Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

    Nog meer agenten aanwezig sorry maar ik heb drie woorden gelezen van jullie en het interesseert me niet wat er voor de rest staat.
    Ik ben nog maar een week lid hier en dit is hoe jullie nieuwkomers verwelkomen lol

    Een mens mag zijn ervaring nog niet meer vertellen of hij word langs alle kanten erover aangevallen.
    Jullie twee zijn nog al gefixeerd op de wet, goed voor jullie zou ik zeggen.

    Mij interesseert het geen haar. Als ik geld kan besparen dan doe ik dat.
    Het is nog altijd de verkoper zijn beslissing om mij kosten te besparen of niet.
    En als ge van China besteld hoeft ge niet eens eens te vragen, daar is het een automatisme om Europese klanten kosten te besparen.
    Het is voor mijn eigen gebruik, ik ben gene crimineel die ermee geld wilt verdienen.
    Jullie blazen alles op. Niks beters te doen dan mensen lastig vallen?

    Gij leeft in een wereldje vol met regeltjes en zoals ik al zei, goed voor jullie als u dat blij maakt.

    Ik leef rond mijn regels, niet die van anderen en dat maakt me geen slechte persoon, jullie kennen mij niet en ik ken jullie niet.
    De wet van de natuur daarentegen die interesseert me zeer veel.

    En nu mogen jullie stoppen met te beledigen en te blijven rammen over wie niet en wel gelijk heeft, het heeft geen nut.
    Ik ben niet hier om nutteloze discussies te doen.
    Maar ik ben wel hier om mooie foto's te zien en te leren over fotografie van ervaren 'lieve' mensen. (Jullie twee dus niet)
    Last edited by FrankeeG; 29 februari 2016, 20:59.
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

    Comment


    • #17
      Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

      Oorspronkelijk geplaatst door FrankeeG Bekijk bericht
      Nog meer agenten aanwezig sorry maar ik heb drie woorden gelezen van jullie en het interesseert me niet wat er voor de rest staat.
      Ik ben nog maar een week lid hier en dit is hoe jullie nieuwkomers verwelkomen lol

      En nu mogen jullie stoppen met te beledigen en te blijven rammen over wie niet en wel gelijk heeft, het heeft geen nut.
      Ik zie hier toch tegenstrijdigheden.
      De douane beledigen mag blijkbaar wel.
      En BTW, het kan mij geen r**t schelen wat en hoe je probeert geld uit te sparen. Maar gedraag je dan niet verongelijkt als je "gepakt" wordt. Da's het risico van het vak

      BTW2, Welkom op het forum
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

        Blijkbaar niks beters te doen, ik heb het voor u aangepast, nu blij? Taptap schouderklopje.
        Ik heb net een negeerlijst ontdekt op het forum, handig.
        Last edited by FrankeeG; 1 maart 2016, 01:14.
        Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

        Comment


        • #19
          Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

          ... Ik ben nog maar een week lid hier ...
          Als binnenkomer kan het tellen .
          Ik denk niet dat er veel fora zijn waar het openlijk verkondigen van onwettige praktijken goed zal onthaald worden.
          Het is bovendien oliedom want de douane leest mee.

          Comment


          • #20
            Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            ...
            Het is bovendien oliedom want de douane leest mee.
            Maak je geen zorgen.
            Die mensen doen ook maar hun werk en weten verdomd zeer goed dat iedereen wel eens iets probeert te smokkelen. De een al meer dan de andere.

            Er zijn verhalen genoeg gekend van mensen die op reis in de states, china,... fotomateriaal, kledij, parfum,... kopen, de verpakking opsturen per post en de lens of whatever gewoon in de bagage stoppen. En zo zijn er nog tricks denk ik.

            De douane weet al lang van die praktijken. Maar ze kunnen niet elk pakje controleren. Het is eigenlijk ook zaak dat de koper dit allemaal netjes gaat declareren toch?
            Mensen "vergeten" dat wel eens

            Comment


            • #21
              Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

              Oorspronkelijk geplaatst door brightsight Bekijk bericht
              eind 2014 heb ik online een lens besteld, bij eglobal.eu, verzending kwam uit hong kong. kostprijs was plusminus 600 euro; ik heb geen douanekosten betaald. heb ik geluk gehad??? ik wil opnieuw een lens bestellen (kostprijs idem, 600 euro) bij eglobal.eu; riskeer ik douanekosten??? iemand hier ervaring mee? thanks
              Ik heb nagekeken in hun voorwaarde. Daar staat dat zij importeren.
              Dus volgens mij geen douanekosten meer.
              Groet

              Comment


              • #22
                Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                Volgens mij hebben ZE een aanpassing gedaan. Op hun website staat dat zij importeren. Ik heb net een camera besteld. Dus ik ben benieuwd.

                Comment


                • #23
                  Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                  Ik heb er verleden week een Canon EF 40mm f/2.8 STM besteld en is nu in België aangekomen, zal morgen door DPD afgeleverd worden.
                  Ik zou niet weten waarom ik kosten zou moeten betalen. Noch douane noch verzendingskosten.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                    Eigenlijk is het simpel, je ziet wat het binnen de eu kost en vergelijkt dat met wat het ergens anders kost met de invoertaxen en btw erbij. Is dat laatste nog minder dan is het simpel: je bestelt en maakt ofwel een beetje winst ofwel, als je geluk hebt, veel winst. Al de rest is met de lotto spelen. Je kan geluk hebben maar je mag er niet van uitgaan dat je dat ook zal hebben.

                    Met china heb ik nog nooit kosten gehad maar ik bestel daar ook geen grote en/of dure dingen. De us is altijd prijs maar zelfs dan soms nog de moeite. Japan heb ik nog niet geriskeerd.

                    Comment


                    • #25
                      Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                      Lenske binnen uit China, € 0,00 verzendingskosten en € 0,00 douanekosten/invoertaxen.
                      Lens kost in België € 199,00 uit China is dit € 114,00 (Verzekerd verstuurd.). Dit vind ik geen klein beetje winst en zo heb ik ook de rest van mijn Fuji materiaal gekocht.
                      Met uitzondering van mijn X-T1 die heb ik gekocht van iemand hier op het forum, hijzelf had die ook in China heeft gekocht.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                        Het kan wel zijn dat dit de wet is maar bij bepaalde zaken stel ik me persoonlijk wel vragen. Jaren geleden kocht ik voor de vrouw een Lapponia armband via de VS (2e hands). Dit soort juwelen wordt gemaakt in de EU, meer bepaald in Finland. Nu is die armband terug in de EU maar er zijn wel 2 keer importrechten geheven, naast de andere kosten

                        Comment


                        • #27
                          Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                          Een vriendin kocht een paar jaren geleden een leica uit de VS, die kwam perfect door de douane.

                          Comment


                          • #28
                            Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                            Mijn ervaring als koerier bij Fedex is dat de VS meestal strenger en beter gecontroleerd wordt dan Aziatische landen en dat ligt niet aan de Belgische douane maar aan de Amerikaanse. Vaak worden zaken aangegeven als 'sample/no commercial value' om invoerrechten te ontduiken. Maar ik heb trouwjurken weten toekomen met in het groot 'sample' op gedrukt dus dat is ook een risico. Ik dacht dat Eglobal in GB gebaseerd is en dus zelf naar daar invoert, dus binnenkort als de brexit rond is terug invoerrechten.
                            @ FrankeeG
                            't is altijd de scheidsrechter zijn fout als uw favoriete ploeg verliest zeker. Een maatschappij draait nu eenmaal op afspraken en regels je kan proberen deze te buigen maar je moet niet komen klagen als ze je pakken. Maar niemand zegt dat je niet mag proberen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                              Even dit topic kapen.
                              Ik heb onlangs wat items van lage waarde via aliexpress gekocht.
                              De meesten zijn vlot toegekomen maar eentje blijft precies steken.
                              Ik weet niet zeker of het nu bij de douane is blijven hangen, of dat er iets mis gegaan is bij overdracht van douane naar belgische post.
                              Dit is de laatste tracking:

                              2017-05-18 19:29

                              Arrival at Processing Center (Country code: BE)
                              2017-05-18 19:29

                              Held by Custom
                              2017-05-18 09:40

                              Arrival at Destination Post (Country: BE)
                              2017-05-14 13:17

                              Despatched to overseas (Country code: BE)

                              wanneer ik een andere tracker gebruik krijg ik dit:

                              2017-05-18 19:29

                              Belgium, Awaiting presentation to Customs
                              2017-05-18 19:29

                              Belgium, Arrival from abroad
                              2017-05-14 12:43

                              Singapore, Departure to country of destination

                              Iemand een idee?
                              Last edited by zibro; 21 juni 2017, 09:31. Reden: beetje overzichtelijker maken
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment


                              • #30
                                Re: douanekosten bij verzending vanuit hong kong?

                                In de verkoopsvoorwaarden bij euglobal staat DUIDELIJK dat er GEEN extra kosten of taxen bijkomen.
                                Ik vermoed dat te maken heeft met internationale overeenkomsten (hongkong is misschien om een of andere reden nog deel van het Gemenebest of mss.zelfs nog van de zone 'UK' als het om handel gaat.

                                Ik heb overigens al een fx camera en een smartphone via deze website gekocht, en nooit taks betaald.
                                Last edited by LPO; 7 juli 2017, 11:15.

                                Comment

                                Working...
                                X