Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Een sportvliegtuig land op de autostrade in Frankrijk. BRON-1
    Het wordt gedemonteerd om het terug te brengen naar het vliegveld. BRON-2 en BRON-3
    Ik volg BRON 3
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #17
      Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Ik volg BRON 3
      Dat noemen ze een herbronning.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

        Jonge West-Vlaming botst met peperduur jacht van papa op rotsenhttp://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...p-rotsen.dhtml

        Dichterbij
        Plaats : 43.258144, 6.703363
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

          Voor de meesten van ons zal het uitbrengen van een nieuwe "Maybach S600 Pullman Guard" betekenisloos nieuws zijn.
          Maar de eerste regel van dit bericht vind ik prachtig en "discreet" geformuleerd : Staatshoofden, koninklijke families en schurken opgelet: ......

          'k Wou jullie dat niet onthouden.

          PS: 'k Heb geen aandelen van Daimler....... die van Nyrstar geven me genoeg kopbrekens.
          Last edited by Skitch; 22 september 2016, 21:28.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

            Elektrische auto vereist equivalent van 150 kerncentrales.
            Voor een grootschalige introductie van elektrische auto’s is 150 extra gigawatt nodig in Europa.
            Toch zal de CO2-uitstoot aanzienlijk dalen.
            Minder schadelijk dan de enorme CO² uitstoot van nu.
            Een grootschalige introductie van elektrische wagens in Europa zou 150 gigawatt aan bijkomende elektriciteitsopwekking vereisen. Dat berekende het Europese Milieuagentschap. Dat is het equivalent van 150 kerncentrales.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #21
              Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Elektrische auto vereist equivalent van 150 kerncentrales.
              Voor een grootschalige introductie van elektrische auto’s is 150 extra gigawatt nodig in Europa.
              Toch zal de CO2-uitstoot aanzienlijk dalen.
              Minder schadelijk dan de enorme CO² uitstoot van nu.
              http://www.standaard.be/cnt/dmf20160927_02490059
              Dat is natuurlijk theoretisch als er niet wordt gekeken naar de opbrengst van de alternatieve energiebronnen die de komende jaren moet toenemen.

              Vb de overschotten die men haalt van zonnepanelen, kan men opslaan in de batterijen van auto's.
              Dit is men nu in Nederland aan het doen.
              Voor de zomer zag ik er een reportage van over een bepaalde wijk die men op die manier als test-ombouwde, maar intussen zie ik dat het al om 5 steden gaat:
              De HvA inspireert studenten om met creatieve oplossingen en duurzame innovaties aan de toekomst te werken; om vandaag te verbinden met morgen.

              Comment


              • #22
                Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Vb de overschotten die men haalt van zonnepanelen, kan men opslaan in de batterijen van auto's.
                Dit is men nu in Nederland aan het doen.
                Voor de zomer zag ik er een reportage van over een bepaalde wijk die men op die manier als test-ombouwde, maar intussen zie ik dat het al om 5 steden gaat:
                http://www.hva.nl/over-de-hva/nieuws...che-autos.html
                Theoretisch lijkt dat weer een heel simpele oplossing, maar hebben ze er dan ook aan gedacht dat de meeste auto's overdag onderweg zijn, en dat die dan niet aangesloten zijn op de zonnepanelen die op dat ogenblik teveel stroom leveren?
                Er is ook nog een ander probleem, stel dat jouw auto mee in dat systeem geschakeld is, en dat je de volgende dag wil vertrekken, en dat er dan bijvoorbeeld nog maar 20% in het accupack zit omdat jouw stroom tijdens de nacht is opgebruikt door de anderen die ook in de wijk wonen?
                En wie gaat de extra slijtage van de accu's betalen? Er bestaat nog altijd geen accu met een onbeperkte levensduur...

                Mijn auto staat bijna altijd in de garage, omdat ik de fiets gebruik om naar het werk te rijden.
                Maar als ik een elektrische auto had, dan zou ik ook niet zo graag hebben dat het accupack continu geladen en ontladen wordt, want dan zal dat niet erg lang heel blijven.

                Er is dus altijd een heel groot verschil tussen de technische mogelijkheden, en de praktische uitvoering daarvan, rekening houdend met alle mogelijke problemen.
                Dat systeem zou kunnen werken, op voorwaarde dat iedereen een elektrische auto heeft, en dat die auto altijd aangekoppeld blijft aan het stroomnet.
                Maar als iemand dan toch per toeval eens zou willen autorijden, dan is het best mogelijk dat de stroom op dat ogenblik bijna op is, omdat het bijvoorbeeld een paar dagen na elkaar zwaarbewolkt is geweest in de winter.
                Je mag dan wel een elektrische auto hebben, maar ze zouden liefst hebben dat je die nooit gebruikt.
                Dan kunnen ze toch beter werken met een acupack dat iedereen thuis tegen de muur hangt om de overschotten in op te slaan (maar dat is ook heel duur, net zoals een elektrische auto, want het accupack is het duurste onderdeel in een elektrische auto).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                  Als Cupido zijn pijlen afschiet, weet hij soms meer dan raak te treffen.
                  Nonnen gooien hoofddoeken over haag en.......................
                  http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...t-elkaar.dhtml
                  Ik wens ze veel geluk samen.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Als Cupido zijn pijlen afschiet, weet hij soms meer dan raak te treffen.
                    .................................................. .....................
                    Alhoewel een vette bankrekening en een "onverklaarbare chemie" kunnen Cupido helpen om raak te treffen.
                    In West-Vlanderen zeggen ze dan : Moa vent toch!
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                      Vanaf 1 januari ben je gezien als je rondrijdt met een vervallen parkeerkaart voor gehandicapten. Agenten gaan dan op pad met hun smartphone die de nieuwe QR-code op elke kaart kan scannen.


                      De pers heeft waarschijnlijk weer ergens iets horen waaien ??

                      Een week geleden mijn nieuwe kaart ontvangen, nergens een QR-code op te zien, enkel een barcode....aan de achterzijde.
                      Dus mocht het al via de barcode kunnen, dan nog kunnen ze die niet controleren bij een geparkeerde auto, want de barcode ligt dan naar het dashbord gericht.

                      Of gaan ze vanaf januari ALLE kaarten vernieuwen !?!?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                        Koelbloedig: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...d-77e9b8f78fc0
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                          Batman versus Jokers: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...erclowns.dhtml
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                            De man die zich vorige week bij een krantenwinkel in Schaarbeek meldde als winnaar van EuroMillions is sindsdien niet meer op zijn werk verschenen. “Ach ja, hoe zou je zelf zijn ?”, zeggen de collega’s van de Brusselse straatveger.


                            Wat hadden ze dan gedacht.... .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat hij zijn loon als straatveger nog echt nodig heeft.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Anonimiteit voor de winnaars heet dan zoiets, ze zetten er nog net niet de naam bij.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X