Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beetje zielig of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een beetje zielig of niet

    Als je er geen reactie op krijgt, dan is het waarschijnlijk omdat het al weer de zoveelste dezelfde foto is. Als je wat origineler bent, dan denk ik dat je meer reactie zult krijgen.
    Maar het probleem is dat meer dan 90% van de foto's al eens is gepasseerd of al ooit eens is getrokken door iemand anders.
    En als er commentaar gegeven moet worden, dan is het bijna altijd hetzelfde commentaar:
    -Technisch niet in orde: onder of overbelicht, te weinig kleur/contrast of flets, slecht gefocust, teveel geshopt, rare aspect ratio, teveel ruis, etc...
    -Slechte compositie/kadrering, inhoudsloos, banaal, weinig over nagedacht, hoog snapshotgehalte, rare blik van model etc....

    Het technische gedeelte is normaal gezien het gemakkelijkst en zelfs dat niet in orde is, dan denk ik dat de meeste mensen geen zin hebben om hetzelfde zoveel keer opnieuw te herhalen. Ik zeg niet dat een foto altijd technisch in orde moet zijn, want soms is het bewust gedaan en kan het wel werken.
    Origineel zijn is veel moeilijker.

    Comment


    • #17
      Re: Een beetje zielig of niet

      Ik ben er nu eigenlijk nog niet helemaal uit of TS alles zielig vindt, of als TS eigenlijk zielig aan 't doen is...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #18
        Re: Een beetje zielig of niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Ik ben er nu eigenlijk nog niet helemaal uit of TS alles zielig vindt, of als TS eigenlijk zielig aan 't doen is...
        haha.
        Om een punt te bespreken kan een beetje sarcasme toch geen kwaad.
        Zielig hé
        Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

        Comment


        • #19
          Re: Een beetje zielig of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
          Het is eigenlijk wel zielig als ik gaat schrijven op een forum dat er geen commentaar komt op mijn foto. ik vindt mijn foto goed en een beetje "speciaal" anders zou ik niet posten. Maar er komt geen commentaar, zelfs geen slechte commentaar. Is de fotografie waar ik mee bezig bent dan toch "te" speciaal of te moeilijk om te verteren, of zit ik op het verkeerde forum te posten, of ...
          Dus twijfels steken de kop op. Is de bewerking te fel, is de compositie niet in evenwicht, is het onderwerp te banaal of niet goed, is de scherptediepte te klein, is de belichting fout, is de foto zelfs te slecht voor commentaar, ... en na een kritische zelfevaluatie van mijn foto vind ik nog steeds dat mijn foto goed is zelfs meer dan goed, nee mijn foto is prachtig.

          Zielig hé.
          das pas zielig!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Een beetje zielig of niet

            Een foto waar reactie op komt spreekt mensen aan.

            Simpel. Of er nu een verhaal in/of achter zit, of de belichting goed of slecht is etc ..maakt allemaal niets uit.

            Krijg je geen reactie....tja....
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #21
              Re: Een beetje zielig of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
              Een foto waar reactie op komt spreekt mensen aan.

              Simpel. Of er nu een verhaal in/of achter zit, of de belichting goed of slecht is etc ..maakt allemaal niets uit.

              Krijg je geen reactie....tja....
              Soms moet ik een foto ook een beetje "laten bezinken", moet ik er na een uurtje nog eens naar kijken om vooraleer ik er mij een mening kan over vormen, of die mening kan verwoorden. En dan ben ik soms te laat, en heeft een ander al precies gezegd wat ik wil zeggen. Dan zeg ik maar niks meer, want "Ik volg" heeft ook weinig zin vind ik.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #22
                Re: Een beetje zielig of niet

                Goh ja zielig of niet..

                Persoonlijk ben ik een voorstander van een systeem waarbij je bv 3comments moet geven voor je in dat fotohoek onderdeel zelf een foto kan plaatsen. Zij die veel reactie's geven pest je er niet mee en zij die er nooit geven spoor je aan om er te geven. Een 3tal reactie's posten is niet het einde van de wereld. Als die 3 reactie's geven te veel zijn dan ben je die leden in mijn ogen beter kwijt. Net als jij wil iedereen graag reactie's en liefst zoveel mogelijk. Ik weet nu niet of u veel reactie's geeft of niet dus vat dit niet persoonlijk op.

                Maar zelf wanneer je dit zou toepassen gaan er beelden zijn waar geen reactie op komt. Sommige beelden spreken nu eenmaal meer aan dan andere ook al zijn ze niet volgens het boekje of juist wel volgens het boekje. Zoals Jo het dus al zei.

                Op elk fora zullen er groepjes zijn, in elke groep van mensen zullen er onderling groepjes zijn. Dat is overal zo, dus daar leer je beter mee leven

                Wat ik probeer te doen is het volgende, ik upload een foto in een subforum en plaats dan 3comments op de 3onderstaande beelden, dus onder mijn foto. Dat kost mij helemaal niet zo veel tijd dus doe ik het met plezier. Zijn het foto's zonder reacties dan ben ik de eerste zoals daarnet het geval was bij 2 van de 6 beelden. Dat is voor mij een prima manier. Of ik hierdoor meer reacties krijg? Geen idee. Of ik hiermee enkele mensen blij heb gemaakt omdat zij wel een extra reactie krijgen? Zeker.

                Want hoe je het ook draait of keert, iedereen krijgt graag reacties..

                Ps: dit hier schrijven heeft mij meer tijd gekost dan mijn 6 foto's beoordelen
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #23
                  Re: Een beetje zielig of niet

                  Bedankt voor de reacties en Leuke doordenkertjes.
                  jo99841: "Een foto waar reactie op komt spreekt mensen aan"
                  AndriesDeLeener: "Want hoe je het ook draait of keert, iedereen krijgt graag reacties.. "
                  Voltigeur: "Soms moet ik een foto ook een beetje "laten bezinken""
                  Psychodweep: "Origineel zijn is veel moeilijker."
                  Elvinio: "Zelf kritisch kijken en zoeken naar wat je goed en minder goed vind aan een foto is vaak leerrijker dan kritiek krijgen (pos en neg) van bepaalde vooroordelende fotografen"
                  ThierryM: "De beste optie is om het allemaal niet te persoonlijk/serieus op te nemen "
                  Mriya:"En laatst heb ik op een foto van mij zelf gereageerd omdat ik na enkel dagen nog geen enkele reactie had."
                  Voltigeur: "Het sub-forum waarin je post is daarin ook van belang."

                  Ook aan Bouk bedankt als een van de strafste "reactiegevers" op dit forum.
                  Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een beetje zielig of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
                    Bedankt voor de reacties en Leuke doordenkertjes.
                    Als er op een foto van mij geen reacties komen weet ik dat het een slechte foto is.

                    De smaak van het aantal mensen dat de foto bekijkt is verschillend.

                    Als er bij die verschillende smaken geen enkele is die mijn foto mooi/goed vindt, dan moet ik toch wel concluderen dat er iets hapert?

                    Wat er scheelt is niet altijd duidelijk,.....maar dan is het aan mij om iets te veranderen of juist niet.

                    Als fotografie gemakkelijk was maakte iedereen perfecte foto's....maar gelukkig dat het niet zo is.
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een beetje zielig of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                      Als er op een foto van mij geen reacties komen weet ik dat het een slechte foto is. ...
                      Het is lang geleden dat jij nog een foto gepost hebt.
                      Aan de ene kant is dat jammer, de kijkers op BD missen héél wat mooie foto's. Aan de andere kant is het een geluk; zolang jij niet post, hoef ík mij niet zielig te voelen.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een beetje zielig of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Het is lang geleden dat jij nog een foto gepost hebt.
                        Aan de ene kant is dat jammer, de kijkers op BD missen héél wat mooie foto's.
                        yep...heel jammer je maakt nl prachtige opnamen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment

                        Working...
                        X