Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

    Is dat met toestemming van beheerder/eigenaar
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #17
      Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Het weekend van 8 en 9 november is bij mij bezet (9/11 is het bodyartfestival).
      Waarom niet bvb op 11 november dan is het wapenstilstand, dan mogen de jagers niet op ons schieten

      Inderdaad, 11 november zou perfekt uitkomen...

      mvg,

      Roland

      Comment


      • #18
        Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

        Als het nog niet volzet wil ik graag meedoen. De datum speelt geen rol.
        10 man is nu wel al een hele groep. Ik veronderstel dat het enige wat hij kan doen is ons wegjagen (liefst zonder geweer) of de politie bellen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #19
          Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

          amai bne aant twijfele voor dit te doen nu ineens na het verhaal :s

          Comment


          • #20
            Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

            De groep zal waarschijnlijk al te groot zijn.... anders ik doe mee

            Comment


            • #21
              Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

              Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
              daar is toch een weg die rechtstreeks naart kasteel gaat zoals ik akn zien op google maps ( rue noisy ) paar 100m terugzetten ergens en dan tevoet verder !
              Inderdaad ... die weg is daar, en die gaat enkel maar naar het privédomein !!!

              Aan het kruispunt met de "Route de Lavis" is een automatische poort (incl. camera) die de toegang tot Noisy voor auto's verhindert.
              Toen ik mijn wagen nog maar in de omgeving van dat kruispunt (Route de Lavis - Chaussée Romaine - Noisy) parkeerde was er binnen enkele ogenblikken iemand ter plaatse die zich uitgaf voor conciërge en de poort kon openen.
              Zelfs na hem, in mijn beste Frans, te hebben uitgelegd dat ik geen slechte bedoelingen had, kreeg ik geen toelating om het domein verder te betreden.
              "De graaf is trouwens woedend over de dingen die tegenwoordig op het internet verschijnen", beweerde de "conciërge".

              Ik wil jullie gewoon maar zeggen dat het domein betreden (via deze weg) geen goed idee is.
              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

              Comment


              • #22
                Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht



                Ik wil jullie gewoon maar zeggen dat het domein betreden (via deze weg) geen goed idee is.

                De weg naar de hemel gaat nooit over rozen Het is zoals ik al zei : gaan voor het eerste licht (gevogelte en wild eten niet in het donker) en een ferm stukske wandelen door den bos.
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #23
                  Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                  Hallo,

                  Speciaal geregistreerd op het forum om mijn ervaring met Chateau Noisy te delen. Lees hieronder mijn verhaal:

                  Ik ben een week of 3 geleden met mijn vriendin naar het chateau gereden. Wij komen van net over de grens (Nederland) en moesten hiervoor bijna 2 uur rijden. Enfin, ik had me redelijk goed voorbereid omdat het moeilijk te vinden zou zijn. Zelfs met navigatie in de auto valt het niet mee. Met behulp van de navigatie, een afdruk van Google Maps en Google Earth wist ik het kasteel te vinden. De grote poort (gesloten) met oprijlaan was een vraagteken of het 100% de ingang van het kasteel zou zijn. Uiteindelijk aan een openbare weg de auto geparkeerd om een andere ingang te gebruiken: door het bos. Volgens het kaartje en Google Earth zouden we bij het kasteel uit moeten komen als we recht door het bos liepen.
                  Enfin, na een half uur lopen het kasteel eindelijk gevonden. Je ziet werkelijk door de bomen het bos niet. En je hart klopt toch wel in je keel als je met zijn tweeen bent. Het is overduidelijk dat je hier waarschijnlijk niet mag komen.

                  Overal fazanten die omhoog schieten met bijbehorend kabaal. Over de bewaker met rode pick-up en 2 rotweilers achterin had ik al gelezen op internet, dus we waren op onze hoede. Toen we eindelijk voor het kasteel stonden bij de 2 ijzeren "pilaren" (die ook op de meeste foto's staan) hoorde mijn vriendin ineens een auto. Dat moest de bewaker zijn. Toen ik over mijn schouder keek draaide net de pick-up het pad op naar het kasteel. Hij moest ons gezien hebben. Een smoes bedenken zou belachelijk zijn, overal is te merken dat het een prive terrein was. Dus maar het bos ingerend. Hij had ons blijkbaar op een haar na NIET gezien. En die 2 rotweilers ons ook niet. Die waren inderdaad zoals ik eerder had gelezen van de partij, en zaten (open) in de bak van de pick-up. Wat een geluk. Nu ben ik niet zo'n watje, maar mijn vriendin had het helemaal gehad (begon te huilen). Veel te spannend, en in haar vluchtpoging is ze haar Samsung gsm ook nog verloren in het bos, uit haar zak gevallen. (Vinder mag me pb'en!)

                  Nu we vlak voor de ingang in het bos zaten en de bewaker inmiddels voorbij was gereden vond ik het toch jammer om 2 uur voor niets te rijden (en 2 uur terug) en dan voor de voordeur van het kasteel weg te gaan. Dus toch het risico genomen om wat foto's te maken en een rondje om het kasteel te lopen. Geweldig!

                  Mijn advies: Mochten jullie het willen riskeren: Ga zo vroeg mogelijk. Zodra het licht wordt zou ik erheen gaan. Wij waren midden op de dag (12:00 uur) en troffen dus een bewaker. Jammer dat de winter aanbreekt en het pas laat licht is 's ochtends.
                  Daarnaast adviseer ik ten strengste NIET het kasteel te beklimmen. Alle YouTube filmpjes en foto's vanaf de verdiepingen/toren zijn van 2005-2007 ongeveer. Zelfs toen was het al bijna onmogelijk de gaten in de plafonds/trappen te ontwijken. Er zijn inmiddels ook plafonds ingestort. Probeer het nu dus absoluut niet meer. Het is het echt niet waard.
                  Mocht je toch naar binnen willen, aan de linker zijkant van het kasteel (als je voor de "voordeur" staat) kun je via de keuken naar binnen. Het is overigens één grote rotzooi met afval en werkzaamheden van vandalen, maar goed.

                  Gaan jullie dus toch, let dan op wat je doet. Volg mijn adviezen en veel plezier. Je weet niet wat je ziet. Dood- en doodzonde dat Belgie dit laat gebeuren. Dit pand moest allang op de monumentenlijst staan. Geniet ook van wat ooit een prachtig zwembad en een prachtige vijver geweest was (achterkant).
                  Met een groep van 10 man val je extra op (nadeel), maar kan een bewaker je niet zoveel maken (voordeel).

                  p.s.: Mocht je het echt niet kunnen vinden, of je twijfelt: Vanaf de parking van het Chateau Veves (staat overal met borden aangegeven) kun je het Chateau Noisy net nog zien liggen in het bos.
                  Last edited by S.A.F; 21 oktober 2008, 17:09.

                  Comment


                  • #24
                    Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                    Foto: http://img520.imageshack.us/my.php?i...1010037jv1.jpg
                    Last edited by S.A.F; 21 oktober 2008, 17:13.

                    Comment


                    • #25
                      Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                      mss beter SD afgelasten en met kleine groepen gaan ivm gevaren gepakt te worden ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                        Hihi, grappig hoe de sfeer plots omgekeerd is
                        Urban Exploration doe je niet met een grote groep, behalve als het netjes georganiseerd is.
                        Noisy met 10 man bezoeken?
                        Spannend is het inderdaad, de fazanten vliegen je rond de oren, alsook de bijhorende hagel. Bezoek deze plek met z'n 2tjes zou ik zo zeggen, rustig op het gemak. Bereid je goed voor, en blijf van de paden weg.
                        De toren ben ik nog tot de top beklommen, maar veilig is het niet...
                        Kzou zeggen succes
                        StijnDeGrauwe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                          Rothweilers, rondvliegende hagel...is dit wel te riskeren
                          en verantwoord

                          Ik heb er alvast mijn twijfels over...
                          Nochtans, ik zou er echt graag naartoe willen gaan...

                          Ofwel is het allemaal overroepen....

                          Enfin, de wereld is aan de durvers

                          ..;zal mijn kogelvrije vest maar aantrekken....

                          Comment


                          • #28
                            Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                            Ben er een paar jaar geleden ook nog eens geweest , samen met men broer.
                            Er is idd strenge controle , allee , toen toche .
                            Bijna om de 15 minuten komt er wel een of andere opzichter voorbij gereden.
                            Denk misschien om de fazanten te voederen , die zitten er enorm , overdreven veel.
                            De staat van het kasteel toen was al erbarmelijk , gesloopt , gevandaliseerd.
                            Zelfs de mooie blauwe trap hebben ze meegenomen in stukken .
                            De bovenste verdiepingen zen idd niet echt meer bereikbaar , rot , gevaarlijk plekje en zekers niet met teveel volk gaan , ga je zo door de vloer.
                            Heb ook gehoord dat er dit jaar tijdens een storm nog een deel is ingevallen , maar welk deel weet ik niet.
                            Is idd een heel mooie urban plek , maar denk tegenwoordig fel afgebroken en gevandaliseerd.
                            Wij zijn ook de auto gaan zetten aan chateau veves en vandaar zie je idd de torens van het kasteel , wij hebben dus de beklimming gedaan via de bossen , was een veilige doch vermoeiende route en dan kom ja aan de voorkant aan de grote fontein van het kasteel uit , prachtig zicht , maar BEWARE of the guards....
                            Veel succes en hopelijk mooie shoot

                            mvg xiebu
                            "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                            *BD1033BE*

                            Comment


                            • #29
                              Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                              Rothweilers, rondvliegende hagel...is dit wel te riskeren
                              en verantwoord

                              Ik heb er alvast mijn twijfels over...
                              Nochtans, ik zou er echt graag naartoe willen gaan...

                              Ofwel is het allemaal overroepen....

                              Enfin, de wereld is aan de durvers

                              ..;zal mijn kogelvrije vest maar aantrekken....
                              Toen ik er was hoorde je slechts vanuit de verte (misschien wel kilometers ver?) geweerschoten. Bovendien kijkt een jager wel voordat hij op een mens loopt te schieten. En trouwens, de meeste jagers jagen toch 's avonds/ 's nachts i.v.m. de dieren die dan pas gaan eten?

                              Comment


                              • #30
                                Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

                                Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F Bekijk bericht
                                Toen ik er was hoorde je slechts vanuit de verte (misschien wel kilometers ver?) geweerschoten. Bovendien kijkt een jager wel voordat hij op een mens loopt te schieten. En trouwens, de meeste jagers jagen toch 's avonds/ 's nachts i.v.m. de dieren die dan pas gaan eten?
                                Daar ben ik niet zo zeker van. Jagen doe je op elk uur van de dag. Je merkt vaak van die bordjes in het bos dat je de weg niet mag verlaten tijdens het jachtseizoen omwille van het gevaar, laat staan dat je een verboden terrein mag betreden. Nu is het denk ik geen jachtseizoen, maar veel stropers lappen dit aan hun laars. Zeker als er fazanten in de buurt zijn. Voor velen lijkt dit een uitverkoren uitstap omwille van de Urban exploration feeling , maar het is op eigen risico.

                                Comment

                                Working...
                                X