Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

    Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
    Dat klopt... Ik was ziek
    dan kunnen ze dat niet inroepen als oorzaak van wat dan ook!

    je huidig contract blijft geldig zijnde uren EN loon

    men mag je vroeger naar huis sturen en jij mag vroeger naar huis gaan zonder dat dit een akkoord betekent.

    alleen een nieuw contract door beide ondertekent betekent een akkoord.

    afhankelijk van het soort contract moet je de minder gepresteerde uren wel of niet inhalen

    K
    Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
    http://kodefoto.webs.com/
    http://flandriens.webs.com/

    Comment


    • #17
      Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

      Let wel Koen, deze regeling zou van kracht worden maandag 29/10.
      Ondertussen was mijn 28u regeling van kracht en heb deze ook gewerkt, heb zelfs overuren gepresteerd in de afgelopen maand.

      Ik zie niet dat men zich zou kunnen beroepen op eerder niet gewerkte uren om dit te gaan doorvoeren?

      Of bedoel je: heb je al minder uren gewerkt, dan zien ze dit als een stilzwijgend akkoord?

      dank ook uw vriendin maar van mijnentwege
      Last edited by Exxosje; 28 oktober 2007, 11:28.
      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

      Comment


      • #18
        Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

        Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
        Let wel Koen, deze regeling zou van kracht worden maandag 29/10.
        Ondertussen was mijn 28u regeling van kracht en heb deze ook gewerkt, heb zelfs overuren gepresteerd in de afgelopen maand.

        Ik zie niet dat men zich zou kunnen beroepen op eerder niet gewerkte uren om dit te gaan doorvoeren?

        Of bedoel je: heb je al minder uren gewerkt, dan zien ze dit als een stilzwijgend akkoord?

        dank ook uw vriendin maar van mijnentwege
        een regeling is niet hetzelfde als een contract hé !
        Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
        http://kodefoto.webs.com/
        http://flandriens.webs.com/

        Comment


        • #19
          Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

          Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
          een regeling is niet hetzelfde als een contract hé !
          Klopt. Waarmee je wil zeggen?
          Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

          Comment


          • #20
            Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

            dat alleen je contract geld(t)
            Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
            http://kodefoto.webs.com/
            http://flandriens.webs.com/

            Comment


            • #21
              Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

              Hoopte op dat antwoord
              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

              Comment


              • #22
                Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                Een arbeidsreglement kan niet afwijken van contractuele bedingen.
                Kijk, we kunnen nog uren welles-nietes spelen, maar kijk gewoon wat er in je contract staat: daar staat gewoon duidelijk in wat je arbeidstijdregeling is en wat je loon daarvoor is. Daar kan niet "stilzwijgend" of éénzijdig van afgeweken worden.
                Gewoon lezen wat er staat, mysterie opgelost!
                Herlees de post van Pendragon.
                Last edited by Rudi_S60; 28 oktober 2007, 14:50.

                Comment


                • #23
                  Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                  Dit ruikt volgens mij inderdaad naar een eenzijdige wijziging van het arbeidscontract wat in gevallen van belangrijke aanpassingen aan de arbeidsduur kan aanvaard worden als een eenzijdige verbreking van het arbeidscontract door de werkgever wat als een opzegging(svergoeding) kan gezien worden (als dit je uitkomt als werknemer).

                  Vraag is of je daar weg wil en dus een opzegging je zou uitkomen en of je evt. geïnteresseerd bent om minder te werken.

                  Ik zou me hierbij laten bijstaan door de vakbond.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                    Rudi, hier is niet echt sprake van welles-nietes spel hé. Alle antwoorden liggen in dezelfde lijn.
                    Ik antwoord maar op de antwoorden die komen. Post van Pendragon is mij overduidelijk.

                    Wat mijn contract vermeldt is zoals u zegt wat van tel is.
                    Mijn contract spreekt van 28u/week volgens een vast rooster: maandag 8u, dinsdag 4u, etc etc.

                    Ik ben zeker niet geïnteresseerd om minder te gaan werken, firma weet dit ook.
                    Die parttime functie doe ik nu ongeveer 2j, omdat dit voor mij de meest interessante manier was om mijn zoontje op te vangen. Had maar de helft van de maand opvang nodig. Ik ben elke dag tegen de middag thuis, behalve op maandag.

                    Heb ook al laten weten dat ik graag meer uren wil gaan doen, als dat mogelijk is bij hen. Dit bleek niet direct mogelijk.

                    Een jaar terug heb ik ingestemd met een nieuw contract dat van 32 naar 28 uren overging. Wat volledig volgens de regels is gebeurd.
                    De stap naar 24 is voor mij echter financieel gezien niet meer haalbaar.

                    Uiteraard ga ik mij hierin eerst laten bijstaan door de vakbond en niet onbezonnen te werk gaan. Vandaar ook even mijn vraag wat ik wel dan niet mocht doen. Voor mij zijn alle antwoorden gegeven, waarvoor nogmaals dank.
                    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                      Rudi, hier is niet echt sprake van welles-nietes spel hé. Alle antwoorden liggen in dezelfde lijn.
                      Ik antwoord maar op de antwoorden die komen. Post van Pendragon is mij overduidelijk.

                      Wat mijn contract vermeldt is zoals u zegt wat van tel is.
                      Mijn contract spreekt van 28u/week volgens een vast rooster: maandag 8u, dinsdag 4u, etc etc.

                      Ik ben zeker niet geïnteresseerd om minder te gaan werken, firma weet dit ook.
                      Die parttime functie doe ik nu ongeveer 2j, omdat dit voor mij de meest interessante manier was om mijn zoontje op te vangen. Had maar de helft van de maand opvang nodig. Ik ben elke dag tegen de middag thuis, behalve op maandag.

                      Heb ook al laten weten dat ik graag meer uren wil gaan doen, als dat mogelijk is bij hen. Dit bleek niet direct mogelijk.

                      Een jaar terug heb ik ingestemd met een nieuw contract dat van 32 naar 28 uren overging. Wat volledig volgens de regels is gebeurd.
                      De stap naar 24 is voor mij echter financieel gezien niet meer haalbaar.

                      Uiteraard ga ik mij hierin eerst laten bijstaan door de vakbond en niet onbezonnen te werk gaan. Vandaar ook even mijn vraag wat ik wel dan niet mocht doen. Voor mij zijn alle antwoorden gegeven, waarvoor nogmaals dank.
                      tuurlijk...je vraagt hulp en we geven het je...ik heb er geen problemen mee om in dit geval je verder te helpen...en het desnoods te herhalen...ik probeer me in jouw plaats te stellen en begrijp dat je een beetje panikeert
                      Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                      http://kodefoto.webs.com/
                      http://flandriens.webs.com/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                        Zeker geen verwijten, hier! Sorry als dat zo overkwam.
                        All the best morgen...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                          Ik ben professioneel thuis in arbeidsrecht.
                          Mijn telefoonnummer heb ik in PB gestuurd.
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                            Wat mijn contract vermeldt is zoals u zegt wat van tel is.
                            Mijn contract spreekt van 28u/week volgens een vast rooster: maandag 8u, dinsdag 4u, etc etc.
                            Als er bij je arbeidsovereenkomst ( contract) zelfs een - door partijen al dan niet ondertekend uurrooster is bijgevoegd, dan kan dit niet zo maar eenzijdig veranderd worden. Je werkt toch niet via uitzendarbeid ? Want dan is de situatie weer anders.
                            In ieder geval maandag gaan werken en je uren doen; dringend je vankbond contacteren......
                            Peter

                            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                              @Rudi, geen excuses nodig hoor, no hard feelings.

                              @PatrickL, van harte bedankt!

                              @ Peter1: Ik ben niet tewerkgesteld via uitzendarbeid, heb een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur.
                              Ik ga maandag uiteraard werken, volgens arbeidsovereenkomst. Ik wil mijzelf niet in de situatie brengen waar men mij kan op "afrekenen" hé.
                              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

                                En? Hoe is het gegaan?
                                Fuji FinePix S100fs

                                Comment

                                Working...
                                X