Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HoF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: HoF

    even toch een opmerking hierbij....
    control - z : ik merk dat je geregeld zeer pittige reakties plaatst, en veel moeilijke woorden gebruikt waarbij de indruk gewekt word dat je over een heel brede fotografische kennis beschikt wat ik niet in twijfel wil trekken absoluut niet maar.....ik heb nu voor het eerst eens naar jou foto's gaan zien en moet zeggen dat valt me echt vies tegen, dat had ik niet verwacht, het zijn voor mij wat snel gemaakte snapshots en dikwijls nog slechte ook.....
    ik had echt meer van jou verwacht, gezien jou reakties hier op het forum ....
    in de beginnershoek staat veel beter werk hier op bd , fotografie is meer dan moeilijke woorden gebruiken he..
    het is zoals een "kunstenaar" die een hoop rommel maakt en daar een enorm moeilijke uitleg aan geeft die de massa toch niet begrijpt en zo zijn werk de hemel inprijst, velen trappen daar in, ik niet.....

    ps: ik bedoel hier niks persoonlijks mee he, gewoon een vaststelling
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #62
      Re: HoF

      hm, dat is dan de eerste keer dat ik zo'n pittige reactie krijg, dat mijn foto's
      "wat snel gemaakte snapshots en dikwijls nog slechte ook" zijn.

      dan kijken wij daar heel anders tegenaan, laat ons het zo maar zeggen.

      maar misschien ben ik in uw ogen dan een ondermaats kunstenaar, en een goed stuurman aan wal ? zoals Doudeke zo mooi verwoord heeft:
      Het beeld en het woord zijn twee totaal verschillende zaken. De kunstenaar steekt zijn
      nek uit, en inderdaad: de beste stuurlui staan aan wal, waar ze ook eigenlijk horen te
      staan willen ze de nodige afstand bewaren om zo objectief mogelijk weer te geven wat
      ze bij een bepaald werk al dan niet voelen, denken, smaken.

      ik zal er eens over nadenken

      Comment


      • #63
        Re: HoF

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        even toch een opmerking hierbij....
        control - z : ik merk dat je geregeld zeer pittige reakties plaatst, en veel moeilijke woorden gebruikt waarbij de indruk gewekt word dat je over een heel brede fotografische kennis beschikt wat ik niet in twijfel wil trekken absoluut niet maar.....ik heb nu voor het eerst eens naar jou foto's gaan zien en moet zeggen dat valt me echt vies tegen, dat had ik niet verwacht, het zijn voor mij wat snel gemaakte snapshots en dikwijls nog slechte ook.....
        ik had echt meer van jou verwacht, gezien jou reakties hier op het forum ....
        in de beginnershoek staat veel beter werk hier op bd , fotografie is meer dan moeilijke woorden gebruiken he..
        het is zoals een "kunstenaar" die een hoop rommel maakt en daar een enorm moeilijke uitleg aan geeft die de massa toch niet begrijpt en zo zijn werk de hemel inprijst, velen trappen daar in, ik niet.....

        ps: ik bedoel hier niks persoonlijks mee he, gewoon een vaststelling
        Ik begrijp deze reactie. Al ga ik er niet mee akkoord.
        Dit type fotografie wordt hier op dit forum niet/zelden gesmaakt. Er zijn andere forums waar dit werk wel wordt gewaardeerd. Kijk maar eens in het "Documentair, Journalistiek & Reportage"-onderdeel op dpz.
        Ieder zijn meug. Ik mag het graag zien.
        Mvg Tim

        Comment


        • #64
          Re: HoF

          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
          chronologie:
          - eerst 1 persoon selecteert en maakt de HOF : gevolg kritiek
          - later: meerdere personen selecteren : gevolg kritiek
          - nog later: meerdere personen selecteren, een beperkte groep betere amateurs op 't forum bediscussiëren de nominaties en werken gezamelijk aan een selectie: gevolg kritiek
          - er is vraag naar criteria: iemand van het selectieteam antwoordt: gevolg kritiek
          - er is vraag naar wie selecteert: wordt verwacht: kritiek over de personen
          - er is vraag naar welke criteria: wordt verwacht: kritiek over de criteria
          - er is vraag naar puntenverdeling vanuit het forum: dat was lang geleden ooit geprobeerd: massa kritiek was het gevolg.

          Mijn gedacht: hoe meer er aan gewerkt wordt, hoe meer kritiek.
          En dan ben ik echt niet van mening dat deze mensen het zo slecht doen dat ik die kritiek gerechtvaardigd vind.
          Gelukkig zijn de positieve reacties nog steeds in de ruime meerderheid. Alleen wordt daar niet zo vlug een topic aan gewijd dan aan een minpuntje.

          Er is een lange tijd nodig om iets op te bouwen, maar er is heel weinig tijd nodig om iets af te breken.

          En voor het gemotiveerde team:
          ik kan het alleen maar beamen.......
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #65
            Re: HoF

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Mijn gedacht: hoe meer er aan gewerkt wordt, hoe meer kritiek.
            En dan ben ik echt niet van mening dat deze mensen het zo slecht doen dat ik die kritiek gerechtvaardigd vind.
            Gelukkig zijn de positieve reacties nog steeds in de ruime meerderheid. Alleen wordt daar niet zo vlug een topic aan gewijd dan aan een minpuntje.
            eerlijk gezegd vind ik het niet abnormaal dat er kritiek komt.
            anders zou het willen zeggen dat het systeem af en perfect is.
            en als de kritiek onderbouwd is, kan je die ook als gratis advies beschouwen.

            trouwens mijn punt van kritiek, waar ik steeds op hamer (te weinig inhoudelijk werk), is niet een minpuntje, maar een essentieel punt vind ik.

            Comment


            • #66
              Re: HoF

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              eerlijk gezegd vind ik het niet abnormaal dat er kritiek komt.
              anders zou het willen zeggen dat het systeem af en perfect is.
              .
              was dat maar waar..
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #67
                Re: HoF

                Ik vind al die "niet persoonlijk" opmerkingen toch wel persoonlijk hoor...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #68
                  Re: HoF

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Ik vind al die "niet persoonlijk" opmerkingen toch wel persoonlijk hoor...
                  Ik vind het aanhalen van bepaalde foto's die, volgens die personen dan, onverdiend de HoF gehaald hebben, ook heel persoonlijk... En die mensen zitten misschien nièt in dit topic waar ze zich, in tegenstelling tot Control-Z, kunnen verdedigen...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #69
                    Re: HoF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Ik vind het aanhalen van bepaalde foto's die, volgens die personen dan, onverdiend de HoF gehaald hebben, ook heel persoonlijk... En die mensen zitten misschien nièt in dit topic waar ze zich, in tegenstelling tot Control-Z, kunnen verdedigen...
                    Wanneer iemand zijn mening wil verduidelijken doe je dit best met een voorbeeld, zeker in het geval fotografie. Maar duidelijk is het niet gewenst op BD kritiek op sommige zaken te geven. Trouwens je kan misschien de maker van de voorbeeldfoto verwittigen, dan kan hij of zij zijn of haar zeg doen.

                    Comment


                    • #70
                      Re: HoF

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Effe korte mening uiten:
                      Er staan veel nietszeggende foto's in dat HoF hoor!

                      Mvg
                      ben je er nog!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door jojoken
                        Wanneer iemand zijn mening wil verduidelijken doe je dit best met een voorbeeld, zeker in het geval fotografie. Maar duidelijk is het niet gewenst op BD kritiek op sommige zaken te geven. Trouwens je kan misschien de maker van de voorbeeldfoto verwittigen, dan kan hij of zij zijn of haar zeg doen.
                        Ik verwittig niks of niemand.
                        Mij was het in deze enkel te doen over de opmerking aangaande "persoonlijk" worden.

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #72
                          Het is trouwens zo, en dat zal maar mijn bescheiden mening altijd zo zijn, dat geen enkel mens, en bijgevolg geen enkele organisatie perfect zal zijn. Alles is altijd voor verandering/verbetering vatbaar. Men kan altijd op een beleefde manier zijn/haar mening ventileren, tips geven en voorstellen doen.
                          Maar het is evenzeer een constante dat de meeste kritiek en ergernis komt van mensen die nièt winnen (of in dit geval, in de HoF komen). Of die kritiek terecht is, laat ik hier nog in 't midden. Ik ben wèl de mening toegedaan dat kritiek uiten richting een organisatie, niet over de rug van deelnemers (leden) hoeft te gebeuren.

                          mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #73
                            Re: HoF

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Effe korte mening uiten:
                            Er staan veel nietszeggende foto's in dat HoF hoor!

                            Mvg
                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            ben je er nog!
                            grt,bouk.
                            Yaeh, een brandje stoken en je dan uit de voeten maken.


                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #74
                              Re: HoF

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              ben je er nog!
                              grt,bouk.
                              volgens mij is het laatste deel van zijn ondertiteling niet enkel op hem van toepassing......
                              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                              https://sites.google.com/view/pdh65/

                              Comment


                              • #75
                                Re: HoF

                                Ik heb niet de hele thread gelezen, want dan heb ik té veel popcorn nodig...

                                het is gewoon zo dat de HOF en elk ander 'spring-eens-in-het-oog-selectie' op allerlei fotografie sites en fora altijd erg subjectief is.

                                Fotografie is gewoon subjectief. So be it.
                                Ik frons ook soms als ik de selectie zie in de HOF, maar vaak kijk ik ook met bewondering.

                                Vergelijk het met de "Explore" selectie op Flickr. Het merendeel zijn topplaatjes, maar soms zit er ook een foto bij van een ventje in lego, en ja kijk, dat vind ik nu ook niet "Explore" waardig... Flickr beweert er een geheim logaritme voor te hebben, om hun selectie te maken (een paar 1000 foto's per dag), BD is veel kleinschaliger, en hoe de mods selecteren, goh ja, laat dat toch aan hen over?

                                Gaat het jullie nu echt om die enkele plaatjes in de HOF? je krijgt er enkel wat meer kliks door, maar persoonlijk zegt me dat niet veel.
                                Ik vind het veel leuker als m'n site wordt bezocht naar aanleiding van dit forum, dan dat er een foto, al dan niet terecht, in de BD's HOF komt...

                                No need to worryyyyyy!
                                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                                Comment

                                Working...
                                X