Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelzate leefbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelzate leefbaar?

    Zijn er mensen die deze gemeente goed kennen?
    Wij zouden eventueel overwegen naar deze gemeente te verhuizen.
    Daar de prijzen van het vastgoed daar een pak lager is dan bv Gent.
    Hoe is de luchtkwaliteit, etc?

    Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

  • #2
    Re: Zelzate leefbaar?

    Waarom denk je dat zelzate een stuk goedkoper is dan Gent?
    Zware industrie langs het kanaal dus veel luchtvervuiling.Nu vandaag hoorde ik van een collega dat wondelgem en mariakerke ook gekend zijn voor de luchtvervuiling.Waar heb je er dan geen last van?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Zelzate leefbaar?

      Niet echt - maar ik vermoed dat je er even sceptisch tegenover staat als ik.
      Ik heb er niet echt een goed beeld van moet ik zeggen.. Ik ben ook benieuwd.
      Alvast één reden om het niet te doen: janvanzelzate bekt niet zo lekker.

      Comment


      • #4
        Re: Zelzate leefbaar?

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Waarom denk je dat zelzate een stuk goedkoper is dan Gent?
        Zware industrie langs het kanaal dus veel luchtvervuiling.Nu vandaag hoorde ik van een collega dat wondelgem en mariakerke ook gekend zijn voor de luchtvervuiling.Waar heb je er dan geen last van?

        mir
        Zijn daar objectieve metingen van?
        Uiteindelijk is Zelzate maar 20 km verwijderd van bv Oostakker, Delstelbergen, Heusden, St Amandsberg waar we liefst zouden wonen...
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

        Comment


        • #5
          Re: Zelzate leefbaar?

          Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
          Niet echt - maar ik vermoed dat je er even sceptisch tegenover staat als ik.
          Ik heb er niet echt een goed beeld van moet ik zeggen.. Ik ben ook benieuwd.
          Alvast één reden om het niet te doen: janvanzelzate bekt niet zo lekker.
          Daar zeg je iets!

          We zouden ongeveer daar wonen en mijn vrouw moet naar Volvo in Oostakker

          Last edited by janvangent; 27 mei 2008, 09:49.
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: Zelzate leefbaar?

            Hmmm... Oostakker, Destelbergen, Heusden of St-Amandsberg lijken mij toch ook iets heel anders qua sfeer ook. Zelzate heeft in mijn ogen toch meer een industrieel 'vuil' kantje - en dan heb ik het niet (alleen) over luchtvervuiling.

            Comment


            • #7
              Re: Zelzate leefbaar?

              Rij eens naar Zelzate en kijk eens goed om je heen. Dan zal je allicht begrijpen waarom de huizen minder kosten dan pakweg Oostakker, Heusden enzovoort.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Zelzate leefbaar?

                Vergeet niet naar de overheersende windrichting te kijken van wat je wil kopen... in Vlaanderen is dat het ZW... als dat in de lijn licht van de zware industrie is het misschien toch niet zo ideaal om juist daar iets te kopen want je krijgt gemiddeld meer slechte lucht over je heen.

                De Vlaamse Milieumaatschappij publiceert regelmatig rapporten over de luchtkwaliteit, je kan het hier opzoeken hoe het in Zelzate zit:
                De Vlaamse Milieumaatschappij houdt een vinger aan de pols van de luchtkwaliteit in Vlaanderen en stippelt het luchtbeleid uit om luchtverontreiniging aan te pakken. Ontdek hoe we de luchtkwaliteit opvolgen, uitstoot in kaart brengen en werken aan een betere luchtkwaliteit in Vlaanderen.


                Helaas worden deze beelden niet meer geupdate maar het geeft wel een interessant beeld:


                Beelden komen van:
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                Comment


                • #9
                  Re: Zelzate leefbaar?

                  Kom gewoon in Lochristi wonen. Allemaal leuke en gezellige mensen hier.

                  Het is hier leven als God in het Gentse



                  Toen wij enkele jaren geleden op zoek waren naar een huis kwamen wij in Doornzele terecht.
                  Mooi huis, tot je in de tuin stond en rondom je keek...brrrrrr
                  Last edited by Ticor; 28 mei 2008, 19:39.
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelzate leefbaar?

                    "Begin augustus 1997 kregen de inwoners van Zelzate bij politiebevel verbod hun eigen gekweekte groenten op te eten. De groenten waren besmet met giftige teerderivaten, de zogenaamde PAK's1 die in hoge mate kankerverwekkend zijn. De grote schuldige voor deze vervuiling is de Duitse fabriek VFT, in de volksmond 'het teerkot'."

                    hmm, klinkt niet zo leuk om daar in de buurt te wonen...

                    "onderzoek van de VMM, die in Zelzate luchtmetingen heeft uitgevoerd voor benzeen, tolueen en xyleen. Dit onderzoek vond plaats in de periode tussen april 1995 en maart 1996. Ik citeer uit dit onderzoek : ´Hoewel de toestand niet als rampzalig voor de volksgezondheid kan worden beschouwd, rijst de vraag of de toestand in Zelzate aanvaardbaar is, vooral met het oog op een voorzichtigheidsbeleid voor de preventie van kanker.´ Dit betekent dat er nog geen ramp is, maar dat de toestand wel ernstig is."

                    Hun milieuvergunning (VFT Zelzate alias 'Teerkot') loopt nog tot 2011. Zelf woon ik nu in Mariakerke en volgend jaar in Lochristi. Is ook niet zo ver van de industriezone maar enkel bij een westelijke wind komt het over het industriegebied en dan nog niet over sidmar e.d. dus denk dat het daar nog moet meevallen alhoewel de lucht meestal van pal over Gent komt en daar is er een verhoogde CO2 en fijnstof dat je over je krijgt... Het zal overal wel iets zijn maar Zelzate zou ik persoonlijk toch liever niet willen wonen, evenals Wachtebeke dat wel net de vervuilde Sidmar lucht krijgt...
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelzate leefbaar?

                      over die leefbaarheid kan ik zelf niet echt meespreken, maar dat je er goed kan gaat eten staat als een paal boven water.
                      Geweldig restaurant op de Suikerkaai

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zelzate leefbaar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
                        over die leefbaarheid kan ik zelf niet echt meespreken, maar dat je er goed kan gaat eten staat als een paal boven water.
                        Geweldig restaurant op de Suikerkaai
                        Alé toch nog iets positiefs! (hopelijk geen zelfgeteelde groentjes)
                        Echt geen Zelzatenaars in de zaal?

                        Grts Jan
                        Last edited by janvangent; 29 mei 2008, 13:26.
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zelzate leefbaar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                          Alé toch nog iets positiefs! (hopelijk geen zelfgeteelde groetjes)
                          Echt geen Zelzatenaars in de zaal?

                          Grts Jan
                          Anders Hasselt he Jan.
                          Goed om wonen, veel groen.

                          Alvast vriendelijkste "groenten"
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelzate leefbaar?

                            Den Eddy heeft er jaren op de markt gestaan,jaren met z'n Mariette in "Den Boom" borreltjes gaan drinken en die leeft toch nog.Woont wel niet in 't centrum maar op "De katte".
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment

                            Working...
                            X