Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woning verkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Woning verkopen

    Wij denken er aan onze woning te verkopen om een nieuw appartement te kopen. Heeft iemand ervaring welke de eerste stappen zijn om dit tot een goed eind te brengen. Kan ik bv. gratis mijn huidige woning laten schatten, en door wie laat je dat best doen ? de bank of een immobilienkantoor ?

    Wie enige ervaring heeft zou mij goed kunnen helpen, om te voorkomen dat we fouten maken die ons geld zouden kunnen kosten
    Dank bij vorbaat.

  • #2
    Re: Woning verkopen

    Ik zou persoonlijk geen immo inschakelen. Dit zal je veel geld besparen.
    Je kan steeds voor advies bij een notaris die dan jou zaak zal behartigen.
    Advies bij een notaris is trouwens steeds gratis. Je kan een verkennend gesprek hebben met een notaris zonder dat het jou ook maar €1 kost.

    Voor het schatten van de woning kan je ook de notaris inschatten en eventueel je bank. Maar even rondluisteren wat je woningen in de buurt gaan kan je voor jezelf uitmaken wat jou huis waard is.

    Veel mensen maken zich bang dat ze zelf geen huis meer kunnen verkopen wat heel handig is voor de immo's. Je notaris kan je zeker door deze verkoop helpen.
    Als verkoper heb je trouwens weinig kosten naar de notatis toe want het is de koper die instaat voor de notariskosten (heb je sowieso nodig bij je aankoop van een appartement).

    Comment


    • #3
      Re: Woning verkopen

      Indeed, wegblijven bij een immo, en alles gewoon via notaris regelen. En u eraan verwachten dat de eerste 20 bellers een immo kantoor zijn, die beweren het beter voor u te kunnen verkopen
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Woning verkopen

        van hieruit zeer goede ervaring met immo
        was een dame en werkte alleen
        heeft zich heel veel moeite getroost, en kwam zelfs de zondag
        heeft en prijs bedongen die ons prima leek en was boven het bedrag door de notaris geschat, en is zelfs gratis herbegonnen nadat door een luie landmeter een eerste klant bij de notaris afhaakte omdat de documenten niet in orde waren,
        dus niet altijd zo negatief,
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

        Comment


        • #5
          Re: Woning verkopen

          twee linkjes om gewoon eens zelf een idee te hebben van de prijs

          Stadim voor prijsevolutie woning

          KBC voor schatting

          In hoeverre dat die een correct resultaat geven weet ik niet, maar het kan wel al een begin zijn. En inderdaad: wat kosten de huizen in de buurt?

          Comment


          • #6
            Re: Woning verkopen

            Ik heb dat vorig jaar zelf gedaan.

            Aan mijn notaris gevraagd om een schatting te maken (doet ie idd gratis als je bij hem gaat om de verkoop te regelen)

            Dan heb ik geadverteerd om immoweb.be (koste dacht ik 50 euro)
            daar heb ik enkel een email adres geplaatst, geen telefoonnr en adres.
            Na een week had ik zo'n 15 reacties die vroegen om het adres en
            bezichtiging.

            Ik heb die allemaal zaterdag laten komen kijken (bezichtigingsdag).

            die zaterdagmiddag had ik al een koper gevonden aan de prijs die ik wou.

            Een leuk detail over makelaars, in die week kreeg ik 2 makelaars aand de lijn die het voor mij wouden verkopen, vrij straf omdat ik nergens geadverteerd had en nergens een telefoonnummer had geplaatst.

            Die hadden dus via email het adres gevraagd en zo mijn telefoonnummer opgezocht. Ze belden dan en zeiden dat ze gepaseerd waren en gezien hadden dat ik mijn huis verkocht alhoewel er geen affiche aan het raam hing.


            Dit maar om te ilustreren dat er behoorlijk wat makelaars zijn die vrij driest te werk gaan om klaten te winnen en die dus in mijn ogen niet te betrouwen zijn.
            Maar als je zoals ik te werk gaat kan je denk ik de meeste wel weghouden.

            Ah en wat ook belangrijk is is goeie fotos maken om op immoweb te zetten de meeste mensen die kwamen kijken waren vooral "gelokt" door de mooie en duidelijke fotos wat bij veel advertenties niet zo goed is.
            President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

            Comment


            • #7
              Re: Woning verkopen

              Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
              van hieruit zeer goede ervaring met immo
              was een dame en werkte alleen
              heeft zich heel veel moeite getroost, en kwam zelfs de zondag
              heeft en prijs bedongen die ons prima leek en was boven het bedrag door de notaris geschat, en is zelfs gratis herbegonnen nadat door een luie landmeter een eerste klant bij de notaris afhaakte omdat de documenten niet in orde waren,
              dus niet altijd zo negatief,
              Ik ga zeker de immo's niet allemaal beschuldigen van zakkenvullerij hoor maar het is een feit dat je die zeker niet nodig hebt bij het verkopen van een huis. Nogmaals, mensen maken zich tegenwoordig bang om €3.000 te mislopen maar gaan dan wel een immo inschakelen.
              Een notaris is zeker de juiste persoon om zelf je huis te verkopen en zal je begeleiden. Hier zal deze extra gemotiveerd zijn omdat hij eventueel kan aangesteld worden als notaris van de koper voor het appartement.

              Niet vergeten voor je je huis verkoopt het eerst nog elektrisch te laten keuren. Dit is nu verplicht. Zelfs als het niet elektrisch in orde zou zijn kan de verkoop gewoon doorgaan. Het keuringsverslag is dan enkel ter info van de kopers.
              Een bodemattest hoeft in sommige gevallen ook niet als er geen industrie rond het eigendom is (of geweest). Dan gaat men ervan uit dat er geen verontreiniging is geweest.
              Maar een notaris kan je bij deze meer exacte info geven.

              Comment


              • #8
                Re: Woning verkopen

                Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                Ah en wat ook belangrijk is is goeie fotos maken om op immoweb te zetten de meeste mensen die kwamen kijken waren vooral "gelokt" door de mooie en duidelijke fotos wat bij veel advertenties niet zo goed is.
                Dat mag hier op BD geen probleem vormen
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Woning verkopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
                  twee linkjes om gewoon eens zelf een idee te hebben van de prijs

                  Stadim voor prijsevolutie woning

                  KBC voor schatting

                  In hoeverre dat die een correct resultaat geven weet ik niet, maar het kan wel al een begin zijn. En inderdaad: wat kosten de huizen in de buurt?
                  Je hebt ook nog www.immoreus.be om de waarde van je huis online te schatten. Iemand ter plaatse laten komen is natuurlijk altijd nauwkeuriger maar bij mij gaf deze website toch en vrij nauwkeurig resultaat en het is zeker een goed startpunt. Ik heb ook gemerkt dat de schatting sterk plaatsgebonden is en zelfs van straat tot straat varieert in dezelfde gemeente.

                  Je krijgt ook een kaartje te zien met een overzicht van recent te koop aangeboden woningen in de buurt wat ook wel helpt bij het bepalen van een vraagprijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Woning verkopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter1983 Bekijk bericht
                    Je hebt ook nog www.immoreus.be om de waarde van je huis online te schatten. Iemand ter plaatse laten komen is natuurlijk altijd nauwkeuriger maar bij mij gaf deze website toch en vrij nauwkeurig resultaat en het is zeker een goed startpunt. Ik heb ook gemerkt dat de schatting sterk plaatsgebonden is en zelfs van straat tot straat varieert in dezelfde gemeente.

                    Je krijgt ook een kaartje te zien met een overzicht van recent te koop aangeboden woningen in de buurt wat ook wel helpt bij het bepalen van een vraagprijs.
                    Dat zal al wel verkocht zijn zeker,is een draadje van juli 2007.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Woning verkopen

                      Voor de schatting van de waarde van een woning zijn er verschillende gratis tools beschikbaar, deze kan je terugvinden op www.eigenwoningwaarde.be

                      Hier worden de verschillen tussen de verschillende tools uitgelegd, je kan er ook de waarde laten schatten door het eigenwoningwaarde-team.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Woning verkopen

                        Het is wel een bericht uit 2007
                        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Woning verkopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                          Het is wel een bericht uit 2007
                          Juist maar ben wel niet treurig om dat bericht van Karel
                          Handig toch?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Woning verkopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Juist maar ben wel niet treurig om dat bericht van Karel
                            Handig toch?
                            tja...een architect hè.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Woning verkopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              tja...een architect hè.
                              grt,bouk.
                              Hahaha bouk, jaja, dat is geen schipper he
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X