Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het einde ? de Privacy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het einde ? de Privacy

    Hallo,


    Ik weet niet juist waar ik dit moet posten, maar ik vind het te belangrijk om niet te melden

    Uw camera kan de kast in: EU verbiedt vanaf 25 mei alle openbare amateur fotografie

    Weinig mensen weten dat vanaf 25 mei de facto een einde komt aan alle amateur fotografie in het openbaar. Dan gaat namelijk de nieuwe Brusselse gegevensbescherming verordening (AVG) in. Dat betekent dat iemand die op straat een foto maakt, of op een feestje, of bij een voetbalwedstrijd of concert, of een vakantiefoto op bijvoorbeeld het strand, en niet de toestemming heeft van alle personen die op de foto terecht komen, extreem hoge boetes kan krijgen, tot wel € 20 miljoen per overtreding. Volgens onafhankelijke waarnemers is de ware reden dat de EU op ronduit fascistische wijze probeert te voorkomen dat er steeds weer foto’s en filmpjes van de keiharde gevolgen van de massa immigratie en islamisering van onze landen –zoals terreuraanslagen, misdaden en ander agressief wangedrag- op het internet worden geplaatst.

    Foto’s en filmpjes op straat, van huwelijksfeestjes, van een sportwedstrijd, van een concert, het diplomazwemmen van uw kind, een verjaardagspartijtje, een dagje op het strand, aan de boulevard – over precies twee weken u kunt het allemaal vergeten. Als er ook maar één persoon op uw foto komt die dat niet wil, dan loopt u het risico op een krankzinnig hoge boete.

    Smartphone camera kan uit, digitale camera kan de kast in

    Het gaat niet enkel om het plaatsen van zo’n foto of filmpje op uw blog of Instagram, of persoonlijke website. Ook het opslaan in een persoonlijke map valt onder de nieuwe verordening. Omdat het in de praktijk vrijwel onmogelijk is om de schriftelijke toestemming van onbekende mensen te krijgen voordat u een foto gaat maken –zeker als het om een massa mensen op een feestje, in een drukke straat, tijdens een concert etc. -, kunt u de foto functie van uw smartphone over 2 weken wel uitzetten, en uw dure digitale camera in een kast opbergen.

    Er zijn een aantal uitzonderingen, zoals voor analoge fotografie (ouderwetse afdrukken die niet met een digitale camera zijn gemaakt), foto’s in strikt persoonlijke en familiaire sfeer (die echter niet meer op het internet mogen worden gezet), kunstfoto’s, en voor foto’s van overleden mensen*. Verder gaat het uitsluitend om nieuwe foto’s, dus de verordening gaat niet met terugwerkende kracht gelden.

    Of de regels ook voor bewakingscamera’s gaan gelden, is ons niet bekend.

    (* Betekent dit dat mensen NA een terreuraanslag wel foto’s mogen maken van de dodelijke slachtoffers?)

    Ook uitzonderingen mogelijk voor media en officiële journalisten

    EU lidstaten hebben de mogelijkheid om via nationale wetgeving de nieuwe AVG aan te passen. Zo hebben Zweden en Oostenrijk al aangekondigd om voor mediabedrijven en officiële journalisten uitzonderingsregels in te voeren. Het is ons niet bekend of dit in Nederland ook het geval is.

    Wilt u toch een foto met bestaande personen op uw blog zetten, dan adviseren sommigen om de gezichten te ‘verpixelen’, dus onherkenbaar te maken. Het is echter niet zeker of deze methode door een rechtbank geaccepteerd wordt. Rechters moeten ook gaan beoordelen of straatfoto’s onder ‘kunst’ vallen of niet. Het risico voor gewone amateur fotografen is veel te groot om het er dan maar op te wagen.

    Privacy verklaring op website

    Onder de wetgeving valt ook het opslaan van IP-adressen en emailadressen door websites en blogs. Vandaar dat wij enkele dagen geleden een aparte privacy verklaring in de rechter kolom hebben geplaatst, iets wat door experts aan alle bloggers wordt aanbevolen (2).

    Onlangs besteedden we enkele malen aan de nieuwe strenge censuurwetten die de EU aan alle lidstaten oplegt. Daarmee moeten alle niet gewenste, niet politiek-correcte meningen op het internet worden uitgebannen.

    Totalitaire fascistische dictatuur

    Een systeem dat bepaalt wat u wel en niet mag schrijven, denken en zeggen, en nu ook wat u wel en niet op de foto mag zetten, en waar u zich niet openlijk tegen mag verzetten (met name tegen de door Brussel besloten massa immigratie van tientallen miljoenen moslims naar Europa, de totale daaraan verbonden islamisering van ons werelddeel, en natuurlijk de EU Brussel zelf), kan met recht een totalitaire, fascistische dictatuur worden genoemd, die haar onderdanen met steeds hardere hand onderdrukt.

    In het voormalige Oostblok was het fotograferen van stations, vliegvelden en alle door het communistische regime aangewezen ‘objecten’ eveneens ten strengste verboden. In 1989 werd de val van het IJzeren Gordijn gevierd, maar in werkelijkheid werd dat Gordijn niet opgeheven, maar door de eurocraten stapsgewijs over heel Europa uitgebreid.

    En dat is met onze eigen instemming mogelijk gemaakt, want wij blijven iedere keer weer op dezelfde partijen stemmen die de zeggenschap over ons eigen land en volk uit handen geven aan een clubje ongekozen globalisten in Brussel, wier belangrijkste doel is iedere onafhankelijke natie-staat in Europa totaal uit te wissen, en een einde te maken aan alle persoonlijke vrijheden.

    Xander
    Fuji x 100 f

  • #2
    Re: Het einde ? de Privacy

    Ik denk dat je je noch eens heel goed moet verdiepen in deze materie en geen larie moet posten.

    Comment


    • #3
      Re: Het einde ? de Privacy

      jeeetje, wat een drama, ik ben blij dat ik wildlife fotografeer anders had ik nu vast geen hobby meer
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Het einde ? de Privacy

        Het is zeker niet de bedoeling om larie te verkopen en ik heb al notie genomen van de nieuwe wetgeving, maar wou dit alleen delen. Misschien een beetje overdreven geschreven, maar dat mag toch. Niet ?
        Fuji x 100 f

        Comment


        • #5
          Re: Het einde ? de Privacy

          imho is dit de GDPR waar u het over heeft en dit gaat over de online bescherming van persoonijke data. De GDPR is er niet om amateur fotografie tegen te gaan die is er om de privacy op data te voorzien en is vooral gericht op bedrijven als facebook en google.

          update:
          Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
          https://500px.com/patrikuytterhoeven

          Comment


          • #6
            Re: Het einde ? de Privacy

            Ik heb zo de indruk (maar ik kan me natuurlijk vergissen) dat je dit niet zelf geschreven hebt.
            Dus vraag ik me af van waar je deze onzin zou gekopieerd hebben? Pvda of Vlaams Belang?

            Comment


            • #7
              Re: Het einde ? de Privacy

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik heb zo de indruk (maar ik kan me natuurlijk vergissen) dat je dit niet zelf geschreven hebt.
              Dus vraag ik me af van waar je deze onzin zou gekopieerd hebben? Pvda of Vlaams Belang?
              Idd, gekopieerd dus en zonder bronvermelding.






              Comment


              • #8
                Re: Het einde ? de Privacy

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Ik heb zo de indruk (maar ik kan me natuurlijk vergissen) dat je dit niet zelf geschreven hebt.
                Dus vraag ik me af van waar je deze onzin zou gekopieerd hebben? Pvda of Vlaams Belang?
                Westland new Post, of stond er weer een geniaal artikel in het Pallieterke?

                Er staat zo veel onzin in de openingspost dat ik niet eens ga proberen om de zaak te ontkrachten. Dat doet je verhaal zelf wel.

                Comment


                • #9
                  Re: Het einde ? de Privacy

                  Hallo,

                  Kunnen e misschien deze onzin laten voor wat hij is?
                  Er worden steeds dingen door elkaar gehaald die niets met elkaar te maken hebben.
                  Dus, allemaal portretten gaan maken en straatfotografie tot kunst verheffen!

                  Sorry TS, dit is een heel groot broodje aap ...
                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het einde ? de Privacy

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Ik heb zo de indruk (maar ik kan me natuurlijk vergissen) dat je dit niet zelf geschreven hebt.
                    Dus vraag ik me af van waar je deze onzin zou gekopieerd hebben? Pvda of Vlaams Belang?
                    Idd. hoe krijg je iemand zover deze zever serieus te nemen ! Verwijderen aub, hier mag toch geen politiek.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het einde ? de Privacy

                      de nieuwe Brusselse gegevensbescherming verordening
                      Daar ben ik gestopt met lezen. Let lijkt wel of de oude kettingbrieven/mails terug zijn. "Stuur dit naar al uw vrienden want..." Complete BS.
                      Voor wie denkt dat het toch waar is, ik ken nog een Nigeriaanse prins die 50 miljoen Dollar wenst weg te geven
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het einde ? de Privacy

                        dan moeten we de (aangeboden) in het oog gaan houden, voor koopjes te doen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het einde ? de Privacy

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Daar ben ik gestopt met lezen. Let lijkt wel of de oude kettingbrieven/mails terug zijn. "Stuur dit naar al uw vrienden want..." Complete BS.
                          Voor wie denkt dat het toch waar is, ik ken nog een Nigeriaanse prins die 50 miljoen Dollar wenst weg te geven
                          Sukkelaar, ik kreeg 100mio van Warren Buffet. Ik ben alvast zeker dat die dat geld heeft. Die nigeriaanse prins daarentegen.

                          Komaan mods, haal dit topic weg, of han het aan de moppenthread. Het word hier nog grappig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het einde ? de Privacy

                            Moderator Note: Verplaatst van Camera's naar Algemeen.

                            Verder hou ik deze topic in 't oog. Op de man posts, maar even goed politiek/maatschappelijke posts worden verwijderd, en eventueel gaat de topic helemaal op slot.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het einde ? de Privacy

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Die nigeriaanse prins daarentegen.
                              Dat geld van de Nigeriaanse prins is wel echt hoor. Time heeft er een artikel over.

                              En idd. Het artikel van TS komt van een redelijk verdachte site met een "agenda". Weg er mee.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X