Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit scherm op laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wit scherm op laptop

    Herkent iemand dit probleem ?

    In het midden van om het even welke activiteit op de laptop wordt plots het scherm volledig wit. De computer reageert op niets meer en kan enkel nog worden uitgeschakeld met de aan/uit-toets.

    Het betreft een ASUS M6000.

    Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt, en vooral ook : hoe het kan vermeden worden ?

    Dank voor alle nuttige tips !

  • #2
    Re: Wit scherm op laptop

    Hallo,

    Ik denk dat er ergens een breuk zit in de kabel van computer naar scherm. Ik heb hetzelfde probleem met een Acer, die voor de rest nog perfect functioneert. De herstelling zou meer kosten dan een nieuwe laptop.
    Ik zoek dus nu een stand waarin het scherm "stabiel" blijft en werk er dan zo maar mee - maar handig is uiteraard anders ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Wit scherm op laptop

      Mijn scherm gaat regelmatig gewoon op zwart; dat wil zeggen dat de achtergrond verlichting dan helemaal uit gaat. Even de klep dicht laat de machine in standby gaan en als ik 'm dan daarna weer open doe komt'ie uit standby (als het meezit) en initialiseert de video hardware opnieuw - dan kan ik weer even verder.

      Werk je ook onder Vista toevallig?

      Comment


      • #4
        Re: Wit scherm op laptop

        Nee, geen vista ; XP

        Comment


        • #5
          Re: Wit scherm op laptop

          Zoiets kan ook wijzen op een geheugen probleem . . . en er kunnen nog veel andere mogelijkheden zijn ( bepaalde programma's of DLL's die met mekaar in de knoop liggen ), heb je al eens geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten? ( Eerst geen backup vergeten te maken he )
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Wit scherm op laptop

            probeer de laptop even in veilige modus op te starten (F8 duwen tijdens het opstarten)...

            Dan wordt er een eenvoudige standaard VGA-driver ingeladen. Als het probleem dan nog niet weg is, is de kans groot dat het hardware is ja.

            Je kan uiteraard ook het probleem eens bij Asus voorleggen he... Vragen kost niets
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Wit scherm op laptop

              en kan het niet eenvoudig een virus zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Wit scherm op laptop

                Even updaten wat er inmiddels is gebeurd.

                - Recent werd ook mijn internet "gekaapt" : ik werd steeds afgeleid naar een site die me waarschuwde dat mijn computer in gevaar was, en dat ik moest betalen voor anti-spyware. Ik ben op die uitnodigingen niet ingegaan.
                - Heb Hitmanpro gedraaid, die echter geen verdachte bestanden of programma's heeft gevonden.
                - Mijn McAfee virusscanner had inmiddels wel een verdacht bestand gevonden in de win32-afdeling. Dit bestand kon niet verwijderd worden, maar in de properties kon ik zien wanneer het was aangemaakt. Blijkbaar tijdens een Youtube-sessie van mijn dochter. Ik heb dan een system restore uitgevoerd terugkerend naar de dag voorafgaand aan het aanmaken van dit bestand.
                - Sedertdien heb ik geen problemen meer gehad.

                Tijdens het opladen van de vakantiefoto's kreeg ik voortdurend meldingen dat mijn geheugen op was, zodat misschien ook de these van het geheugenprobleem kan kloppen. Inmiddels heb ik grote kuis gehouden.

                Reultaat : wit scherm blijft uit, internet functioneert normaal, maar doordat ik verschillende dingen quasi tegelijk heb uitgevoerd, heb ik op de ware oorzaak geen zicht.

                Hartelijk dank aan allen die reageerden !!

                Comment

                Working...
                X