Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's danceparade ed: mooi of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    hmmm toch wel jaloers op zo'n model (en haar interessante kledij voor te fotograferen) en de knappe foto's die het heeft opgeleverd ;-) ik kijk elke keer met veel plezier naar je foto's

    Originally posted by Triker
    tnx als je nog meer zoekt, ik heb een albumpje... o ja, wel met veel motoren en hetzelfde model. Maar dat zal vast geen probleem zijn hihihi
    http://www.triker.nl/chantay/index.htm

    Comment


    • #17
      Triker, dat ze haar rits maar dichthoudt ander heb ik weer een koude douche nodig!
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #18
        ...en om mijn mening te geven op dit onderwerp...

        Over het algemeen fotograferen we toch dingen die mooi zijn of die op zich niet mooi zijn, maar toch zo worden geïnterpreteerd (de foto van de oude schuur, zeg maar).

        Bovendien is het onze "sport" om die schoonheid nog eens extra te benadrukken, en te proberen om die schoonheid optimaal vast te leggen.

        Maar wat zijn mooie onderwerpen? Dat verschilt voor velen, maar van één ding mag je zeker zijn: ELKE mannelijke fotograaf zal een sexy vrouwenlichaam (al dan niet (half) ontbloot) mooi vinden. Als hij dat niet toegeeft is hij hypocriet, of leeft hij in denial ( ), of beide.

        Tja, dat is nu eenmaal eigen aan onze natuur. Er is een tijd geweest dat er werd neergekeken op ons "gedrag" (te puritijns en te ver doorgedreven feminisme was dat ), maar die tijd is gelukkig voorbij. Een vrouw mag nu een vrouw zijn, en een man mag (gelukkig) terug een man zijn. En dat betekent dat we ons niet meer hoeven te schamen over het feit dat we bekoord worden door vrouwelijk schoon.

        Maarreh, meisjes... jullie maken ons ook niks wijs hoor: we weten best dat jullie dit eigenlijk wel appreciëren. Tenslotte is het hele verleidings-spel erop gebaseerd. En wie geeft het meeste uit aan kleding en make-up? Right!
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #19
          Even wat reacties in het algemeen en op sommige posts.
          Ten eerste wil ik uiteraard niemand het recht ontzeggen albums te posten van welke omvang dan ook. Albums zijn inderdaad net als tv: als je niet wilt kijken, kijk je gewoon niet.
          Ik ga er echter van uit dat iemand die een album post, dat doet omdat hij/zij graag wil dat anderen dat bekijken.
          Triker heeft wel gelijk met zijn opmerking dat albums soms niet alleen voor BD zijn bedoeld, maar ook voor de mensen die in het album staan. Mijn suggestie: zet de mooiste foto's op de eerste pagina van het album en maak zo een soort album-in-een-album.

          @Triker: Je hebt je albums nu wel kleiner gemaakt, maar de meeste mensen op BD kijken toch alleen op het moment dat je ze post en niet achteraf.

          @Creator: ik heb ook niets tegen een album als 'sfeerbeeld', in tegendeel. Maar zijn er voor een sfeerimpressie zoveel foto's nodig? Misschien wel...

          @Sonyke: iedereen moet vooral posten wat ie wil. Ik heb ook niets tegen de albums op zich, alleen tegen de hoeveelheid foto's en de algemene kwaliteit ervan die door de hoeveelheid gewoonlijk niet hoog kán zijn. Het gaat me niet om een specifiek album, maar meer in het algemeen.

          @Azrael en Tom314: ik bezondig me er zelf uiteraard ook aan: foto's beoordelen op de inhoud, maar dat is bijna onvermijdelijk. Natuurlijk is het onderwerp bepalend voor de foto en de kwaliteit ervan. Een mooie foto van iets moois maken is over het algemeen toch een stuk moeilijker dan een mooie foto van iets lelijks maken.
          Wat dat betreft ben ik het dan ook niet helemaal met Maturin eens ("Het is vaak moeilijker om van iets moois iets moois te maken dan van iets lelijks of gewoons"), hoewel ik snap wat hij bedoelt.

          @Stef: uiteraard heeft iedereen voor- en afkeuren als het om bepaalde onderwerpen gaat. Maar ik heb nog nooit een album met 100 foto's van één baby of zonsondergang gezien

          @Henkvw: Je hebt gelijk. Ook na een SD staan er tientallen albums met veel (bijna) dezelfde foto's. Een klein verschil vind ik dat de afzonderlijke albums over het algemeen toch niet zooo groot zijn. Bovendien zijn ze door verschillende mensen gemaakt, wat verschillende beelden oplevert (hoewel dat bij de Zoo wat minder was gezien het onderwerp). Daarnaast zijn die albums ook een beetje bedoeld voor de deelnemers. Zelf vind ik het leuk om al die verschillende albums te bekijken als ik er zelf ben geweest. (Dat is natuurlijk ook zo bij de deelnemers aan een parade oid.) En Jaco is inderdaad een van de weinigen die een album vol mooie foto's kan maken.

          @Jazzer: Kunst vs. kunde is wel een heeeel zwaar onderwerp, waar we niet over uitgepraat zullen raken. Dit raakt echter wel aan wat ik hier wilde zeggen over 'mooie foto's van mooie dingen'. Uiteraard heb ik ook mijn voor- en afkeuren over onderwerpen om zelf te fotograferen en om naar te kijken. Trouwens, na de zoveelste vlinder- of wielrenfoto in verschillende topics haak ik ook af, ook al spreekt het onderwerp me op zich best aan.

          @Sammeke: hihi, ik ben blij dat je onder andere door mij je leven hebt gebeterd Verder ben ik het helemaal met je eens.

          @Jan: ik ben ook absoluut niet preuts, maar eerlijk gezegd vind ik foto's van halfblote vrouwen (en soms ook mannen) een beetje een gemakkelijke manier om te 'scoren'. Die foto in de challenge vind ik er een duidelijk voorbeeld van.

          Nogmaals, ik bezondig mezelf vast ook aan zaken die ik anderen verwijt (pot en ketel ). Ik wil niemand voorschijven welke en hoeveel foto's hij post. Mijn foto's zijn ook niet allemaal origineel of kwalitatief hoogstaand. Dat laatste hoeft imho ook niet per se. Het onderwerp is minstens even belangrijk als de kwaliteit.

          Ik weet niet of ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen, maar ik post dit antwoord alvast .
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #20
            Originally posted by Triker
            Want laten we eerlijk zijn, een album vol tennisende mensen die een bal proberen te raken, kan mij ook niet bekoren.
            Smaken verschillen.... uiteraard.
            Ik heb echter nog nooit een tennisalbum met 100 foto's gepost.
            Ik heb de foto's wel met zo veel mogelijk zorg geselecteerd uit een veel groter aantal.
            Maar ook een klein album dat je niet interesseert, mag je gerust overslaan
            Meer foto's op Mukblog

            Comment


            • #21
              Maar ook een klein album dat je niet interesseert, mag je gerust overslaan
              Inderdaad zo is het Jacki en bij een aantal categorieen doe ik dat ook. Het valt me laatste tijd wel op dat er al wat meer kleinere albums gepost worden. Wat ik zelf leuk vind om naar te kijken is een wat kleiner album met tekst (grappig en/of informatief)
              Ik denk dat het ook wel mee speelt of degene die het album bekijkt zelf op het evenement aanwezig was. Ik heb prachtige boeiende albums gezien van BD dagen ( bijv. Gent, Antwerpen) maar om achter elkaar 20 albums van de Japanse tuin te bekijken vind ik persoonlijk iets minder interessant.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Jazzer
                Dat is allemaal natuurlijk een beetje cru gesteld, maar volgens mij zit er meer dan de spreekwoordelijke kern van waarheid in.
                Originaliteit geldt als het belangrijkste kenmerk van kunst. Dus kan je stellen dat in de fotografie erg weinig ruimte blijft voor kunst. Wat je fotografeert kan eventueel kunst zijn, maar de foto zelf is louter de registratie (hopelijk "volgens de regels van de kunst") daarvan. Om als fotograaf "kunstenaar" genoemd te worden moet je dus ofwel zelf een origineel tafereel construeren en het dan vereeuwigen in x pixels, ofwel achteraf met Photoshop e.d. een originele collage of andere bewerking(en) creëren.
                Ik vind je definitie van kunst toch wel wat te eng. Het is inderdaad een feit dat je nu eenmaal een paar gegevens hebt waar je niets kunt aan veranderen. Dat is echter zo bij andere kunstvormen ook : een pianist moet bijvoorbeeld rekening houden met de eigenschappen (klank, de mechaniek, etc) van het instrument, een schilder kan ongetwijfeld ook niet alle kleuren en verfsoorten combineren, etc... Bij fotografie is het inderdaad zo dat je een weerslag maakt van de werkelijkheid en op het eerste gezicht laat dat heel weinig ruimte over voor eigen inbreng. Punt is echter dat er een duidelijk verschil is tussen foto's van goede fotografen en foto's van slechte fotografen. Een goede fotograaf moet in eerste instantie een goed oog hebben en een goede verbeelding. Hij moet in de werkelijkheid waarin hij zich bevindt de interessante dingen kunnen ontdekken en selecteren, maar meer nog, zich kunnen inbeelden hoe die werkelijkheid uiteindelijk in de foto kan komen door te spelen met tal van parameters (sluitertijd, diafragma, positie, filters, reflecties, etc). Als hij dat goed onder de knie heeft (kunde) kan hij er des te beter in slagen om de parameters zodanig te kiezen dat hij een sterke foto krijgt (kunst). En dan hebben we het dus nog helemaal niet over stillevens of digitale bewerkingen die ook vaak kunst zijn.
                Eigenlijk moet je maar gewoon eens naar werken van grote fotografen kijken om in te zien wat voor grote kunstenaars ze zijn. En bemerk dat ook niet iedereen dat ziet, zoals ook niet iedereen een groot schilder of muzikant kan herkennen, omdat kunst nu eenmaal een individuele beleving is en iedereen die dus op een andere manier beleeft.

                Henk

                Comment


                • #23
                  Originally posted by marjo
                  Inderdaad zo is het Jacki en bij een aantal categorieen doe ik dat ook. Het valt me laatste tijd wel op dat er al wat meer kleinere albums gepost worden. Wat ik zelf leuk vind om naar te kijken is een wat kleiner album met tekst (grappig en/of informatief)
                  Ik denk dat het ook wel mee speelt of degene die het album bekijkt zelf op het evenement aanwezig was. Ik heb prachtige boeiende albums gezien van BD dagen ( bijv. Gent, Antwerpen) maar om achter elkaar 20 albums van de Japanse tuin te bekijken vind ik persoonlijk iets minder interessant.
                  Die teksten maken een album inderdaad vaak extra leuk
                  Klopt. Als ik zelf naar een SD ben geweest, vind ik de albums leuker om te bekijken dan als ik niet ben geweest. Het hangt wel een beetje van de locatie af. De Japanse tuin was natuurlijk vrij klein, dus op een gegeven moment heb je hem wel uit alle hoeken gezien.
                  In albums van SD's vind ik de foto's van BD-leden over het algemeen trouwens het vermakelijkst
                  Meer foto's op Mukblog

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jochen
                    ...en om mijn mening te geven op dit onderwerp...
                    Jochen, mijn reactie komt nog, maar ik moet eerst even met mijn hoofd onder de koude kraan om af te koelen
                    Meer foto's op Mukblog

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Jacki
                      Smaken verschillen.... uiteraard.
                      Ik heb echter nog nooit een tennisalbum met 100 foto's gepost.
                      Ik heb de foto's wel met zo veel mogelijk zorg geselecteerd uit een veel groter aantal.
                      Kan een tennispartijtje ook niet echt vergelijken met een MEGA party of een ander groot evenement. Heb uw album ook wel eens gezien met 40 foto's van een tennisbaan... dat is sfeervol voor de een, maar ik val bij het zien van uw foto's in slaap.
                      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Triker
                        Kan een tennispartijtje ook niet echt vergelijken met een MEGA party of een ander groot evenement. Heb uw album ook wel eens gezien met 40 foto's van een tennisbaan... dat is sfeervol voor de een, maar ik val bij het zien van uw foto's in slaap.
                        Nee, een goede tennispartij vind ik een stuk spannender dan al die ontblote mensen .
                        Zitten we bij elkaars albums in slaap te vallen, das ook wat .
                        Maar zoals ik al zei: gelukkig maar dat smaken verschillen, anders zou iedereen dezelfde soort foto's posten.

                        Meer algemeen: het gaat me niet eens specifiek om die blote foto's van de dansparade (hoewel die de aanleiding waren).
                        Het gaat me erom dat (a) albums soms zo groot zijn dat je toch niet alles bekijkt en (b) dat de omvang vaak nadelig van invloed is op de kwaliteit.
                        Zowel a als b geldt echter heus niet voor alle albums.
                        Meer foto's op Mukblog

                        Comment


                        • #27
                          Persoonlijk vind ik het wel efkes leuk om naar foto's van mooie dingen te kijken, maar vele van die albums gaan inderdaad snel vervelen.
                          Zelf neem ik ook graag eens een foto van een mooie vrouw, maar probeer ik er toch altijd een interessant kader bij te creeren

                          Deze foto werd bvb genomen op een paardenhappening, dan denk ik van zet er dan toch tenminste een paard bij

                          Panoramix

                          Comment


                          • #28
                            Misschien een appart forum opstarten met "XXX" of "xx,x" of "x,xx" of "o,xxx"

                            Ofwel eentje voor "Mannen" en natuurlijk eentje voor de "Vrouwen"

                            Comment


                            • #29
                              Wel wel wel toch ...
                              Tss, als een vrouw 'ns haar mening uit!
                              Sam greetzzzzzzz U
                              -------------------------------------------
                              Never apologize for showing feeling.
                              When you do so, you apologize for the truth.
                              -------------------------------------------
                              Canon Stuff

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Sammeke
                                Wel wel wel toch ...
                                Tss, als een vrouw 'ns haar mening uit!
                                Huh, een vrouw??? heb ik iets gemist
                                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                                Comment

                                Working...
                                X