Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hema!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    BTW, ik zou echter wel denken/hopen dat als je je foto's in het juiste formaat upload in 300DPI, ze je foto's ongemoeid laten !
    Inderdaad. Waarom anders een dure digicam kopen? 1.2 Mp = ruim voldoende!

    Ik heb inderdaad nog nooit op cd aangeleverd. Goed idee om eens te proberen voor mijn volgende bestel-actie.
    Ik heb wel al eens eerst mijn bestanden 2:3 gemaakt met cropit (dat gaf geen problemen wb saturatie en contrast) voordat ik ze verstuurde. Dat maakte geen verschil...

    Nogmaals, ik ben niet geheel ontevreden over hema. Alleen in sommige fotos is het een beetje veel van het goede.
    Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

    Comment


    • #17
      Ik ben nu verschillende (goedkope) labs aan het testen. Heb al Kruidvat, Hema en FujiPrint. Wacht nu op levering van Pixum.
      Heb vroeger Agfanet en Spector geprobeerd, maar te duur (wel goed).
      Hema laat de foto's afdrukken bij Fujiprint. De resultaten zijn dan ook crack hetzelfde ! Zowel kleur, saturatie als scherpte, zelfs papier en type codering op achterzijde foto. Had slechts 1 probleemfoto ! Klaproos in tegenlicht tegen groene achtergrond (gras). Alle details van de bloem (was oorspr. transparant rood)waren verdwenen. Was na print enkel nog rode vlek. Jammer...
      Bij Kruidvat (KV) ook heel goede kwaliteit. En wel detail in die bloem. Ik merk wel op dat er op de afdrukken van KV hele lichte witte lijntjes door lopen. Als je met de loepe kijkt, zie je vrij duidelijke rasterstructuur. Heeft iemand dit ook al opgemerkt ?
      Mooi papier van KV (Agfa Prestige Digital), enkel jammer dat ze de filename niet afdrukken. Groeten.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dama
        Had slechts 1 probleemfoto ! Klaproos in tegenlicht tegen groene achtergrond (gras). Alle details van de bloem (was oorspr. transparant rood)waren verdwenen. Was na print enkel nog rode vlek. Jammer...
        Die ervaring heb ik dus ook met tegenlicht opnamen afgedrukt bij de HEMA. Of een dicht vlak, of sterk overbelicht tot bijna wit toe. Ik heb de foto's tot nog toe altijd ge-upload, maar wel vooraf op 2x3 geschaald 300 dpi. Afgezien van de tegenlichtopnamen ben ik verder zeer tevreden. Mijn ervaring is gelijk aan die van Kaveman, foto's zien er soms wat 'warmer' uit dan op het scherm. Soms is dat mooi, soms niet.

        Ik zal ook eens een vergelijking doen met foto's op een CD en via uploaden.
        Groeten, Eric

        Nikon Coolpix 8800
        Fuji S602 Zoom

        Comment


        • #19
          Ik bestel NOOIT meer bij de Hema.!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

          Hebben ze nu een nieuwe uploud service,
          zeggen de toch duidelijk dat het sneller gaat..
          Not dus..
          2 werkdagen roepen ze vriendelijk, indien allemaal het van zelfde formaat, 30 foto's van formaat 10/15 duurt hier 4 werkdagen.

          Sturen ze mijn foto's naar een ander filiaal. (andere kant van Nederland), bellen ze niet hoor, nee pas toen ik mijn bericht kreeg dat de foto's gereed waren, en ik daar was, vroegen ze of ik ze wilde ophalen... Huh ja hoor 3 uur rijden..

          Eindelijk na lang wachten kreeg ik mijn foto's, helemaal overbelicht, waarschijnlijk was het papier op, want ik miste 5 foto's.
          Er zaten strepen op de foto's, misschien de inkt op of zo.??

          En volgens mij paste de foto's ook niet in de envelop,
          want er zaten flinke kreukels in..
          Vonden ze het raar dat ik de foto's niet betaalde...

          Dus Hema Goodbay met jullie service, geef mij maar Elka en digitaalfoto.nl

          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #20
            Zomerprijzen bij Pixum vanaf 15 cent
            oa. 13cm formaat aan 35 cent !
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              wel ik heb ook al foto's laten afdrukken bij Hema en was er toch niet ontevreden over, ze zijn inderdaad overbelicht, maar nu heb ik opnieuw foto's binnengegeven bij hen maar tijdens het bewerken in photoshop heb ik er gewoon rekening mee gehouden, ik bestel ze wel niet via het internet maar brand ze op een cd en ga ze die cd gewoon gaan afgeven ('t is dan ook maar een kwartiertje rijden naar de dichtstbijzijnde hema shop).
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #22
                Ik heb op 30 Juni een opdracht verzonden naar COLORMAILER PHOTO SERVICE voor het afdrukken van 23 foto's formaat 13x17 (€0,89/foto). Heb daarbij nog eens verplicht €2,59 moeten bijbetalen voor de zogenaamde "Internationale Priority Post", terwijl de afdrukcentrale in België is. Vandaag 8 Juli nog steeds geen foto's mogen ontvangen

                "Internationale" klopt dus niet
                "Priority" klopt dus niet
                en van "post" heb ik helemaal nog niets gezien

                ...zucht, ik hoop dat het wachten de moeite loont.

                Misschien is het een goed idee om hier een permanente POLL op te zetten waar we een rating naar kwaliteit en snelheid van levering kunnen ingeven per printing service bedrijf. Iedereen zou dan de ervaringen van anderen kunnen delen en dan hopelijk de juiste keuze maken.

                Groetjes,
                Rudy
                Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                Comment


                • #23
                  Ik heb heel vaak het idee dat de afdruk centrales steeds meer achteruit gaan.

                  Volgens mij staan er gewoon vakantie medewerkers achter die het verschil niet weten tussen cyaan en magenta en Contrasten.

                  Vandaag kreeg ik een foto terug van de echte vakman, ben gewoon naar een fotowinkel gegaan, waar een fuiji centrale staat.
                  Achtergrond is rood, en kreeg een paarse foto terug.
                  krijg je als antwoord ja vondt ik wel mooi..
                  gezicht was dus ook rood/paars.
                  mvg
                  gabriella
                  Canon 300D en 350D
                  canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                  canon 20-35 usm

                  Comment


                  • #24
                    krijg je als antwoord ja vondt ik wel mooi..
                    wat een lef, wat die man/vrouw mooi vind doet er gewoon niet toe, hij moet afprinten wat er hem gegeven is, hij zou van mij wel eens een antwoord kunnen terugkrjgen dat niet zo mooi is
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #25
                      Als je met de loepe kijkt, zie je vrij duidelijke rasterstructuur. Heeft iemand dit ook al opgemerkt ?
                      @Dama, dit is mij inderdaad ook opgevallen maar de kwaliteit is wel een stuk beter dan de Hema, ik ben er nog niet helemaal uit
                      Ik wil een keer picoprint uitproberen of heeft iemand hier al ervaring mee ??
                      Ze drukken foto's af tot 30x45 voor een redelijke prijs.....
                      Be patient, good things come to those who wait!
                      http://www.lamahi.com

                      Comment


                      • #26
                        Hej, ben eigenlijk een complete nieuwkomer in de digitale fotografiewereld...
                        Kan er mij iemand uitleggen hoe ik het best foto's kan laten afdrukken ?
                        Ik zit namelijk met foto's die niet op formaat 3:2 zijn (zoals denk ik alle digitale toestellen leveren, bv 2560 x 1920 of 1920 x 1440 pixels...)
                        Elke fotoservice vraagt dat formaat. Wat doen ze dan met de foto : snijden ze er een stuk af, zetten ze er witte randen bij of rekken ze de foto's uit ?
                        Wat doe ik best ?

                        Thx

                        Comment


                        • #27
                          misschien heb je iets aan deze link ?

                          http://members.lycos.nl/fatfree/printfaq.php
                          mvg
                          gabriella
                          Canon 300D en 350D
                          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                          canon 20-35 usm

                          Comment


                          • #28
                            Zoals reeds eerder gezegd heb ik een 5-tal labo's getest.
                            Heb daarvoor een 20-tal foto's naar die labo's gestuurd, 10x15 en 13x18 door elkaar.
                            Fuji (ook Hema dus) en Pixum komen er het slechtst uit.
                            Fuji heel hoge contrasten, met verlies van details in lichte en donkere partijen. Heel grote kleurverschuivingen. Het gras ziet opeens veel groener dan aan de overzijde , maar wel onnatuurlijk.
                            Er zijn er misschien wel die dat graag zien, want een foto waar de kleuren levendig zijn springt wel in het oog. Maar dan mag je niet meer vergelijken met wat het oorspronkelijk was.
                            Voor mij onaanvaardbaar.
                            Pixum : onscherpe afdrukken (hoe ze dat doen is mij een raadsel) en rood getint, met zelfs te zachte contrasten.
                            Kruidvat beste scherpte / kleuren / contrasten. Wel lang wachten op leveringen, maar voor wat, hoort wat.
                            Soms wel last van de lichte witte streepjes. Moet wel zeggen dit ik héééél kritisch ben.
                            Ook Agfanet (via Selection winkels) en Spector uitgeprobeerd.
                            Beiden evenwaardig, alsook hun hogere prijs tov de bovenstaande (prijs 13x18 Kruidvat / Hema = ± 10x15 Agfa / Spector).
                            Agfanet net iets beter qua scherpte / kleuren dan Spector.
                            Het prijsverschil met Kruidvat is echter zo groot, dat Kruidvat voor mij nummer 1 blijft. Als het echt áf moet zijn, en het mag een stuk meer kosten, dan ga ik voor AgfaNet.
                            BTW, Agfanet heeft een handige tool om foto's die niet 3:2 zijn "bij te snijden", met een maskeergereedschap, waarbij je zelf bepaalt wat er op of af moet.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #29
                              Persoonlijk laat 'k grote aantallen foto's of vergrotingen afdrukken via photoways.com in Frankrijk. Foto's zijn zeer degelijk afgedrukt(imho beter dan Agfanet/Rainbowcolor). De foto's worden in hardkartonnen omslag opgestuurd meestal binnen 3 dagen.

                              Voor kleinere hoeveelheden en als 'k de foto's snel(ler) ter beschikking wil ga 'k nog altijd via Agfanet/Rainbowcolor.

                              Comment

                              Working...
                              X