Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijksreportage

    Volgend jaar zou ik een aantal trouwen mogen fotograferen. Vooraleer toe te stemmen zou ik eens willen meegaan met iemand die er wat kaas van geëten heeft. Ik zou dan een aantal foto's willen maken in de kerk, in het gemeentehuis en op locatie. Dit om ervaring op te doen. Ik heb al foto's gemaakt op een vormsel en dat viel reuze mee.
    De foto's zullen dan bewerkt worden en zullen gratis ter beschikking zijn van het echtpaar.
    Is er iemand in de omgeving van Opglabbeek, Hasselt, Bree enz... die mij eens wil meenemen zodat ik eens kan kijken hoe het moet en kan...(natuurlijk moet het voor het echtpaar ook gaan)
    Ik vind een goede voorbereiding heel belangrijk omdat het huwelijk het mooiste moment is van het bruidspaar.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Huwelijksreportage

    Doe regelmatig huwelijken. Als je een btw nummer hebt kan het.
    Ik heb mezelf in orde gesteld om niet tegen de lamp te lopen, dus ga ik niemand meenemen die niet in orde is.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijksreportage

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Doe regelmatig huwelijken. Als je een btw nummer hebt kan het.
      Ik heb mezelf in orde gesteld om niet tegen de lamp te lopen, dus ga ik niemand meenemen die niet in orde is.
      Paly,

      Sinds 23 augustus heb ik een BTW nummer. Dus je weet me wonen, he Zo heb jij ook meer foto's voor het bruidspaar en ik heb ervaring opgedaan.

      Comment


      • #4
        Re: Huwelijksreportage

        Idd, Hier hetzelfde.
        Een btw-nummer, lid van Unizo, vereniging beroepsfotografen.

        Het gaat hier te vlug weer een discussie worden tss pro en zwart-werkers

        Een tip, als je je gerief waarmee je werkt goed kent mag het geen probleem zijn.
        Ik heb net dit seizoen 30 huwelijken achter de rug.
        Ik kan u verzekeren, alle dagen was het anders kwa lenskeuze, instellingen enz, ....
        Het stadhuis van Gent of Antwerpen is bevoorbeeld heel anders dan Heist op den Berg.
        En kerkje van Sint-Jan-in-Eremo kan je niet vergelijken met de kerk in Damme.

        Nog een laatste tip, zorg voor een goeie band met het koppel, want dat is dikwijls een onderschat onderdeel. Als je ze niet mee hebt, heb je ook niet de foto's die je wil.

        Sociale vaardigheden zijn een must.

        Ik zou zeggen, ga ervoor en succes.

        PS: Laatst hoorde ik van een ceremoniemeester die controle kreeg, welke fotografen er op de bepaalde trouwfeesten waren
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Huwelijksreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          Ik heb net dit seizoen 30 huwelijken achter de rug.
          en dit in bijberoep? Wanneer slaap je nog

          Een klein vraagje: waarom zou een 'amateur'-fotograaf niet met een pro-fotograaf op een trouw mogen meelopen? Mag dit niet volgens de belastingen?
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijksreportage

            Je kan toch ook met je schoonbroer (Dare2fly) meegaan, die heeft er toch al enkele gedaan.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijksreportage

              Een klein vraagje: waarom zou een 'amateur'-fotograaf niet met een pro-fotograaf op een trouw mogen meelopen? Mag dit niet volgens de belastingen?
              Zei alleen dat ik dit niet doe. Ik heb een btw nummer gevraagd om met alles in orde te zijn. Wat gaat een controleur denken bij een controle. Dat je mensen in het zwart aan het werk zet, toch?
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijksreportage

                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Zei alleen dat ik dit niet doe. Ik heb een btw nummer gevraagd om met alles in orde te zijn. Wat gaat een controleur denken bij een controle. Dat je mensen in het zwart aan het werk zet, toch?
                mja, ik vind dat toch allemaal wel straf zenne. Als ik nu als student fotografie eens met iemand wil meelopen om ervaring op te doen (huwelijks of gelijk wat), dan kan dat niet
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijksreportage

                  Ik zeg alleen dat ik dit niet doe.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huwelijksreportage

                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Ik zeg alleen dat ik dit niet doe.
                    Mja, dat snap ik ondertussen wel , maar ik heb hiermee nog geen antwoord op mijn (algemene) vraag...
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huwelijksreportage

                      Als student fotografie....bestaat er iets als een stagecontract.
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huwelijksreportage

                        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                        Als student fotografie....bestaat er iets als een stagecontract.
                        k, bedankt. Maar kun je dan niet voor elkeen zo een 'contract' opstellen, zodat je in orde bent?
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huwelijksreportage

                          [QUOTE=Nena;2806567] en dit in bijberoep? Wanneer slaap je nog

                          Wees gerust , ik slaap nog wel hoor, maar niet veel. hihihi
                          Ik ben begonnen in januari en dat zal tot november zijn van 2010.
                          Het was echt superdruk dit jaar. En geef ook wat opdrachten door aan collega-fotografen.
                          Maar weet ge, in een bijberoep is het leuk omdat je het graag doet.
                          Al zit ik te denken voor een volledig hoofdberoep er van te maken.
                          (maar dan is het van moeten hé)

                          En trouwens heb ik dit jaar bij mijn werkgever een paar maanden tijdskrediet gekregen.

                          Wat betreft de controles, ik blijf er voorzichtig mee.
                          Ik heb voor elke opdracht een contract bij me. just in case.
                          Er moet er maar ene jaloerse zijn die je over gaat dragen en je hebt prijs hé.

                          Boetes kunnen oplopen van 2500€ tot 25000€.
                          En als ze dan echt beginnen spitten, kan je maar beter zorgen dat je alle software maar netjes hebt aangekocht, dat kan gaan van Lightroom tot Word of Exell.

                          Allez, ik ga nog wa albums maken, da ik straks kan gaan slapen
                          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                          Comment

                          Working...
                          X