Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

    eind 2014 heb ik online een lens besteld, bij eglobal.eu, verzending kwam uit hong kong. kostprijs was plusminus 600 euro; ik heb geen douanekosten betaald. heb ik geluk gehad??? ik wil opnieuw een lens bestellen (kostprijs idem, 600 euro) bij eglobal.eu; riskeer ik douanekosten??? iemand hier ervaring mee? thanks

  • #2
    Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

    Je hebt geluk gehad, ik heb ooit 60 euro kosten betaald voor een fietslicht van 120 dollar.
    Tot 22 euro komen er normaalgezien geen kosten bij, als je geluk hebt, dan geraakt een duurder pakketje er ook wel door, maar het is dus altijd mogelijk dat je veel moet bijbetalen (zeker als je iets van 600 euro wil importeren).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

      Zie invoerkostentellers on-line ... als u pech hebt zult u het in de portemonee voelen ...

      Comment


      • #4
        Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

        ik volg met de andere 2, geluk gehad.
        Ik heb het ook al paar keer meegemaakt dat het pijn deed (op verzamelobjecten, dus 1 of a kind en geen andere optie...)

        Comment


        • #5
          Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

          Ik heb op drie verschillende tijdstippen lenzen gekocht bij eGlobalCentral.eu toen die nog veel goedkoper waren dan in België.
          Telkens € 0,00 verzendingskosten noch douanekosten maar wel bij de tweede en derde keer nog een mooie korting erbovenop gehad.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

            dank voor de verduidelijkingen; heb de lens intussen besteld; let's cross fingers; heb wel via de genoemde calculator berekend dat, als ik douanekosten te betalen zou hebben, dat het 170 euro zou zijn, en dat ik daarmee nog 130 euro uitspaar in vergelijking met aankoop in belgië,
            groetjes, brightsight

            Comment


            • #7
              Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

              De eerste keer dat ik ooit uit Amerika iets had besteld heeft me dat behoorlijk wat gekost. voor 150 euro een paar schoenen gekocht en 150 euro extra aan kosten moeten betalen aan de douane....ouch
              Ik kan me niet voorstellen hoeveel kosten dat gaan zijn voor een dure lens want douane werken met percentages
              Last edited by FrankeeG; 1 maart 2016, 01:19.
              Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

              Comment


              • #8
                Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                Oorspronkelijk geplaatst door FrankeeG Bekijk bericht
                .....
                Ik kan me niet voorstellen hoeveel kosten dat gaan zijn voor een dure lens want douane werken met percentages daar de afzetters.
                Informeer u vooraleerd domme opmerkingen te maken ... De douane past de algemeen geldende Europese richtlijnen toe. Einde verhaal, man !

                Comment


                • #9
                  Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Informeer u vooraleerd domme opmerkingen te maken ... De douane past de algemeen geldende Europese richtlijnen toe. Einde verhaal, man !
                  Jep en die bestaan uit invoerrechten, BTW en Inklaringskosten ALLE DRIE berekent in percentages.
                  Het is een dure grap als ze het controleren dat is waarover het gaat.
                  Ik vindt uw opmerking irrelevant
                  Last edited by FrankeeG; 28 februari 2016, 23:17.
                  Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

                  Comment


                  • #10
                    Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FrankeeG Bekijk bericht
                    Jep en die bestaan uit invoerrechten, BTW en Inklaringskosten ALLE DRIE berekent in percentages.
                    Het is een dure grap als ze het controleren dat is waarover het gaat.
                    Ik vindt uw opmerking irrelevant
                    so what dude, dat zijn nu eenmaal de EUROPSE RICHTLIJNEN, get a reality check ! en sommigen hebben echt een ongelofelijk kort geheugen ... "...want douane werken met percentages daar de afzetters ..." .. juist ja ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      so what dude, dat zijn nu eenmaal de EUROPSE RICHTLIJNEN, get a reality check ! en sommigen hebben echt een ongelofelijk kort geheugen ... "...want douane werken met percentages daar de afzetters ..." .. juist ja ...
                      Ja want uiteingelijk betaald ge een hele som meer in vergelijking als ge het zelfde hier zou kopen. Dus ja afzetters.
                      Het is net de bedoeling om het goedkoper te verkrijgen in het buitenland. En soms dan pech aan uw broek.
                      Waarom zijt ge zo in uw kont gebeten? Hebt ge vrienden bij de douane die ge moet steunen ofzo
                      Ik vertel mijn ervaring ermee tegen brightsight, want hij vraagt informatie over douane kosten.
                      Als ge er iets op tegen hebt moogt ge dat in een privé bericht aan me vertellen. Geen zin in moeilijk gedoe sorry hoor mijnheer de agent
                      Last edited by FrankeeG; 28 februari 2016, 23:57.
                      Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

                      Comment


                      • #12
                        Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                        Ik spreek enkel uit mijn ervaring:

                        Al meerdere zaken gekocht in de states en ALTIJD had ik douane aan mijn been, ALTIJD. dus vermijd ik daar nog aan te kopen.
                        Ook al veel gekocht door de jaren in china en heel veel is door de douane geslipt waar ik nooit kosten op betaalt heb.

                        Mijn oordeel is dat ze toch bewust selectief zijn met de oorsprong om al dan niet de wet strenger toe te passen.

                        Sinds een jaar koop ik duur spul zoveel mogelijk binnen europa.
                        Je betaald dan per direct iets meer (btw) maar je hebt geen gezever die nog meer kost. En een zeer snelle levering er bovenop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                          Oorspronkelijk geplaatst door FrankeeG Bekijk bericht
                          Ja want uiteingelijk betaald ge een hele som meer in vergelijking als ge het zelfde hier zou kopen. Dus ja afzetters.
                          Het is net de bedoeling om het goedkoper te verkrijgen in het buitenland. En soms dan pech aan uw broek.
                          Waarom zijt ge zo in uw kont gebeten? Hebt ge vrienden bij de douane die ge moet steunen ofzo
                          Ik vertel mijn ervaring ermee tegen brightsight, want hij vraagt informatie over douane kosten.
                          Als ge er iets op tegen hebt moogt ge dat in een privé bericht aan me vertellen. Geen zin in moeilijk gedoe sorry hoor mijnheer de agent
                          Je hoort de wet te kennen en zou dan perfect kunnen berekenen wat je buitenlandse aankoop + alle taksen zal kosten. Als het niet lukt om de wettelijke heffingen te ontduiken dan maakt dat dat de douane nog niet tot afzetters. Gaat een drugsmokkelaar de douane/politie als dieven bestempelen als zijn spul in beslag genomen wordt?
                          Je geeft hier openlijk toe dat je bedrog pleegt (lagere waarde laten aangeven) en gaat dan nog wat Calimero spelen ook.

                          Gegokt en verloren, deal with it.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                            In de USA heb ik nog maar één keer iets (onderdeel van een oude garagepoortautomatisatie)aangekocht en heb niks aan bijkomende kosten betaald.
                            Van de tientallen aankopen die ik reeds deed in China of HongKong, heb ik ook nog nooit iets van bijkomende kosten betaald.
                            Ik moet er wel bij vertellen dat ik nooit stukken van grote waarde heb besteld, het max bedrag per bestelling zal misschien iets van rond 25 euro geweest zijn.
                            De laatste maand 7 bestellingen gedaan in China, reeds 6 geleverd zonder kosten, op de 7de wacht ik nog (is nog maar 14 dagen geleden besteld).
                            Last edited by Guest17; 29 februari 2016, 12:03.

                            Comment


                            • #15
                              Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                              Het bedrag beneden €22 houden is de enige manier om de inderdaad hoge invoerrechten, BTW en inklaringskosten te vermijden.
                              Ik bestel daarom mijn printerinkt per flesje, met de gewone post zonder tracking (het kleine risico op verlies neem ik erbij).

                              Dure lenzen of cameras buiten Europa kopen vind ik ook om andere redenen riskant.
                              Stel dat er transportschade is, of dat er iets moet afgeregeld worden.
                              Dan koop ik er liever één tweedehands.

                              Sommige (nieuwe) lenzen zijn nu zelfs goedkoper bij ons dan in het buitenland (als je alles volgens het boekje wil doen).

                              Comment

                              Working...
                              X