Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwiersnelheid wasmachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwiersnelheid wasmachine

    Ik moet me een wasmachine kopen en kan aan een mooie prijs ofwel een AEG of Siemens kopen. Beiden hebben een zwiersnelheid tot 1.400 tr/min.
    Er zijn echter ook toestellen tot 1.600tr/min. Nu mijn vraag. Waarvoor zou ik moeten kiezen voor 1.600RPM tov de goedkopere 1400RPM? Wat kan dit als voordeel bieden?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Zwiersnelheid wasmachine

    Hey juppekes

    Ik heb net ook een nieuw wasmachine gekocht van Siemens

    Daar er was gedroogd wordt in de droogkast vond ik het wel interessant om die 1600 toeren te hebben.

    Moet nu minder lang drogen
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Zwiersnelheid wasmachine

      Verleden jaar ook een nieuwe machine gekocht van Miele.
      Die zwiert ook op een hoog toerental: was zal sneller drogen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Zwiersnelheid wasmachine

        Vorig jaar ene BOSCH gekocht, is wel maar 1200 toeren, maar toch voldoende.

        Daarvoor hadden wij een AEG, kostte 650€ en ging na 3 jaar plots kapot.
        Een elektrische module (of zo iets) was kapot en deze vervangen zou een slordige 400-450€ kosten.
        Zeer slechte service van AEG gekregen toen wij belden. Ze stuurden ons van het kastje naar de muur.

        Hebben nu deze Bosch bij onze plaatselijke verkoper gekocht (zoals ook nog andere apparatuur).
        Ik betaal wel iets meer dan in een grote winkel, maar zijn service is altijd perfekt. En daar betaal ik wel graag iets meer voor.

        Comment


        • #5
          Re: Zwiersnelheid wasmachine

          ik heb me laten vertellen dat alles boven de 1000 RPM weinig extra droogt, terwijl je was wel meer in kreukels zal liggen.

          Vergelijk de RPM zo'n beetje met megapixels
          Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
          Flickr album Homepage

          Comment


          • #6
            Re: Zwiersnelheid wasmachine

            Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
            ik heb me laten vertellen dat alles boven de 1000 RPM weinig extra droogt, terwijl je was wel meer in kreukels zal liggen.

            Vergelijk de RPM zo'n beetje met megapixels
            Na 1200 toeren zwieren, komt je was redelijk goed uit de machine.
            Als het jou lukt dan zou ik direct aan de strijk beginnen...
            Kreukels zie je als de was droog is en het hangt natuurlijk ook af van
            het materiaal.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Zwiersnelheid wasmachine

              Wat is een ''mooie prijs" Staat die dan afgebeeld in kleurkes.

              Hier heb je een de verklaring wat betreft het label bij een wasmachine


              Dus om te antwoorden op je vraag zal je droogkas minder energie nodig hebben om je was te drogen.

              Hoeveel korting heb je op de catalogusprijs ?
              Last edited by Fabbe; 13 juli 2008, 05:46.

              Comment


              • #8
                Re: Zwiersnelheid wasmachine

                Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                ....
                Hoeveel korting heb je op de catalogusprijs ?
                Catalogusprijs €799 incl
                Mijn prijs: €590 incl

                Comment


                • #9
                  Re: Zwiersnelheid wasmachine

                  Ik ben Afleveraar Installateur van wasmachines en dergelijke en als ik jou iets zou aanraden, zou ik opteren voor de 1400..
                  Wij raden nooit de mensen aan om op 1600 te zwieren want na enige tijd zitten er teveel kreuken in uw waste..
                  En ik zou zeker voor de AEG gaan das de eerste merk na Miele kwa prijs kwaliteit
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwiersnelheid wasmachine

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                    Ik ben Afleveraar Installateur van wasmachines en dergelijke en als ik jou iets zou aanraden, zou ik opteren voor de 1400..
                    Wij raden nooit de mensen aan om op 1600 te zwieren want na enige tijd zitten er teveel kreuken in uw waste..
                    En ik zou zeker voor de AEG gaan das de eerste merk na Miele kwa prijs kwaliteit
                    En een AEG weegt wat minder voor de installateur

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwiersnelheid wasmachine

                      Weegt idd veel minder Van miele gaat dat van 90 tot 110kilo en van AEG is dat iets van 70 tot 90 ofzo denk ik tis te zien welke type
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwiersnelheid wasmachine

                        Weet je ook al welke lens je er op wilt hebben?
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwiersnelheid wasmachine

                          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                          Weet je ook al welke lens je er op wilt hebben?
                          Ja, ene van diameter 370mm dan kun je makkelijk was in/uitladen

                          Ik denk dat een 1400tr/min prijs/qualiteit voldoende is.
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwiersnelheid wasmachine

                            Da van mij zwiert aan 1600 toeren ( Hoover was-droogcombi )
                            Enig nadeel : ge komt er tamelijk versuft uit, maar na nen tijd went da wel.
                            En wa de strijk betreft : da is een zorg van de strijkdienst.
                            Greetzzzzzzzzzzzz......
                            Wonnie
                            www.spectare.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwiersnelheid wasmachine

                              Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht
                              Vorig jaar ene BOSCH gekocht, is wel maar 1200 toeren, maar toch voldoende.

                              Daarvoor hadden wij een AEG, kostte 650€ en ging na 3 jaar plots kapot.
                              Een elektrische module (of zo iets) was kapot en deze vervangen zou een slordige 400-450€ kosten.
                              Zeer slechte service van AEG gekregen toen wij belden. Ze stuurden ons van het kastje naar de muur.

                              Hebben nu deze Bosch bij onze plaatselijke verkoper gekocht (zoals ook nog andere apparatuur).
                              Ik betaal wel iets meer dan in een grote winkel, maar zijn service is altijd perfekt. En daar betaal ik wel graag iets meer voor.
                              Moeder de vrouw heeft een jaar of 14 geleden ook haar (derde AEG) wasmachine gekocht. Na 3 jaar (dus ruim buiten garantie, van toen 1 jaar) blijkt er iets stuk te zijn met de toetsen op het bedieningspaneel.
                              Ook gebeld met onze leverancier (toen een klein winkelke in Kuurne). Die kerel komt af, verwijdert dat paneelke, spuit wat contactspray en zegt t'is vermaakt. Hij mompelt nog dat dat een probleemke is dat ze geregeld hebben en hij gaat ervandoor, net nadat hij het paneelke gemonteerd heeft (of wat dacht je).
                              Mijn moeder vraagt nog of hij niet betaald moet worden, maar dat was zelfs niet nodig : "voor die 5 minuten gaan we niet zeveren".

                              Nu 11 jaar later werkt dat ding nog altijd.

                              Je mag 2 maal raden waar ik mijn toestel gekocht heb... Eveneens AEG. T'is nu ook al 8 jaar oud, zonder enig probleem...

                              P.S. Over mijn perikelen met die Siemens/Bosch herstellingsdienst kan ik ook een verhaaltje vertellen. Alleen veel minder positief : T'is bij iedereen iets hé...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X