Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

    Ik lees net dit van Proximus :

    Proximus verhoogt haar mobiele datavolume voor nieuwe en bestaande klanten. Maar ook haar prijzen. Toch heeft dat laatste niets te maken met het verdwijnen van de roamingkosten, zegt woordvoerder Jan Margot.


    Volgens Proximus : "We hopen die verliezen elders te compenseren. Door meer klanten aan te trekken bijvoorbeeld”
    Denken ze dan meer klanten aan te trekken door hun prijzen te verhogen .

    En ik kreeg vandaag dit van Telenet :



    Enne "gratis" of "prijs blijft dezelfde", geschreven door een provider, daar geloof ik al lang niet meer in.
    Ik denk dat Telenet eerst met wat 'goed' nieuws zal komen en dan pats boem met de prijzen... zodat er niet al te veel commotie onstaat bij de volgende prijsverhoging, want we hebben toch een rappere up- en downloadsnelheid "gratis" gekregen niet ?

    Gaan ze allemaal hun prijzen verhogen door het wegvallen van de roamingkosten..... NATUURLIJK !
    Last edited by Guest17; 26 juni 2017, 16:38.

  • #2
    Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

    ik ontving ook een bericht van telenet: "volgende week voeren we werken uit in jouw straat" en in zelfde bericht let op: ma 03/07/17 en do 06/07/17 zijn je telenet-diensten niet beschikbaar tussen 7.30 en 18 uur. Nergens is echter sprake van een vergoeding voor de onderbreking van de diensten waarvoor ik maandelijks betaal. Dat vond ik ook absoluut niet normaal.

    Comment


    • #3
      Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik lees net dit van Proximus :
      Volgens Proximus : "We hopen die verliezen elders te compenseren. Door meer klanten aan te trekken bijvoorbeeld”
      Of bestaande klanten abonnementen aan te smeren die ze niet nodig hebben.
      Vorige week probeerde Orange mij een duurder abonnement aan te smeren:' meneer, we zien dat u toekomt met uw huidig abonnement maar we willen toch eens horen of u niet geinteresseerd bent in een abonnement met meer data, het is tenslotte maar 3 euro meer'.
      Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
      ik ontving ook een bericht van telenet: "volgende week voeren we werken uit in jouw straat" en in zelfde bericht let op: ma 03/07/17 en do 06/07/17 zijn je telenet-diensten niet beschikbaar tussen 7.30 en 18 uur. Nergens is echter sprake van een vergoeding voor de onderbreking van de diensten waarvoor ik maandelijks betaal. Dat vond ik ook absoluut niet normaal.
      Mee eens.
      Die werken zouden bij mij oorspronkelijk in januari 2016 uitgevoerd worden.
      Uiteindelijk hebben ze dit enkele weken geleden gedaan na 5x uitstel. Ook 2 dagen alles plat en enkele dagen geleden werd er weer een dag aan gewerkt met veel onderbrekingen als gevolg. Maar geen probleem, volgens Telenet kon ik gewoon blijven surfen met mijn gsm
      Anderszijds moet ik wel zeggen dat mijn verbruik enorm is gestegen door netflix. Ik verbruik nu zo'n 150 GB per maand en ik vermoed dat dit bij heel veel mensen het geval is.
      Ik ben klant bij Telenet toen er nog een limiet van 10 GB was
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

        proximus slaat al op : MEER NIET vanwege die roomingkosten , zeggen ze zelf !!!!!!!!!!!!!!!,
        maar omdat ze meer gaan geven : jawadde als ge dat gelooft , dan kan men ons alle blaaskes wijsmaken

        Comment


        • #5
          Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          proximus slaat al op : MEER NIET vanwege die roomingkosten , zeggen ze zelf !!!!!!!!!!!!!!!,
          maar omdat ze meer gaan geven : jawadde als ge dat gelooft , dan kan men ons alle blaaskes wijsmaken
          Soms heb ik te doen met die "woordvoerders" à la Margot: die moet met een uitgestreken gezicht ons blaasjes komen wijsmaken.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
            ik ontving ook een bericht van telenet: "volgende week voeren we werken uit in jouw straat" en in zelfde bericht let op: ma 03/07/17 en do 06/07/17 zijn je telenet-diensten niet beschikbaar tussen 7.30 en 18 uur. Nergens is echter sprake van een vergoeding voor de onderbreking van de diensten waarvoor ik maandelijks betaal. Dat vond ik ook absoluut niet normaal.
            Klopt als een bus.
            Als je zelf niet belt om te klagen geven ze niets.
            Zo hebben wij al een paar keer een maand gratis van iets gekregen (bv. Play, Play more, gratis films, ...).

            Ja, dat was echt gratis want er werd niets aangerekend op het factuur

            Comment


            • #7
              Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Zo hebben wij al een paar keer een maand gratis van iets gekregen (bv. Play, Play more, gratis films, ...).
              Ja, dat was echt gratis want er werd niets aangerekend op het factuur
              ik heb gene play of ... nodig , anders nam ik dat, maar dat kost hun gene frank , en gij blij.
              wel, eerlijk : bv. 30 dagen internet kost 100 euro , 2 dagen genen internet : 6 euro van de factuur af : DAT is eerlijk.
              ze geven iets gratis weg, wat hun niks kost. maar de factuur van 30 dagen internet betaal je wel. HEEL eerlijk

              Comment


              • #8
                Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                ik heb gene play of ... nodig , anders nam ik dat, maar dat kost hun gene frank , en gij blij.
                wel, eerlijk : bv. 30 dagen internet kost 100 euro , 2 dagen genen internet : 6 euro van de factuur af : DAT is eerlijk.
                ze geven iets gratis weg, wat hun niks kost. maar de factuur van 30 dagen internet betaal je wel. HEEL eerlijk
                Ik had jaaaaaren terug eens wat problemen met onze beide GSM abonnementen, die na een paar dagen rechtgezet werden.
                Wij vertoefden toen wel toevallig in het buitenland en zaten zonder GSM.
                Heel wat rompslomp en wat telefoontjes uit een telefooncel in la douce France later was alles weer in orde.
                Reden was gewoon omdat wij van bank veranderd waren en de domciliëring niet tijdig door Telenet werd aangepast, daarom bleef een factuur zogezegd onbetaald... blablabla.

                Na een A-brief die ik naar Telenet stuurde met het relaas van de feiten, kreeg ik toch drie maanden gratis internet.
                Het werd niet aangerekend. Het kostte hen ook niks, maar ik diende wel drie maanden niet te betalen.
                Als het goed is, mag het ook gezegd.

                En bovendien kreeg ik vandaag weer "goed" nieuws :



                Het kan niet anders of er zit een prijsverhoging aan te komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                  Ach ja, ze zeggen maar wat als PR, maar betalen doen we toch en dat weten ze. Zolang we ons zulke luxe kunnen betalen moeten we niet te neig reklameren, denk ik dan.
                  Het schijnt dat er zelfs mensen zijn die leidingwater kunnen permiteren om groen gras te hebben.

                  En waarschijnlijk zouden we net hetzelfde doen als we zelf in het bestuur van zo'n operator zaten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    Ach ja, ze zeggen maar wat als PR, maar betalen doen we toch en dat weten ze. Zolang we ons zulke luxe kunnen betalen moeten we niet te neig reklameren, denk ik dan.
                    Het schijnt dat er zelfs mensen zijn die leidingwater kunnen permiteren om groen gras te hebben.

                    En waarschijnlijk zouden we net hetzelfde doen als we zelf in het bestuur van zo'n operator zaten.
                    Och ja Tonerider, reken uit. Als je elke dag 2.000 liter leidingwater sproeit, tegen 1,5 euro / 1.000 liter, is dit 3 euro per dag of 90 euro per maand.
                    Mocht ik me die 90 euro per maand niet kunnen permitteren dan zou ik wel een heel grote sukkel zijn zeker .
                    En dat enkele would-be-wereldverbeteraars daar niet tegen kunnen, so be it.

                    En dat Telenet en/of andere providers meer gaan rekenen kan me in feite niet veel schelen.
                    Het gaat me om de manier waarop. Eerst de indruk geven dat ze je in de watten leggen om achteraf meer te kunnen rekenen...
                    Hoe zeggen ze dat nu ook al weer "Een bliekje gooien om een snoek te vangen".

                    Of bij hoog en bij laag blijven beweren dat ze de prijzen niet gaan verhogen om de miljoenen euro die ze mislopen door het afschaffen van de roamingkosten te compenseren...

                    En je hebt gelijk, ik ga er niet meer over schrijven, ze doen maar, we worden het toch gewoon, en zolang we het kunnen betalen....
                    En zij die het wel moeilijk hebben om altijd maar meer te moeten betalen voor van alles en nog wat zul je misschien zeggen..., wel daar heb ik niks mee te maken hé.
                    Last edited by Guest17; 27 juni 2017, 22:56.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Och ja Tonerider, reken uit. Als je elke dag 2.000 liter leidingwater sproeit, tegen 1,5 euro / 1.000 liter, is dit 3 euro per dag of 90 euro per maand.
                      Mocht ik me die 90 euro per maand niet kunnen permitteren dan zou ik wel een heel grote sukkel zijn zeker .
                      oei ??? die tijd is al lang voorbij
                      "•In Vlaanderen betaal je ongeveer 4,3 euro voor 1 kubieke meter (m³) water, inclusief BTW."
                      ( dat weet ik omdat mijn dochter van dit jaar een zwembad heeft ) jij zou in die maand dus wel 258 euro betalen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        oei ??? die tijd is al lang voorbij
                        "•In Vlaanderen betaal je ongeveer 4,3 euro voor 1 kubieke meter (m³) water, inclusief BTW."
                        ( dat weet ik omdat mijn dochter van dit jaar een zwembad heeft ) jij zou in die maand dus wel 258 euro betalen
                        En dan nog, het zou dan eens zoveel moeten zijn... so what .
                        Ga eens lekker eten, je ziet je bord een paar minuten, je slikt het binnen en je weet waar het dan uiteindelijk belandt.
                        Mijn gras kan ik elke minuut van de dag zien hé, en daar heb ik plezier aan, dus is het me wat waard.
                        Het interesseert me niet wat anderen doen en/of er over denken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                          Als ik moet kiezen door naar gras te kijken, of eens lekker te gaan eten , dan weet ik waar ik die 258 euro aan zou geven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Mijn gras kan ik elke minuut van de dag zien hé, en daar heb ik plezier aan, dus is het me wat waard.
                            Mijn gras zie ik ook elke dag maar mijn honger gaat niet door omdat mijn gras groener is dan dat van de buren.
                            En als het één keer voldoende (gratis) regent dan is twee à drie dagen later het gras weer groen, maar nog nooit kwam er een boterham of steak gratis uit de lucht gevallen. [emoji1]

                            Het interesseert me niet wat anderen doen en/of er over denken.
                            Begint een standaard zinnetje te worden in topics waar je langskomt. [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zullen de providers hun tarieven verhogen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              Als ik moet kiezen door naar gras te kijken, of eens lekker te gaan eten , dan weet ik waar ik die 258 euro aan zou geven.
                              Ik eet lekker én ik kijk naar groen gras .

                              Comment

                              Working...
                              X