Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?

    Misschien maak ik mij nodeloos zorgen, maar ik zit een beetje met het volgende.

    Ik stel vast dat ik het scherpste zoekerbeeld krijg als ik het dioptriewieltje op mijn 350D volledig naar de plus draai (AF op een gemakkelijk onderwerp, dus beeld is scherp voor het toestel, en voor mij ook als de dioptrie op de maximale plus staat). Zelfde fenomeen met beide ogen. Ik heb nochtans geen problemen met mijn zicht en draag geen bril. Ik zou dus verwachten dat het dioptriewieltje in de neutrale stand zou moeten staan in zo'n geval. In elk geval niet in een uiterste stand.

    Eenvoudig te verklaren omdat ik iets over het hoofd zie, of moet ik eens bij de oogarts langs?
    Groeten, David

  • #2
    Re: Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?

    Geen zorgen maken als je goed ziet, die dioptrie van een camera kan je niet vergelijken met die van een bril.
    Ik heb met drie camara's drie verschillende instellingen ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?

      Zal wellicht aan het toestel liggen.

      Als je toch je gezichtsvermogen eens wil testen kan je dit eens proberen :
      De hippe senioren veroveren het internet. Senioren vinden hier informatie speciaal voor senioren: mailgroepen, forum, nieuws, gezondheid, pc hulp, reizen,...

      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?

        Haha, bedankt! Niks in aan de hand dus
        Groeten, David

        Comment

        Working...
        X