Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies afspraken koppel naaktfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies afspraken koppel naaktfotografie

    - Ik krijg een mailtje met de vraag voor een koppel fotoshoot met de vrouw in lingerie, en de man halfnaakt, en of ik dit zie zitten. Er wordt ook gevraagd of de er interactie mag zijn om zodat de foto's natuurlijker en spontaner overkomen.

    - Ik antwoord dat ik dat wel zie zitten+mijn prijs, werkwijze, vraag voor datum afspraak enz.

    - Nu krijg ik een tweede mail met daarin enkel de vraag hoever deze interactie kan gaan.

    Normaal is dit gewoon een koppel dat romantische/pikante foto's van zichzelf wil hebben, en daar heb ik absoluut geen probleem mee.

    Maar hoe kan ik zeker weten dat dit het geval is, en dat hier geen schimmige organisatie achter zit? Zijn er portret/naakfotografen op dit forum met gelijkaardige ervaringen? Hoe hebben jullie dit toen aangepakt, of welke problemen hebben jullie ondervonden?

    Misschien ben ik paranoïa, maar ik loop liever geen enkel risico om in een foute situatie verzeild te raken.

  • #2
    Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

    Zou je niet gewoon eens vooraf afspreken om te weten wat ze exact willen, dan weet je gelijk wie erachter zit...

    Comment


    • #3
      Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

      Wellicht een koppel dat voor de webcam sex heeft tegen betaling ... en wat betere foto's nodig heeft voor in hun profiel te zetten ?

      Comment


      • #4
        Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

        Gewoon doen als je dit ziet zitten.
        Bespreek wat toelaatbaar is en wat niet.
        Dit gaat zowel richting model maar ook richting fotograaf.

        Comment


        • #5
          Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

          Ik ken hier niks van. Maar misschien is het inderdaad goed om onder het genot van een kopje koffie/thee alles te bespreken.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

            Bedankt voor de input. Normaal spreek ik enkel op voorhand af voor een trouw (voor een korte fotoshoot is dat meestal niet de moeite), maar in dit geval zal dat inderdaad de beste oplossing zijn. Als het een normaal koppel is, dan zou het ook voor hun aangenamer zijn om op voorhand al eens kennis te maken en alles te bespreken.

            Comment


            • #7
              Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
              - Ik krijg een mailtje met de vraag voor een koppel fotoshoot met de vrouw in lingerie, en de man halfnaakt, en of ik dit zie zitten. Er wordt ook gevraagd of de er interactie mag zijn om zodat de foto's natuurlijker en spontaner overkomen.

              - Ik antwoord dat ik dat wel zie zitten+mijn prijs, werkwijze, vraag voor datum afspraak enz.

              - Nu krijg ik een tweede mail met daarin enkel de vraag hoever deze interactie kan gaan.

              Normaal is dit gewoon een koppel dat romantische/pikante foto's van zichzelf wil hebben, en daar heb ik absoluut geen probleem mee.

              Maar hoe kan ik zeker weten dat dit het geval is, en dat hier geen schimmige organisatie achter zit? Zijn er portret/naakfotografen op dit forum met gelijkaardige ervaringen? Hoe hebben jullie dit toen aangepakt, of welke problemen hebben jullie ondervonden?

              Misschien ben ik paranoïa, maar ik loop liever geen enkel risico om in een foute situatie verzeild te raken.
              Ik kreeg dergelijke vage verzoeken ook voor film veertig jaar geleden al en heb ze altijd afgewezen, niet omdat ik tegen naaktfotografie ben maar ik koos mijn modellen zelf.
              Het lijkt mij dat bij elke vorm van portretfotografie interactie noodzakelijk is of dat stel moet er iets anders mee bedoelen.

              Comment


              • #8
                Advies afspraken koppel naaktfotografie

                Vraag het gewoon.

                "Jullie zijn toch geen schimmige organisatie, hé"

                Ach, gewoon doen. En als het tegen jouw normen begint in te gaan stop je gewoon met fotograferen.

                Ik heb destijds zo een voorval gehad van een "tante" van een model die ook graag eens op de infini wou staan. Tjonge. Die heb ik op een gegeven moment tegen zichzelf moeten beschermen. Die ging serieus los. Maar zoals gezegd, ik ben gestopt met fotograferen en ze in een meer esthetische richting geregisseerd. Is goed gekomen.
                De schamelijke foto's heb ik ze nooit getoond.

                Comment


                • #9
                  Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

                  Misschien moet je ze gewoon vragen voor voorbeeld opnamen wat zij in gedachte hebben.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies afspraken koppel naaktfotografie

                    Stop met mailen, je hoeft die mensen niet direct op de koffie te vragen, maar een telefoongesprekje vooraf lijkt me op zijn plaats.

                    En als je zin hebt om dit te doen, waarom niet. Ga je je ergeren aan expliciete situaties, dan doe je dit gewoon niet hé.
                    Nee is ook een antwoord.

                    Comment

                    Working...
                    X