Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Discussie: exif bekijken

Standaard exif bekijken

hoi iedereen
    hoe kan je de exif van de getoonde foto's hier bekijken, ik kan er altijd van leren wat betreft de sluitertijd, diafragma enz.
    Welk programma is het best en waar te vinden aub
    Groetjes
    Toon

Standaard Re: exif bekijken

FxIF voor Firefox. Rechtsklik op een foto en FxIF kiezen. Pop-up venster laat dan de Exif zien.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Voor firefox gebruik ik twee addons:
    - Exify (laat basis info zien over een foto als je er over hovert)
    - FxIF (via menu krijg je een popup met alle details)

Moderator Note: 't Is uiteraard van belang dat je je platform (Mac OSX of PC/Win) vermeldt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

ok LesC het is voor win10 op laptop
    groetjes en bedankt voor de reacties
    Toon

Ik gebruik Photome, maar weet wel niet of die met windows 10 werkt. Gewoon rechtermuisklik op de foto, selecteer pfotome en je ziet de exif's(indien aanwezig).
    Grt,

Jean-Pierre Canon 70D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Moderator Note: 't Is uiteraard van belang dat je je platform (Mac OSX of PC/Win) vermeldt.
    En browser.

Browser is google chroom
    Groetjes
    Toon

Ik werk met mac.
    Maakt het dan uit of ik photome of fxif gebruik?
    Ben hier echt een leek in, zijn deze programma's gewoon zonder bijkomende problemen te downloaden?
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
    Ik werk met mac.
    Maakt het dan uit of ik photome of fxif gebruik?
    Ben hier echt een leek in, zijn deze programma's gewoon zonder bijkomende problemen te downloaden?
    Heb eens gegoogeld, maar kan blijkbaar geen recente Photome vinden voor mac. Het jongste wat ik kan vinden is van 2009.
    Grt,

Jean-Pierre Canon 70D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Heb eens gegoogeld, maar kan blijkbaar geen recente Photome vinden voor mac. Het jongste wat ik kan vinden is van 2009.
    En ik krijg Photome niet onder de rechter muisknop zoals vroeger.
    Zou moeten geïnstalleerd worden als add on onder Firefox, maar daar slaag ik niet in.

@ RBOOM, voor een simpele exif vieuwer in Mac ga je naar:

-Safari
    -Safari extensies
    -Search- exif
    -exifext downloaden.

Mvg Yves.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    En ik krijg Photome niet onder de rechter muisknop zoals vroeger.
    Zou moeten geïnstalleerd worden als add on onder Firefox, maar daar slaag ik niet in.
    Heb je in photome onder instellingen en dan webbrowserintegratie "firefox aangeklikt?
    Grt,

Jean-Pierre Canon 70D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Heb je in photome onder instellingen en dan webbrowserintegratie "firefox aangeklikt?
    Heb ik inderdaad al een paar keer gedaan.
    Dan wordt ik doorgestuurd naar de site van PhotoMe, waar ik voor "Install the PhotoME Extension" kan kiezen.
    Wanneer ik dat doe, krijg ik :

En daar eindigt het dan voor iemand die niks kent van computers .

Dan wordt ik doorgestuurd naar de site van PhotoMe, waar ik voor "Install the PhotoME Extension" kan kiezen.

Dan zou ik ook stoppen met verder doen . Ken ook niet echt veel van computers0 Heb toch nog iets gevonden, mms helpt het :

https://www.vibit.eu/vibit/Faq?groupId=4&questionId=104
    Laatst gewijzigd door JPR; 6 januari 2016 om 17:40
    Grt,

Jean-Pierre Canon 70D

Je zou het certificaat moeten bekijken. Mogelijk is het 31/12 vervallen en is er verder niets aan de hand. De website is waarschijnlijk https i.p.v http (staat aan het begin van het adres) en als het certificaat niet geldig ondertekend is krijg je zo'n foutmelding.

Waarschijnlijk (disclaimer) kan je gewoon verder gaan ALS je ten minste op de juiste site blijft.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht

-Safari
    -Safari extensies
    -Search- exif
    -exifext downloaden.

Mvg Yves.
    Hartelijk dank
    Ronny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht

-Safari
    -Safari extensies
    -Search- exif
    -exifext downloaden.
    Eventjes uitgeprobeerd maar krijg steeds foutmelding:

Omdat ikzelf (notoire Mac-ker by the way) ExifExt gebruik, ging ik het even voor je zoeken. Maar, hoewel het bij mij geïnstalleerd is, krijg ik hetzelfde resultaat als jij, Ronny.
    Dus heb ik de vraag maar gesteld bij de Apple Support Communities: https://discussions.apple.com/message/29586910#29586910
    Even afwachten wat het antwoord is.

(tussen haakjes: ik beschik ook over ExifViewer - te vinden via Macupdate - in mijn Dock onderaan het scherm. Even een geposte foto naar ExifViewer slepen en dat werkt ook, tenminste als er exif in de foto zitten. Vroeger had ik een veel betere (en mijn vrouw gebruikt die nog altijd onder 10.6.8) en dat was Exif Everywhere. Helaas heeft de ontwikkelaar er de brui aan gegeven. )
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

Ronny, probeer 'ns te installeren vanuit deze link: https://extensions.apple.com/details...ext-C79VE45HN6
    't Is wel Amerikaans, en ik heb de persoon die mij de link bezorgd heeft dan ook gezegd dat ik niet weet of dat hier gaat werken of niet.
    Wil je laten weten of je ExifExt vanuit de gegeven link kunt installeren en gebruiken?
    Dank je.

Blijkbaar zijn er verschillen tussen landen (zoals je in mijn vorige post kunt zien).
    Ik heb dan maar contact opgenomen met de developer (Friedrich Preuß) en hij heeft me een en ander uitgelegd.
    Hoewel de extensie niet meer te vinden is via Safari Extensions, geeft hij een link naar zijn website, vanwaar je steeds de laatste versie kunt downloaden: http://www.phriedrich.de/?module=pro...=view;0005.xml
    Mocht die link niet automatisch de Engelse pagina geven, probeer dan deze link: http://www.phriedrich.de/?module=pro...&switchlang=EN
    Tenslotte: als je van zijn website downloadt en installeert zou je wel een notificatie kunnen krijgen dat de toepassing niet officieel getekend is door Apple, maar een en ander zal toch werken, zoals het moet.
    Ook hier dus graag een woord van dank voor de ontwikkelaar! Hopelijk zal hij op geregelde tijdstippen de extensie updaten.
    Hij kan dus ook gecontacteerd worden, indien nodig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Hoewel de extensie niet meer te vinden is via Safari Extensions, geeft hij een link naar zijn website, vanwaar je steeds de laatste versie kunt downloaden: http://www.phriedrich.de/?module=pro...=view;0005.xml
    Ik heb deze link geïnstalleerd, daarna in de downloads op het programma geklikt en dan verschijnt dit:

Weet niet hoe het nu verder moet.
    Sorry hoor, komt misschien belachelijk over maar heb hier totaal geen kaas van gegeten.

Als t dezelfde is als de mijne (denk t wel) rechts op een afbeelding klikken en dan exif weergeven klikken

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Inderdaad: na installatie van ExifExt zal je in foto's, die tenminste exif bevatten het volgende kunnen terugvinden:
    Rechtmuisklik op foto (ik kies Ronny's kiwi )

Even geduld, en dan verschijnt in de linkerbovenhoek van de (in dit geval kiwi)foto:

Oef, het werkt.
    Dikke merci

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. fotos bekijken met wii
    Door popol1964 in forum Accessoires
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 27 maart 2010, 07:57
  2. [EXIF] jpeg met exif-data gezocht
    Door Wim.Vanmaele in forum Algemeen