Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 28 van 28

Discussie: zonnepanelen

Standaard Re: zonnepanelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
    De energie opgewekt door die zonnepanelen is inderdaad groen. Maar laat ons stilletjes zwijgen over het uiterst giftige cadmium dat zich in die zonnepanelen bevindt. Ik stel mij dan ook vragen over hoeveel we gaan betalen voor de recyclage van deze panelen, als de eerste panelen binnen 20 a 30 jaar worden aangeboden in de containerparken
    Lang niet alle zonnepanelen bevatten cadmium, zelfs als dit zo is zijn de risico's minimaal. Meer info: hoe groen is een zonnepaneel?

De energiesector maakt enorme winsten, natuurlijk willen die graag de "kosten" verdelen om nog wat meer winst te maken. Het zijn niet de gezinnen met een aantal zonnepanelen op hun dak die deze extra "kosten" genereren, denk ook aan de bedrijfsgebouwen met honderden of zelfs duizenden zonnepanelen, de windturbines en krachtcentrales op biomassa die ook groenestroomcertificaten ontvangen. Het valt me ook op dat niemand valt over het feit dat zonnepanelen met een overproductie (per jaar meer oprbengst dan eigen verbruik) al deze extra energie gratis en voor niets schenken aan de electriciteitsmaatschappijen. Per jaar moet dit toch ook verschillende megawatt zijn aan gratis opgewekte stroom.

Willy
    Hombre
    BD0017BE

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

door het systeem van de groene lening kan je zeeeeer goedkoop lenen , als je een lening neemt met een jaar uitstel van kapitaalsaflossingen (enkel intresten) , dan kan je met nagenoeg 0€ aan startkapitaal zonnepanelen leggen en betaal je met de opbrengst je lening af

Mark

Vind al die reacties van de tegenstanders nogal overroepen... Al begrijp ik niet waarom? Men zorgt voor groene energie en dus voor een schoner milieu, ook voor onze kinderen en hun kinderen. Wat kan daar mis mee zijn? Het is een zinvolle investering, en sponsoring is uiteraard welkom. Ik begrijp dat niet iedereen daar kan van profiteren, maar... so what? Bovendien brengt men de geldslikkende energieleveranciers met hun voeten een beetje dichter bij de grond... en hopelijk hebben we ze binnen 20 jaar niet meer nodig. Dat zou pas een propere wereld zijn.

Ik heb nooit een hardnekkige werkloze horen klagen dat zijn buurman 45 jaar geholpen heeft om z'n uitkering mee te helpen betalen. Ik heb nooit een eigenaar van een ondergelopen woning langs een beek horen klagen omdat de premie van de brandverzekering van de buurman - die op't 5e verdiep in z'n appartement naast hem woont - is verhoogd om de waterschade te betalen. Ik heb nooit de vluchteling horen klagen omdat we met z'n allen 500€ per lid van zijn gezin betalen om hem in ons belgenlandje binnen te halen... Ik heb ook nooit geklaagd toen m'n overbuur premies ontving voor het isoleren van z'n woning...

Dus... waar maak je je druk om? Iedereen vind wel iets om een stuk van z'n belastingsgeld terug te krijgen. We zijn niet voor niets belg!

Zonnepanelen zijn waarschijnlijk overgesubsidieerd... Particuliere windmolens en warmtepompen daarentegen... Maar welke gemeente keurt zo'n bouwvergunning goed? Nochtans is't voor de goede zaak, maar de schaduw van de wieken verstoren de rust van de koi in de vijver van de buurman, dus laten we met z'n allen nog wat fossiele brandstoffen gebruiken.

Binnen 10 jaar heeft iedereen een gesubsidieerde windmolen of warmtepomp, en dan begint het verhaaltje opnieuw...

Staan jullie dan ook zo negatief tegenover passieve woningen?
    Geef nieuwe techologiën een kans. Koste wat het kost! We hebben in de Golf van Mexico gezien wat fossiele brandstoffen betekenen. En daar betaalde de (amerikaanse) belastingsbetaler ook voor hoor, wees gerust!

Just mijn gedacht!
    BD0910BE

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Regels voor berichten