Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson: witte achtergrond afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson: witte achtergrond afdrukken

    Ik heb een Epson R3000 en nu wil ik foto's afdrukken met een witte achtergrond. De printer print op die plaatsen dus niets, maar dan zie je, als je de afdruk tegen het licht houdt, dat daar geen inkt zit (wat wel normaar is), maar is dat OK, of moet ik zorgen dat die achtergrond toch niet volledig wit is, zodat daar ook inkt zit en de foto zo geen matte vlekken heeft?
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Epson: witte achtergrond afdrukken

    Nee, je moet je keuze van papier wat bijsturen, het probleem dat je hebt doet zich alleen voor
    met glanzende papiersoorten en in combinatie met pigment inkten zoals gebruikt op de Epson 3000.

    Kies voor Ilford Smooth Pearl of Fibre Silk Gold, en kies de juiste profielen op het internet te downloaden
    en je problemen gaan opgelost zijn !

    Een hoogglans papier, en pigment inkt gaat niet samen !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Epson: witte achtergrond afdrukken

      Ik gebruik geen hoogglans papier, maar een zijdeglans. En je ziet in de witte delen ook nog wel wat de zachte glans van het papier, alleen is het verschil met de bedrukte delen te zien. In landschappen en zo zorg ik ervoor om geen uitgebrande delen te hebben, maar in portret op witte achtergrond, is de achtergrond toch wel de bedoeling om volledig witwit te zijn, niet?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Epson: witte achtergrond afdrukken

        Ja bij mij waren de achtergronden ook volledig wit door de overbelichting van minimaal 1/1/2 stop ?
        Ik had er met mijn papier geen last van, maar ik ken nog een trucje hoor !
        Als het je stoort kan je de afdrukken spuiten met Taelens 680 Protective spray
        ik doe dat met mijn afdrukken op Harmann Glossy die naar wedstrijden gaan !

        Te koop bij grafische winkels zoals Sleipher en Lucas !

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Epson: witte achtergrond afdrukken

          Ha da's ook een goeie tip! Bedankt!!
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment

          Working...
          X