Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

    Gisteren géén spoken gezien...geen rottweilers of andere gevaarlijke beesten, geen jachtopzieners met geweren en ander zwaar geschut, geen hagel om de oren, geen fazanten, geen vallende dakpannen, niemand die door de vloer zakte en zelfs niet de binnenkant van een politiecombi gezien;
    wél mooi licht....
    Het mag dus ook eens positief zijn
    Last edited by Roland Cuypers; 15 augustus 2010, 10:19.

    Comment


    • #77
      Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

      mijn broer en ik zijn gisteren geweest, geen spoor van opzichter of rotweillers... wel bijna doodgeschrokken door mede explorer , een schitterend kasteel, een stukje cultuur dat ligt te verkommeren idd, wij zijn er wel op een fanzantenkwekerij uitgekomen jah last time i checked moogt ge geen fazanten kweken met de bedoeling zij daar hebben... wij zijn helemaal in de toren geweest, prachtig zicht ongelofelijk mooi... jah had er foto's van gezien en het gaf al een zware indruk tot ge ervoor staat, het heeft mij van mijn sokken geblazen ... rijdt wel degelijk iemand rond, aangezien verse sporen van wagen maar geen problemen gehad... als je echt wil weten waar het ligt dan zoek je tot je het vind zoals ik het was de eerste keer dat ik dit gedaan heb, voor mij een onvergetelijke ervaring.... mijn tante staat al jaren in de omgeving op een camping zelfs zij heeft nooit geweten wat er verscholen zit in de bossen!!!!
      Last edited by kitana2005; 12 september 2010, 01:13.
      Schat, als je ontbijt op bed wil, ga dan in de keuken slapen!
      Trotse bezitter van een DSLR Alfa 100-18-70mm + 50mm macro 2.8 + 75-300mm

      Comment


      • #78
        Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

        Ben er over enige weken ook geweest, na 15 min. kwam de opzichter mij buiten halen.
        Had nochtans een 'bosingang ' genomen. Die opzichter is trouwens dezelfde beheerder als
        Chateau de Vêves beneden. Die 2 kastelen zijn van dezelfde eigenaar.
        Alleen spijtig dat hij er maar 1 onderhoud.
        Wie kent er trouwens de historie van het het kasteel, heeft er iemand van
        van jullie daar ooit voor lange periode verbleven ? je mag me steeds contacteren.

        Comment


        • #79
          Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

          Ik ben er vorig weekend geweest (met nog iemand).
          Was mijn eerste urbex ervaring, na dat we het fameuze autokerkhof gedaan hadden.
          Dit kasteel was onze "backup" ingeval het autokerkhof niet lukte of opgeruimd was.

          Vrij gemakkelijk gevonden, ook de fazantenkwekerij gezien.

          Prachtige lokatie, maar in verval.

          Na 20min hoorden we een auto rondrijden. het was een rode pickup, van iemand die in een bijgebouw iets kwamen halen. Reed dan nog een 2-tal keer voorbij.

          Plots zagen we een zwarte slee op de hof komen (Rolls Royce-achtig, zoals je ook in de Engelse films ziet). We shooten verder, en dachten dat er een shoot was van een huwelijksreportage.

          Plots gaat de deur open, en worden we betrapt door een heel furieuze man, die Engels sprak, Engelse style van kledij, en een mega-dikke sigaar.
          Die man begon toch te roepen van "Get out", "You are mad !", "I'm gonna smash your cameras", "Police...", "fines"... etc.
          Hij was echt opvliegend... we excuseerden ons, en zeiden dat we niks deden behalve foto's maken. Ik vroeg of hij de eigenaar was, maar hij zei "What the fuck, it doesn't matter".
          Toen passeerde weer die kerel met de pick-up, en die kreeg ervan langs dat hij ons niet gezien had.
          Ik begrijp dat ze vrij kordaat en autoritait moeten optreden, want uiteindelijk weten ze niet wie vóór hen staat.

          Dan maar afgedropen, met een onvoldaan gevoel... we gingen net de bovenverdieping bekijken, maar zijn er dus niet geraakt.

          We konden ons ook verstopt hebben, maar denk als je dan betrapt wordt, dat het nog erger is. We zijn gewoon zelf spontaan naar die man gestapt, toen we hem hoorden de deur opendoen.

          Zou graag nog eens over doen, maar de schrik zit er nu wat in... :O
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #80
            Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
            Vrij gemakkelijk gevonden,Prachtige lokatie, maar in verval.
            Zou graag nog eens over doen, maar de schrik zit er nu wat in... :O
            Natuurlijk kan je dat gemakkelijk vinden...
            De kunst is om 'ongezien' binnen te sluipen via het bos...
            over de weg ben je lang van tevoren al gesignaleerd; die gasten zijn blijkbaar op hun 'qui-vive'

            Succes de volgende keer...

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #81
              Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

              hallo
              heeft iemand het juiste adres? of voor nog eens mee te gaan?

              groetjes pieter
              Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

              Comment


              • #82
                Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
                hallo
                heeft iemand het juiste adres? of voor nog eens mee te gaan?

                groetjes pieter
                ik ben er nog niet geweest, maar ik heb het adres in een paar clicks gevonden via google en wiki.
                "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                Comment


                • #83
                  Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                  Als die kerel zn honden loslaat ben je wel geschoren, dan mag je nog hard rennen of hoog klimmen. Laat dat studiomateriaal dus maar thuis

                  beetje overdreven maar wel passend (voor jullie dan): morituri te salutant (zij die gaan sterven groeten u)

                  succes
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #84
                    Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht


                    Plots gaat de deur open, en worden we betrapt door een heel furieuze man, die Engels sprak, Engelse style van kledij, en een mega-dikke sigaar.
                    Die man begon toch te roepen van "Get out", "You are mad !", "I'm gonna smash your cameras", "Police...", "fines"... etc.
                    Hij was echt opvliegend... we excuseerden ons, en zeiden dat we niks deden behalve foto's maken. Ik vroeg of hij de eigenaar was, maar hij zei "What the fuck, it doesn't matter".
                    :O
                    Dat was dus die opzichter die ik bedoelde, erg onvriendelijk, is nog vriendelijk uitgedrukt. Als je ongezien binnenraakt heb je gewoon geluk gehad, er hangt
                    overal detectie-apparatuur..
                    Enige mogelijkheid is proberen een georganiseerd bezoek te kunnen regelen ..

                    Comment


                    • #85
                      Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                      Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
                      Dat was dus die opzichter die ik bedoelde, erg onvriendelijk, is nog vriendelijk uitgedrukt. Als je ongezien binnenraakt heb je gewoon geluk gehad, er hangt
                      overal detectie-apparatuur..
                      Enige mogelijkheid is proberen een georganiseerd bezoek te kunnen regelen ..
                      ik weet niet ze wij hebben daar niemand gezien en hebben daar in totaal een uur of 5 gezeten, natuurlijk wel op hoede aangezien de vele opzichter met rotweilers en geweer verhalen maar in die 5 uur geen beweging gezien, en geen detectie apparatuur... en we zijn echt overal geweest waar we konden, inclusief kijkje genomen aan fazantenkwekerij...

                      ja het zal dan een geluk zijn zeker wij hebben nog staan zeveren met de kogelhulzen dat er overal op de grond lagen...
                      Schat, als je ontbijt op bed wil, ga dan in de keuken slapen!
                      Trotse bezitter van een DSLR Alfa 100-18-70mm + 50mm macro 2.8 + 75-300mm

                      Comment


                      • #86
                        Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                        Oorspronkelijk geplaatst door kitana2005 Bekijk bericht
                        ja het zal dan een geluk zijn zeker wij hebben nog staan zeveren met de kogelhulzen dat er overal op de grond lagen...
                        Het zijn vermoedelijk de bewuste kogels waarmee de voorgangers beschoten werden...
                        oei neen, dat was hagel

                        Comment


                        • #87
                          Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                          Hallo iedereen,

                          Speciaal om deze reactie hier te kunnen plaatsen heb ik een account hier aangemaakt.

                          Ik wilde namelijk net als vele van jullie, graag op bezoek bij chateau Noisy.

                          Nou hier mijn verhaal:
                          Na toch wel weken voorbereiding, heb ik uiteindelijk besloten om tóch het kasteel te bezoeken. Dit heb ik gedaan met 3 vrienden en op afgelopen zaterdag.
                          Met voorbereiden doel ik op het internet afstruinen naar al het mogelijke beetje informatie dat ik over vorige bezoeken van anderen kon vinden. Ook heb ik google maps en routebeschrijven uitgeprint zodat ik zeker wist waar ik de auto kon parkeren en hoe ik vervolgens moest lopen om 1, het kasteel te vinden en 2, de beheerder te ontwijken.
                          Na deze voorbereidingen ben ik zaterdag pas redelijk laat vertrokken, dit omdat 2 van mijn vrienden nog vanuit midden nederland moesten komen en het daardoor niet eerder konden halen. Uiteindelijk zijn we pas rond 10:00 vertrokken, net vanuit Nederland (vlakbij Eindhoven).
                          Na ruim 2 uur gereden te hebben kwamen we aan in het plaatsje celles, eerst zijn we rondom het bosterrein waar het kasteel zich op zou bevinden gereden. Dit zodat we een beter beeld hadden van de omgeving. Uiteindelijk hebben we onze auto tussen celles en het kasteel geparkeerd, op een kleine maar wel officiële parkeerplaats. (ruimte voor 1 à 2 auto's). Vanaf hier zijn we de berg op gelopen en al snel kwamen we de fazantenren tegen. Hierna kwamen we langs grasvelden (die we vanuit google earth al hadden gezien). Hier zijn we langsaf gelopen maar nog wel in het bos gebleven.
                          Toen we, na een kwartiertje lopen het kasteel zagen, zagen we gelijk mensen. Dus weggedoken en gewacht totdat deze (bleken ook urbans te zijn) weg waren. Toen verder gelopen naar het kasteel en wat is het mooi!
                          Na een rondje eromheen gelopen te zijn, zijn we naar binnen gegaan en hebben we echt alles bekeken. We zijn ruim 3 uur bezig geweest en zijn ook bovenin de toren geweest.
                          Alle reacties over dat het kasteel levensgevaarlijk is, zijn in principe wel waar. In grote delen is het plafond volledig naar beneden gekomen, en op sommige stukken moest ik over de steunbalken lopen en kon ik ondertussen 3 verdiepingen naar beneden kijken. Maarrr, wanneer je voorzichtig bent en niet zomaar overal heen loopt, loop je denk ik vrij weinig risico.
                          Over de beheerder: Eerlijk gezegd denk ik dat deze man de moeite een beetje heeft opgegeven, ik heb vele reacties gelezen waarin stond dat men al na een kwartier werd weggestuurd o.i.d.?
                          Maar tijdens deze ruime 3 uur heb ik niemand gezien.. ook waren er 2 spaanse vrouwen (ook urbans) aanwezig die zelfs een heel toneelstuk aan het opnemen waren, met verkleden en al..

                          Voor de mensen die nog willen gaan: Ik raad jullie echt aan om z.s.m. te gaan en met een groep maximaal van 5 mensen. Waarom z.s.m.? Nou simpel, het is gewoon een feit dat het kasteel érg in verval is, en beter wordt het er zoiezo niet op!
                          Verder zou ik je niet al te druk maken om de beheerder. Het kan zijn dat ik gewoon veel geluk heb gehad, maar eerlijk gezegd zou ik het er nut niet meer van in zien om dit te beheren.. simpelweg omdat er, buiten de schoonheid, geen nuttige dingen meer zijn om te beheren.
                          Bovendien is het kasteel groot genoeg om je ergens te kunnen verstoppen het kan écht niet zijn dat de beheerder overal zou kunnen komen, hooguit alleen in de hoofdkamer met de betonnen trap.


                          Meer vragen? Pm me gerust

                          Comment


                          • #88
                            Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                            Wat ik hier trouwens nog wil bijvoegen:

                            Ik heb ook reacties gelezen waarin mensen heel moeilijk uit proberen te leggen hoe je het kasteel in komt. Maar dit is nogal simpel..
                            Aan elke kant van het kasteel kun je naar binnen, maarrr.
                            Als je via de hoofdingang naar binnen komt, kun je terecht bij het middelste en het linker gedeelte van het kasteel. Wanneer je echter aan de rechterkant naar binnen gaat, kom je in de rechtervleugel uit, waar je anders niet terecht kunt komen via het midden!

                            Mocht iemand ook nog foto's willen, kan hij/zij mij hierover ook een pb sturen

                            Comment


                            • #89
                              Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                              Lijkt me een superlocatie!
                              Ik wil gerust meer info over hoe het te bereiken is, heb wel nog niet direkt plannen..

                              Maar dan nog die rottweilers die mogen toch niks doen. Hangt er een bordje 'opgepast voor de hond' of iets dergelijks? (in het frans dan wel voor de muggenzifters)
                              Andy Lemaire

                              andylemaire.be

                              Comment


                              • #90
                                Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                                zeer interessant, wil dit ook wel eens meemaken

                                Luc
                                http://lvbfoto.jimdo.com/

                                Comment

                                Working...
                                X