Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 96

Standaard Re: amateur of student huwelijksfotograaf gezocht

Waarom nog veel geld steken in een huwelijks reportage? Om later bij die van het "nieuwe samengestelde gezin" te leggen misschien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
    Van waar komt die 110 EUR/uur eigenlijk?
    Tom sprak over 105 EUR p/p voor het feest maar zie nergens anders iets over 110 EUR/uur voor een fotograaf.
    Dit topic heeft een mod samengevoegd ... TS zijn oorspronkelijke vraag is hierdoor weg (van het 2de topic die hij gestart had). Daardoor is mijn reactie een beetje uit de context gerukt door het samenvoegen.

Hier is de oorspronkelijke openingspost waar ik op reageerde:

Wij zijn op zoek naar een fotograaf (mag ook amateur of student zijn) voor ons huwelijk volgend jaar in mei (te Knesselare-tussen Gent en Brugge).
    Ondertussen hebben wij al heel wat offertes ontvangen, maar deze zijn allen peperduur (soms 110 euro/uur!). Daar er heel wat andere kosten bij een huwelijk komen wensen wij met een low-budget toch leuke foto's te bekomen.
    Wij zijn op zoek naar iemand die foto's kan trekken van het huwelijk zelf + op locatie (dus van +- 10u-16u). Wij willen zeker niet de klassieke foto's, wel bijv. retro-, ludieke, alternatieve foto's kunnen ons bekoren.
    Wij willen ook geen trouwboek, enkel de foto's op een digitale drager zodat wij zelf een boekje ofzo kunnen samenstellen.
    Kent u iemand of bent u zelf de fotograaf die wij zoeken: graag een antwoordje terug (het zou leuk zijn mochten we ook enkele foto's kunnen zien).
    Peperdure fotografen: gelieve niet te reageren op dit bericht, en wij zijn ook niet geïnteresseerd in de discussie over amateur- of studentfotografie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
    Waarom nog veel geld steken in een huwelijks reportage? Om later bij die van het "nieuwe samengestelde gezin" te leggen misschien.
    toch mooi om ze de allereerste wettelijke stap naar de echtscheiding terug te kunnen zien.
    The Knight That Says Ni...kon

je krijgt wat je betaald :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1_HuwelijkRamp

nog maar eens aangetoond.400 euro om een hele dag te filmen en dan bewerken ?
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Of, je vraagt het gewoon aan nonkel Gilbert en geeft hem dit boek: Digital Wedding Photography For Dummies. Dat kost je nog geen 20€
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Beroeps huwelijksfotografen die het gevoel hebben dat anderen hun werk afpakken zijn verkeerd bezig. Er zijn in België per jaar 50 000 huwelijken. Zonder Nederland, luxemburg of Frankrijk. De koppels die 500 EUR willen geven aan een minder ervaren- of amateur fotograaf, so be it. Daar is toch niets verkeerd mee? Dat is het teken dat ze minder waarde hechten aan de foto's dan aan andere zaken. Promoot je naar de juiste mensen. Al de succesvolle fotografen zijn minstens een jaar op voorhand volgeboekt. Dat zegt toch voldoende over de vraag en aanbod. In discussie gaan over wie duur of goedkoop is is volgens mij totaal zinloos. Dat is hetzelfde als zeggen dat een BWM 7 veel te duur is. Want ge kunt een Skoda kopen voor 8000 EUR. De auto brengt u ook van A naar B. De TS is duidelijk op zoek naar een goedkopere oplossing. Hij zal er wel zijn redenen voor hebben maar dat is in ieder geval niet mijn target group.
    Volledig akkoord. Behalve dat prijs evenredig is met kwaliteit. Dat is niet altijd zo. Ik zie soms veel betere en frisse foto's van een jonge student fotografie dan van een 50jarige die al 30 jaar huwelijksfoto's neemt volgens een vast plan en stijl.

Ik vind het onnozel dat er voor andere diensten en producten 100 verschillende prijzen en assortimenten bestaan, maar dat een trouwreportage maar één prijs mag of kan hebben, namelijk een hoge.
    Alsof er alleen twee mogelijkheden bestaan: een reportage van 1800 euro OF wegwerpcamers's uitdelen aan de gasten, zoals hierboven vermeld wordt.

Dat is gewoon kinderachtig. "Ah je wilt niet aan mijn hoge prijs een fotoreportage, ja dan mag je geen goedkopere fotograaf zoeken, neem dan maar wegwerpcamera's. Het is ik of niemand anders"

Net zoals bij de prijs van elk product/dienst heb je aanbieders en vragers van verschillende prijzen. Dat is een gezonde situatie voor iedereen. De super-pro heeft zijn 2000 euro huwelijken, de groeiende amateur zijn 750 euro reportage, de vriend van de familie in bijberoep heeft zijn bezigheid voor 200 euro...

Iedereen neemt genoeg uit de grote fruitschaal. Maar het ene fruit is beter dan het andere natuurlijk, soms los van de prijs.
    En het nadeel is wel dat fotografie gedemocratiseerd is en dus een fotograaf minder aanzien en respect geniet dan vroeger.
    Waardoor mensen neigen minder te willen betalen. Dat geeft spanningen. Maar werk die niet uit op collega fotografen.
    Laatst gewijzigd door caleido; 23 maart 2011 om 11:12
    D600/D700 + 24 t/m 180mm primes | Hasselblad 503cx | Kiev 60 | Nikon FE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Alsof er alleen twee mogelijkheden bestaan: een reportage van 1800 euro OF wegwerpcamers's uitdelen aan de gasten, zoals hierboven vermeld wordt.
    Heb ik ergens gezegd dat het 't een of 't ander moest zijn? Neen. Maak dat er dan ook niet van aub. Ik zei enkel dat je het zo goedkoop en origineel kunt houden. Na wat opzoekwerk blijken die wegwerpcamera's zo goedkoop nog niet te zijn, dus zo'n goed voorstel was het niet, dat wil ik toegeven.

En ik heb tijdens mijn eigen zoektocht naar een huwelijksfotograaf véél websites en foto's bekeken. Daarbij zaten inderdaad veel ervaren fotografen tussen wiens foto's ik niet origineel genoeg vond, da's ook deels een kwestie van smaak. De fotografen die ik écht goed vond zaten zonder uitzondering in de hogere prijscategorie. De mensen waarmee we gesproken hebben werken ook effectief keihard om er iets bijzonders van te maken en steken er véél meer tijd in dan de dag alleen. De kwaliteit van het eindresultaat is zoals bij quasi alle vormen van fotografie evenredig met de tijd die er in gestoken is, en dat is maar logisch ook. En als je langer werkt aan één trouw, dan ligt de prijs automatisch hoger.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het goedkoop niet kan. Er zijn perfect betaalbare oplossingen, waarbij de fotograaf (niet minder kundig) gewoon iets minder tijd spendeert in voorbereiding, nabewerking of een eventuele 2e fotograaf. En dat kan voor andere mensen perfect voldoen aan de eisen. Zelf wil ik gewoon iemand waarvan ik weet dat hij wow-foto's maakt.
    Laatst gewijzigd door ThierryM; 23 maart 2011 om 11:56

Als je je nog een jonge fotograaf zoekt mag je zeker eens met mij mailen.
    Dan stuur ik foto's door van een huwelijk dat ik al eens gedaan heb.

melissademeersman@hotmail.com

Ik doe niet alleen huwelijksfoto's. Als je al eens wilt kijken naar wat voor foto's ik maak kan je kijken op mijn blog.

Http://melissademeersman.wordpress.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdm Bekijk bericht
    Als je al eens wilt kijken naar wat voor foto's ik maak kan je kijken op mijn blog.

Http://melissademeersman.wordpress.com
    Meteen duidelijk voor TS dat je "voldoende" ervaring hebt

Ik zou wel eens een enquete willen houden over het gemiddelde loon dat er op dit forum verdiend wordt. Niet iedereen kan zoiets betalen of wil er zoveel geld aan geven. We zitten hier op een fotografieforum, logisch dat iedereen hier veel waarde hecht aan fotografische herinneringen. Misschien dat er op een muziekforum dan heel fel gediscussieerd wordt over een live orkest en de openingsdans, of ligt het gewoon aan dit forum?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Meteen duidelijk voor TS dat je "voldoende" ervaring hebt
    Dankje, al doende leert men he!!!
    Ik verdien zelf ook enorm weinig aan mijn foto's.
    Maar het is tenslotte een passie en om rijk te worden
    moet je geen fotograaf worden vind ik.

En op optredens krijg ik meestal geen geld. ik krijg wel soms eten en drank gratis+ gratis toegang. En ja als je zoiets graag doet ga je ervoor.
    plus je krijgt naambekendheid. Wat altijd mooi meegenomen is voor in de toekomst!

Hallo,

ik ben 17 en doe geen KSO omdat ik het te riskant vind maar ben wel gepassioneerd met fotografie en gebruik ook Adobe Photoshop CS5.

Ik heb ook net een portretlens gekocht (50mm f 1.4) omdat ik gek ben op portretten.

Ik heb ervaring met communiefoto's en die probeer ik altijd zo min mogelijk cliché te doen. Zo vind ik ook dat sommige trouwfoto's zijn...

Ik ben (vind ik persoonlijk) wel goed in het 'flatterend' fotograferen van mensen, daarmee houden sommigen geen rekening, omdat ik al veel jongeren heb gefotografeerd en die zijn overijdel dus weet ik wel hoe iemand op een foto wil staan.

Ik ben nog jong ( en dus ook niet duur) maar zou het een leuke ervaring vinden. Ik heb natuurlijk nog geen trouwfoto's gedaan, maar er moet altijd een eerste keer zijn !

Proficiat trouwens !

flickr : (communiefoto's staan er niet op ivm privacy, kan ze eventueel wel doormailen : http://www.flickr.com/photos/fiendeman/ )

Mvg !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volcanoes Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb ook net een portretlens gekocht (50mm f 1.4) omdat ik gek ben op portretten.

Mvg !
    50mm is een standaard lens, geen portretlens.
    Een portretlens is een lens die voor dat doeleinde is gebouwd en wordt daarom ook zo genoemd.

Wat zijn wel portretlenzen:
    de meest gekende is de 85 mm
    de 135 SF of DC.

De minst gekende de 105 DC.

(SF = Soft focus, DC = DeFocus Control)

De bouw van deze lenzen is geoptimaliseerd voor portretten.
    Ze hebben ook zachtere contrasten voor flaterendere huidsturcturen en het diaframabladen geven een mooie bokeh.

Je noemt eenl ens geen portrtlens omwille van zijn brandpuntafstand maar omwille van zijn bedoelde functie waarvoor hij ontwikkeld is
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volcanoes Bekijk bericht
    Hallo,

ik ben 17 en doe geen KSO omdat ik het te riskant vind maar ben wel gepassioneerd met fotografie en gebruik ook Adobe Photoshop CS5.

Ik heb ervaring met communiefoto's en die probeer ik altijd zo min mogelijk cliché te doen. Zo vind ik ook dat sommige trouwfoto's zijn...

Ik ben (vind ik persoonlijk) wel goed in het 'flatterend' fotograferen van mensen, daarmee houden sommigen geen rekening, omdat ik al veel jongeren heb gefotografeerd en die zijn overijdel dus weet ik wel hoe iemand op een foto wil staan.

Ik ben nog jong ( en dus ook niet duur) maar zou het een leuke ervaring vinden. Ik heb natuurlijk nog geen trouwfoto's gedaan, maar er moet altijd een eerste keer zijn !

Proficiat trouwens !

flickr : (communiefoto's staan er niet op ivm privacy, kan ze eventueel wel doormailen : http://www.flickr.com/photos/fiendeman/ )

Mvg !
    Dat er een eerste keer moet zijn is volledig begrijpelijk.
    Huwelijksfotografie is wel nog iets meer dan protretfoto's trekken.
    Je hebt eigenlijk alles in het dubbel nodig. Zoals zo vaak gesteld: een defect aan iets van je apparatuur en het is game over.
    Je moet de 'ceremonieprocedures' kennen.
    Je moet snel kunnen werken want een burgerlijke trouw is op nog geen 10 minuten afgehandeld en je moet alles er wel op hebben staan. Alle belangrijke ogenblikken moeten er feilloos op staan.
    Je hebt veel Gb aan kaartjes nodig.
    Toestellen moeten hogere ISO's aankunnen. Is dat niet moet je perfect met de flash kunnen werken. En neen: kapotflitsen is geen optie.
    Je moet je apparatuur feilloos kunnen bedienen. De hele dag op 'AUTO' is geen optie.

Maar veel succes.
    Patrick
    Website: www.liebens.info / Facebook: Patrick.Liebens.Fotografie

Het komt altijd op hetzelfde neer:

"If you pay peanuts, you'll get monkeys"

Mvg,
    Frederic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frederic de smet Bekijk bericht
    het komt altijd op hetzelfde neer:

"if you pay peanuts, you'll get monkeys"

mvg,
    frederic
    recht erop
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    50mm is een standaard lens, geen portretlens.
    Een portretlens is een lens die voor dat doeleinde is gebouwd en wordt daarom ook zo genoemd.

Wat zijn wel portretlenzen:
    de meest gekende is de 85 mm
    de 135 SF of DC.

De minst gekende de 105 DC.

(SF = Soft focus, DC = DeFocus Control)

De bouw van deze lenzen is geoptimaliseerd voor portretten.
    Ze hebben ook zachtere contrasten voor flaterendere huidsturcturen en het diaframabladen geven een mooie bokeh.

Je noemt eenl ens geen portrtlens omwille van zijn brandpuntafstand maar omwille van zijn bedoelde functie waarvoor hij ontwikkeld is
    de 50mm op ne crop is wel nen 80 mm, dus perfect voor portret.
    ( ik heb de 85mm )
    en die 135 ( mooie lens word wel 216mm, niet direct nog een portret lens.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie
    de 50mm op ne crop is wel nen 80 mm, dus perfect voor portret.
    ( ik heb de 85mm )
    en die 135 ( mooie lens word wel 216mm, niet direct nog een portret lens.
    Maw, de brandpuntsafstand bepaalt wat een portretlens is of niet????? Toch maar een raar idee....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Het komt altijd op hetzelfde neer:

"If you pay peanuts, you'll get monkeys"

Mvg,
    Frederic
    errare humanum est sed perseverare diabolicum est

zouden diegenen die vandaag nog veel geld uitgeven aan een huwelijksfotograaf misschien niet de "monkeys" zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Maw, de brandpuntsafstand bepaalt wat een portretlens is of niet????? Toch maar een raar idee....
    Eigenlijk wel , als ge een model met ne 35mm ( ik overdrijf natuurlijk ) fotografeert, dan heeft die "flaporen", en met nen 200 is die meer "samengedrukt", ne 85 mm is voor portret het aangewezen brandpunt om geen vervorming te krijgen ( en een mooie onscherpte) en die 50mm wordt nen 80 mm, dus die is op ne cropbody, eigenlijk perfect als portretlens te gebruiken.
    Alles tussen de 50 en de 135 is ideaal eigenlijk ( niet dat er geen mooie portretten zijn met nen 200 ) maar ge moet wel altijd de cropfactor van den body meetellen.
    zal de volgende keer als ik in de studio zit, eens een portret fotograferen op 35 op ne fullframe en ene met ne 85, en op ne crop ene met ne 50, der zal weinig verschil tussen zijn. ( zal dezelfde F waarde gebruiken, en even groot inkaderen ).

Grappig toch, een topic over huwelijksfotografie en de immer zo mysterieuze BrendaM komt een zegje doen. Maar wie is Brenda eigenlijk? En wat drijft haar?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    Eigenlijk wel , als ge een model met ne 35mm ( ik overdrijf natuurlijk ) fotografeert, dan heeft die "flaporen", en met nen 200 is die meer "samengedrukt", ne 85 mm is voor portret het aangewezen brandpunt om geen vervorming te krijgen ( en een mooie onscherpte) en die 50mm wordt nen 80 mm, dus die is op ne cropbody, eigenlijk perfect als portretlens te gebruiken.
    Alles tussen de 50 en de 135 is ideaal eigenlijk ( niet dat er geen mooie portretten zijn met nen 200 ) maar ge moet wel altijd de cropfactor van den body meetellen.
    zal de volgende keer als ik in de studio zit, eens een portret fotograferen op 35 op ne fullframe en ene met ne 85, en op ne crop ene met ne 50, der zal weinig verschil tussen zijn. ( zal dezelfde F waarde gebruiken, en even groot inkaderen ).
    het eerste nuttige antwoord op de vraag van TS.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alain_declippel Bekijk bericht
    Hallo iedereen, wij trouwen volgend jaar mei en hebben volgende vacature
    Wie wij wel zoeken:
    -Een eigenzinnige fotograaf, met kennis van zijn vak, die op een minder alledaagse plek de perfecte foto's kan maken.
    -Regio Oost-West-Vlaanderen
    Wie wij niet zoeken:
    -De fotograaf die voor ons een prijzig boekje samenstelt. Voor ons gaat het om de foto's, waarmee we zelf aan de slag kunnen.
    Suggesties? Stuur maar door...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    het eerste nuttige antwoord op de vraag van TS.
    grt,bouk.
    De TS vroeg naar een huwelijksfotograaf. Wat heeft de focal length daarmee te maken?
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - twitter

De TS vroeg naar een huwelijksfotograaf. Wat heeft de focal length daarmee te maken?
    juist!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Het vinden van een huwelijksfotograaf met “klasse” is vandaag een immens probleem.

Nu hebben wij weer een opdracht voor een huwelijk waar zo’n 300-tal internationale industriëlen aanwezig zullen zijn.

De prijs is totaal van geen belang maar er moet natuurlijk wel iets tegenover staan en dat is vandaag toch wel een heel groot probleem.
    Laatst gewijzigd door KaroDS; 6 april 2011 om 09:12

Regels voor berichten