Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 29 van 29

Standaard Re: Fotografie-starters ondersteunen: kunnen we iets organiseren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Niet helemaal, en eigenlijk totaal niet, de verschillende discipline's vragen een andere benadering, je benadert architectuur niet op dezelfde manier als macro of portret, of landschap. Er zijn dan wel basisprincipe's, en die zijn dan weer wel belangrijk voor beginners. Wat jullie aan het aansturen zijn is een soort examen voor wie beginners gaat gaan begeleiden. Dat kan dan weer niet de bedoeling zijn, het niveau van de enthousiasteling die zijn passie wil delen kan geen factor zijn.
    Ik volg Lieven ...
    Heb helemaal geen diploma in fotografie, noch in schone kunsten ...
    Als dit een voorwaarde is, bedank ik liever. Maar ik vrees dat er veel echt gediplomeerden in de fotografie hier te vinden zullen zijn om er dan nog eens hun vrije tijd in op te offeren ... Zij moeten van hun beroep leven, ik niet.
    Hopelijk moeten we ook geen diploma les geven hebben (alhoewel ik dat wel heb).
    Mijn vader is geen lesgever, noch fotograaf van beroep en toch heb ik de hobby via hem aangeleerd....
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
    ... Een mooi initiatief..... members streek Ninove
    Idem, woon in de "parel van het Pajottenland" ...

Karel,

We houden je op de hoogte.

Wim en Lieven,

Onder beginners versta ik mensen die de techniek van de camera nog niet in de vingers hebben en gelukkig heeft dat niets te maken met zienswijzen over kunst. Als ik iets NIET wil doen dan is het zeggen wat wel of niet een goed beeld. Eens je technisch vaardig bent dan heb je een bepaald idee van het beeld wat je wil maken en dan kan je dat effectief maken. Of het dan mooi is, daar wil ik me niet mee bezighouden in eerste instantie ... Later zien we wel.
    We zien wel hoe we samenwerken, maar mijns inziens moeten we eerst opleiding geven in technisch een goed beeld maken. Dat zou principieel willen zeggen dat iedereen die in staat is (zeer) vlot in manuele stand een technisch goede foto te maken en 90% van de knopjes/instellingen van zijn toestel kan gebruiken, maar die ook deze kennis kan overdragen in aanmerking zou komen om opleiding te geven. We checken samen op de SD in Brugge hoe we dat zien. Jullie mogen gerust mijn standpunt reeds kennen. Maar wees gerust, ik ben voor democratie !

Als we met diploma's beginnen dan hoeft het voor mij ook niet meer. Vrijwilligers hebben het van hun enthousiasme en een diploma heeft daar effectief erg weinig mee te maken. Als ik het over een grondige kennis had ging het over de techniek en dat kan je al doende leren. Dat gaat meestal trager dan via scholing, maar eens 't er in zit is het 100 keer beter dan schoolse kennis.

Groetjes

Riho
    Laatst gewijzigd door Riho; 22 maart 2015 om 17:33
    Nikon D700 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    http://riho.smugmug.com

Hallo,

Even melden dat deze topic effectief een vervolg krijgt!
    We startten 2 SDs op, eentje in de omgeving van Grimbergen en eentje in de regio Brugge - Roeselare waarin we beginners de kans geven onder begeleiding wijzer te worden in het bedienen van hun toestel.

De concrete invulling van waar we heen willen vinden jullie HIER
    Inschrijven voor de SD voor beginners in Grimbergen vind je HIER
    Voor de SD in de regio Brugge - Roeselare ben je HIER aan het juiste adres.

Afhankelijk hoe vlot we deze opgestart krijgen bekijken we dan hoe het verder kan.

Groetjes,

Riho en Lieven Lema
    Nikon D700 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    http://riho.smugmug.com

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. Soldaatjes die ook nog iets anders kunnen
    Door JopQ in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 2 augustus 2008, 15:15
  2. Fotografie en koppelverkoop? Of mis ik iets
    Door EL-Nartos in forum Algemeen
    Reacties: 38
    Laatste bericht: 4 januari 2008, 16:00
  3. Zou de VN hier iets mee kunnen?
    Door jamonadap in forum Showcase - Archief
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 maart 2003, 14:51
  4. Kunnen jullie hier iets mee aanvangen ?
    Door crimi in forum Fotodiscussie Extra
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 23 mei 2002, 07:05

Regels voor berichten