Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eglobal central

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: eglobal central

    Hoi,

    Kleine update:

    Heb vandaag mijn factuur per email ontvangen. Nog geen verzenddatum bekend, maar wel een medewerker kunnen spreken via hun "chat" functie: normaal worden bestellingen binnen de twee dagen verzonden. Ben blijven aandringen, maar het lukt niet om deze termijn te verminderen.

    Ik hou jullie verder op de hoogte.

    Greetz, JP.
    JPVD fotografie
    Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
    Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

    Comment


    • #17
      Re: eglobal central

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      @ jpvdfotografie
      Een kopie van ID opsturen? Goed gek. Binnen de kortste keren kan men jouw gegevens gebruiken om vertrouwen te wekken bij andere duistere zaken. Welke reden kan een webshop hebben om een kopie van je ID nodig te hebben?
      Misschien voor douanebehoeften? Hong-Kong heeft immers geen banden met de EU.

      Groetjes, JP.
      JPVD fotografie
      Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
      Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

      Comment


      • #18
        Re: eglobal central

        Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
        Misschien voor douanebehoeften? Hong-Kong heeft immers geen banden met de EU.
        pffft, dan zou een mens nogal kopies moeten rondsturen.
        Voor de douane in HK maakt het niet uit wie de ontvanger is. Het bedrijf exporteert en moet de nodige vergunning daarvoor hebben. Bij de douane in België wil men dan weer wel weten wie de ontvanger is want die moet natuurlijk BTW en invoerrechten betalen. Ze moeten daar geen kopie van je ID voor hebben, alleen je naam/adres om de factuur te sturen.

        Ik had er al geen vertrouwen in en deze werkwijze maakt mij nog wantrouwiger. Ik hoop voor jou dat het goed afloopt.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: eglobal central

          Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
          Misschien voor douanebehoeften? Hong-Kong heeft immers geen banden met de EU.

          Groetjes, JP.
          Op hun website staat toch dat de opgegeven prijzen inclusief importkosten zijn, en "No hidden fees".

          Comment


          • #20
            Re: eglobal central

            Mijn ervaring is in zulke zaken dat als iets te goed lijkt om waar te zijn, het dat meestal ook is.

            Ik vrees dat jullie ge****** zijn...
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #21
              Re: eglobal central

              Interessante lectuur.

              Dit is hoe het LIJKT te werken.
              1. Ze sturen inderdaad je bestelling op.
              2. Ze claimen dat het om "wisselstukken" of "herstellingen" gaat met een zeer lage waarde.
              3. Blijkbaar zijn de douanediensten (in Engeland alvast) er over gevallen dat er veel van die producten binnenkomen.
              4. Je krijgt een rekening van de douane om BTW/import te betalen.
              5. Eglobal claimt dat ze dat terugbetalen als je je bewijs van betaling doorstuurt.
              6. afwachten........
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: eglobal central

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Interessante lectuur.

                Dit is hoe het LIJKT te werken.
                1. Ze sturen inderdaad je bestelling op.
                2. Ze claimen dat het om "wisselstukken" of "herstellingen" gaat met een zeer lage waarde.
                3. Blijkbaar zijn de douanediensten (in Engeland alvast) er over gevallen dat er veel van die producten binnenkomen.
                4. Je krijgt een rekening van de douane om BTW/import te betalen.
                5. Eglobal claimt dat ze dat terugbetalen als je je bewijs van betaling doorstuurt.
                6. afwachten........
                Zie #10 van 28/12/2013

                Comment


                • #23
                  Re: eglobal central

                  Als je dit bedoelt dan is dat niet meer geldig.

                  T&C vanaf 19/12/13
                  14.2 When ordering goods from eglobaldigitalstore.co.uk, import duties and tax are applicable on overseas deliveries, which are levied once the package of purchased goods reached specified destination. The import duties and taxes levied on the invoiced order, as well as courier’s custom handling fee and any indirectly related tax and duties arise from custom policies are responsibility of the buyer/recipient, eglobaldigitalstore.co.uk has no control over these import duties or taxes. Any additional charges for custom clearance must be borne by you.

                  Op blz 3 zie ik dit:
                  Joannasrhodes
                  Hi Everyone, CHECK THE SERIAL NUMBERS WITH THE MANUFACTURERS!! THIS IS IMPORTANT!! I ORDERED A SAMSUNG WB250F HAD THE SAME PROBLEMS AS EVERYONE ELSE ON THE FORUMS IE TAXES TO BE PAID, EVASIVE EGLOBAL. I PAID TAXES AND PARCEL FORCE DELIVERED. HAD BOUGHT A DUPLICATE CAMERA DUE TO 6 WEEK DELAY IN DELIVERY. USED THE CAMERA BOUGHT FROM EGLOBAL A HANDFUL OF TIMES, THEN CAME THE FAULTS!! I TELEPHONED SAMSUNG UK'S HELPLINE, VERY HELPFUL. I GAVE THE SERIAL NUMBER ON EGLOBAL'S CAMERA, GUESS WHAT ..............THE CAMERA SERIAL NUMBER IS NOT RECOGNISED ON SAMSUNGS SYSTEM IE A REFURBISHMENT OR A FRAUD. DO YOU ALL THINK YOU ARE BUYING A BRAND NEW ITEM FROM EGLOBAL???????????? I DID........... EVERYONE MUST CHECK THE SERIAL NUMBERS WITH MANUFACTURERS......... PLEASE COMPLAIN TO TRADING STANDARDS, PAYPAL AND BBC WATCHDOG A.S.A.P. THE MORE PEOPLE COMPLAIN THE BETTER.......... THIS IS A SCAM COMPANY
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: eglobal central

                    Als de bestellingen na 19/12/2013 zijn gedaan, komt er een meerkost van ongeveer 30% bij. (invoerrechten, behandelingskosten douane, behandelingskosten transporteur, 21% btw over dit alles).

                    Ondanks de waarschuwingen vanaf 10/12/2013 hebben een paar forumleden het risico genomen. "We zullen zien" zei de blinde.

                    Comment


                    • #25
                      Re: eglobal central

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Als de bestellingen na 19/12/2013 zijn gedaan, komt er een meerkost van ongeveer 30% bij. (invoerrechten, behandelingskosten douane, behandelingskosten transporteur, 21% btw over dit alles).

                      Ondanks de waarschuwingen vanaf 10/12/2013 hebben een paar forumleden het risico genomen. "We zullen zien" zei de blinde.
                      Ik heb de zaak gewoon in handen van PayPal gegeven en uiteindelijk een clain ingediend. Ze hebben nu twee opties: ofwel betalen ze mijn geld terug, ofwel leveren ze alsnog. Als er binnen de 10 dagen geen reactie is van hen, dan betaald PayPal mij gewoon het bedrag terug, (Tel met PayPal deze morgen).

                      Ik zou toch aanraden aan de andere forumleden het risico niet te nemen om nog bij deze kwieten te bestellen. Het risico op problemen is te groot.

                      Vriendelijke groeten, JP.

                      Update 13.02.2014 - 15:32
                      Deze morgen heb ik van PayPal bericht gekregen dat mijn geld werd teruggestort, en als ik op mijn rekening ging kijken was dat inderdaad het geval. Maar mij ga niet meer kunnen bekoren om nog bij die lui te bestellen. In dit geval is het goed afgelopen, maar ik denk dat er veel zijn waar het niet het geval is.

                      Vriendelijke groeten, JP.
                      Last edited by jpvdfotografie; 13 februari 2014, 14:35. Reden: update
                      JPVD fotografie
                      Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
                      Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

                      Comment


                      • #26
                        Re: eglobal central

                        Beste mensen,

                        ik postte een tijdje geleden een bericht met de melding dat ik ook het risico genomen had een bestelling bij eglobal te plaatsen. En inderdaad, zoals iemand opmerkte, deed ik de bestelling op 29.01.2014 ipv 29.02.2014 natuurlijk. Typfoutje. En ik stuurde inderdaad ook een kopie van ID kaart. Een risico? Waarschijnlijk wel maar dat is elke transactie via de pc. De status van de bestelling bleef een tijdje op 'processing' staan maar dan ging het plots vlug.
                        Misschien heb ik geluk gehad maar mijn bestelling is op 12.02.2014 aangekomen. En ik moet zeggen, alles was dik in orde. Solide verpakking en alles was aanwezig, de camera, lens en geheugenkaart. De camera is een internationaal model, standaard ingesteld in het Engels maar met Nederlands aan boord. Zelfs de stekker van het laadstation is een Europees model. Alles is origineel en de lens zit bv niet in een zgn 'white box'. Enig minpuntje: er is geen Nederlandstalige handleiding bij maar die kan je perfect downloaden op de site van Canon. Het pakket werd besteld door DHL en ik had idd geen bijkomende douanekosten.
                        Om deze laatste te ontlopen zal er weliswaar enig 'gefroejsel' aan te pas komen want op de documenten op de doos stond het geheel vermeld als camera accessoires ter waarde van 18 €. Dus da's niet helemaal koosjer, maar goed.
                        Kortom, ik ben voorlopig zeer tevreden over mijn aankoop. De goederen zijn geleverd in 8 werkdagen (31.01-03.02 was het Chinees nieuwjaar) en ik doe me honderden euro's profijt.

                        groetjes,

                        Rony

                        Comment


                        • #27
                          Re: eglobal central

                          Blijft natuurlijk riskant als zij zo de invoerrechten en de BTW omzeilen. Stel dat de douane uw pakket had geopend,... En jij bent eraan om dure invoerrechten, BTW en een fikse boete te betalen. Neen, ik blijf erbij, pollekes van die mensen afhouden.
                          JPVD fotografie
                          Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
                          Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

                          Comment


                          • #28
                            Re: eglobal central

                            Bedankt voor de feedback JP. Het is goed afgelopen voor je.

                            Comment


                            • #29
                              Re: eglobal central

                              Ja, voor mij is het goed afgelopen omdat ik onmiddellijk de bescherming van PayPal heb ingeschakeld. Voor hetzelfde geval was ik € 469,19 armer, of erger, had de douane mijn pakje misschien geopend en had ik dure invoerrechten, BTW en een boete moeten betalen. Dan zou ik daar gestaan hebben met mijn honderden euro's profijt.

                              Ik denk nu tweemaal na voor ik nog iets bestel bij een leverancier die ik niet ken. Wat mij betreft is gans deze zaak tever geweest en heb ik lange tijd gevreesd dat ik mijn geld kwijt was.

                              Groetjes, JP.
                              JPVD fotografie
                              Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
                              Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

                              Comment


                              • #30
                                Re: eglobal central

                                Je bent door de mazen van het net geglipt en hebt geluk gehad.
                                Feit blijft dat eglobal illegaal bezig is/was en op de vraag of ze betrouwbaar zijn/waren dus nee moest geantwoord worden. Door de vele problemen in Engeland zijn de douane op hun spoor gekomen en daar zullen de trucjes al niet meer lukken. Vandaar ook de aanpassing van hun voorwaarden.
                                Dat ze een .co.uk domein gebruiken is om kopers de indruk te geven dat ze een EU firma zijn en dat import/BTW kosten dus niet moeten betaald worden. Dat is minstens misleiding van de consument.

                                Geen enkele winkel, binnen- of buitenland kan een product aanbieden voor een veel lagere prijs dan de anderen zonder dat er een luchtje aan zit.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X