Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

    Hallo allemaal,

    Ik denk er aan om komende vakantie eens vliegtuigen te gaan spotten in Zaventem. Ik heb hier al veel over gelezen, maar ik zit nog met enkele vragen. Zo vraag ik mij af waar je het best gaat staan voor opstijgende en landende vliegtuigen( geen cargo of militaire). Een ander iets wat ik niet versta is de benamingen van de 3 banen. Blijkbaar heeft elke baan 2 namen? Hopelijk kunnen jullie me wat raad en tips geven zodat ik een leuke dag kan beleven in de vakantie.

    Alvast bedankt,
    Yuq

  • #2
    Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

    LAST UPDATE: APRIL 2019 Brussels Airport (IATA: BRU, ICAO: EBBR) is Belgium’s largest airport and centrally located in the economic heart of Europe. With the city of Brussels being the European capital and home to many international companies and institutions, Brussels Airport is connected to the world by more than 70 airlines. In 2018 the …

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

      Uitleg over de banen en hun nummers kan je vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Startbaan

      Comment


      • #4
        Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

        Hallo allemaal, nu ik weet waar ik kan gaan staan( ik denk dat ik de Kortenbergsesteenweg ga nemen), vroeg ik me af of een 18-55 lens wel voldoende is om de vliegtuigen te fotograferen. Ik kan eventueel wel aan een 70-200 lens geraken.
        Grt. Yuq

        Comment


        • #5
          Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

          Die 70-200 zeker meenemen Met een 18/55 ga je zeker niet genoeg hebben.

          Ik ben eens gaan spotten met mijn 70/300 wat ik toen had en dat lukte aardig, maar soms nog zelfs te kort. Wel uitkijken of je overal waar je wilt, wel mag staan. De politie staat er direct bij om je (vriendelijk) weg te sturen.
          Life through a lens..

          Comment


          • #6
            Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

            De beste plaats om te staan is aan de 25L nabij het asielcentrum, je staat hier op een berg zodat je over het hek heen fotografeert.
            Je hebt hier normaal genoeg aan een 70-200mm, bij een B777 of B787 of de grotere Airbussen past ie zelfs niet of amper op je 70mm stand als je hem in profiel neemt.
            Er zijn er die hier nog een klein trapje meenemen om net iets minder hek te hebben. Maar daar zijn soms de handhavers van de wet niet zo blij mee. Aangezien je hier naast een asiel centrum staat voor uitgewezen asiel zoekers. :-)
            De 25L wordt ook het meeste gebruikt, mits de wind goed staat. Je kunt hier ook doorlopen naar het begin van de baan en kun je ze in de vlucht nemen of zelfs van onderen.
            Dan kan het zelfs met een groothoek.
            Verder kun je ook op de luchthaven zelf gaan staan op de hoogste verdiepingen van de parkings P1 en P3, hier heb je toch zeker 400mm nodig.
            Mochten ze het baangebruik omdraaien kun je verhuizen naar de berg bij het voetbal terrein van Nossegem. Ook hier heb je zeker 200 tot 400mm nodig.

            Deze zijn aan het asiel centrum.

            [IMG],[/IMG]

            Omgedraaid baan gebruik.

            [IMG][/IMG]

            Deze is aan het begin van de 25L.

            [IMG][/IMG]

            Deze is op de berg bij het voetbalterrein.

            [IMG],[/IMG]

            Deze is vanaf P3.

            [IMG][/IMG]

            En deze is vanaf P1.

            [IMG][/IMG]

            De exif staat overal bij als je op de foto klikt, dan kun je zien op hoeveel mm ze gemaakt zijn.
            Je hebt nog wel wat plaatsjes hoor, maar deze zijn wat moeilijker.

            Deze bijvoorbeeld aan de Delhaize bij Swissport, opstijgen vanaf de 07L.

            [IMG] by [/IMG]


            Dan heb je toch al een idee.

            Gr. Ruud
            Last edited by rufus1964; 3 december 2014, 10:20.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

              mooi, daar ga ik ook eens naartoe

              Comment


              • #8
                Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                s'Morgens vroeg komen meestal de grotere binnen.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                  Zo hé dat zijn schitterende foto's! Hoe noemt die straat daar aan het asielcentrum? Dan kan ik die gewoon in m'n GPS zetten. Kan je me ook zeggen welke instellingen ik het best gebruik om foto's te nemen met een nikon d3000 aan het asielcentrum/ berg bij Nossegem? Of is er geen verschil tussen een nikon D90 en een Nikon D3000?

                  Grtn Yuq
                  Last edited by Yuq; 16 december 2014, 12:59.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yuq Bekijk bericht
                    ...................... Hoe noemt die straat daar aan het asielcentrum? ................................
                    Grtn Yuq
                    Hopelijk ken je Google Maps al? 'k Heb een heel willekeurig voorbeeld genomen om te tonen hoe dat moet met coördinaten voor je GPS. asielcentrum Nossegem
                    Als je dat met coördinaten kan , kan je dat ook met tekst. Nossegem
                    Is dat nu zo moeilijk?
                    Last edited by Skitch; 16 december 2014, 17:23.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                      Idd, kijk eens op Google maps.
                      Tervuursesteenweg is in ieder geval de weg er naar toe.
                      Wat instellingen betreft probeer ik altijd zo rond de F:8 te zitten met een sluitertijd die boven 1/600s zit met een zo laag mogelijke ISO.
                      Wel zet ik de camera altijd op spotmeting en AF-C en enkelpunt AF. Focus punt centraal aangezien de vliegtuigen toch meestal centraal geplaatst worden.
                      Bij propeller vliegtuigen zak ik met de sluitertijd naar 1/125s, dan wordt meetrekken wel een belangrijk item. :-)
                      Deze is zelfs op 1/60s gemaakt.

                      [IMG][/IMG]
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                        Is Zeven Tommen in Zaventem een goede plaats ? das aan locatie 07R aan het einde van 25 L ( dus kant zaventem ipv Kortenberg )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                          Oorspronkelijk geplaatst door TommyDB Bekijk bericht
                          Is Zeven Tommen in Zaventem een goede plaats ? das aan locatie 07R aan het einde van 25 L ( dus kant zaventem ipv Kortenberg )
                          Hangt ervan af welk baan gebruik er is.
                          Je moet dan toch nog wel een stukje wandelen als je side on wilt.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                            Beste,

                            Deze informatie was mij heel interessant, bedankt.
                            Ik wil morgen gaan spotten met mijn zoon en ik heb geen auto en ik ken die regio helemaal niet. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik er geraak met openbaar vervoer?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dagje vliegtuigen spotten in Zaventem

                              Oorspronkelijk geplaatst door hel22 Bekijk bericht
                              Beste,

                              Deze informatie was mij heel interessant, bedankt.
                              Ik wil morgen gaan spotten met mijn zoon en ik heb geen auto en ik ken die regio helemaal niet. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik er geraak met openbaar vervoer?
                              Je kan de trein nemen vanuit Leuven of Brussel naar station Nossegem of Kortenberg. Je moet dan uiteraard nog een beetje wandelen, maar dat valt wel mee.
                              Bekijk het best eerst eens even op Google Maps...
                              Tommy
                              My homepage : www.digitalviolence.be

                              Comment

                              Working...
                              X