Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De consumer imaging markt ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De consumer imaging markt ...

    Ik doe een onderzoek naar de gevolgen van de snelle overgang van analoge naar digitale beeldvorming in de fotoindustrie (consumer imaging). Het gaat dan vooral over hoe de belangrijkste spelers in de markt inspelen op deze opportuniteit .
    Buiten een jaarverslag is er echter vrij weinig informatie te vinden
    hierover of het is onbetaalbaar(bijvoorbeeld www.lyra.com). Zijn hier mensen die daar een zicht of een mening op hebben ?

    Een paar vragen :

    * Hoe ziet de sector eruit in België ?
    * Wie zijn de belangrijkste spelers in de consumer imaging markt
    (België / Europa / Wereld) ? Welke rol spelen bedrijven als Kodak & Agfa ? Hebben alle concurrenten min of meer dezelfde strategie ?
    * Worden bedrijven gestuwd in de richting van globalisatie (door de
    algemene trend in de industrie of bijvoorbeeld omdat dit een
    voordeel kan zijn in de fotoindustrie) ? Of spelen ze een
    locale strategie uit ?

  • #2
    Dat zijn heel wat vragen, misschien even met een aantal invoerders en grote inkopers trachten te praten?
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Dat zou idd kunnen helpen ... echter ik weet niet tot wie ik mij daarvoor moet wenden ?! Iemand enig idee ?

      Comment


      • #4
        Bijvoorbeeld ... probeer maar is te mailen naar Kodak Belgium of Agfa ?! Nergens vind je daar een rechtstreeks emailadres tot bijvoorbeeld investor relations

        Comment


        • #5
          Als je gaat mailen met zulke vragen denk ik dat je mail snel in de prullenmand zal belanden, ik zou zeggen trek je stoute schoenen aan en probeer een afspraak te maken met één of andere hoge piet, als je dat goed inkadert moet het zeker lukken, vooral als je laat uitschijnen dat de mening van die persoon maatschappelijk relevant is en dat ook zal blijken uit die studie, naamvermeldingen en zo zijn ook reclame voor die firma's, waarom zouden ze dat afslaan ?
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Misschien kan je even vermelden waarom je het doet en waarvoor het dient, ook hier op BD.
            Over dat onderwerp heeft elke marktspeler pakken informatie, je hoeft enkel een goede reden te hebben en er moet een voordeel aan zitten voor je helper, wil je meer loskrijgen dan wat je als leek kan vinden. De zakelijke logica zelve.

            Comment


            • #7
              Waarom ik het doe ? Het is een academische researchpaper die ik samen met een 4-tal laatstejaarsstudenten Toegepast Economische Wetenschappen maak omtrend het vak bedrijfseconomie & strategy. Vorig jaar hebben we zo ook de papier & pulp sector bestudeerd. Dit jaar hebben we dus de fotografie sector gekozen, in het bijzonder hoe deze bedrijven hun strategie aanpassen aan de snelle overgang van analoge naar digitale fotografie. Ook de invloed van globalisatie versus locale marktstrategiën komen aan bod. Hierbij proberen we ook een case study te doen over Kodak en Agfa. Dat zal het zo wel zijn ongeveer

              Comment


              • #8
                Je gaat er blijkbaar van uit dat Agfa en Kodak op fotodigitaal vlak iets voorstellen en belangrijke marktspelers zijn.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tilde
                  Je gaat er blijkbaar van uit dat Agfa en Kodak op fotodigitaal vlak iets voorstellen en belangrijke marktspelers zijn.
                  Daar zou je van verschieten, Tilde.

                  Ik zit soms bij AGFA, en zover ik kan zien doet de consumer imaging het enorm goed hoor:
                  -Printing markt is sinds de digicam er is enorm gegroeid. En wie heeft er een pak fotolabs? Juist. (Zie ook "Sy the photo guy" in "One Hour Photo" ). Ook het AGFA fotopapier e.d. doen het goed.
                  -AGFA houdt zich moedwillig buiten de digicam markt. Waarom? Op dit moment valt daar niet veel te rapen: de researchkosten zijn enorm, competitie is fors, digicam modellen zijn snel verouderd, ROI = quasi nihil, enz...
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jochen
                    Originally posted by tilde
                    Je gaat er blijkbaar van uit dat Agfa en Kodak op fotodigitaal vlak iets voorstellen en belangrijke marktspelers zijn.
                    Daar zou je van verschieten, Tilde.

                    Ik zit soms bij AGFA, en zover ik kan zien doet de consumer imaging het enorm goed hoor:
                    -Printing markt is sinds de digicam er is enorm gegroeid. En wie heeft er een pak fotolabs? Juist. (Zie ook "Sy the photo guy" in "One Hour Photo" ). Ook het AGFA fotopapier e.d. doen het goed.
                    -AGFA houdt zich moedwillig buiten de digicam markt. Waarom? Op dit moment valt daar niet veel te rapen: de researchkosten zijn enorm, competitie is fors, digicam modellen zijn snel verouderd, ROI = quasi nihil, enz...

                    Je bedoelt, ze (Agfa) hebben nu ook na de consumenten-scanners de consumenten-digicams uit hun gamma afgebouwd, omdat het sterk verlieslatend was. Ze hebben er hun vingers aan verbrand. Op gebied van digicams is Agfa gewoon -geen- marktspeler meer. Daarmee mijn bedenking.
                    Ik zag het misschien te strikt door enkel aan digicams te denken, maar inderdaad, fotolabs en papier hoort er misschien ook bij. Maar waarom die Kronos jongen dat hier komt vragen ? Beats me.
                    En misschien kan die best eens "consumer imaging" markt wat illustreren voor de niet-marketting guys/girls hier, like me, die gewoon domweg aan digicams en accessoires denken.
                    Consumers Scanners => cannon, hp, epson
                    Consumers printers foto's => canon, hp, epson
                    consumers fotopapier => hp
                    Consumer digicamera's => hp, canon, nikon, kodak, fuji, minolta etc.
                    Denk dat die dus eerder hp, epson en canon zou moeten bestuderen ipv agfa en kodak als die het over "belangrijkste spelers in de markt" heeft. En hoe de belangrijkste spelers in de markt inspelen ??? Gaan die jongens dat dan rap effe verklappen ?
                    Ik vind het de raarste vraag ooit op BD
                    Maar 't moet kunnen, toch als academische bezigheid.

                    Comment

                    Working...
                    X