Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 28

Discussie: desktop

Standaard desktop

Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik denk eraan over te schakelen naar een destop met een groot en goed scherm.
    Mijn vragen:
    Heb ik voor 400-500 euro een desktop waarmee je vlot Photoshop kan gebruiken?
    Heb ik voor 200-300 euro een scherm dat voldoet?
    Bedankt voor alle hulp.

Standaard Re: desktop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
    Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik denk eraan over te schakelen naar een destop met een groot en goed scherm.
    Mijn vragen:
    Bedankt voor alle hulp.
    hangt er een beetje van af of je die PC zelf gaat samenstellen of deze pre-made gaat kopen.

pre-made: nee (blijf je trouwens beter van weg ook, allee das toch mijn gedacht)
    zelf samenstellen: hmm tjah tis dan ook weer te zien wat je onder vlotjes verstaat.

scherm zal je voor 200-300euro wel een deftig scherm hebben.

moest ik u zijn dan zou ik toch ergens proberen of mss wat langer doorsparen tot je het budget van je pc met een goeie 200 euro kunt opkrikken, dan zal het mogelijk zijn om toch een licht monster pc-tje samen te stellen.

scherm moet zeker lukken!

pc word moeilijk zeker als't vlot moet gaan
    nikon stuff
    webstekje

De laatste pc van den Aldi was een echt low-budget model, die zou ik niet aanraden.
    Daar zit geen aparte grafische kaart in, en voor zover ik de gegevens kon vinden zou die zelfs geen full-HD scherm kunnen aansturen (er werd een scherm met een lagere resolutie bij verkocht).
    Maar ze hebben er tegenwoordig 3 of 4 keer per jaar in de aanbieding staan, en daarbij zitten echt wel modellen die voldoende snel zijn voor fotobewerking.

Het is trouwens vooral als je de laatste nieuwe spelletjes wil spelen dat je een zo snel mogelijke computer moet kopen. Voor alle andere toepassingen kom je wel toe met een minder dure computer.

Bij den Aldi hadden ze eerder dit jaar al computers voor zo'n 600 euro, en die waren zeker snel genoeg voor fotobewerking. Er zat ook voldoende werkgeheugen in.

Een computer laten samenstellen is zo goed als altijd duurder, een fabrikant die een paar duizend dezelfde computers in elkaar laat steken kan grotere kortingen krijgen op de onderdelen.
    Bij sommige winkels hebben ze zo'n zelf samengestelde computers in de aanbieding staan, maar dan moet je er wel op letten dat de prijs van het besturingssysteem inbegrepen is, want dat vergeten ze wel eens te vermelden in de foldertjes (dan betaal je de prijs van het besturingssysteem + de werkuren om dat te laten installeren bovenop de prijs van die computer).
    Kijk dus eerst goed uit wat je koopt...

een degelijke top-pc kost al jaren rond de 2000 euro (voor de bak), en die prijs is al zeker 20 jaar stabiel.
    voor een 1000 euro kan je zeer goed alternatief vinden (zelfbouw) als je een beetje weet wat je moet kopen en welke onderdelen je echt nodig hebt voor performantie.

alles er onder beschouw ik als lowcost rommel waar je na 1 dag al spijt van hebt dat je het veel te duur gekocht hebt (ook al is het "maar" 400 euro)

maak je geen illusies, goed materiaal kost geld.

conclusie: ff doorsparen nog, en laat je informeren door iemand die echt kennis van zaken heeft en je zal een top-pc hebben die 10 jaar meegaat.

Voor 1000 euro maak ik een monster game pc,
    maar een pc voor dagelijks werk is perfect mogelijk voor 500-600 euro.
    Een pc die 10 jaar meegaat heb ik nog niet gezien.beter ene van 500 en af en toe update.
    Van fotografie ken ik niet veel,ben ik nog beginner maar van pc moeten ze mij niet veel meer leren.

Standaard

Lol xafke voor 1200euro heb je een monster pc die 800euro extra die je er aan uitgeeft is geld smijt weg, en idd een pc die 10 jaar meegaat moeten ze nog uitvinden

Sent from my HTC using Tapatalk

Voor fotobewerking heb je zeker geen pc van 2000 euro nodig, rond de 600 euro is meer dan voldoende.
    Het kan dan zijn dat je voor een bepaalde bewerking heel eventjes geduld moet hebben, en dat een veel duurdere computer dat op een paar milliseconden sneller kan, maar is dat dan ook werkelijk nodig?
    Een "supercomputer" van 2000 euro of meer wordt vooral gebruikt door gamers, die hun computer zo goed als alleen maar gebruiken om er de nieuwste spelletjes op te spelen die zo gemaakt worden dat ze alleen maar op zo'n dure computer goed kunnen draaien.
    Dat is ook een manier om die industrie te laten draaien, want zo'n computer kan je een paar jaar later niet meer gebruiken omdat die spelletjes steeds rekenkracht van de computer nodig hebben.

Mijn oudste Medion PC is aangekocht op 20/11/02, en die wordt nog wekelijks gebruikt door mijn zoontje om spelletjes op te spelen, en te surfen op internet (die is dus bijna 10 jaar oud, ouder dan mijn zoontje).
    Spijtig genoeg kan die de nieuwere spelletjes niet meer verwerken, maar aan de computer zelf heeft nog nooit iets gemankeerd.
    Tot november 2009 heb ik die zelf altijd gebruikt voor fotobewerking, en dat ging ook zonder problemen.

Ik snap ook niet waar al die bedragen vandaan komen...
    mijn vaste pc, draait dan wel op ubuntu,
    maar draait wel gimp en enkele servers (ftp, apache) tegelijkertijd... en doet dat vrij vlot zelfs...
    (bedrag van 650euro gekost zonder scherm).
    "Wie een verkeerde weg inslaat, moet een heel eind lopen."

Maar Windows (elke versie) is veel gulziger met resources dan unixderivaten, voor win heb je bij gelijkaardige prestaties meer power nodig.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Maar Windows (elke versie) is veel gulziger met resources dan unixderivaten, voor win heb je bij gelijkaardige prestaties meer power nodig.
    Dat is waar,
    maar ik vermoed dat ftp en apache niet constant zullen draaien voor iemand die enkel bezig is met fotobewerking?
    "Wie een verkeerde weg inslaat, moet een heel eind lopen."

Ja, deze bijvoorbeeld:

http://www.paradigit.nl/paradigit/pr...d/default.aspx

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    een degelijke top-pc kost al jaren rond de 2000 euro (voor de bak), en die prijs is al zeker 20 jaar stabiel.
    voor een 1000 euro kan je zeer goed alternatief vinden (zelfbouw) als je een beetje weet wat je moet kopen en welke onderdelen je echt nodig hebt voor performantie.

alles er onder beschouw ik als lowcost rommel waar je na 1 dag al spijt van hebt dat je het veel te duur gekocht hebt (ook al is het "maar" 400 euro)

maak je geen illusies, goed materiaal kost geld.

conclusie: ff doorsparen nog, en laat je informeren door iemand die echt kennis van zaken heeft en je zal een top-pc hebben die 10 jaar meegaat.
    Wat een waardeloos advies

Jan

Mijn vragen:
    Geen enkel probleem, hoor.

Bij azerty.nl kan je zelf een systeem samenstellen en zij assembleren die voor jou.

Voor 800€ heb je een krachtige PC met goede voeding/processor, 8Gb geheugen, SSD enz..

Er zeker voor zorgen dat je een SSD neemt, en je zit bijna altijd goed. Ook als is de processor iets trager, de SSD compenseert dat ruimschoots. De Crucial M4 128GB is één vd snelste en goedkoop, 110€ ongeveer.

Voorbeeld ;

Intel Core i53450 , S1155 : 176€
    ASRock Z77 Pro4 : 109€
    Harde schijf 2TB , WD20EARX : 107€
    Kingston HyperX Genesis 2x4GB : 55€
    Sony AD-5280S DVD writer : 16€
    Seasonic S12II-520Bronze voeding : 77€
    Scythe Mugen 3 Rev. B koeler : 38€
    Cooler Master Elite 371 behuizing : 36€
    SSD Crucial M4 128GB : 115€
    Windows 7 Home Premium 64bit : 90€

819€ + assemblage 59€(1jaar garantie) = 878€

Zo heb je een snel systeem met de laatste nieuwe Intel processor en stil (goede koeler + voeding).

Je kan er eventueel nog een grafische kaart bijnemen, maar de intel Graphics HD4000 is al redelijk krachtig en denk wel voldoende voor Photoshop.

Ik zou minder uitgeven voor een scherm. Deze Acer V243HAObd 24" voor 163€ is meer dan voldoende.
    Laatst gewijzigd door alex606; 27 juni 2012 om 15:35
    Sony A77 / Tamron 200-500 / RX100
    Mijn foto's

even wat leven brengen.....
    al eens naar een imac gekeken?
    geen doe het zelve nodig, scherm inbegrepen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Voor fotobewerking heb je zeker geen pc van 2000 euro nodig, rond de 600 euro is meer dan voldoende.
    Het kan dan zijn dat je voor een bepaalde bewerking heel eventjes geduld moet hebben, en dat een veel duurdere computer dat op een paar milliseconden sneller kan, maar is dat dan ook werkelijk nodig?
    Een "supercomputer" van 2000 euro of meer wordt vooral gebruikt door gamers, die hun computer zo goed als alleen maar gebruiken om er de nieuwste spelletjes op te spelen die zo gemaakt worden dat ze alleen maar op zo'n dure computer goed kunnen draaien.
    Dat is ook een manier om die industrie te laten draaien, want zo'n computer kan je een paar jaar later niet meer gebruiken omdat die spelletjes steeds rekenkracht van de computer nodig hebben.

Mijn oudste Medion PC is aangekocht op 20/11/02, en die wordt nog wekelijks gebruikt door mijn zoontje om spelletjes op te spelen, en te surfen op internet (die is dus bijna 10 jaar oud, ouder dan mijn zoontje).
    Spijtig genoeg kan die de nieuwere spelletjes niet meer verwerken, maar aan de computer zelf heeft nog nooit iets gemankeerd.
    Tot november 2009 heb ik die zelf altijd gebruikt voor fotobewerking, en dat ging ook zonder problemen.
    ik ben al 20 jaar "hardcore" gamer en heb mij nog nooit een gamepc van 2000 euro gekocht.
    ik game mometneel op een PC van 1100 euro (bak alleen) die alle nieuwe games op hoogste detail draait dus das ook zever.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Bij azerty.nl kan je zelf een systeem samenstellen en zij assembleren die voor jou.

Voor 800€ heb je een krachtige PC met goede voeding/processor, 8Gb geheugen, SSD enz..

Er zeker voor zorgen dat je een SSD neemt, en je zit bijna altijd goed. Ook als is de processor iets trager, de SSD compenseert dat ruimschoots. De Crucial M4 128GB is één vd snelste en goedkoop, 110€ ongeveer.

Voorbeeld ;

Intel Core i53450 , S1155 : 176€
    ASRock Z77 Pro4 : 109€
    Harde schijf 2TB , WD20EARX : 107€
    Kingston HyperX Genesis 2x4GB : 55€
    Sony AD-5280S DVD writer : 16€
    Seasonic S12II-520Bronze voeding : 77€
    Scythe Mugen 3 Rev. B koeler : 38€
    Cooler Master Elite 371 behuizing : 36€
    SSD Crucial M4 128GB : 115€
    Windows 7 Home Premium 64bit : 90€

819€ + assemblage 59€(1jaar garantie) = 878€

Zo heb je een snel systeem met de laatste nieuwe Intel processor en stil (goede koeler + voeding).

Je kan er eventueel nog een grafische kaart bijnemen, maar de intel Graphics HD4000 is al redelijk krachtig en denk wel voldoende voor Photoshop.

Ik zou minder uitgeven voor een scherm. Deze Acer V243HAObd 24" voor 163€ is meer dan voldoende.
    ik zou toch kijken voor een iets kwalitatievere voeding, vb Antec, Corsair...vb Corsair Enthusiast Series TX650 V2

ipv de scythe lugen 3 ga je gewoon voor de vorige versie, is iets goedkoper en presteert beter.

rams kunnen ook goedkoper als je Kingston valueram neemt en als je een scythe gaat steken zal je eventueel problemen hebben (afhankelijk van het mobo) met de koelribben op de rams die er toch alleen maar opzitten voor de grap.

en ik weet niet of die scythe in die behuizing zal passen, vraag me trouwens af waarom hier een aftermarket koeler in moet want ik betwijfel ten sterkste of de TS zal overklokken of dergelijke, TS zal wel genoeg hebben aan de stockkoeler.

Mijn vragen:
    Bedankt voor alle hulp.
    Je zou dus in totaal een 800 euro uitgeven aan een PC en scherm samen.
    Zou je dan niet een beetje doorsparen en een iMac kopen?
    Een iMac kost € 1.149 en voor die som heb je al heel veel in huis.
    Enige tijd geleden eentje gekocht voor mijn echtgenote en daar draait zonder problemen Adobe Creative Suite 5 Web premium op.
    Het overwegen waard dacht ik.

Grtz, RF
    Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
    Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Je zou dus in totaal een 800 euro uitgeven aan een PC en scherm samen.
    Een iMac kost € 1.149 en voor die som heb je al heel veel in huis.
    Enige tijd geleden eentje gekocht voor mijn echtgenote en daar draait zonder problemen Adobe Creative Suite 5 Web premium op.
    Het overwegen waard dacht ik.

Grtz, RF
    Bedoel je deze ?

De specs zijn duidelijk inferieur aan mijn opstelling. Heeft Apple nog nooit gehoord van een SSD of USB3.0 ? Processor is ook vd vorige generatie, werkt ook nog op 1333Mhz ipv 1600Mhz RAM geheugen. En een 500GB harde schijf en 4GB RAM ?

Zwakjes als je het mij vraagt.
    Mijn foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht

rams kunnen ook goedkoper als je Kingston valueram neemt en als je een scythe gaat steken zal je eventueel problemen hebben (afhankelijk van het mobo) met de koelribben op de rams die er toch alleen maar opzitten voor de grap.

en ik weet niet of die scythe in die behuizing zal passen, vraag me trouwens af waarom hier een aftermarket koeler in moet want ik betwijfel ten sterkste of de TS zal overklokken of dergelijke, TS zal wel genoeg hebben aan de stockkoeler.
    Ik heb dezelfde koeler en een vergelijkbare kast, en hij past erin, nipt dat wel.
    Ik weet uit ervaring dat de standaard koelers vaak nogal wat lawaai produceren, daarmee voor een andere koeler gekozen.

Over het geheugen, daar zit wat in, maar bij mij lukt het nog net.
    Mijn foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    al eens naar een imac gekeken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ja hoor, daar zijn ze weer.

De specs zijn duidelijk inferieur aan mijn opstelling. Heeft Apple nog nooit gehoord van een SSD of USB3.0 ? Processor is ook vd vorige generatie, werkt ook nog op 1333Mhz ipv 1600Mhz RAM geheugen. En een 500GB harde schijf en 4GB RAM ?

Ik ken geen enkele Intel I5-I7 processor die, stock, RAM op 1600 draait tenzij je 'm overclockt. Zie Intel specs memory controller speed ...
    bvb deze I7-2600

Bedoel je deze ?

Inderdaad deze en alles draait daar heel vlot op.
    Ik weet ook wel dat Windows een slokop is, dat is de iMac dus duidelijk niet.
    En wat is verouderd?
    Je koopt een PC vandaag en volgende maand is die al voorbij gestreefd.
    Ik heb een PC met een i7 cpu - 12GB DDR3 1600MHz geheugen en die doet er meer over om op te starten en af te sluiten dan onze iMac met precies dezelfde software op, uitgezonderd het OS natuurlijk.
    Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
    Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Ja hoor, daar zijn ze weer.
    Nee hoor, geenzins mijn bedoeling, ik heb namelijk de twee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik ken geen enkele Intel I5-I7 processor die, stock, RAM op 1600 draait tenzij je 'm overclockt. Zie Intel specs memory controller speed ...
    bvb deze I7-2600
    Die hier in mijn bak blijkbaar wel.

http://ark.intel.com/products/63696/...up-to-3_90-GHz)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Die hier in mijn bak blijkbaar wel.

http://ark.intel.com/products/63696/...up-to-3_90-GHz)
    Ja .. idd .. exact het type cpu dat jan_met_pet in z'n machientje stopt aan € 1000 't stuk voor 'n cpu ...
    ... en trouwens, bij welke frequentie draait hij op "stock" snelheid? .. en koop je dan 1800 of 2000Mhz geheugen?
    Mijn I7-870 kan ook 1600 aan omdat hij een "verborgen" x12 multiplier heeft, maar dat gaat niet zonder ff te tweaken

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten