kunnen helpen! |
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
allemaal ineens verkocht. De ruggen staan waarschijnlijk nu ergens anders mooi te zijn.
|
Citaat:
Ik weet niet echt of er verschillen zijn met de kleine boekjes, maar vermoed van niet, aangezien er duidelijk op staat: 'Dit boek is een bundeling van de 3 bestsellers van Scott Kelby over digitale fotografie.'Ik hoop dat ik hier enkele links mag zetten, anders verwijder ik ze terug hoor! Maar het is maar een verduidelijking voor mijn uitleg.. Groot boek, dat ik heb Deel 2 van kleinere serie. Deel 1 heb ik in de SB in Tienen ook zien staan, en Deel 3 zal je er ook wel kunnen bestellen. Als je nog vragen hebt, mag je ze gerust stellen! |
|
||||
|
Citaat:
Voor sommige oude rotten en ervaren gebruikers van een forum kan dit vervelend zijn, voor mij zeker niet, maar niemand zegt dat je moet antwoorden op een terugkerende vraag. Constructief antwoorden maakt een forum, gemeenschap, cafébezoek zo veel aangenamer. De boeken van Scott Kelby zijn degelijk maar bevatten korte tips, misschien meer geschikt voor gevorderden. Op de volgende website vind je verschillende degelijk boeken over de basis van de fotografie. http://shop.focusmedia.nl/handboeken/
|
Citaat:
) En daar heb je misschien wel gelijk in, in dit boek zul je deze uitleg niet vinden. Misschien dat hij wel in andere boeken deze uitleg geeft, en anders gewoon ergens een handboek digitale fotografie kopen. In deze boeken staat dit meestal ook wel kort uitgelegd. Maar de boeken van Scott Kelby zijn dus wel, vind ik toch, heel goed als je de basis een beetje kent.
|
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Dus we zijn beiden van dezelfde mening dat dit hele goede boeken zijn, die boordevol nuttige tips staan (en éénvoudig, waar je soms nooit zelf aan zou denken), maar om meer technisch te gaan, toch ook best een ander boek erbij kopen, waar de basis in het algemeen en dus, zoals ik al zei, meer technisch stap voor stap in uitgelegd staat. |
|
||||
|
wat ik ook nog kan aanraden is regelmatig in de bib wat monografiën van fotografen gaan inkijken. In Antwerpen Permeke hebben ze een uitgebriede verzameling.
|
kheb afgelope week deel 2 van scott kelby geleend, 1 was niet binnen en 3 stond niet in de rekken
kmoet nu zeggen dat ik ookal heb ik deel 1 niet gelezen, tog wel kan volgen in deel 2, wat ik wel leuk vind. van die handboeken voor de basis, wat raden jullie aan? of zijn al die boeken het zelfde? die monografieën zal ik eens bekijken bij mn volgende bezoek aan de bib |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |