Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Concertfotografie

Question Concertfotografie

Hallo,

Ik ben vrijdag ll. naar een talentenshow in Zottegem (Oost-Vlaanderen) geweest. Tijdens de show was er een fotograaf aan het werk. Toen kwam in mij op, dat zou ik ook wel graag willen doen. Maar hoe begin je daaraan? Als ik op internet surf, verneem ik dat het heel moeilijk is om in die wereld te geraken. Kan er iemand mij erbij helpen? Het zou al tof zijn mocht ik iemand hierbij vergezellen. Ik heb geen contact met de fotograaf kunnen leggen maar op zijn T-shirt stond "Projectwolf"
    Ik ben een hobbyfotograaf.

Standaard Re: Concertfotografie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben vrijdag ll. naar een talentenshow in Zottegem (Oost-Vlaanderen) geweest. Tijdens de show was er een fotograaf aan het werk. Toen kwam in mij op, dat zou ik ook wel graag willen doen. Maar hoe begin je daaraan? Als ik op internet surf, verneem ik dat het heel moeilijk is om in die wereld te geraken. Kan er iemand mij erbij helpen? Het zou al tof zijn mocht ik iemand hierbij vergezellen. Ik heb geen contact met de fotograaf kunnen leggen maar op zijn T-shirt stond "Projectwolf"
    Ik ben een hobbyfotograaf.
    Ik denk dat je best eerst een diploma van fotograaf behaald. Eventueel via avondschool. Dan beetje bij beetje een portfolio samenstellen met je beste foto’s en hiermee gaan solliciteren. Tijdens zo’n opleiding kom je via de leerkrachten wel vanzelf te weten hoe je te werk moet gaan om aan de slag te raken. Ik denk dat de meeste fotografen werken op freelance basis. Als zelfstandige dus.

Moderator Note: Omdat onze Fotohoek dient om je foto's te tonen, is je topic verplaatst van Beginnershoek naar Algemeen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

Een interessante, originele en technisch vakkundige portfolio opent vele deuren. Begin met gratis en/of openbare concerten/festivals te fotograferen en bouw een "body of work" uit, die ja als binnenkomer gebruikt.
    Laat je goed informeren over auteurs- en portretrecht.

Moet je daarvoor het diploma van fotograaf op zak hebben?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
    Moet je daarvoor het diploma van fotograaf op zak hebben?
    Niet nodig.

Ik zie geen enkele reden waarom een diploma fotografie nodig is om concertfotograaf te worden.
    Best beginnen bij kleine en lokale evenementen, gratis evenementen helpen meestal wel aangezien je hier "meestal" wel gemakkelijk binnen geraakt met camera.
    Voorbeeld: het eerste wat in me opkomt is Rock Olmen (wel betalend). Toen ik daar was zag ik veel mensen fotograferen vanuit het publiek. Een frontstage was er niet, dus in principe geen probleem.
    Zo kan je een aardig portfolio opstellen, waarmee je dan grotere evenementen kan aanspreken.
    Eventueel aansluiten bij een online muziek-magazine (vb. Snoozecontrol).

Soortgelijke discussies

1. concertfotografie
    Door brechtschepens in forum Beginnershoek
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 1 mei 2012, 22:36
  2. concertfotografie
    Door etumientje in forum Algemeen
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 14 januari 2011, 17:52
  3. Concertfotografie
    Door Vaio in forum Camera's
    Reacties: 39
    Laatste bericht: 4 december 2010, 16:30
  4. Concertfotografie 70-200 IS of non-IS?
    Door sallybelgium in forum Objectieven
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 4 juli 2008, 00:37
  5. Concertfotografie
    Door Mr. White in forum Tips, Trucs & Techniek
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 5 juli 2007, 14:28

Regels voor berichten