Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Zonnepanelen

    Wij hebben ook nog wat reserve, maar ik las ergens op een forum dat er 42 stuk gingen.....

    Enfin, we zullen de problemen oplossen als ze zich voordoen
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #77
      Re: Goed, weer piekeren... (zonnepanelen)

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik ga hier nog even een vraag stellen:


      Kan er niet iemand mij een paar goede zonnepanelen-installateurs uit de omgeving Herent-Leuven....aanbevelen ?
      Verder mag gerust ook.

      Ik heb geleerd dat Sunpower momenteel het beste is ? Klopt dat ? ( zowel in hoog rendement als in garantie )

      En wat is het verschil tussen KVA en kWp ???
      Firma DGS uit Baal
      DGS Groep biedt u een waaier van de nieuwste technieken voor uw bedrijf of woning. Of het nu gaat om een zonnepanelen installatie, elektrische installatie,


      Zeer tevreden over

      Comment


      • #78
        Re: Goed, weer piekeren... (zonnepanelen)

        Beste mensen, we hebben vandaag een grote firma op bezoek gekregen die Sunpower gebruikTE....

        Laat me vooropstellen: ik ben 100% overtuigd van hun kwaliteit.

        Maar die man vertelde me dat ze voor 780 miljoen in de rode cijfers zitten.
        En Sunpower behoort tot de groep van TOTAL.

        Twee mogelijkheden:

        1) TOTAL voert een ferme herstructurering in + pomt misschien wat nieuw geld in het bedrijf.

        2) TOTAL laat Sunpower vallen en dan is het failliet.

        De firma die ons bezocht werkt nu met LG tot dat er meer klaarheid komt in het verhaal van Sunpower.
        LG heeft ook panelen van 365 kWp en biedt ook 25 jaar fabrieksgarantie.

        LG maakt niet allen zonnepanelen maar is in een breder spectrum van de electronica aanwezig ( TV's, koelkasten, airco, noem maar op ) - i dat opzicht staan zij misschien financieel wat sterker dan Sunpower.

        En met DT als president van de US zie ik er ook niet direct verbetering in.


        Zijn er hier misschien mensen die dit verhaal kunnen bevestigen ? ( van de rode cijfers )

        En zou LG voor zonnepanelen een goede optie zijn ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #79
          Re: Goed, weer piekeren... (zonnepanelen)

          Bij mij zou vertrouwen in mijn plaatser van het allergrootste belang zijn. en als dat een serieuze man is zal die allicht met geen brol voor de dag komen. Natuurlijk kan een plaatser niet verantwoordelijk gesteld worden voor een ten oner gaan van de panelen producent.
          Dat er veel concurrentie is in de zonnepanelen is ook een feit. En het zal de laatste niet zijn die er het hoofd bij neerlegt.
          Je moet ook een beetje opletten met garanties. Vandaag nog op de radio dat veel tuinbedrijven tuinen hebben aangelegd met nieuwe plannen voor de hittegolf. Normaal worden die bij mislukken in garantie vervangen. Nu vraagt de sector begrip van de getroffenen om te vermijden dat bedrijven over kop zouden gaan. Zo zie je maar dat een onvoorziene omstandigheid alles kan doen veranderen en dat garantie met een korrel zout te nemen is.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #80
            Re: Goed, weer piekeren... (zonnepanelen)

            Probleem is dat ik niet weet dat het echt nu zo slecht gesteld is met Sunpower of dat de installateur betere voorwaarden kan bekomen bij LG.
            En dat laatste lijkt ook zeer plausibel....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #81
              Re: Goed, weer piekeren... (zonnepanelen)

              Hier :https://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?t=20310

              Vanaf 9de reactie wordt hier toch op gealludeerd.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #82
                Zonnepanelen

                Sunpower leverde vooral aan de Amerikaanse markt en DT heeft 30% invoerrechten op eveneens hun producten gezet.
                Dat heeft een terugval gecreëerd waardoor ze forse slagen gekregen hebben samen met andere grote fabrikanten.

                Sunpower heeft ook de resultaten bekend gemaakt van Q2 en in Q2 zouden ze terug 46% gegroeid zijn in verkoop.
                Ook hebben ze enkele mega projecten binnengehaald voor volledige velden panelen.

                Ook financiële analisten geven aan dat de tijdelijke klap dat ze krijgen niet zo erg is dan door sommigen wordt aangegeven.

                Ze zouden ook inspelen op de invoerrechten door de productie te verplaatsen, dat laat bij de grootste afnemers (Amerika) de prijs terug zakken met 30%.

                Enkel de panelenfabrikant die deel uitmaak van de Duitse BMW groep zou zo goed als zeker geen financiële risico’s lopen ... al staat er bij dat niemand over iets zeker kan zijn.

                Straffe is dat de panelen voor de Europese markt eigenlijk in Europa gemaakt worden, als ik,mij niet vergis was dat Frankrijk.
                De Europese markt kent bij deze dan ook minder problemen dan de Amerikaanse.

                Ik heb het u ook anders gemeld hé Marc ... ze zijn gaan samenwerken met een ander bedrijf en mogelijks heeft dat ook een impact op de aanbiedingen.

                We hebben geen glazen bol dat dit duidelijk maakt, maar brol zullen ze daar zeker niet leveren en de financiële status van betreffende installateur is alvast heel goed.

                Installateurs die 75% laten betalen voor ze beginnen, die vertrouw ik al wat minder.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: Zonnepanelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Sunpower leverde vooral aan de Amerikaanse markt en DT heeft 30% invoerrechten op eveneens hun producten gezet.
                  Dat heeft een terugval gecreëerd waardoor ze forse slagen gekregen hebben samen met andere grote fabrikanten.

                  Sunpower heeft ook de resultaten bekend gemaakt van Q2 en in Q2 zouden ze terug 46% gegroeid zijn in verkoop.
                  Ook hebben ze enkele mega projecten binnengehaald voor volledige velden panelen.

                  Ook financiële analisten geven aan dat de tijdelijke klap dat ze krijgen niet zo erg is dan door sommigen wordt aangegeven.

                  Ze zouden ook inspelen op de invoerrechten door de productie te verplaatsen, dat laat bij de grootste afnemers (Amerika) de prijs terug zakken met 30%.

                  Enkel de panelenfabrikant die deel uitmaak van de Duitse BMW groep zou zo goed als zeker geen financiële risico’s lopen ... al staat er bij dat niemand over iets zeker kan zijn.

                  Straffe is dat de panelen voor de Europese markt eigenlijk in Europa gemaakt worden, als ik,mij niet vergis was dat Frankrijk.
                  De Europese markt kent bij deze dan ook minder problemen dan de Amerikaanse.

                  Ik heb het u ook anders gemeld hé Marc ... ze zijn gaan samenwerken met een ander bedrijf en mogelijks heeft dat ook een impact op de aanbiedingen.

                  We hebben geen glazen bol dat dit duidelijk maakt, maar brol zullen ze daar zeker niet leveren en de financiële status van betreffende installateur is alvast heel goed.

                  Installateurs die 75% laten betalen voor ze beginnen, die vertrouw ik al wat minder.
                  En behoren ze nu nog tot de Total group of heeft Total ze reeds afgestoten ?
                  Ik ben toch nog sterk op twijfel: in alle vergelijkingen steken ze er met kop en schouders bovenuit.

                  Maarja, dan moet ik een deftige installateur vinden.
                  Ben benieuwd of ze me morgen zullen contacteren. ( Heb een aanvraag ingediend bij Sunpower om installateurs te kunnen raadplegen )

                  Van mijn airco ben ik al zeker Freddy, dat is hier al beslist. ( alleen weet mijn vrouw nog niet wat ze beslist heeft
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #84
                    Re: Zonnepanelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Sunpower leverde vooral aan de Amerikaanse markt en DT heeft 30% invoerrechten op eveneens hun producten gezet.
                    Dat heeft een terugval gecreëerd waardoor ze forse slagen gekregen hebben samen met andere grote fabrikanten.

                    Sunpower heeft ook de resultaten bekend gemaakt van Q2 en in Q2 zouden ze terug 46% gegroeid zijn in verkoop.
                    Ook hebben ze enkele mega projecten binnengehaald voor volledige velden panelen.

                    Ook financiële analisten geven aan dat de tijdelijke klap dat ze krijgen niet zo erg is dan door sommigen wordt aangegeven.

                    Ze zouden ook inspelen op de invoerrechten door de productie te verplaatsen, dat laat bij de grootste afnemers (Amerika) de prijs terug zakken met 30%.

                    Enkel de panelenfabrikant die deel uitmaak van de Duitse BMW groep zou zo goed als zeker geen financiële risico’s lopen ... al staat er bij dat niemand over iets zeker kan zijn.

                    Straffe is dat de panelen voor de Europese markt eigenlijk in Europa gemaakt worden, als ik,mij niet vergis was dat Frankrijk.
                    De Europese markt kent bij deze dan ook minder problemen dan de Amerikaanse.

                    Ik heb het u ook anders gemeld hé Marc ... ze zijn gaan samenwerken met een ander bedrijf en mogelijks heeft dat ook een impact op de aanbiedingen.

                    We hebben geen glazen bol dat dit duidelijk maakt, maar brol zullen ze daar zeker niet leveren en de financiële status van betreffende installateur is alvast heel goed.

                    Installateurs die 75% laten betalen voor ze beginnen, die vertrouw ik al wat minder.
                    Sunpower maakt gewoon elk kwartaal meer verlies en hun omzet zakt terwijl hun vaste kosten stabiel blijven.
                    Hun verlies was even groot als hun beurswaarde....
                    De panelen durf ik nog kopen (zonder voorschot), de aandelen zeker en vast niet.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Zonnepanelen

                      Als je kwaliteitspanelen koopt, dan mag je eigenlijk redelijk gerust zijn.
                      Er zal wat rendementsverlies zijn over de jaren, maar veelal is dat vrij beperkt tot een paar procent.
                      Panelen verslijten nauwelijks tenzij ze rommelig geassembleerd zijn (bvb povere bescherming van de contactpunten), dit is het geval bij een aantal Chinese merken.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Zonnepanelen

                        Ja Leopard, ik denk dat je gelijk hebt.
                        Begin het een beetje moe te worden.

                        Ik was 100 % overtuigd van Sunpower, maar ik vind niemand meer die er (nog) mee samenwerkt..
                        Bel ik naar Sunpower, dan willen ze mij ook geen installateurs doorgeven...
                        Wel mijn gegevens noteren en dan wordt ik (afwachten ???) binnen de 2 dagen door iemand uit de buurt gecontacteerd.

                        Hier zeer kortbij was er iemand die Sunpower installeerde, maar die doet het nu ook niet meer. Zijn uitleg: er zijn nu genoeg evenwaardige alternatieven....

                        En dat mijn panelen na 25 jaar wat rendementsverlies hebben zal mij een worst wezen; het enige dat ik dan nog zal gebruiken is een TV en misschien een elektrische rollator.

                        Een electrische tandenborstel ook niet meer: gewoon bruistabletten

                        Ben nu toch stilaan naar LG aan het neigen.... of er moet nog een wonder gebeuren...

                        Last edited by Alfa Centauri; 14 augustus 2018, 12:23.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #87
                          Re: Zonnepanelen

                          Van Sanyo vroeger gekend als de tegenganger van Sunpower hoor en vind je tegenwoordig ook niet veel meer,
                          maar ik vermoed opgenomen onder de groep Panasonic net als de batterijen.

                          De beste (en slechtste) zonnepanelen merken in 2024. Lees onze reviews en kom te weten hoe u zonnepanelen merken eenvoudig kan vergelijken
                          Last edited by Guest42; 14 augustus 2018, 12:59.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Zonnepanelen

                            Vertaling van Google Translate:

                            Garantie en betaalbaarheidDeze twee factoren zijn nauw met elkaar verbonden en moeten samen worden besproken. Garanties bieden zowel zekerheid als gemoedsrust voor de consument, maar als de fabrikant zijn nek omdraait, is hun garantie zinloos.

                            SunPower is toonaangevend in de branche met hun 25/25/25 garantie en dekt de prestaties, productdefecten en arbeid.
                            LG dekt de prestaties gedurende 25 jaar en eventuele productdefecten en arbeidskosten gedurende 12 jaar.

                            Als u na 18 jaar een defecte zonnemodule heeft, zal SunPower iemand sturen om de module gratis te vervangen, maar dat doet LG niet.
                            Dat gezegd hebbende, als u kiest voor een installatiebedrijf dat een 25 jaar durende bumper-tot-bumper vakmanschap garantie heeft, dan is dit een betwistbaar punt.


                            Laten we nu eens kijken naar de betaalbaarheid van deze twee bedrijven.

                            Iedereen heeft gehoord van LG. Mogelijk hebt u een magnetron, televisie of koelkast bij u in de buurt die is gemaakt door LG Electronics.

                            Tenzij je hebt gekeken naar zonne-energie, heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord van SunPower. Kijkend naar de NASDAQ is de aandelenkoers van SunPower het afgelopen jaar gestaag gedaald van $ 24 in maart 2016 tot ongeveer $ 8 vandaag.

                            De aandelenkoersen van LG zijn gedurende die periode stabiel gebleven en zijn zelfs licht gestegen van $ 10 tot $ 12. De zonne-industrie is nog steeds relatief onrijp en veranderingen in beleid en ontwikkelingen in technologieën kunnen een directe impact hebben op fabrikanten.

                            Kort nadat het congres de 30 federale investeringsaftrek voor zonne-energie had verlengd in december 2015, kondigde SunPower 1.200 ontslagen aan en de aandelen daalden snel met meer dan 30% in de handel. De diverse portfolio van LG beschermt zichzelf tegen wijzigingen die specifiek zijn voor de zonne-industrie, wat aantoonbaar zorgt voor een stabieler en meer bankabel bedrijf.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #89
                              Re: Zonnepanelen

                              Voila zoals ik dacht Sanyo zit tegenwoordig onder Panasonic en is een Tier-1 product Marc
                              ik zou niet twijfelen denk ik.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Zonnepanelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Voila zoals ik dacht Sanyo zit tegenwoordig onder Panasonic en is een Tier-1 product Marc
                                ik zou niet twijfelen denk ik.

                                https://zonnepanelenenergie.be/zonnepanelen/panasonic
                                Maar zou LG dan niet even goed zijn ?

                                Probleem is dan eigenlijk een beetje hetzelfde: ik moet een installateur vinden die Panasonic installeert....
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X