Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe toekomstige forumindeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Eindelijk. Ik weet het, het is niet eenvoudig dit allemaal te volgen en bij te houden.
    Het ziet er goed doordacht uit.
    Ikzelf ben voorstander om DB in bepaalde gevallen betalend te maken. Het is misschien niet de moeite omdat er dan wel een boekhouding aan te pas komt.
    1) De echte leden. (zoals nu het geval is) De bijdrage is die van 2) + een extra zoals nu reeds voorzien is.
    2) Gewone leden. Deze leden kunnen ook postings doen. Dus ze kunnen replyen en ze kunnen zaken aan de fora toevoegen. Deze betalen een vastgesteld bedrag.
    3) Teslotte hebben we dan inderdaad volledig gratis: Bezoekers. Die kunnen lezen, lezen en nog eens lezen.

    Waarom betalen ? We hebben nogal vlug de indruk dat gratis kan en moet. Niets is gratis, zelf de lucht niet. Overal zijn er kosten aan. Al was het maar opdat de inrichters en de ploeg die hierin een massa werk steken, er jaarlijks eens gezellig kunnen van genieten bij een etentje. Niet dat dit moet of moet buitennissig zijn, alleen al maar een blijk van waardering.
    Ikzelf heb al veel nuttig info gekregen en dan ben ik fier dat ik het forum kan doorgeven.

    Prachtig werk, en doe zo voort.
    PS. Indien nodig, zijn er zeker mensen te vinden die willen helpen met die boekhouding. Ikzelf stel wel kandidaat indien nodig.
    Wim Vanmaele
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Originally posted by wesley
      effen een vraagje.

      niemand anders merkt het op dus zal ik wel verkeerd zijn maar er staat:
      Showcase: Om het overvolle forum Fotoarchief en demo's te ontlasten wordt een nieuwe indeling gehanteerd
      .

      maar waar is fotoarchief en demo's dan????
      Fotoarchief en Demo's is volgens mij opgesplitst in Schowcase en in Tips & Trucs.

      Het ziet er wel goed uit
      Groetjes,
      Frank

      Comment


      • #18
        Hallo Silim,

        Klopt, Fotoarchief en demo's wordt opgesplitst in Showcase, Tips&trucs en ook nog eens Shooting days (daar horen de foto's en albums van een SD ook bij)

        Jaja

        Originally posted by silim
        Originally posted by wesley
        effen een vraagje.

        niemand anders merkt het op dus zal ik wel verkeerd zijn maar er staat:
        Showcase: Om het overvolle forum Fotoarchief en demo's te ontlasten wordt een nieuwe indeling gehanteerd
        .

        maar waar is fotoarchief en demo's dan????
        Fotoarchief en Demo's is volgens mij opgesplitst in Schowcase en in Tips & Trucs.

        Het ziet er wel goed uit
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          Originally posted by wimvan
          Eindelijk. Ik weet het, het is niet eenvoudig dit allemaal te volgen en bij te houden.
          Het ziet er goed doordacht uit.
          Ikzelf ben voorstander om DB in bepaalde gevallen betalend te maken. Het is misschien niet de moeite omdat er dan wel een boekhouding aan te pas komt.
          1) De echte leden. (zoals nu het geval is) De bijdrage is die van 2) + een extra zoals nu reeds voorzien is.
          2) Gewone leden. Deze leden kunnen ook postings doen. Dus ze kunnen replyen en ze kunnen zaken aan de fora toevoegen. Deze betalen een vastgesteld bedrag.
          3) Teslotte hebben we dan inderdaad volledig gratis: Bezoekers. Die kunnen lezen, lezen en nog eens lezen.

          Waarom betalen ? We hebben nogal vlug de indruk dat gratis kan en moet. Niets is gratis, zelf de lucht niet. Overal zijn er kosten aan. Al was het maar opdat de inrichters en de ploeg die hierin een massa werk steken, er jaarlijks eens gezellig kunnen van genieten bij een etentje. Niet dat dit moet of moet buitennissig zijn, alleen al maar een blijk van waardering.
          Ikzelf heb al veel nuttig info gekregen en dan ben ik fier dat ik het forum kan doorgeven.

          Prachtig werk, en doe zo voort.
          PS. Indien nodig, zijn er zeker mensen te vinden die willen helpen met die boekhouding. Ikzelf stel wel kandidaat indien nodig.
          Wim Vanmaele
          Hierin verschilt het internet nu met de dagelijkse realiteit, bijna alles gaat gratis en voor niets, het is zo gegroeid en dit is voor elkeen van ons zo normaal geworden dat indien men de site niet dadelijk kan gebruiken men in de meeste gevallen wel op een ander zijn heil gaat zoeken.
          Hier in dit specifiek geval zijn er natuurlijk wel leden die willen betalen, maar ledenwerving zou volgens mij moeilijker worden indien er al dadelijk betaald zou moeten worden...
          Sponsering zou volgens mij dan een oplossing kunnen bieden, doch moet dit dan doordacht gebeuren.

          Comment


          • #20
            Het lijkt me dat met de nieuwe voorgestelde indeling dit super forum er alleen nog maar BETER op zal worden...!!!
            Canon Powershot G3 * Canon CF 32Mb * Apacer PhotoSteno CF 128Mb

            Comment


            • #21
              'k Zal proberen ook een duit in het zakje te doen
              Is er nog plaats voor één extra Forum? 'k Mis nl. zoiets als een "Discussiebar"

              Volgens mij zou dit daar daar perfect in passen:




              Ook beslissingen genomen door de Mods kunnen daar verder in worden "uitgeplozen"

              Comment


              • #22
                Ik moet bijna in m'n broek plassen van ongeduld, tegen dat de reorganisatie van BD effectief zichtbaar is ... Zal het nog lang duren ...???!!!!

                De puntjes zien er trouwens voortreffelijk uit

                Sam greetzzzzzzz U
                -------------------------------------------
                Never apologize for showing feeling.
                When you do so, you apologize for the truth.
                -------------------------------------------
                Canon Stuff

                Comment


                • #23
                  Hallo Sammeke,

                  Niet doen, dat eerste hé .
                  Wel de reorganisatie van het forum is zo goed als rond.
                  Het is nu ook nog een kwestie van de sofwtare te prepareren enz enz.
                  Maar dat gaat dus geen weken meer duren .

                  Jaja

                  Originally posted by Sammeke
                  Ik moet bijna in m'n broek plassen van ongeduld, tegen dat de reorganisatie van BD effectief zichtbaar is ... Zal het nog lang duren ...???!!!!

                  De puntjes zien er trouwens voortreffelijk uit


                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by wimvan
                    2) Gewone leden. Deze leden kunnen ook postings doen. Dus ze kunnen replyen en ze kunnen zaken aan de fora toevoegen. Deze betalen een vastgesteld bedrag.
                    3) Teslotte hebben we dan inderdaad volledig gratis: Bezoekers. Die kunnen lezen, lezen en nog eens lezen.
                    Ook wel een rare redenering.
                    Een forum bevat immers een veelvoud meer antwoord-posts dan vraag-posts. De mensen die antwoorden moeten dus betalen terwijl de rest gratis die antwoorden kan lezen ?
                    Bizar...

                    Henk

                    Comment


                    • #25
                      Hallo,

                      Je zal hier altijd gratis forumlid kunnen worden, en dus ook lezen én schrijven. Daar verandert niets aan - da's altijd ons uitgangspunt geweest.
                      We gaan dus op dat vlak geen onderscheid maken.

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Allee,
                        tof, ik ben kontent dat men er zo over oordeelt.
                        Ben tot het besef gekomen dat ik eigenlijk ook geen (betalend) lid ben.
                        Ga dit eerstdaags doen. Ik vind de geleverde effort dit zeker waard.
                        Misschien kan het lid worden eens gepromoot worden ? Ik heb de indruk dat dit bij velen nooit ter kennis is gekomen.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Hallo wimvan,

                          Lid worden promoten?
                          Dat kon tot op vandaag niet, want er was nog geen VZW.
                          Die wordt binnen enkele dagen pas opgericht.
                          Vandaar nu pas de berichtgeving errond.
                          Vanwege het groeien van de site en het forum moesten we een organsatievorm aanmeten die het best bij ons past.
                          En dat wordt dus nu een VZW ...

                          Jaja

                          Originally posted by wimvan
                          Allee,
                          tof, ik ben kontent dat men er zo over oordeelt.
                          Ben tot het besef gekomen dat ik eigenlijk ook geen (betalend) lid ben.
                          Ga dit eerstdaags doen. Ik vind de geleverde effort dit zeker waard.
                          Misschien kan het lid worden eens gepromoot worden ? Ik heb de indruk dat dit bij velen nooit ter kennis is gekomen.

                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by razzi
                            Als je hier door een gouden tip 50 euro of meer kan besparen bij de aankoop van een lens en/of toestel, dan lijkt het me logisch niet te zeuren over een vrijwillige bijdrage.
                            Of niet? (ik spreek hier natuurlijk voor mezelf)
                            LOL , maar zonder gekheid ben het wel met je eens!

                            Wat betreft de opzet van het forum, wel m'n eerste globale indruk: ziet er goed en overzichtelijk uit. Maar betrof hier dan ook nog maar een "korte opsomming"

                            We blijven volgen!!

                            Ennuh Crew, succes met de transformatie!

                            Jan
                            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                            Comment

                            Working...
                            X