Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie voor dummies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie voor dummies

    Ik ben dus echt een leek,een noob, op het gebied van digitale fotografie. Maar ik ben wel enorm gebeten door de microbe. Mijn kennis beperkt zich momenteel tot iets in beeld brengen, proberen een goede compo te vinden en afdrukken.
    Ik lees hier veel en graag om bij te leren, maar ik sla tilt bij het lezen over diafragma's, ISO waardes, sluitertijden ,scherptediepte,DOF , belichting,enz.... Julie goochelen met waardes,getallen en nummers en da's echt chinees voor mij.

    Ik wil mij daar dus echt in verdiepen en leren wat nu eindelijk wat is, hoe er mee te werken,spelen,combineren,enz...
    Daarom had ik graag geweten of er ergens in de handel een heel goed boek is voor een absolute beginner zoals ik. Een soort "fotografie voor dummies"

    Wie mij een goed boek met alle basisbeginselen kan aanraden, laat maar iets weten .
    Ook linkjes naar websites of tutorials zijn heel erg welkom.

    Groetjes en alvast bedankt

  • #2
    Re: Fotografie voor dummies

    Er zijn in de vakhandel tal van boeken waarbij de basisbeginselen uitgelegd worden, elk op een bepaalde manier. Maar het is ook een materie die eigenlijk op zich redelijk saai is om te doorgronden.

    Via dit forum heb ik via links de website van Leon Volders gevonden, alwaar hij een basiscursus online gezet heeft die ik persoonlijk zeer goed vind! De begrippen worden kraakhelder uitgelegd en het leest ongelooflijk goed weg. Met een grap en een grol ertussen bemerk je dat je na enige minuten al bladzijden verder bent.

    Ik zou het eens nakijken via volgende link: http://www.chronax.be/nuttig.html Het staat daar opgedeeld in verschillende delen.

    Btw: het is maar een suggestie, ik claim niet dat dit heb beste is wat er bestaat en wat voor u werkt. Maar voor mij is het een ferme cursus!

    Grtz!
    www.brunodyserinck.be