|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
wat is daar het voordeel/nut van?
grt,bouk.
|
Citaat:
PS werkgevers zouden hiermee eigenlijk rekening moeten houden vroeger werken, vroeger stoppen dus evenveel tijd om van het mooie weer te genieten... .
|
neen dus , maar ik weet dat het zeer onpopulair is
. De meeste mensen vinden dit "beter" omdat men "na de dagtaak" nog meer lichturen overheeft. Maar eigenlijk - naar het zonneuur bekeken staan we gewoon midden in de nacht op om 's avond nog lichturen extra te hebben. Velen willen die extra uren dan nog eens gebruiken voor fysieke activiteiten als sporten. Op die momenten ben je compleet tegen je bioritme bezig en op lange termijn KAN dit als je er een beetje gevoelig voor bent ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken. Voor mij is van zomer- naar wintertijd fysiek duidelijk een verbetering merkbaar, het omgekeerde kost weken aanpassing. De vergelijking met een vakantie houdt trouwens geen steek want dan gooi je toch je ritme om (langer slapen) en ben je (normaal toch ) meer ontspannen.
|
Citaat:
Dus lijkt me dat wel beter te zijn. Of anders gewoon verhuizen naar de evenaar
|
en hoeveel zon uur/daglicht denk je daar per dag te krijgen.
grt,bouk.
|
Citaat:
En van dat bioritme zal ook wel juist zijn, maar mijn bioritme neigt inderdaad meer naar de nacht : langer wakker 's avonds en denderend goed slapen naar de morgen toe. Het is altijd zo geweest ![]() ![]() Dus wat mij betreft - mogen ze het zomeruur blijven aanhouden... Greetz, Kariboe |
|
|||
|
Dat zomeruur, tja... Wel, langer licht in de zomer, is langer volk in het cafe op de hoek van de straat. Wat wil zeggen langer lawaai en ik die niet kan slapen... Geef mij maar vroeg donker
|
|
|||
|
Citaat:
Of we nu het zomeruur of winteruur invoeren, het wordt daarmee niet langer of korter licht. Je verschuift alleen maar de dagelijkse dagtaken op een uurgordel. Aan de evenaar duurt een dag 12 uur, een nacht 12 uur. Het enige wat me aan heel het gedoe stoort is het steeds moeten aanpassen aan de asynchrone situaties. En als je steeds als een biologische klok hebt geleefd, vraagt dat aardig wat inspanning om te wennen....
|
Wij hier aan de westkust van Canada mogen nog een weekje wachten voordat we het uur verzetten. In de provincie Saskatchewan doen ze niet mee aan het uur verzetten, dus daar laten ze alles hun gewone gang gaan.
Wij verzetten het uur in het najaar een week later terug dan Belgie en in de lente zetten wij het uur 2 weken eerder verder dan in Belgie. Ze dachten hiermee electriciteit te sparen, maar tot nu toe is daar nog niet veel van bewezen, maar de omzetting blijft nu hetzelfde...wel fijner in de lente. Ik heb er gelukkig nooit last van, maar voor mij mochten ze dat uur gewoon gerust laten. Groetjes uit Canada, Ann
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht men altijd het zomeruur behouden, dan zou er ook niemand last hebben van de verandering. ![]() Trouwens waarom klaag je niet in de winter, want eigenlijk staan we dan nog steeds een uur voor.
| Weergave | |
|
|
![]() |