Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

    Goeie middag,
    Ik heb een tijdje geleden voor de eerste maal een huwelijksreportage gemaakt, van bij de make-up tot de openingsdans, met een 2de fotograaf erbij om niks te missen.
    5500 foto's verder vraag ik me af wat de gemiddelde duur is tussen dag van het huwelijk en aflevering van alle afgewerkte foto's. Kan iemand mij hier in adviseren aub, alvast bedankt!
    groetjes SWP

  • #2
    Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

    Tussen 1 en max 3 maand heb ik al gehoord, ik werk meestal tss 4 en 6 weken.
    Maar lever 2 dagen nadien al een 4 tot 7-tal foto's af

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

      Dank je voor de info!

      Comment


      • #4
        Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

        Ik zou toch proberen dat af te leveren op een week of 4.
        Waarom zou dat 3 maand moeten duren? Doe je dan maar één reportage per trimester?
        Probeer dat af te krijgen voor je de volgende reportage doet!

        Het moet een nachtmerrie zijn om uit 5500 foto's te komen tot max een 50-tal ?

        Comment


        • #5
          Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik zou toch proberen dat af te leveren op een week of 4.
          Waarom zou dat 3 maand moeten duren? Doe je dan maar één reportage per trimester?
          Net omdat je er meerdere per trimester doet duurt het langer om alles af te werken

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijksreportage

            Moderator Note: Verplaatst van Fotohoek/Evenementen naar Algemeen. De Fotohoek dient om je foto's te tonen.

            En toen bleek dat je dubbel gepost hebt, wat niet mag volgens de BD regels. In het vervolg graag de Mod(s) contacteren via het uitroepteken linksonder je topic.
            De twee topics zijn nu samengevoegd, en de overbodig geworden posts zijn verwijderd.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijksreportage

              Stel dat je elke 2 weken een reportage doet, dan moet je toch zorgen dat je daar maximum 2 weken aan werkt.
              Dan zou afleveren op 2 weken (+externe printtijd) toch perfect moeten kunnen.

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijksreportage

                LesC, bedankt voor de informatie. Ik had inderdaad op een verkeerde plaats gepost maar vergeten te verwijderen en dan uitgezocht waar ik het wel kon posten. Mijn excuses, zal niet meer gebeuren ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijksreportage

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Stel dat je elke 2 weken een reportage doet, dan moet je toch zorgen dat je daar maximum 2 weken aan werkt.
                  Dan zou afleveren op 2 weken (+externe printtijd) toch perfect moeten kunnen.
                  Als een hobbyfotograaf na 2 weken al zijn foto's afleverd vraag ik me af aan welke kwaliteit dit zal zijn! Ik zit daar toch tamelijk wat uren aan en heb nog gezin en job en de hobby zelf ligt ook al geen maand stil....
                  En de eerste maal dan al....
                  Doe jij dit in 2 weken tommie1?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ik zou toch proberen dat af te leveren op een week of 4.
                    Waarom zou dat 3 maand moeten duren? Doe je dan maar één reportage per trimester?
                    Probeer dat af te krijgen voor je de volgende reportage doet!

                    Het moet een nachtmerrie zijn om uit 5500 foto's te komen tot max een 50-tal ?
                    Misschien hebben deze mensen ook nog een hoofdberoep.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

                      Nee, ik doe dat niet.

                      Maar als je als pro ca 1 reportage per week doet, daar kan je ten eerste amper van leven, en als je dan het bewerken niet rond krijgt op een week tijd, dan stapelt de achterstand zich gewoon op.
                      Als hobbyist is dat iets anders natuurlijk.

                      Als ik na een vakantie niks doe met mijn foto's in de 2 weken er na, dan gebeurt er meestal niet veel meer....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

                        Leg dit in de toekomst vast bij je overkomst-document. Dan weet jij en de klant waar hij zich mag aan verwachten en het voorkomt dat je ongewild de zaken laat liggen en ...
                        Trouwens, wie eerst zaait, eerst maalt. Ik probeer steeds zo snel als mogelijk de hoofdselectie te doen. Daarna zo snel als mogelijk de witbalansen goed zetten met de eventueel kleurwetenschappen van de dag zelf in het achterhoofd. Ik gebruik dan ook steeds nog een grijskaart en een kleurenpaspoort. Voorkomt veel nutteloos nawerk.
                        Je spreekt van een tijdje geleden ? Betekent dit dan dat je zelfs nog de selectie niet gedaan hebt ? Ik mag er niet aan denken.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          Misschien hebben deze mensen ook nog een hoofdberoep.
                          Kan best zijn, maar als je een opdracht tegen betaling aanvaardt, dan staan daar verplichtingen tegenover. Dan maakt het voor de klant eigenlijk niet uit of dat hoofd of bijberoep is.
                          Dan moet je op een redelijke termijn een goede kwaliteit afleveren.
                          Als je als fotograaf in bijberoep te veel opdrachten aan neemt, dan kan je niet met een excuus af komen : "geen tijd".
                          En als je bij een huwelijk opdaagt met een tweede fotograaf, dan schep je ook verwachtingen (zal wel ergens in de prijs zitten hoop ik), en dan verwacht de klant ook iets meer dan wat fotokes of een USB stick van Nonkel fotograaf met de dikke kodak.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afleveringstermijn foto's van huwelijksreportage

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            .... Als ik na een vakantie niks doe met mijn foto's in de 2 weken er na, dan gebeurt er meestal niet veel meer....
                            Dan ligt dat gewoon aan jou natuurlijk

                            Er we vergelijken hier uiteraard geen vakantiekiekjes met een huwelijksreportage hé ...

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Huwelijksreportage

                              Idd beste is afspraak maken op voorhand
                              En hoe meer je dit zal doen, hoe meer je zal weten hoe of wat

                              En iemand die zegt dat "een pro" zijn foto's afheeft na 1 (!?!?) Of 2 weken die weet niet waarover hij spreekt en zou beter geen raad geven hierin

                              Veel mensen vragen zoiets graag aan een amateur, omdat het minder kost en het vaak geen vreemde is, dan is het ook maar normaal dat er niet aan "een pro" gespiegeld moet worden

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X