Gestolen in France
Stuur me een PM of MAIL als je hebt iets niews ... Nico
Un appareil marque / Body CANON EOS 1D MARK II N°213961
Un appareil marque / Body CANON EOS 10D 530208687+ BG-ED3
Un appareil marque / Body CANON EOS 1V N°121072+PB-E2 N°211864
Un appareil marque / Body CANON EOS 1V N°21253620+PB-E2 N°119618
1 ZOOM CANON 16-35 / 2.8 N°00064896
1 ZOOM CANON 24-70 / 2.8 N°00081201
1 ZOOM CANON 70-200 / 2.8 N° 00244452
1 ZOOM CANON 100-400 / 4.5-5.6 N° 00253442N°
1 OBJECTIF CANON 500 / 4 N°
1 OBJECTIF CANON 100 / 2.8 MACRO N°83000840
1 OBJECTIF CANON 85 / 1.8 N° 81000291
1 OBJECTIF CANON 50 / 1.8 N°84200086
1 OBJECTIF CANON 20 / 2.8 N°80100141
1 OBJECTIF CANON TS-E24 / 3.5 N°80100141
1 CONVERTISER 1.4 N°00030918
1 FLASH 550EX
3 CARTES MICRODRIVE 1Go
1 appareil photo numérique NIKON COOLPIX 995 N°4075261
1 CAMERA VIDEO SONY DCS TRV 50
1 SAC LOWEPRO « PRO TREKKER »
1 SAC LOWEPRO « SUPER TREKKER »
1 SAC LOWEPRO « MINI TREKKER »
1 SAC LOWEPRO « AW TREKKER »
--------------------------------------------------
En van UK ...
Stolen from Slimbridge Area 13/10/2004
1 * Nikon D70 S/N 8002444
1 * Nikkor AF-S 600mm F4 + hoods S/N 201951
1 * Gitzo G1548 + camo raps No Serial Number
1 * King Corba Head No Seril Number
1 * 70-200 AF-S F2.8 VR nikkor S/N212038
1 * TC14EII teleconverter S/N 210029
1 * TC20EII teleconverter S/N 211356
1 * CPLIL Polariser for the 600mm no S/N
1 * SB-80DX flash and SC-17 lead S/N 2178278
1 * 60mm Micro F2.8 AF Nikkor S/N 3162650
1 * 17-70 Nikkor AF-s DX F4 S/N 2038296
1 * Sekonic L508 Light meter S/N 001548
1 * Lowepro Pro-Trekker no Serial Number
1 * MC-20 remote control no Serial Number
1 * Leatherman Juice XE6
This kit was my life, the insurance company says they will not cover the loss even thought it was 'all risks' If you are offered any of the Equipment please please notify the police on 0845 0901234, they are my last hope, as are you. Please repost this onto any forum you feel relevent. Please, never leave any equipment unattended at any time, even for only a couple of minutes. Tom
Nico![]()
Laatst gewijzigd door nicolas; 17 oktober 2004 om 14:32
See you in the woods ...
Nicolas
My website : www.photoetnature.com
My portal : www.beneluxnaturephoto.net
gepost op www.sport25.be en mail odnerweg nr fotoclub
[Moderator] Dit berichtje is té belangrijk om in Chit-chat te laten staan, Nicolas.
Ik verplaats het even naar Algemeen en zet tijdelijk een kopie in Koopjeshoek.
Hopelijk is dit niet jou materiaal![]()
Willy
Hombre
BD0017BE
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Thanks![]()
See you in the woods ...
Nicolas
waarom dekt de verzekering dit niet ??? Als ie dan toch 'all risks' verzekerd is ??
heel goed hier aandacht aan te besteden.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Eeeeeeeeek![]()
Gewoon schandalig van de dief/dieven EN van de verzekering.
Ik zal m'n ogen openhouden!
Wij leven met je mee Nicolas, hout vast houden dat dit ons niet overkomt, da's gewoon een kapitaal aan materiaal.....
<edit> Het lijkt erop dat het jouw materiaal niet is, maar het blijft enorm erg voor degene die er het slachtoffer van is</edit>
![]()
![]()
Laatst gewijzigd door spacemanbow; 17 oktober 2004 om 17:28
May they rot in hell...![]()
Na stopzetting herbegonnen met een 60D...
Das inderdaad voor een groot kapitaal![]()
De verzekering is al bijna even erg als de dief![]()
Please publish the name of the Insurance Company so we can pass the information round and make their publicity.the insurance company says they will not cover the loss even thought it was 'all risks'
Plaats je wedervaren op andere forums. Ik zal het zeker doen.
Henri
Zijn de Belgische politiediensten op de hoogte ??.
Ik krijg er maaglast van als ik dit lees, schandalig van de verzekering.![]()
groeten
dromer![]()
Idd.Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
Lees daarom ZEER GOED wat wel en niet verzekerd is alvorens een verzekering af te sluiten. Bij de bagage verzekering van ARTAS (via Europ Assistance) moet je gewoon eens naar het lijstje kijken wat NIET verzekerd is.![]()
![]()
![]()
Wat je overhoudt en "misschien" terugbetaald krijgt zijn je onderbroeken, enkele t-shirts en als je geluk hebt ook een jeansbroek.
De afzetters![]()
![]()
Hard en software is bijvoorbeeld NIET verzekerd!
Of een digitaal toestel hier ook onder valt heb ik hen gevraagd. Ik ben benieuwd en wacht op hun antwoord.
hij zegt zelf "never leave any equipment unattended".Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
de verzekering dekt diefstal maar je moet die wel kunnen bewijzen. dus als je iets onbewaakt ergens laat staan is het eigenlijk meer een "schenking" dan een diefstal. (allée, vanuit de verzekeraars gezien)
Alle materialen waren in een zakje ; in het coffer van het wagen, wagen gesloten en met alarm en niemand was bij de wagen tijdens 4 minuten en ja ....alles weg ...
Nico
See you in the woods ...
Nicolas
Algemene regel ...Oorspronkelijk geplaatst door nicolas
NOOIT waardevole spullen in uw wagen achterlaten !!!![]()
Ook niet voor 4 minuten !!!![]()
Een gesloten wagen met alarm is geen brandkast hé ...
Het staat trouwens in de meeste verzekeringspolissen vermeld, het komt regelmatig op TV, radio, kranten, ... en op toeristische plaatsen staat het zelfs soms aangegeven met specifieke verkeersborden.
Auto's staan meestal buiten als er ingebroken wordt en buiten heeft men van heel ver zicht op wat je eventueel in de koffer stopt.
Het is spijtig, schandalig, al wat je wil maar je weet dat je dit niet mag doen en als je het toch riskeert, dan neem je het risico erbij ...
Ik weet niet wat voor verzekering hij had afgesloten.
Mijn verzekering dekt dit namelijk wel (werelddekking), hoeft niet eens een alarm op de auto of woning te zitten als er maar braaksporen zijn.
Daartegen is de prijs van de verzekering natuurlijk vrij hoog.
€ 5 per € 100 te verzekeren materiaal. wat bij de spullen die hij opnoemt al snel enkele duizende euro's per jaar is.
Laatst gewijzigd door photographer; 20 oktober 2004 om 15:32
Camera Canon 1D Mark II Lenzen Canon EF24-70mm L f/2.8 Canon EF 70-200mm L IS f/2.8 Canon Extender EF 2X II Flitser Canon Speedlite EX-550 Geheugen 2X Lexar CF 2GB 80X Filters B&W UV MRC 77 Tas Lowepro Computer Trekker AW
Ik wil nie lullig klinken, maar als ze mijn zakje met materiaal van mijn rug trekken, dan betaalt mijn verzekering zelfs dat terug. Dus ja, diefstal wel degelijk.
ik heb gisteren info genomen voor een all risk verzekering voor mijn toestel met lenzen
Wat moet verzekerd worden .
eos 300d
Canon 70-300
canon 18-55
canon 28-135 Is
samen +/- 1500 euro
kostprijs per jaar 50 euro
Wat is niet verzekerd indien men de spullen onbeheerd achterlaat en ze verdwijnen sorry eigen schuld. maar geef nu eens eerlijk toe wie gaat er dat dan zo melden aan de verzekering als dit zo zou gebeuren ikke niet in alle geval.
Al de rest is verzekerd zelf indien ik bv een tas koffie over het toestel zou morsen.
Groetjes
http://www.vehe.be
De meeste verzekeringen vertellen duidelijk dat diefstal uit de auto niet gedekt is. Ongeacht of ie op de bank ligt met open venster, of in de koffer. Jammer maar waar. Ik kon het vorig jaar ook aan den lijve ervaren. Geparkeerd bij de dokter, en toen ik terug buitenkwam was alles foetsie. Eén geluk : de camera was niet verzekerd (dus die premie konden ze al aan hun g.t plakkenOorspronkelijk geplaatst door nicolas
).
JM
Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker
Wat moet verzekerd worden .
eos 300d
Canon 70-300
canon 18-55
canon 28-135 Is
samen +/- 1500 euro
kostprijs per jaar 50 euro
Is die verzekering wereldwijd geldig ? Bij welke verzekeraar aub ?
Laat het volgende week weten dan moet ik de polis gaan afsluiten
Pas volgende zaterdag 30 /10 heb ik de nieuwe lens en dan laat ik alles ineens verzekeren. Had maandag gewoon info genomen bij mijn makelaar over de condities.
Zet zeker de details hier ok ,en ja ze is wereldwijd.
Groetjes
http://www.vehe.be
welke verzekeringsmaatschappij is dat ? De mijne vertikt het te doen.
http://www.fotospotter.be
Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest
op de Provinciale Hogeschool Limburg in Hasselt zitten ze met één van de grootste draadloze netwerken ter wereld. Bijna elke student heeft daar een eigen laptop die draadloos op het netwerk kan voor internet en om te printen.
Nu, deze laptops kan je via de school ook verzekeren. Deze verzekering loopt via KBC en als ik me niet vergis wordt volgende gedekt:
een collega stoot een glas cola om op je laptop en veroorzaakt daardoor een kortsluiting in het toestel
- je laptop wordt beschadigd door een blikseminslag
- bij de verplaatsing naar de les laat je de laptop per ongeluk van de trap vallen
- er is een inbraak bij je thuis en je laptop wordt gestolen
Om de laptop te kunnen verzekeren moet een niet verwijderbaar identificatieplaatje op het toestel aangebracht worden. Dit wordt op het toestel gekleefd voor de afhaling. Op het identificatieplaatje staan het PHL-logo, je naam en een uniek nummer vermeld waarmee de laptop kan geïdentificeerd worden bij diefstal of verdwijning. Het dient bevestigd te worden op de hardcover van het beeldscherm.
Is onder meer uitgesloten: het verlies, de beschadiging of de verergering ervan: te wijten aan diefstal van de laptop die achtergelaten werd in een onbewaakt motorrijtuig, tenzij veilig en onzichtbaar opgeborgen in een gesloten, vergrendelde bagageruimte van de laptop die zich tussen 22 en 5 uur bevindt in een onbewaakte motorrijtuig dat zich bevindt op de openbare weg, op een openbaar terrein of in een gemeenschappelijke parking.
Als je goed leest moet de auto dan op een bewaakte parking staan en de laptop moet in het koffer zitten!!! Deze verzekering dekt schade aan de laptop van maximaal 1500€ nieuwprijs. en de polis bedraagt 50€ per jaar. De vrijstelling bedraagt 125€ bij schade en diefstal en 250€ bij verdwijning.
Misschien is het toch iets om bij KBC te gaan vragen. Ik heb al van medestudenten gehoord dat de verzekering goed werkt. (vb laptop gestolen op vakantie in spanje, nieuw toestel gekregen bij terugkomst...)
Hey, ik wist niet dat er zo'n verzekeringen bestaan in België. En zo goedkoop ook. En dan nog bij een bank ! Dat lijkt een contradictio in terminisOorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
.
Vorig jaar verloor ik immers 2 cameras : 1 door schade en 1 door diefstal. Enig idee of ze dus ook fotomateriaal (zo goedkoop : 50€/jaar !?) verzekeren ?
Ik sta nu op 't punt een D70 of 20D te kopen in Nederland omdat je daar zo'n verzekeringen kunt bijkopen. Maar 't kost dan wel tot 250€ (éénmalig).
Thx,
JM
Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker
Momentje dat gaat over laptops. Ben zelf bij KBC, heb met alle mogelijke verzekeringsmaatschappijen in België contact op genomen en voor 1/2 negatieve antwoorden gekregen (s c h a n d a l i g !!!). Heb na EEN MAAND eindelijk antwoord van mijn bank/verzekeraar (WAT EEN SERVICE!!!) gekregen.Oorspronkelijk geplaatst door JM
Ze zeiden mij dat ik mijn woningpolis (die ik al bij hen heb!) zou kunnen uitbreiden - konkreet wil dat zeggen een 100EUR extra per jaar te betalen... om mijn EOS 20D met objectief te kunnen verzekeren...nu vertrek ik morgen op reis en mijn materiaal is nog altijd niet verzekerd!
Dat aanbod van KBC lijkt mij redelijk, maar ik zou willen vergelijken. Want er zal wel ergens een addertje onder het gras zitten. Als het puntje bij het paaltje komt betaalt geen enkele verzekeraar graag!
Vind het echt spijtig dat de andere leden niet ingaan op de threads over verzekeren van materiaal. Hallo? De meesten hier hebben toch al voor aardig wat geld materiaal liggen... MAKEN JULLIE JULLIE DAN ECHT GEEN ZORGEN, het moet zijn dat jullie fameus in het geld zwemmen?!?!?!![]()