Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe Photoshop Album ervaringen gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    vraagje aan CDirk, ik heb nu fotostation pro maar die heeft als beperking dat er "maar" 10.000 foto's in een database gaan, heeft IMatch deze beperking ook of is het onbeperkt al naar gelang de ruimte op je pc ????

    Nog eentje, ik heb bijna al mijn foto's natuurlijk op cd staan, leest hij die ook gewoon in en onthoud het programma dan op welke cd de foto's staan ???

    Ik heb de demo gedownload en het is heel anders dan wat ik nu gebruik, moet er duidelijk even induiken..........
    Be patient, good things come to those who wait!
    http://www.lamahi.com

    Comment


    • #17
      Antwoord op de vraag van LaMahi
      Volgens meegeleverd help-bestand spreken ze over een maximum van 100.000 beelden of foto’s per database. Ze zeggen wel dat het sterk afhankelijk is van het hoeveelheid RAM die de PC ter beschikking heeft.

      Qua ruimte op de harde schijf, neemt mijn huidige database die 5023 foto’s bevat, ongeveer 25 MB in aan ruimte.

      CD’s inlezen is geen enkel probleem. Aan de hand van een soort ID worden de verschillende CD’s mooi uit elkaar gehouden.

      Ik probeer nog een korte beschrijving te maken met wat meer info en zal U die toesturen.

      Comment


      • #18
        @ CDirk, alvast heel erg bedankt
        Be patient, good things come to those who wait!
        http://www.lamahi.com

        Comment


        • #19
          Ik probeer nog een korte beschrijving te maken met wat meer info en zal U die toesturen.
          LaMahi, de tekst is gemaakt, maar ik zie nu pas dat uw e-mail adres niet ingevuld is. Kun je mij eens uw adres sturen?

          Comment


          • #20
            Heb sinds gisteren een trial versie van de website geplukt en ik moe zeggen dat dat programma zeer fijn in elkaar zit. Had nooit echt zoiets bijgehouden met de foto's van mijn vroege camera, maar dit vind ik echt de oplossing. En de prijs in de winkel valt reuze mee; 50 euro. Das geen geld voor zo een programma. Nog wat testen en uitproberen en dan zaterdag eens naar de winkel gaan
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

            Comment


            • #21
              Ik wist niet dat IMatch langs hier te verkrijgen was, als je dit pakket bedoelt ten minste. Ik heb het via de site besteld.

              Comment


              • #22
                Ik bedoel Photoshop Album 1.0
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                Comment


                • #23
                  Sorry, ik wist niet over welk pakket je het had.

                  Comment


                  • #24
                    ik vind dit allemaal heel interessant hé, maar als ik thuiskom met 400 foto's en die nog eens allemaal moet gaan voorzien van trefwoorden.. categorieën aanklikken, goed en wel, een foto van een schroef in de mijn van beringen en een bloemeke in beringen, en .. gevolg: je lijst van trefwoorden wordt zodanig lang, dat je je nog doodklikt op 400foto's.

                    mijn motto: beter wat langer zoeken dan uren trefwoorden zitten in te geven..
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #25
                      Het vraagt inderdaad een beetje tijd. Maar dat aanklikken valt best nog mee. Zoals je zegt, heb je 400 foto’s van beringen dan klik je 1 foto aan, druk je ctrl+a, en klik je beringen aan. Zo heb je meteen bij alle foto’s beringen ingevuld (althans voor Imatch). Ik vermoed wel dat ik de tijd dat ik gebruik bij het toekennen van de trefwoorden zeker heb uitgespaard in het opzoeken van een foto achteraf. Ik kan wel begrijpen als je er niet direct iets dergelijks toepast het achteraf bijna onbegonnen werk is om de bestaande foto’s in te delen.

                      Comment


                      • #26
                        Cdirk, dat is het hem net, dat je op 400 pics 1 trefwoord kan plakken, maar goed ook, maar het zijn de verschillen per foto..
                        daarom maak ik gewoon mapjes met datum+titel

                        bv.
                        2003_07_10-Hasselt-Japanse_Tuin of iets dergelijks en dan heb ik een klein progje "Catfish", dat catalogeert je cd's automatisch

                        je stopt cd erin, je zegt, scan, geeft titel in en klaar.

                        bij zoeken geef je zoekterm: bv. 'japa', en alle cd's waar die hit in voorkomt, geeft ie. Ik doe dit met al mijn cd's nu, en nog wat ordelijk zijn help ook
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by tom314
                          Cdirk, dat is het hem net, dat je op 400 pics 1 trefwoord kan plakken, maar goed ook, maar het zijn de verschillen per foto..
                          daarom maak ik gewoon mapjes met datum+titel

                          bv.
                          2003_07_10-Hasselt-Japanse_Tuin of iets dergelijks en dan heb ik een klein progje "Catfish", dat catalogeert je cd's automatisch

                          je stopt cd erin, je zegt, scan, geeft titel in en klaar.

                          bij zoeken geef je zoekterm: bv. 'japa', en alle cd's waar die hit in voorkomt, geeft ie. Ik doe dit met al mijn cd's nu, en nog wat ordelijk zijn help ook

                          Wel, als jou fotoshoots zich beperken tot één thema, dan kan je dit perfect zo doen.
                          Maar, stel even dat je op die Japanse Tuin-parking een knappe Ferrari ziet staan en je maakt er enkele mooie close-ups van.
                          Weet je over een jaartje of wat verder nog dat die Ferrari op die bepaalde parking stond, en dus in dat bepaalde mapje zit?

                          Dan is het toekennen van trefwoorden een pak eenvoudiger én succesvoller bij het terugzoeken.
                          Zo kan je in dit geval het trefwoord "japanse tuin" aanmaken en toekennen. Maar je kan zeer eenvoudig ook (de reeds bestaande) trefwoorden "auto's" en "close-ups" gebruiken. Dit is drie seconden werk. Of gooi je de afgedrukte foto's ook in één grote doos?
                          Bovendien heb je ook nog de tijdlijn, zodat zelfs binnen een fotogroep (vb.auto's) de gezochte foto snel terug te vinden is via de thumbnails.

                          Deze Ferrari is maar een voorbeeld, maar als je even je eigen folders bekijkt, zal je snel merken dat er een aantal foto's tussenzitten die in feite niets met de Japanse Tuin (of whatever) te maken hebben. En in principe met veel moeite terug te vinden zijn.

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #28
                            ei, da's simpel hé.

                            2003_07_10-Japanse-Tuin
                            2003_07_10-Ferrari
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by tom314
                              ei, da's simpel hé.

                              2003_07_10-Japanse-Tuin
                              2003_07_10-Ferrari
                              Ben je nog steeds beperkt tot één sleutelwoord per foto. Een map aanmaken, de foto opzoeken en deze in die map stoppen duurt veel langer dan een sleutelwoord toekennen.

                              En hoe heb je een overzicht van alle Ferrari's over het laaste jaar? Ga je dan elke folder openen en de inhoud bekijken?

                              Dan is het systeem met thumnails en sleutelwoorden toch eenvoudiger.

                              Anyway, IMHO, YMMV en FWIW

                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • #30
                                tuurlijk ben je beperkt per sleutelwoord, daar gaat het me ook net om. voor een perfect systeem zou je 5-6 trefwoorden per foto moeten ingeven, ik geef enkel datum en plaats, maar stel nu dat ik een ferrari zie op de SD in Hasselt, dan heeft dat mapje dezelfde datum, komt op dezelfde cd, maar heeft andere titel.

                                Ik heb geen thumbnails idd.

                                Ik weet waar je heen wil hé Hombre, en je moet me niet overtuigen van de superioriteit van het systeem, want dat is ontegensprekelijk zo.

                                Maar als ik een foto zoek, dan doe ik daar wel even over misschien. Maar liever dat dan uren trefwoorden zitten ingeven.. daar gaat het me om. En met een simpel datum+titel-systeemke kan je al heel snel zoeken hoor..

                                je zou terwijl je door je album bladert je trefwoorden moeten kunnen inspreken, dat zou pas iets zijn !!
                                ToM.___ //Fuji s602.
                                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                                It goes to 11 you know? 1 louder.

                                Comment

                                Working...
                                X